Tuuvingin Can Am päiväkirja
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Onhan noi korvakkeet aavistuksen riskialttiissa paikassa jos kivikossa ajelee. Uskoisin ettei mun onnettomalla kokemuksella semmosiin paikkoihin mennä missä vaikeuksia tulisi. Sitten kun taidot riittää vähän enemmän extreme-touhuihin niin varmasti vaihtuu laitekin tai ainakin panssari ja lähtee samalla ylimääräiset härpäkkeet pohjasta.
Tuo on kyllä ihme homma, en minä vaan saa kuin työkaluilla väkisin vääntämällä noita sokkia irti kun lumilevy paikallaan. Ehkä tuo kiinnitys on muuttunut hieman? Jotenkin tuntuu ettei se sokka edes mahdu aukeamaan "luonnollisesti" vetämällä vaan se pitää tosiaan vääntää rajusti ruuvimeisselillä auki.
Tuo on kyllä ihme homma, en minä vaan saa kuin työkaluilla väkisin vääntämällä noita sokkia irti kun lumilevy paikallaan. Ehkä tuo kiinnitys on muuttunut hieman? Jotenkin tuntuu ettei se sokka edes mahdu aukeamaan "luonnollisesti" vetämällä vaan se pitää tosiaan vääntää rajusti ruuvimeisselillä auki.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Laitas tuuvinki kuvat niistä sokista ja siitä miten neet tulee kiinni. Vai oliko sulla jo kuvia aiemmissa välilehdissä - nyt en jaksa selailla läpi kaikkea.... ?
Mä irrottelin tänään omasta auran, nips.naps paljain sormin lähtee sokat auki - kuten kuuluukin ! Ei niihin työkaluja ole koskaan tarvinnut.
Mä irrottelin tänään omasta auran, nips.naps paljain sormin lähtee sokat auki - kuten kuuluukin ! Ei niihin työkaluja ole koskaan tarvinnut.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
En oo kuvannu, olen vain noitunut. Ei lähde edes lukkopihdeillä väkisin repimällä ulos se sokka ilman että vääntää sen salvan väkisin ruuvimeisselillä auki.
Pitää ottaa kuvat.
Pitää ottaa kuvat.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ainiin ne kuvat. Pitänee ottaa kunhan ulos pääsee. Tässä vähän tarinaa nyt taas kun asensin vinssiin narun!
Tulipahan vihdoin kaivettua jo aiemmin tilattu Warnin paketti esille jossa on liukukita ja vinssin naru:

Liukukita:

Tarkempi tarkastelu kidan sisään kertoi että siellä on hieman "perskoja" työstön jäljiltä. Eivät ne kovin teräviä olleet mutta karkeat "reunukset" kuitenkin (klikkaamalla isommiksi):


Otinpa siis 400 ja 1000 karkeuksista hiomapaperia ja hioin ne sileäksi, nyt on pehmeä ja tasainen (klikkaamalla isommiksi):


Entinen tuomiopäivän tekele pois ja äkkiä, viimeiset piikit sain vielä sormiini tuosta pirun vaijerista:

Ja narua tilalle, ei mene "tikkuja" sormiin:

Pujoteltuna:

Viisaammat suositteli "kasisolmua" tuohon ja piti ihan paperille tulostaa malli:

No eihän se sinne reikään mahtunu vaan tein puolikkaan, eli ihan tavallisen solmun ja tungin loput takaisin reikään.

Ongelmiahan sitä aina on esillä kun puuhastelee. Pultit ovat liian lyhyet koska paksu lumilevyn etukiinnike on tuossa samassa reijässä. Ois pitäny tajuta pyytää Atlokilta / Warnilta isommat pultit.

Sentin pitäs olla pidempi:

No, pääsiäinen sopivasti välissä ja vähän erikoisempaa pulttia ei sitten saanutkaan kuin erikoiskaupasta ja siinähän se jouti sitten seisoa pihassa pyhien ajan kunnes sai uudet pultit. Ei ollu ku mustia, liekö ruostuvat kohta mutta vaihdetaan sitten uudet.

Kita vihdoin paikallaan. Melko ohkanen käsivarsi tartteis olla että mahtus tonne taakse pyöränkotelon kautta. No mahtuhan se, mutta verijäljet jäi ja mustelmat käsivarteen:

Sitten tuli tampattua muksulle vähän uraa mutta eipä pelastaneet Zillatkaan vaan kiinni jäätiin:

Siellä on ja pysyy, pohjasta kiinni kun oikea puoli uppos ojan tapaiseen:

Poika sai ajella sitten asfaltilla:

Tulipahan vihdoin kaivettua jo aiemmin tilattu Warnin paketti esille jossa on liukukita ja vinssin naru:

Liukukita:

Tarkempi tarkastelu kidan sisään kertoi että siellä on hieman "perskoja" työstön jäljiltä. Eivät ne kovin teräviä olleet mutta karkeat "reunukset" kuitenkin (klikkaamalla isommiksi):


Otinpa siis 400 ja 1000 karkeuksista hiomapaperia ja hioin ne sileäksi, nyt on pehmeä ja tasainen (klikkaamalla isommiksi):


Entinen tuomiopäivän tekele pois ja äkkiä, viimeiset piikit sain vielä sormiini tuosta pirun vaijerista:

Ja narua tilalle, ei mene "tikkuja" sormiin:

Pujoteltuna:

Viisaammat suositteli "kasisolmua" tuohon ja piti ihan paperille tulostaa malli:

No eihän se sinne reikään mahtunu vaan tein puolikkaan, eli ihan tavallisen solmun ja tungin loput takaisin reikään.

Ongelmiahan sitä aina on esillä kun puuhastelee. Pultit ovat liian lyhyet koska paksu lumilevyn etukiinnike on tuossa samassa reijässä. Ois pitäny tajuta pyytää Atlokilta / Warnilta isommat pultit.

Sentin pitäs olla pidempi:

No, pääsiäinen sopivasti välissä ja vähän erikoisempaa pulttia ei sitten saanutkaan kuin erikoiskaupasta ja siinähän se jouti sitten seisoa pihassa pyhien ajan kunnes sai uudet pultit. Ei ollu ku mustia, liekö ruostuvat kohta mutta vaihdetaan sitten uudet.

Kita vihdoin paikallaan. Melko ohkanen käsivarsi tartteis olla että mahtus tonne taakse pyöränkotelon kautta. No mahtuhan se, mutta verijäljet jäi ja mustelmat käsivarteen:

Sitten tuli tampattua muksulle vähän uraa mutta eipä pelastaneet Zillatkaan vaan kiinni jäätiin:

Siellä on ja pysyy, pohjasta kiinni kun oikea puoli uppos ojan tapaiseen:

Poika sai ajella sitten asfaltilla:

-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Klikkaamalla isommaksi.ViiMax kirjoitti:Laitas tuuvinki kuvat niistä sokista ja siitä miten neet tulee kiinni. Vai oliko sulla jo kuvia aiemmissa välilehdissä - nyt en jaksa selailla läpi kaikkea.... ?
Mä irrottelin tänään omasta auran, nips.naps paljain sormin lähtee sokat auki - kuten kuuluukin ! Ei niihin työkaluja ole koskaan tarvinnut.

Eli kun sokkaa lähtee vetämään irti, estää tuo "lukitusrauta" vetämisen jolloin ei voi vetää sokkaa + kääntää rautaa yhtäaikaisesti. Eli sokan tappi on tavallaan "ylipitkä". Muutenhan toi rauta pääsisi luiskahtamaan sokasta irti kun sokkaa vetää. Sitä varmasti kaikki tarkoitatte.
Pakko väkivalloin tunkea ruuvimeisseli tonne väliin ja vääntää sillä lukitusrauta sokasta "irti". Ei siis lähde edes lukkopihdeillä voimalla vetämällä tuo sokka tuosta irti vaan ainoa keino on väkivalloin vääntää se lukitusrauta paikoiltaan.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mahtuuko sokkaa laittamaan toiselta puolelta tuohon reikään? Sitten jäisi tuon lenkin pää näkyville, josta voisi koittaa avata sen vaikka sormin?
Ex: Polaris 570 T3 -14
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Sulla on ihan eri sokka / sokat tuossa kohtaa
Mulla on nämät http://www.atlok.fi/sokka-puskulevyn-et ... ntage.html
Ja tämän linkittämäni sokan silmukka tulee semmoseen kiilaan joten kiinnitys- ja irroitus on helppo. Mulla ei nyt ole kuvaa, mutta tarkista nyt ihmeessä että sulla on oikeat sokat käytössä !

Mulla on nämät http://www.atlok.fi/sokka-puskulevyn-et ... ntage.html
Ja tämän linkittämäni sokan silmukka tulee semmoseen kiilaan joten kiinnitys- ja irroitus on helppo. Mulla ei nyt ole kuvaa, mutta tarkista nyt ihmeessä että sulla on oikeat sokat käytössä !
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Aijaa. Mulla on nää sokat:
http://www.atlok.fi/sokka-puskulevyn-ke ... -line.html
Tuli Levyn mukana. Lisäks vaijeri oli ruuvattu kiinteästi luovutuksen yhteydessä levyyn. Eli ainoa tapa irrottaa vaijeri oli 13mm hylsyt.
http://www.atlok.fi/sokka-puskulevyn-ke ... -line.html
Tuli Levyn mukana. Lisäks vaijeri oli ruuvattu kiinteästi luovutuksen yhteydessä levyyn. Eli ainoa tapa irrottaa vaijeri oli 13mm hylsyt.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
miks musta tuntuu että toi sokan kaari pitäs olla semmoinen kanttinen eikä pyöreä. Siis tuo lukituskaari.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mulla on pyöree lukituskaari ja se toinen pää menee sinne tapin toiseen päähän ja lähtee käsin vetämällä auki ja pois
kai mä vaan oon niin vahva 


-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ei taida löytyä ratkaisua. Jos laittas tämmöset palapelisokat niin loppuu taistelu.
https://www.monkijavarikko.fi/tuote/sno ... it/905038/
Tai sitten hitsailen kesällä tohon ihan omanlaiseni kiinnitysjärjestelmän.
En kyllä vois vaikeammin irrotettavaa lumilevyä edes villeimmissä unissani kuvitella.
Vanteen keskikuppi jääny jonneki suolle.
Liekö uusi kallis? Eipä noi kovin tiukassa kiinni ole ja noitahan pitäs ostaa repullinen joka reissulle jos vähänki rypee.
https://www.monkijavarikko.fi/tuote/sno ... it/905038/
Tai sitten hitsailen kesällä tohon ihan omanlaiseni kiinnitysjärjestelmän.
En kyllä vois vaikeammin irrotettavaa lumilevyä edes villeimmissä unissani kuvitella.
Vanteen keskikuppi jääny jonneki suolle.
Liekö uusi kallis? Eipä noi kovin tiukassa kiinni ole ja noitahan pitäs ostaa repullinen joka reissulle jos vähänki rypee.

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Eiks tuossa linkissäsi ole ihan tavallinen rengassokka kuvassa? Muutenkin kyseessä taitaa olla tassusarja
?
On kyllä mystinen juttu tämä. Samantyyppiset sokat on munkin BRP:n työkalurungossa ja ihan helposti vetämällä lähtevät pois. Toki hieman kevennän runkoa vinssillä, jottei se rojahda alas maahan. Paikoilleen nostaminenkin käy silloin helpommin. Ite onnistuin toisen sokan jo jonnekin hävittämään, niin kävin IKH:lta hakemassa pari näitä. Koitappa hakea ja testata noita ihan piruuttas. Ei ole hirvittävä investointi
.
http://www.ikh.fi/T0505_SOKKA_NELIOPUTKELLE_95X40X70

On kyllä mystinen juttu tämä. Samantyyppiset sokat on munkin BRP:n työkalurungossa ja ihan helposti vetämällä lähtevät pois. Toki hieman kevennän runkoa vinssillä, jottei se rojahda alas maahan. Paikoilleen nostaminenkin käy silloin helpommin. Ite onnistuin toisen sokan jo jonnekin hävittämään, niin kävin IKH:lta hakemassa pari näitä. Koitappa hakea ja testata noita ihan piruuttas. Ei ole hirvittävä investointi

http://www.ikh.fi/T0505_SOKKA_NELIOPUTKELLE_95X40X70
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Niin, ajattelin että tappi vain paikalleen ja rengassokalla lukitus. Eli tapin päässä pitäs olla reikä.
Warnin kiinnike on siitä hyvä että siihen saa vinssillä lumilevyn paikalleen ja se kestää siinä (yläasennossa) ilman sokkiakin. Eli sokat voi laittaa ja ottaa pois kaikessa rauhassa.
Jos ne vaan saisi irti.
Laitoin postia Atlokille josko sieltä löytyis ratkaisu. Olivat kyllä alustavasti puhelimessa sitä mieltä että osat ja sokat ovat oikeat. Pitää koitella myös noita kanttikaarella olevia sokkia. Yksi vaihtoehto olisi vetää rälläkällä sentti pois vanhan sokan tapista, sitten uskoisin että salpa mahtuu avautumaan.
Irrottelen kesäksi ton etukiinnikkeen ja rakennan siihen jonkun paremman kiinnityksen kun se on irrallaan. Helppohan tuota on testailla koska ongelma pysyy vaikkei koko lumilevyhässäkkää olisi edes paikallaan.
Ehkä vain hitsaan tohon jotkut kiilat ja ostan noita Viimaxin sokkia.
Warnin kiinnike on siitä hyvä että siihen saa vinssillä lumilevyn paikalleen ja se kestää siinä (yläasennossa) ilman sokkiakin. Eli sokat voi laittaa ja ottaa pois kaikessa rauhassa.
Jos ne vaan saisi irti.

Laitoin postia Atlokille josko sieltä löytyis ratkaisu. Olivat kyllä alustavasti puhelimessa sitä mieltä että osat ja sokat ovat oikeat. Pitää koitella myös noita kanttikaarella olevia sokkia. Yksi vaihtoehto olisi vetää rälläkällä sentti pois vanhan sokan tapista, sitten uskoisin että salpa mahtuu avautumaan.
Irrottelen kesäksi ton etukiinnikkeen ja rakennan siihen jonkun paremman kiinnityksen kun se on irrallaan. Helppohan tuota on testailla koska ongelma pysyy vaikkei koko lumilevyhässäkkää olisi edes paikallaan.
Ehkä vain hitsaan tohon jotkut kiilat ja ostan noita Viimaxin sokkia.