Tuuvingin Can Am päiväkirja
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajoram ... 140520081/
On kyllä toimivan oloset ja ennenkaikkea keveät.
On kyllä toimivan oloset ja ennenkaikkea keveät.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tuollaiset on ollut omassa käytössä parisen vuotta. Ihan toimivat ja järkevän hintaiset. Tuunasin vetolenkin kummankin rampin nivelkohtaan, niin on helpompi käyttää niitä mukana tulevia varmistusliinoja. Omassa peräkärryssä on lenkit lavan takana, joten liinoja tulee jopa käytettyä.
Ex: Polaris 570 T3 -14
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Toi alumiininen 2-osainen on hinta/laatusuhteeltaan mielestäni paras. Kestää varmana enempi kuin tuo jossain kerrottu 450kg. Eikä sun laite paljoa enempää luulisi painavan kun 1000 xmr painoi sen n. 500kg. Mutta 1200kg henkilönostinta noi ei kestä, kokemusta on.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Vinssikoukkuako ei saa karryssä mihinkään kiinni?Tuuvinki kirjoitti:Laitanpa tähän talteen, pakko ostaa nämä ajorampit kanssa kun ei tota saa kipattuun kärriin mitenkään ajettua kun on niin turkasen liukasta sekä pihalla että kärrissä.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokaup ... /62354/139 Mulla on tuommoset eikä tarvi mitään hihnoja sun muitakaan patentteja viritellä vaan pysyvät hyvin kärryn reunalla eivätkä luista vaikka jään päällä ajais mönkiän kärrylle. Eikä ole jyrkkä kulma nii puskulevyn kanski saa helposti ajettua laitteen kärryllä.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
En miekää ole ikinä viritelly mitää liinoja noihi motonetin omiin. Hyvin on pysyny jäällä ja jokapaikassa.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ihan hyvä idea mikä ei ole edes juolahtanut mieleen.Pumppis kirjoitti:Vinssikoukkuako ei saa karryssä mihinkään kiinni?
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mun vanhassa telikärryssä oli sellainen kippi että se ei pysynyt ylhäällä ni laitoin kärryn etuosaan lenkin mistä vinssillä nostin sen ensin pystyyn ja sitte ajelin kyytiin. Toimiva ratkasu.
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tuli joskus kärkkäiseltä hommattua tuollaiset rampit https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... amppi#spst positiivisena asiana on että vievät todella vähän tilaa taitettuna.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Motonetin taitettavia (ei löydy nettisivuilta hyvää kuvaa) kävin katsomassa mutta yläosa on hieman hankala jos kärryssä ei ole mitään reunusta. Eli ulokkeiden sijasta niissä oli semmoset koukut.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/808823/A ... taitettava
No, vinssin naru, warnin liukukita ja zillat odottais nyt asennusta. Ensi viikolla pitkästä aikaa taas puuhastelemaan.
Liukukitaa joutuu hieman hiomaan vaikka molemmat puolet on pyöristettyjä, on keskellä aukkoa melko terävän tuntuinen "reunus" joka pitää vetää vesihiomapaperilla sileeks.
Mitenkähän paljon lie joutuu purkamaan laitosta että saa vaijerin naruksi, näyttää hitusen ahtaalta tuo kidan aukko?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/808823/A ... taitettava
No, vinssin naru, warnin liukukita ja zillat odottais nyt asennusta. Ensi viikolla pitkästä aikaa taas puuhastelemaan.
Liukukitaa joutuu hieman hiomaan vaikka molemmat puolet on pyöristettyjä, on keskellä aukkoa melko terävän tuntuinen "reunus" joka pitää vetää vesihiomapaperilla sileeks.
Mitenkähän paljon lie joutuu purkamaan laitosta että saa vaijerin naruksi, näyttää hitusen ahtaalta tuo kidan aukko?
-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kita pois, ei muuta.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Zillat alle
Vihdoin sain uudet renkaat. Valitsin renkaiksi kutakuinkin samankokoiset kuin entiset mutta aavistuksen leveämmät. Entiset olivat siis Carlisle ACT HD 26x8+10x12 ja uudet renkaat ovat Maxxis Zilla 27x11x12, eli samaa 11" leveyttä joka nurkkaan.
Ensin vanha rengas:

Ja perään uusi:

Kuten joku jo sanoikin, jää Warnin etukiinnikkeeseen huikeat 5-8mm tilaa kun renkaat kääntää linkkuun. Kiitos vaan porukoille neuvoista valinnan suhteen!
Ilmaa laitettiin 0,5 nyt alkuun ja kumi päälle jonkinlaisen tiivistemassan kanssa, ei kuitenkaan liimaten.
Takaa vanha:

Takana uusi:

Kuvasta näkee myös hienosti miten olemattoman suojan vakiopanssari antaa takaperän tukivarsille ja vetoakseleille. Eli ei mitään suojaa.
10" leveään ja 26" korkeaan entiseen renkaaseen ei eroa juurikaan ollut, kuvassa molemmat renkaat ilman vanteita, ilmojen kanssa Zilla varmasti aivan hitusen isompi:



Kuvissa renkaat eivät ole vanteilla.
Rengas on aavistuksen pehmeämpi ja roimasti leveämpi sitten etupäässä. Saa nähdä onko tuosta koko hommasta mitään iloa mutta kyllä tuo laite ainakin edestä on nyt häijymmän näköinen eikä etupää toivottavasti uppoa aivan yhtä helposti suohon tai lumihankeen.
Aika näyttää. Itse tahdoin vaihdon jo osittain ulkonäkösyistäkin. Toivon mukaan jotain eroa tulee esiin vielä vaikkapa suolla jonne etuset uppos aika helposti viime syksynä.
Loppuun vielä kuva eiliseltä kun kävin testailemassa jäällä miten hanki kantaa:

Vihdoin sain uudet renkaat. Valitsin renkaiksi kutakuinkin samankokoiset kuin entiset mutta aavistuksen leveämmät. Entiset olivat siis Carlisle ACT HD 26x8+10x12 ja uudet renkaat ovat Maxxis Zilla 27x11x12, eli samaa 11" leveyttä joka nurkkaan.
Ensin vanha rengas:

Ja perään uusi:

Kuten joku jo sanoikin, jää Warnin etukiinnikkeeseen huikeat 5-8mm tilaa kun renkaat kääntää linkkuun. Kiitos vaan porukoille neuvoista valinnan suhteen!
Ilmaa laitettiin 0,5 nyt alkuun ja kumi päälle jonkinlaisen tiivistemassan kanssa, ei kuitenkaan liimaten.
Takaa vanha:

Takana uusi:

Kuvasta näkee myös hienosti miten olemattoman suojan vakiopanssari antaa takaperän tukivarsille ja vetoakseleille. Eli ei mitään suojaa.
10" leveään ja 26" korkeaan entiseen renkaaseen ei eroa juurikaan ollut, kuvassa molemmat renkaat ilman vanteita, ilmojen kanssa Zilla varmasti aivan hitusen isompi:



Kuvissa renkaat eivät ole vanteilla.
Rengas on aavistuksen pehmeämpi ja roimasti leveämpi sitten etupäässä. Saa nähdä onko tuosta koko hommasta mitään iloa mutta kyllä tuo laite ainakin edestä on nyt häijymmän näköinen eikä etupää toivottavasti uppoa aivan yhtä helposti suohon tai lumihankeen.
Aika näyttää. Itse tahdoin vaihdon jo osittain ulkonäkösyistäkin. Toivon mukaan jotain eroa tulee esiin vielä vaikkapa suolla jonne etuset uppos aika helposti viime syksynä.
Loppuun vielä kuva eiliseltä kun kävin testailemassa jäällä miten hanki kantaa:

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mulla otti zillat ex mönkkärissä lumiauraan hennosti kiinni kun aura oli toiseen ääripäähän käännettynä, testaa miten sulla, onhan sulla vissiin sama warnin aura ku mullaki ?
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kokkeilen ens talvena sitten
No pitää koitella jahka ehtii ajella tonne auran luokse, jätin sen jo kesäparkkiin.

No pitää koitella jahka ehtii ajella tonne auran luokse, jätin sen jo kesäparkkiin.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Jätät vissiin aurakiinnikkeen kummissiin kesäks kiinne ?
Mä en ala hondasta irrottaa, joutuu purkamaan keulan kokoaan, liian aikaavievä duuni, joskaan ei hondassakaan tuo maavaraa vie yhtään eli hyväksi on havaittu warni !
Mä en ala hondasta irrottaa, joutuu purkamaan keulan kokoaan, liian aikaavievä duuni, joskaan ei hondassakaan tuo maavaraa vie yhtään eli hyväksi on havaittu warni !