outlander 400...

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Laita se akku lataukseen lämpöisen lisäksi. Näissä vehkeissä on vakiona akut jotka on tarkoitettu kanariansaarten ilmastoon.

Pääsääntöisesti pelaa, mutta itsepurkautuminen on aika reilua kylmässä. Kuukausi on todennäköisesti liikaa, jos et lataa välillä.

Tämä ei ole yleistys, vaan kokemus. Akkukaupasta saa parempia, jotka ei purkaannu. Esim imeytetyt akut ovat erinomaisia mönkijöihin, jotka saattaa joskus kellahtaa kyljelleen tai jopa seljälleen. Pysyy nesteet sisällä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

joo näin teen... mites on? voiko normi auton akkulaturilla ladata mönkkärin akkua, vai pitääkö olla erikoislaturi... joskus olen nähnyt moisia...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Voi normilaturilla ladata, jos siinä on ns. min latausosasto. Ei saisi ladata kauheasti yli 1 ampeerin virralla. Se mittari niissä normivehkeissä on todella suuntaa-antava, joten ole varovainen. Muista myös ladata tuulettuvassa paikassa ettet jysäytä kuistia kukkamaan lannoiteeksi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

juuu... tällä hetkellä odottaa tuolla kellarissa aikoja parempia... siellä on pari-kolmekymmentä cm betonia ympärillä, niin ei haittaa jos jysähtää.. eiköhän toi kestä...
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Tervehdys vaan kaikille! tulipahan tännekkin nyt rekisteröidyttyä samalla kun varasin uuden (05) outlander 400 mönkkärin.! Onko jotain mitä ois hyvä tietää kyseisestä mönkiästä kun sillä rupeaa ajeleen?
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

onko kellään kokemuksia vinssin ja levyn asentamisesta outlander 400seen? Kuulemma tulee vain mukaan ja pitää itse asentaa, onkohan kovakin urakka tiedossa?
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

just tossa vinssiä asentelin tossa pihamaalla... ja pakkasta -25C... nyt puuttus enää sähköjen laitto. ne hommat jatkuu huomenna, kunhan käyn ensiksi sä'hkökaupassa. noi vinssin omat kaapelit on auttamattomasti liian lyhyet.. ja samalla vaihdan piuhat hieman järeenpiin... ja bomba ei sittenkään pettänyt! vika oli sytytystulpassa... oli ottanut hiukka itteensä jostain ja kun uuden laitto tilalle, niin käynnisty!
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

laitahhan lisä infoa tulemaan ku saat valmiiksi ja anna vinkkejä jos oli ongelmia! viikon päästä rupean ite asentelemaan vinssiä ja levyä!
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Niin ja ite mönkiän saan vasta keskiviikona!!!
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

nyt on vinssi paikoillaan... pitäs vielä kytkeä johdot. niitä en ole vielä laittanut, kun vaihdan alkuperäiset piuhat hiukka isompiin... ja niitten asennus tulee tapahtumaan lämpimissä tiloissa. Johtojen vaihdon syynä se, että alkuperäiset olivat liian lyhyet. samalla vaivalla, kun jatkaa johdot, niin vaihtaa ne uusiin.
Oma vinssi on Bronco- merkkinen. sen kiinnikkeet oli suht helpot pujottaa paikoilleen. ensiksi piti irrotella hiukan sitä etukatetta irti. oli muistaakseni nelkällä pultilla kiinni. Sen jälkeen pääsikin laittelemaan alarautaa paikoilleen. Pultit sopivasti hollilleen ja taka tuki paikoilleen. Takatukeen olin kiinnittänyt vinssin valmiiksi kiinni. kaikki pultit tiukasti kiinni.
ohjaus yksikön sijoitus vielä hiukan mietityttää. Tekisi mieli laittaa se ohjaustankoon vasemmalla kädellä käytettäväksi. mutta siinä ei oikein ole tilaa sille mutikalle. yks vaihtoehto on laittaa se kiinni pultilla peilin kiinnityskohtaan, tai sitten kiinnittää se katteeseen johonkin kohti. Sekin vaihtoehto on tullut mieleeni, jotta josko kävisi ostamassa, esim. moottoripyörissä käytettävän suuntamerkki kytkimen ja laittaisi ohjauksen siitä. pitää tässä viikon aikana hiukka miettiä asiaa.
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

hmm.. iski ongelman. bomban 400 outlanderi ja pitäs noi vinssin johdot ujuttaa katteitten alle. katteet on näköjään kiinni joillain muoviklipsuilla. miten porukka on ne irrottanut? saako ne otettua irti silleen, että ne on vielä mahdollista saada kiinni uudestaan. vai joutuuko ostamaan uudet? jos joutuu, niin siin vaiheessa mun on järkevämpi laittaa pultti ja mutteri kiinnitykset.. hiukkahan ne ulkonäköön vaikuttavat, mutta onpahan ainakin helppo purkaa tulevaisuudessa.

ja toinen minkä irrottamiseen kaipaisin vinkkiä, on mittariston ympärillä oevat muovit... sais ne johdot laitettua sinne sisään.


-mitä isompi vika, sitä isompi leka-
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Klipsut lähtee auki, kun nostat sen keski nastan ylös, eli sen pienemmän. Paikalleen päinvastoin pikkuklipsi alas siitä keskeltä.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Sisempi muovitappi ensin varovasti irti, sitten ulompi pois reiästä. Eivät ole kertakäyttötuotteita, vaan voidaan käyttää yhä uudelleen. Kasisatasessa ainakin on kuorimuoveissa tapit, jotka kiinnittyvät reiällisiin kumitutteihin. Lähtevät irti poispäin vetämällä.
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

petri.n kirjoitti:Klipsut lähtee auki, kun nostat sen keski nastan ylös, eli sen pienemmän. Paikalleen päinvastoin pikkuklipsi alas siitä keskeltä.
jeps--- tällä tämä selvä... noi sivut sainkin auki, mutta keulakate ois irrotettava... joten bomba kärriin ja lämpimään talliin....
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Nyt se on testattu uus mönkkäri! ei voi sanoa muutako voee mahtava!! :D :D kauhea määrä roinaa tuli vinssin ja levyn mukana saapa nähdä saako niitä ikinä paikolleen ku ei malta lopettaa ajamista ja viedä mönkiää talliin! oottako muuten vieny eka huoltoon heti 10h vai haittaako jos menee vaikka 12-13h?
Vastaa Viestiin