Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja hape »

https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajoram ... 140520081/

On kyllä toimivan oloset ja ennenkaikkea keveät.
merbau
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja merbau »

Tuollaiset on ollut omassa käytössä parisen vuotta. Ihan toimivat ja järkevän hintaiset. Tuunasin vetolenkin kummankin rampin nivelkohtaan, niin on helpompi käyttää niitä mukana tulevia varmistusliinoja. Omassa peräkärryssä on lenkit lavan takana, joten liinoja tulee jopa käytettyä.
Ex: Polaris 570 T3 -14
niklas_ve
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
Paikkakunta: Rauma

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

Toi alumiininen 2-osainen on hinta/laatusuhteeltaan mielestäni paras. Kestää varmana enempi kuin tuo jossain kerrottu 450kg. Eikä sun laite paljoa enempää luulisi painavan kun 1000 xmr painoi sen n. 500kg. Mutta 1200kg henkilönostinta noi ei kestä, kokemusta on.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Tuuvinki kirjoitti:Laitanpa tähän talteen, pakko ostaa nämä ajorampit kanssa kun ei tota saa kipattuun kärriin mitenkään ajettua kun on niin turkasen liukasta sekä pihalla että kärrissä.
Vinssikoukkuako ei saa karryssä mihinkään kiinni?
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jami85 »

http://www.offroadtarvike.fi/verkkokaup ... /62354/139 Mulla on tuommoset eikä tarvi mitään hihnoja sun muitakaan patentteja viritellä vaan pysyvät hyvin kärryn reunalla eivätkä luista vaikka jään päällä ajais mönkiän kärrylle. Eikä ole jyrkkä kulma nii puskulevyn kanski saa helposti ajettua laitteen kärryllä.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

En miekää ole ikinä viritelly mitää liinoja noihi motonetin omiin. Hyvin on pysyny jäällä ja jokapaikassa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pumppis kirjoitti:Vinssikoukkuako ei saa karryssä mihinkään kiinni?
Ihan hyvä idea mikä ei ole edes juolahtanut mieleen.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Mun vanhassa telikärryssä oli sellainen kippi että se ei pysynyt ylhäällä ni laitoin kärryn etuosaan lenkin mistä vinssillä nostin sen ensin pystyyn ja sitte ajelin kyytiin. Toimiva ratkasu.
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja maxim »

Tuli joskus kärkkäiseltä hommattua tuollaiset rampit https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... amppi#spst positiivisena asiana on että vievät todella vähän tilaa taitettuna.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Motonetin taitettavia (ei löydy nettisivuilta hyvää kuvaa) kävin katsomassa mutta yläosa on hieman hankala jos kärryssä ei ole mitään reunusta. Eli ulokkeiden sijasta niissä oli semmoset koukut.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/808823/A ... taitettava

No, vinssin naru, warnin liukukita ja zillat odottais nyt asennusta. Ensi viikolla pitkästä aikaa taas puuhastelemaan.

Liukukitaa joutuu hieman hiomaan vaikka molemmat puolet on pyöristettyjä, on keskellä aukkoa melko terävän tuntuinen "reunus" joka pitää vetää vesihiomapaperilla sileeks.

Mitenkähän paljon lie joutuu purkamaan laitosta että saa vaijerin naruksi, näyttää hitusen ahtaalta tuo kidan aukko?
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Kita pois, ei muuta.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Zillat alle
Vihdoin sain uudet renkaat. Valitsin renkaiksi kutakuinkin samankokoiset kuin entiset mutta aavistuksen leveämmät. Entiset olivat siis Carlisle ACT HD 26x8+10x12 ja uudet renkaat ovat Maxxis Zilla 27x11x12, eli samaa 11" leveyttä joka nurkkaan.

Ensin vanha rengas:

Kuva

Ja perään uusi:

Kuva

Kuten joku jo sanoikin, jää Warnin etukiinnikkeeseen huikeat 5-8mm tilaa kun renkaat kääntää linkkuun. Kiitos vaan porukoille neuvoista valinnan suhteen!
Ilmaa laitettiin 0,5 nyt alkuun ja kumi päälle jonkinlaisen tiivistemassan kanssa, ei kuitenkaan liimaten.

Takaa vanha:

Kuva

Takana uusi:

Kuva

Kuvasta näkee myös hienosti miten olemattoman suojan vakiopanssari antaa takaperän tukivarsille ja vetoakseleille. Eli ei mitään suojaa.

10" leveään ja 26" korkeaan entiseen renkaaseen ei eroa juurikaan ollut, kuvassa molemmat renkaat ilman vanteita, ilmojen kanssa Zilla varmasti aivan hitusen isompi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvissa renkaat eivät ole vanteilla.

Rengas on aavistuksen pehmeämpi ja roimasti leveämpi sitten etupäässä. Saa nähdä onko tuosta koko hommasta mitään iloa mutta kyllä tuo laite ainakin edestä on nyt häijymmän näköinen eikä etupää toivottavasti uppoa aivan yhtä helposti suohon tai lumihankeen.

Aika näyttää. Itse tahdoin vaihdon jo osittain ulkonäkösyistäkin. Toivon mukaan jotain eroa tulee esiin vielä vaikkapa suolla jonne etuset uppos aika helposti viime syksynä.

Loppuun vielä kuva eiliseltä kun kävin testailemassa jäällä miten hanki kantaa:

Kuva
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mulla otti zillat ex mönkkärissä lumiauraan hennosti kiinni kun aura oli toiseen ääripäähän käännettynä, testaa miten sulla, onhan sulla vissiin sama warnin aura ku mullaki ?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Kokkeilen ens talvena sitten :mrgreen:
No pitää koitella jahka ehtii ajella tonne auran luokse, jätin sen jo kesäparkkiin.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jätät vissiin aurakiinnikkeen kummissiin kesäks kiinne ?

Mä en ala hondasta irrottaa, joutuu purkamaan keulan kokoaan, liian aikaavievä duuni, joskaan ei hondassakaan tuo maavaraa vie yhtään eli hyväksi on havaittu warni !
Vastaa Viestiin