Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihda vaan suosiolla uudet tulpat,tulet yllättymään.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uudet tulpat vaihdettu.ei apua.Masentaja kirjoitti:Vaihda vaan suosiolla uudet tulpat,tulet yllättymään.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässäpä vähän videoa tuosta omasta kolinasta
https://youtu.be/rxev9E-jIu0
https://youtu.be/91-OoM7N588
https://youtu.be/OHw6sx0qZHc
Viimmesellä videolla outo sammuminen, lähti heti kuitenkin uudestaan käyntiin.
Mittasin bensan paineet ja ne pysy kokoajan 3.5 barissa.
Mikähän on kun vaihdoin nuo uudet öljyt, niin laitoin koneeseen uutta öljyä 1.9 litraa, nyt kun oisin lisännyt loput, niin öljyä oli yli ylärajan? Eikö öljytilavuus ole 2.2 litraa?
https://youtu.be/rxev9E-jIu0
https://youtu.be/91-OoM7N588
https://youtu.be/OHw6sx0qZHc
Viimmesellä videolla outo sammuminen, lähti heti kuitenkin uudestaan käyntiin.
Mittasin bensan paineet ja ne pysy kokoajan 3.5 barissa.
Mikähän on kun vaihdoin nuo uudet öljyt, niin laitoin koneeseen uutta öljyä 1.9 litraa, nyt kun oisin lisännyt loput, niin öljyä oli yli ylärajan? Eikö öljytilavuus ole 2.2 litraa?
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 50#p491577
Jostakin täältä joskus luin koneen kilkatuksesta kylmänä ja viittasi johonkin sylinteri vikaan
..
Jostakin täältä joskus luin koneen kilkatuksesta kylmänä ja viittasi johonkin sylinteri vikaan
..
Hold my beer..
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikös tuo kolina tuntuis tulevan etummaisesta pytystä? Kuulostais kyllä tulevalta koneremontilta... Kestää ajaa kyllä x-määrän tunteja lisää, mutta ei se kolina ainakaan vähenemään päin ole. Soulostilla saattais olla vielä ne uudet pytyt ja männät, jos ei ole menny kaupaks.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Niihän tuo vaikuttaa, että remppaa saa rueta tekeen. Vieläkö keksis miksi tuonne myllyyn ei tunnu mahtuvan tuota öljyä oikeaa määrää. Ettei vaan ois jotain yhteyttä, tuon kolinan aiheuttajaan, eli voiko olla jotain häikkää öljyn kierrossa tai vastaavaa? Oliko soulostilla 650:n pytyt ja männät myynnissä? Nehän ei 500:n ilmeisesti mee heittämällä? Vai meneekö? Ja jos menee mitä muuta pitää vaihtaa? Nokat, suuttimet?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko paljon kilsoja \ tunteja tällä kilkattavalla koneella? Oli vissiin yksityiseltä ostettu?
Edit. Olikin kilsat ja tunnit pari sivua tuonnempana.
Edit. Olikin kilsat ja tunnit pari sivua tuonnempana.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oot kyllä ihan kuutamolla näiden rotaksien kanssa 
500ccm-> lyhyt isku ja pieni poraus
650ccm-> pitkä isku ja pieni poraus
800ccm-> pitkä isku ja iso poraus.
Ja kun on kyseessä kuivasumppu moottori.
Öljyn tarkistus on, moottori lämpimäksi ja viitisenminuuttia sammuksissa-> öljyntarkistus.
Mika

500ccm-> lyhyt isku ja pieni poraus
650ccm-> pitkä isku ja pieni poraus
800ccm-> pitkä isku ja iso poraus.
Ja kun on kyseessä kuivasumppu moottori.
Öljyn tarkistus on, moottori lämpimäksi ja viitisenminuuttia sammuksissa-> öljyntarkistus.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
markoolio kirjoitti: Oliko soulostilla 650:n pytyt ja männät myynnissä? Nehän ei 500:n ilmeisesti mee heittämällä? Vai meneekö? Ja jos menee mitä muuta pitää vaihtaa? Nokat, suuttimet?
Sullahan olikin tosiaan 5satku eikä 650:n... Soulostilla olis 650:n pytyt ja männät... Menee ne sinne, mutta joutuu vaihtamaan kiertokangen ja kampiakselin. Suuttimet voi jäädä vanhat, hommaa vaan powercommanderin hoitamaan polttoaineruokinnan. Nokat tietysti sais olla vaikka 800ärrän...
Jossain toisessa topikissa joku muistaakseni vähän suunnittelikin moista projektia, tai ainakin jotain tuohon suuntaan.
Edit. Lisätty sanoja...
Viimeksi muokannut TKT, 06 Tammi 2018 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitä nää sekoilet???
Kampiakseli sen pitemmän iskun antaa ei kiertokampi.
Jos sitä kuutiotilavuutta haluaa kasvattaa pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanget.
Pitempi isku ja lyhyemmät kiertokanget. Tästä saisi n. 570ccm vaihtamatta mäntiä.
Totta vaatisi extra softaa kompensoimaan ruiskua.
Mika
Kampiakseli sen pitemmän iskun antaa ei kiertokampi.
Jos sitä kuutiotilavuutta haluaa kasvattaa pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanget.
Pitempi isku ja lyhyemmät kiertokanget. Tästä saisi n. 570ccm vaihtamatta mäntiä.
Totta vaatisi extra softaa kompensoimaan ruiskua.
Mika
Viimeksi muokannut meura, 06 Tammi 2018 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täällähän on sitten toinenkin ihan kuutamolla! Minulla ollut sellainen mielikuva, että noissa kuivasumppumoottoreissa on erillinen öljysäiliö mutta eikös näissä V2-rotaxeissa ole öljy öljypohjassa? Niin tällä kuutamolla ololla tarkoitin itseäni en meuraa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli vm -52 350ccm royal enfield motskari ja siinä oli samanlainen järjestelmä öljytankista 
Öljytankki on kampikammion alapuolella. https://plus.google.com/photos/10972105 ... banner=pwa
Mika

Öljytankki on kampikammion alapuolella. https://plus.google.com/photos/10972105 ... banner=pwa
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No kuutamolla tosiaan vielä oon, ku ei ollu tarkotus ensimmäisenä alkaa perehtyyn mihinkään kone remppaan ja hyvinki voin tunnustaameura kirjoitti:Oot kyllä ihan kuutamolla näiden rotaksien kanssa
Ja kun on kyseessä kuivasumppu moottori.
Öljyn tarkistus on, moottori lämpimäksi ja viitisenminuuttia sammuksissa-> öljyntarkistus.
Mika

Mutta täsähän nämä pikku hiljaa selviää asiat, ku kyselee tyhmiä ja ettii tietoa. Onneksi on edes muutamia kokeneempia, jotka viittii auttaa eteen päin. Isot kiitokset meuralle.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Passaa kysellä vielä lisää 
Mika

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Menee jo hieman hiustenhalkomiseen mutta onko tämä Rotaxin järjestelmä niinsanottu puolikuivasumppujärjestelmä, kun tuo öljy on kuitenkin kampikammion alapuolella? Onko moottorissa kaksi öljypumppua?