
Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Kiitti vinkeistä. Ostin brp.n omat öljyt keulaan, perään ja moottoriin. Tuskin toista kertaa nuita enää ostan.
Olivat aika karmean hintaiset. Reilu 9000km ajettu mönkijällä ja edellisen omistajan mukaan alkuperäinen hihna niin siksi vähän kiinostaisi vaihdella uutta sinne. Ei tarvitsisi sitäkään sitten miettiä, samalla toki tulisi pinnat putsattua.

- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Ei pidä siltä osin paikkaansa että vaatii LS öljyä. Se lukkomekanismi on suljettu silikoniöljymurikka, jonka sisään ei itse peräöljy mene. Sinne käy ihan nomaali GL-5 peräöljy. LS ominaisuudesta ei ole haittaa, saa sitä sinne laittaa, mutta ei ole vaatimusDeippa kirjoitti: Etuperään tarttis olla sitä LS (=limited slip) öjyä ja taakse kelpaa halvempikin vaikka can-amin oma. Eteen esim: tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/C ... 5-peraoljy.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- janne007
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04 Loka 2014 09:22
- Mönkijä:: Can-am Outlander 1000R Xmr -17
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Vaatii LS öljyn koska viscon kitkalevyt kelluu siinä. Viscopaketin ns. suljetulla kytkentä puolella on omat silikonilitkut.Ei pidä siltä osin paikkaansa että vaatii LS öljyä. Se lukkomekanismi on suljettu silikoniöljymurikka, jonka sisään ei itse peräöljy mene. Sinne käy ihan nomaali GL-5 peräöljy. LS ominaisuudesta ei ole haittaa, saa sitä sinne laittaa, mutta ei ole vaatimus
TEAM POHOJANMAA
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
West Coast ATV
CAN-AM OUTLANDER 1000R XMR -17
EX. CAN-AM OUTLANDER 500 DPS T3 -15
Lakeuden moottorikelkkailijat
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Hei voisiko joku ystävällisest selittää minulle miksi etuperässä pitäisi käyttää LS öljyä. Eikö ls-lisäaineistus vähennä kitkaa ja näin ollen hidasta lukon kytkeytymistä.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15 Huhti 2018 21:59
- Mönkijä:: canam outti 650 -13
- Paikkakunta: oulu/kiiminki
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
onko tietoa 2013 650cc efi outlanderin venttiilien säätö arvoista? kiitos.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Imu 0,10 ja pako 0,15 kylmänä
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Edelleenkään sinne ei ole pakollista laittaa LS öljyä. Kitkalevyt jotka ui tuossa peräöljyssä, ei vaadi LS pohjaista öljyä. LS lisäaine tekee öljyyn "suuremman" pintapaineenkeston, eli ennenkuin öljy antaa kitkalevyjen leikata.sinkkes kirjoitti:Hei voisiko joku ystävällisest selittää minulle miksi etuperässä pitäisi käyttää LS öljyä. Eikö ls-lisäaineistus vähennä kitkaa ja näin ollen hidasta lukon kytkeytymistä.
Normaali öljy joka ei sisällä sitä, toimii siellä vallan mainiosti.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
saahan sinne aina torq lockerin kun lukko antaa väärien öljyjen takia periksi. 

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Jos joku uskaltaa kokeilla etuperässä öljyä, jossa ei ole LS-merkintää, niin voisi kertoa tänne sitten kokemuksista.. Paikallinen merkkihuolto kertoi vaihtaneensa etuperään viscoja väärän öljylaadun seurauksena. Myös motonetin myyjä, joka oli ollut canan merkkihuollossa, kertoi samaa. Itse en uskaltaisi ottaa riskiä asian suhteen. Uusi viscopaketti ei taida olla ihan halpa, puhumattakaan vaihtotyöstä, jos sen tekee merkkihuolto.Act10nM4N kirjoitti:Edelleenkään sinne ei ole pakollista laittaa LS öljyä.
Tämä näin omana kommenttina, mutta kukin tyylillään ja omalla vastuulla.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Olen ajanut koko ajan alusta asti normaalilla 75w90 shc. Eikä mitään ongelmaa. Kaverin 2010 on kulkenut alusta asti normaalilla , kuten myös toisen kaverin 2015 vm rattori. EI ONGELMAA. Asiaa on spekuloitu työpaikallakin , niinkuin porkattu montaa eri väylää ja jenkeissäkin asia on aika yksiselitteinen. Turhaa se LS aine on siellä lisää luistattamassa. Liekkö siksi joillakin särkyy ja sulaa noita lukkoja.
En tiedä onko tässä jollekkin jotain epäselvää ?
Otteita huoltokirjoista
2012 Outlander Series 500/650/800R Series
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 300 ml
Edessä BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 API GL5 tasauspyörästö öljy
Takana BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W140 (API GL5)
2008 Renegade 500/800/800X
Tilavuus Edessä 500 ml (17 U.S. oz) Takana 250 ml (8,5 U.S. oz)
Tasauspyörästön öljy edessä ja takana BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 (API GL5)
2015 Outlander MAX 500/650/800R/1000
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 250 ml
Edessä XPS SYNTEETTINEN VAIHTEISTOÖLJY (75W90) (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 API GL5 (LS)
Takana XPS SYNTEETTINEN VAIHTEISTOÖLJY (75W140) (P/N 293 600 140) tai 75W140 API GL-5 synteettinen vaihteistoöljy
2017 xmr series
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 250 ml
Edessä XPS synteettinen vaihteistoöljy (75W90)(P/N 293 600 043) TAI synteettinen 75W 90 API GL5)
Takana XPS synteettinen vaihteistoöljy (75W 140)(P/N 293 600 140) tai 75W140 API GL-5 synteettinen vaihteistoöljy
Yhteneväisyyttä voi moni ihan silmällä katsoa. XPS öljy 293600043 on normaalia vastaavaa kuin 70w90 shc (mobililta) esimerkiksi, koska se on vaihtoehtona kaikissa. Jostakin syystä tuossa 2015 vuosimallin vehkeen manuskassa lukee (LS) tuolla perässä. , mutta sehän onkin vaihtoehto. Edelleen 293 600 043 on suositus.
LS öljyn lisäaineesta ei pitäisi olla haittaa , painotus sanalla EI PITÄISI .
Kopioin omaa tekstiäni tähän jatkoksi koska ei jaksa kahteen kertaan kirjoittaa :
""""""Löytyy tasauspyörästöä, kitkalevy pakkaa, visco yksikköä ym.
Aikansa sitä pyöritelleenä tulin tähän tulokseen
Visco yksikökkö on kiinteästi kiinni perän rungossa. Viscon keskiö on kiinnitetty vetoakseliin ja sisempiin kitkalevypakan kitkalevyihin. Kitkalevypakan kiinteät levyt on taas kiinnitetty perän runkoon. Perän runko taas sisältää lautaspyörän,tasauspyörästön ym.
Vapaana eli auki ollessaan lukkomekanismi luistaa kitkalevypakan läpi, eli vetoakselit eivät ole toisiinsa kytkettyinä mitenkään muuten kuin visco yksikön välityksellä ja niiden nopeuseroa tasaa tasauspyörästö.
Pyörien nopeusero kuitenkin käyttää visco yksikköä, joka on pumppu toiminnalla oleva "mäntä" . Kun viscon pyörintänopeusero on tietyn verran , työntää visco "mäntää" ulospäin, joka jousilevyä vasten painaa kitkalevypakkaa kiinnippäin. Kitkalevyjen yhdistyessä se yhdistää vetoakselit toisiinsa.
Jousen tarkoitus on muukin, se palauttaa visco yksikön männän takaisin , eli puristaa viscomateriaalin pois viscomokkulan sisältä männän ja taustalevyn välistä vapauttaen viscon joka puolestaan vapauttaa kitkalukko pakan.
Sinänsä tämä on suhteellisen mielenkiintoinen asia, että vuosien saatossa mekanismi on pysynyt samana, ainoastaan pientä tweakkausta on tehty sisuksille.
Vielä mielenkiintoisempaa asiasta tekee se että iänkaikkinen keskustelu peräöljystä on suhteellinen, tarvitseeko se lsd öljyä vai ei.
Ottaen huomioon perän toiminta tavan , on tämä kysymys aiheellinen sen toiminnan vuoksi.
Kitkalevyjen materiaali ei imeytä öljyä itseensä, kuten tavallisen monipakkalevyn massalevyt esimerkiksi auton perässä. LSD öljyn sisältämä lisäaine tekee öljystä liukkaampaa kuin vastaava ilman lisäainetta.
Hyvä esimerkki on Toyota Hiacen LSD perä. Normaalilla 75w90 öljyllä perä alkaa kääntyessä "paukkumaan" , koska perä lukitsee vetoakselit hallitsemattomasti, liian nopeasti ja herkästi.
Oikealla 75w90LSD öljyllä taas toiminta on hillitympää, ja perä sallii pienen pyörintänopeuseron. Tämä mekanismi kuitenkin eroaa tästä perätyypistä siltäosin, että hiacen perässä levyjä pakotetaan ainoastaan jousien välityksellä yhteen, ja vedon tullessa ristitappi levittää lukkopakkojen sisäosia puristaen levyjä entisestään enemmän yhteen.
Siellä ei ole visco yksikköä joka aiheuttaisi siis levyjen puristuksen.
Asian vierestä
Spekulointia: Jos lukon haluaa toimivan nopeammin, aktivoituvan nopeammin, eikö öljyn kuuluisi olla mahdollisimman epäliukasta , eli ei lsd lisäainetta, ehkä sais olla jopa moottoripyörien mänrkäkytkimille tarkoitettua MA2 lisäaineistettua öljyä
Entäpä viskositeetti. Paksumpi öljy pitää kytkinlevyjä paremmin erillään, aiheuttaen luistoa levyjen välissä. Vaihteistoöljyissä on tunnetusti erittäin kova pintapaineenkesto.
Olisiko ohuempi öljy nopeampi toiminen , mutta kuluttaa levyjä nopeammin?
Lopputulos:
Purin ja kasasin perän useaan kertaan tehden pieniä muutoksia pikkuhiljaa.
Testit videoin , jotta vertailu oli helpompaa. Kohtuuttomalta tuntui alkutilanne, jolloin toista eturengasta piti pyörittää melkein 8 kierrosta noilla nopeuksilla että minkään sorttista lukitusta kerkesi tapahtua. Muutokset pidetään vielä kirjan välissä , kun kokonaisuutta haetaan testien merkeissä ja mikäli jotain hazardia tapahtuu ja perä rikkoutuu, torq locker menee tilalle ja sit suunnitellaan lisää. Eikä ainakaan ole jaettu virheellistä tietoa joka saattaisi aiheuttaa muille ongelmia.
Koeajolla ei lopputuloksen jälkeen ollut vielä mitään negatiivista. Hieman tuntuu raskaammalta kun kiertää ympyrää, mutta ei lukitsemista vielä kävelyvauhdeissa tapahdu. Lapsetkin ja rouva ajeli tuossa , kyselin vähän fiiliksiä jälkeenpäin, eikä kuulemma ollut huomattavaa eroa normaali käsiteltävyydessä.
Tässäpä video erosta kun aloitin , ja lopputulos muutaman perä jumpan jälkeen.
https://aijaa.com/myCzjw
Seuraavaksi puretaan kaverin g1 outin perä ja katsotaan saataisko se kuntoon, se on jo paljon huonompi kuin tuo mun versio, joka on ihan ensimmäisiä viscoja, kun kaverin 2010 outti on jo viscolok qe malli. """""""""""""""""""""""
Tällä setupilla ajettu jo tovi, ja peukalokäsi on raskas. Ei sääliä. Ni on se kumma.....
Minä uskallan ajaa ilman LS kokemuksen ja tutkimusten ja faktojen perusteella ja uskallan sitä kavereilleni suositella.
Uskallatko sinä?

En tiedä onko tässä jollekkin jotain epäselvää ?
Otteita huoltokirjoista
2012 Outlander Series 500/650/800R Series
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 300 ml
Edessä BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 API GL5 tasauspyörästö öljy
Takana BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W140 (API GL5)
2008 Renegade 500/800/800X
Tilavuus Edessä 500 ml (17 U.S. oz) Takana 250 ml (8,5 U.S. oz)
Tasauspyörästön öljy edessä ja takana BRP:n tasauspyörästö-öljy (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 (API GL5)
2015 Outlander MAX 500/650/800R/1000
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 250 ml
Edessä XPS SYNTEETTINEN VAIHTEISTOÖLJY (75W90) (P/N 293 600 043) tai synteettinen 75W90 API GL5 (LS)
Takana XPS SYNTEETTINEN VAIHTEISTOÖLJY (75W140) (P/N 293 600 140) tai 75W140 API GL-5 synteettinen vaihteistoöljy
2017 xmr series
Tilavuus Edessä 500 ml Takana 250 ml
Edessä XPS synteettinen vaihteistoöljy (75W90)(P/N 293 600 043) TAI synteettinen 75W 90 API GL5)
Takana XPS synteettinen vaihteistoöljy (75W 140)(P/N 293 600 140) tai 75W140 API GL-5 synteettinen vaihteistoöljy
Yhteneväisyyttä voi moni ihan silmällä katsoa. XPS öljy 293600043 on normaalia vastaavaa kuin 70w90 shc (mobililta) esimerkiksi, koska se on vaihtoehtona kaikissa. Jostakin syystä tuossa 2015 vuosimallin vehkeen manuskassa lukee (LS) tuolla perässä. , mutta sehän onkin vaihtoehto. Edelleen 293 600 043 on suositus.
LS öljyn lisäaineesta ei pitäisi olla haittaa , painotus sanalla EI PITÄISI .
Kopioin omaa tekstiäni tähän jatkoksi koska ei jaksa kahteen kertaan kirjoittaa :
""""""Löytyy tasauspyörästöä, kitkalevy pakkaa, visco yksikköä ym.
Aikansa sitä pyöritelleenä tulin tähän tulokseen
Visco yksikökkö on kiinteästi kiinni perän rungossa. Viscon keskiö on kiinnitetty vetoakseliin ja sisempiin kitkalevypakan kitkalevyihin. Kitkalevypakan kiinteät levyt on taas kiinnitetty perän runkoon. Perän runko taas sisältää lautaspyörän,tasauspyörästön ym.
Vapaana eli auki ollessaan lukkomekanismi luistaa kitkalevypakan läpi, eli vetoakselit eivät ole toisiinsa kytkettyinä mitenkään muuten kuin visco yksikön välityksellä ja niiden nopeuseroa tasaa tasauspyörästö.
Pyörien nopeusero kuitenkin käyttää visco yksikköä, joka on pumppu toiminnalla oleva "mäntä" . Kun viscon pyörintänopeusero on tietyn verran , työntää visco "mäntää" ulospäin, joka jousilevyä vasten painaa kitkalevypakkaa kiinnippäin. Kitkalevyjen yhdistyessä se yhdistää vetoakselit toisiinsa.
Jousen tarkoitus on muukin, se palauttaa visco yksikön männän takaisin , eli puristaa viscomateriaalin pois viscomokkulan sisältä männän ja taustalevyn välistä vapauttaen viscon joka puolestaan vapauttaa kitkalukko pakan.
Sinänsä tämä on suhteellisen mielenkiintoinen asia, että vuosien saatossa mekanismi on pysynyt samana, ainoastaan pientä tweakkausta on tehty sisuksille.
Vielä mielenkiintoisempaa asiasta tekee se että iänkaikkinen keskustelu peräöljystä on suhteellinen, tarvitseeko se lsd öljyä vai ei.
Ottaen huomioon perän toiminta tavan , on tämä kysymys aiheellinen sen toiminnan vuoksi.
Kitkalevyjen materiaali ei imeytä öljyä itseensä, kuten tavallisen monipakkalevyn massalevyt esimerkiksi auton perässä. LSD öljyn sisältämä lisäaine tekee öljystä liukkaampaa kuin vastaava ilman lisäainetta.
Hyvä esimerkki on Toyota Hiacen LSD perä. Normaalilla 75w90 öljyllä perä alkaa kääntyessä "paukkumaan" , koska perä lukitsee vetoakselit hallitsemattomasti, liian nopeasti ja herkästi.
Oikealla 75w90LSD öljyllä taas toiminta on hillitympää, ja perä sallii pienen pyörintänopeuseron. Tämä mekanismi kuitenkin eroaa tästä perätyypistä siltäosin, että hiacen perässä levyjä pakotetaan ainoastaan jousien välityksellä yhteen, ja vedon tullessa ristitappi levittää lukkopakkojen sisäosia puristaen levyjä entisestään enemmän yhteen.
Siellä ei ole visco yksikköä joka aiheuttaisi siis levyjen puristuksen.
Asian vierestä
Spekulointia: Jos lukon haluaa toimivan nopeammin, aktivoituvan nopeammin, eikö öljyn kuuluisi olla mahdollisimman epäliukasta , eli ei lsd lisäainetta, ehkä sais olla jopa moottoripyörien mänrkäkytkimille tarkoitettua MA2 lisäaineistettua öljyä

Entäpä viskositeetti. Paksumpi öljy pitää kytkinlevyjä paremmin erillään, aiheuttaen luistoa levyjen välissä. Vaihteistoöljyissä on tunnetusti erittäin kova pintapaineenkesto.
Olisiko ohuempi öljy nopeampi toiminen , mutta kuluttaa levyjä nopeammin?
Lopputulos:
Purin ja kasasin perän useaan kertaan tehden pieniä muutoksia pikkuhiljaa.
Testit videoin , jotta vertailu oli helpompaa. Kohtuuttomalta tuntui alkutilanne, jolloin toista eturengasta piti pyörittää melkein 8 kierrosta noilla nopeuksilla että minkään sorttista lukitusta kerkesi tapahtua. Muutokset pidetään vielä kirjan välissä , kun kokonaisuutta haetaan testien merkeissä ja mikäli jotain hazardia tapahtuu ja perä rikkoutuu, torq locker menee tilalle ja sit suunnitellaan lisää. Eikä ainakaan ole jaettu virheellistä tietoa joka saattaisi aiheuttaa muille ongelmia.
Koeajolla ei lopputuloksen jälkeen ollut vielä mitään negatiivista. Hieman tuntuu raskaammalta kun kiertää ympyrää, mutta ei lukitsemista vielä kävelyvauhdeissa tapahdu. Lapsetkin ja rouva ajeli tuossa , kyselin vähän fiiliksiä jälkeenpäin, eikä kuulemma ollut huomattavaa eroa normaali käsiteltävyydessä.
Tässäpä video erosta kun aloitin , ja lopputulos muutaman perä jumpan jälkeen.
https://aijaa.com/myCzjw
Seuraavaksi puretaan kaverin g1 outin perä ja katsotaan saataisko se kuntoon, se on jo paljon huonompi kuin tuo mun versio, joka on ihan ensimmäisiä viscoja, kun kaverin 2010 outti on jo viscolok qe malli. """""""""""""""""""""""
Tällä setupilla ajettu jo tovi, ja peukalokäsi on raskas. Ei sääliä. Ni on se kumma.....
Minä uskallan ajaa ilman LS kokemuksen ja tutkimusten ja faktojen perusteella ja uskallan sitä kavereilleni suositella.
Uskallatko sinä?

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
muuttuiko etuperän rakenne tuossa noin. 2015 (vai mikä vuosi) sellaiseksi että kitkalevyt ovat kontaktissa peräöljyn kanssa??, kun vanhemmissa ilmeisesti oli täysin suljettu yksikkö perän sisällä johon muu peräöljy ei ollut mitenkään kontaktissa?? vai oonko hakoteillä.
, muutos selittäisi myös LS lisäaineen tarpeen 2015 mallissa joka myös mainittu noissa suosituksissa mitä actionman laittoi?
, muutos selittäisi myös LS lisäaineen tarpeen 2015 mallissa joka myös mainittu noissa suosituksissa mitä actionman laittoi?
DIY
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
Kitkalevyt on kaikissa viscoissa kontaktissa peräöljyyn. Viscon pumppuyksikkö on ollut vanhemmissa suljettu hitsaamalla rungon sisälle kun taas uudemmissa sen saa pulteilla auki.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink
aaaa.. aivan. tuo selventi asian mulle, eli se vanhempi vaan näytti täysin suljetulta kun se pumppuyksikkö oli hitsattu mut oikeesti se perän öljy pääsee siinäkin sinne kitkalevyihin asti kuitenkin?. kiitos tästä
nyt ollaan ihan eri levelillä taas tiedon suhteen.

DIY