QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Pari testiä taas vetästy, painot samat 5/8" 5/8"
ohut prikka org ykkös jousi, täys kiihdytys 8000rpm ja laskee 7400rpm, kytkentä kiepit 2600rpm

Sama setti kuin yllä, mutta ilman prikkaa 7900rpm ja laskee 7500rpm, kytkentä kiepit 2400 rpm
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Suosittelen käyttämään sitä ohutta prikkaa.

Molemmat, sekä kytkeytymis- että wottikierrokset vielä hieman korealla.
Paha juttu kun ei ole tullut otettua kopiota tuosta painokaaviosta, pysyisi paremmin juoksussa mukana.
Jos kaavio mahdollistaa, juureen voisi lisätä pykälän, mieluummin kaksi napsua ja kärkeen yksi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Laitoin yv:ä taulukon.
Tuli vielä yksi testi vetästyä. Nyt oli tulos seuraava.

Täys kiihdytys 7850rpm ja laski 7400rpm Org jousi ilman prikkaa, kärki paino 3/4" tyvi paino 5/8" kytkentä kierrokset 2400rpm.
Vielä jäi testaamatta 1" ja 1/2" painoilla. Eli kyllä se kaipaisi sitä oikeaa jousta.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Kiitos taulukosta.

Täytyy laittaa kyssäriä tuon jousen perään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Tänään testasin parilla setillä, eli

sh5/8"kärkipainoksi ja ss5/8"kantpainoksi.(yht:8,6g) QSC jousi+ohut prikka.
täys kiidytys 7900rpm laski 7500rpm kytkentä kierrokset 2000rpm.

Kun ei riittävää muutosta tullut vieläkään, katoin taulukosta painavimmat puntit ja testasin.

Sh3/4 kärkipainoksi ja sh1/2" kantpainoksi (yht:11,4g) QSC jousi+ohut prikka.
täys kiidytys 7900rpm laski 7500rpm kytkentä kierrokset 1900rpm.

Eli eri painoisilla punteilla sama tulos, ainoastaan kytkentä kierrokset muuttui.?

Onko toi vihreä raitainen jousi 800 vai minkä. Onko kellään tietoa.?

E: muutin sh 1/4"(näppäily virhe) sh1/2"
Viimeksi muokannut Kartza, 03 Huhti 2012 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Eikö tuo taulukko anna vielä laittaa kantaan, sh3/8" ja sh1/2" ruuvia?
Katsotaan mitä ne qsc:ltä vastaavat tuosta jousesta ja säädöistä.

Joskus kytkin reagoi erikoisesti noihin säätöihin. Omasta stm:stä jouduin hiomaan painojen pintaa, olivat vähän koloutuneet, hionta meni väkisin hieman kärkipainotteisesti, eli kärjestä lähti enemmän tavaraa. Yllätys olikin suuri kun wottikierrokset laski, vaikka odotin niiden nousevan.

Noista ei aina tiedä, periaatteessa jos kokeilet tuota sh1/2" ruuvia vielä, niin pitäisi ainakin kytkentäkierrokset laskea jo aika alas. Ajelet sillä vähän aikaa, voisi tuosta jousesta ensitiukkuus lähteä ja alkaisi hieman antautua.

Eiköhän sieltä amerikoista tänään jo vastauskin tule.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

poke kirjoitti:Eikö tuo taulukko anna vielä laittaa kantaan, sh3/8" ja sh1/2" ruuvia?
Katsotaan mitä ne qsc:ltä vastaavat tuosta jousesta ja säädöistä.

Joskus kytkin reagoi erikoisesti noihin säätöihin. Omasta stm:stä jouduin hiomaan painojen pintaa, olivat vähän koloutuneet, hionta meni väkisin hieman kärkipainotteisesti, eli kärjestä lähti enemmän tavaraa. Yllätys olikin suuri kun wottikierrokset laski, vaikka odotin niiden nousevan.

Noista ei aina tiedä, periaatteessa jos kokeilet tuota sh1/2" ruuvia vielä, niin pitäisi ainakin kytkentäkierrokset laskea jo aika alas. Ajelet sillä vähän aikaa, voisi tuosta jousesta ensitiukkuus lähteä ja alkaisi hieman antautua.

Eiköhän sieltä amerikoista tänään jo vastauskin tule.
Kävin edelliseen viestiin muuttamassa oikeaksi ton painon, kun oli tullut näppäily virhe. Eli tossa viimeisessä testissä oli juuri nämä painot.
Toivotaan että tulisi viestiä jo tänään, Alkaa olla vaihtoehdot lopussa... :?
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Eikö näitä kittiä enää ole kellään, kun menee yksin jutusteluksi.?
Kiinnostaisi tietää onko vihreä raitainen ykkös varin jousi 800 vai minkä. Onko kellään tietoa.?
Vari remmenkin ostin uuden, jolla ajelin hyvän aikaa. Sitten testasin.

uudella remmellä, ei tullut oikeastaan mitää eroa.
8000rpm->7500rpm kärkip. sh3/4" ja tyvip. sh1/2" QSC jousi+ohut prikka kytkentäk.1900rpm
MazaP
6WD
Viestit: 380
Liittynyt: 04 Touko 2008 08:06
Mönkijä:: 1000 Xtp t3
Paikkakunta: Oulu

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja MazaP »

Mulla oli mustaakseni beige tuo jousi saatanhan muistaa väärinki. ihmetyttää vaan miks sulla on nuo painotki erillaiset ku mulla :-k
MazaP
6WD
Viestit: 380
Liittynyt: 04 Touko 2008 08:06
Mönkijä:: 1000 Xtp t3
Paikkakunta: Oulu

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja MazaP »

Ja kytkentä kierroksetki oli muistaakseni 2200-2300
Avatar
juu800
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 16 Helmi 2010 20:54
Paikkakunta: Ii

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja juu800 »

800 sarjasta löytyy keltainen-, ja vihreäjousi. Itellä ollu käytössä 5/8" SH ja 1/2" SS. Kakkos varissa on vakio jousi paikallaan. Kokeilin tuossa vakio painoilla ja jousilla taas pitkästä aikaan niin heh heh. Huomenna vaihdetaan kitti takaisin paikalleen. :lol:
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

MazaP kirjoitti:Mulla oli mustaakseni beige tuo jousi saatanhan muistaa väärinki. ihmetyttää vaan miks sulla on nuo painotki erillaiset ku mulla :-k
Alkaa kyllä tuntumaan että on mulle kyllä tullut 800:n kitti, vaikka paketissa kyllä oli 650 tekstit. :-k
Minkälaiset painot MazaP on.? Laita vaikka mulle kuvia jos löytyy. kmtkorpi@gmail.com
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Aikalailla turhaa touhua vertailla noita vanhempia kittejä uusiin, senverran on päivitystä tullut tällä välin.

Jousi vaikuttaa liian tiukalta, siihen pitäisi löytää paikkaussarja. Tuliko jo kokeiltua sitä kakkosjousen vaihtoa vakioon?

Jos se olisi kasisatasen kitti, pitäisi käytöksen olla juuri päinvastaista, elikkä kone ei jaksa kiertää.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Kartza »

juu800 kirjoitti:800 sarjasta löytyy keltainen-, ja vihreäjousi. Itellä ollu käytössä 5/8" SH ja 1/2" SS. Kakkos varissa on vakio jousi paikallaan. Kokeilin tuossa vakio painoilla ja jousilla taas pitkästä aikaan niin heh heh. Huomenna vaihdetaan kitti takaisin paikalleen. :lol:
Piti oikein ottaa irti kakkos varikin, keltainen qsc:n jousihan se oli samoin ykkösen qsc:n jousi vihreä.

Eli värien puolesta sopisi 800:n kitiksi.

Kakkos vakio jousta en ole kokeillut.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Jousi voi hyvin olla kasisatasesta, sopisi hyvin oireisiin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin