Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
rune72
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Tammi 2015 16:52
Mönkijä:: Can am 570pro t3
Paikkakunta: sonkajärvi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rune72 »

Moro sain vilkut toimimaan kun asennin vastukset Roosan ohjeiden mukaisesti :D :D
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Mistähän alkaisi syyllistä etsimään kun tänään hetken ajelun jälkeen alkoi moottorin lämpövalo palamaan. Flekti toimii ja nestettä on eikä yritä keittää kun ajelin valon syttymisen jälkeen reilu 20km. Olisko anturin liitin tai muu vastaava mikä herjaa?
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

siffonen

Viesti Kirjoittaja siffonen »

400 outtiin tuli vaihdettua vaihdekeppi muutama viikko sitten kun oli entisen omistajan jäljiltä rävelletty. Luultavasti säädöistä kiinni kun on pariin otteeseen lähtenyt pakki pois päältä ja vähän takkuilee vaihteen vaihto.
Voi toki olla aika huoltaa/vaihtaa yksisuuntalakeri/laakerit, aika paljon tuli paskaa varista kun paineilmalla sen puhdistin.
Millanen homma olis tuo huolto/vaihto ja mistäs saisi paremman
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: siffonen

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Tuli tänään vaihdettua laakerit ja ei ollut kummonen homma. Laakerit oli jo vaihdettu parempiin, toinen vielä tosi hyvä ja toinen vähän huonompi.
Hihnapölyä oli aika paljon, painoissa varmaan 1-2mm kerros sisäpuolella.
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Mistäköhän vikaa hakisi kun tyhjäkäynti meni ajossa 3000 korville , vaijeri ei jumissa ????
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Nyt sai pelin sisään ,400 Cana vm-2012 , traktori malli . Tyhjäkäynti nyt tuo 3000 nurkilla ,toimii muuten . Vika tilaa alkoi keltavalo ja teksti näyttämään . Ulkoista vikaa ei näy,ohjekirja ei kerro kun huoltoon vie . Minäkäköhän anturi tyhjäkäyntiä ohjailee vivuston ruuvin lisäksi ???
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Ootko ojaniitty kokeillu tällaista :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 22#p377722 ...samasta ketjusta löytyy myös vikakoodilistat.
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Kiitos ,nopea pitää olla näpeistä näemmä . Näyttöön tulee P 1104 FAULT 1. Lie joku ryyppyä ohjaava anturi ,sen kun löytää
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Juu siinä pitää olla aika nopea ja jos ei ennen oo tehny niin saattaa mennä hetki et onnistuu. Katotaas mitä korjaamokirja tuosta koodista sanoo, josko yhtään selventäis asiassa...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Suottaapi olla TPS elikkäs kaasunasentoanturi risa joka sijaitsee kaasuläpän luona lähellä moottoria, seuraa kaasulta tulevaa vaijeria niin löydät perille. Tietty myös tuo kaasuvaijeri olisko siinä jotain, jostain syystä liian kiirellä kaasun ollessa vapaalla? Kun tuo vikakoodi antais ymmärtää jotta käynnistäessä ei kaasunasento olis oikea, tämä tosiaan voi myös johtua risasta anturista, jota vois tutkia ja käyttää vaikka liitintä irti ja kurkata sitä onko ok, ettei oo kakkendaalia tai muuta liittimessä ja vaikka puhdistaa. Tuon anturin johtosarjaa vois kans vähä kurkkia ettei oo saannu osumaa.

Tällasia näin alkuun ainakin :)
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Sen täytyy olla ilmanputsarin takana oikealla puolella ,siellä näkyy kieroon katsoen sähkökilkkeitä . Vaijeri puoli Ok ,kumma kun meni kuorman kanssa ajossa . Oli kyllä kulkurajoilla pakopaikka , kotiin pääsi kone sammuttaessa vaihdon ajaksi .
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Anturi läppäakselilla oikealla , johto irti tai koko anturi poissa niin käy silti vajaa 3000 . Mistäköhän ohjaus tuolle tulee ???
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

ECM elikkäs mönkijän älypurkki pitäis ohjata tyhjäkäyntiä. Olisko se asentoanturi risa eikä ECM saa tietoa kaasun asennosta ja menee sitte johonkin tilaan jonka takia käy 3000rpm tyhjäkäyntiä :-k . Tuo anturi tais olla mitattavissa jos oikein katoin, tietyistä pinneistä mitaten olikohan ECM päästä johdonliittimestä antaa tietyt vastusarvot kaasu pois asennossa ja tietyt täyskaasu asennossa.
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Nyt sai käsin kiertämällä kierrokset normaaliin ,eli anturissa on vikaa . Mahtaisiko muissa merkeissä olla vastaava anturi ,olisi muiden varaosat lähempänä . Ainoa teksti anturissa on : PA 66-MD40
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mikä anturi? Mulla ainaki -07 650 outissa kaasuläpän asentoanturin tyyppi ja tekstit täsmää 100% muistaakseni nissan micran asentotunnistimeen. 1 sellanen ylimääräsenä tos varastossaki
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin