Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Vaihda vaan suosiolla uudet tulpat,tulet yllättymään.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
jule92
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Touko 2014 21:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jule92 »

Masentaja kirjoitti:Vaihda vaan suosiolla uudet tulpat,tulet yllättymään.
Uudet tulpat vaihdettu.ei apua.
markoolio
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Tammi 2018 22:03

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markoolio »

Tässäpä vähän videoa tuosta omasta kolinasta

https://youtu.be/rxev9E-jIu0
https://youtu.be/91-OoM7N588
https://youtu.be/OHw6sx0qZHc

Viimmesellä videolla outo sammuminen, lähti heti kuitenkin uudestaan käyntiin.

Mittasin bensan paineet ja ne pysy kokoajan 3.5 barissa.
Mikähän on kun vaihdoin nuo uudet öljyt, niin laitoin koneeseen uutta öljyä 1.9 litraa, nyt kun oisin lisännyt loput, niin öljyä oli yli ylärajan? Eikö öljytilavuus ole 2.2 litraa?
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 50#p491577

Jostakin täältä joskus luin koneen kilkatuksesta kylmänä ja viittasi johonkin sylinteri vikaan
..
Hold my beer..
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Eikös tuo kolina tuntuis tulevan etummaisesta pytystä? Kuulostais kyllä tulevalta koneremontilta... Kestää ajaa kyllä x-määrän tunteja lisää, mutta ei se kolina ainakaan vähenemään päin ole. Soulostilla saattais olla vielä ne uudet pytyt ja männät, jos ei ole menny kaupaks.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
markoolio
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Tammi 2018 22:03

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markoolio »

Niihän tuo vaikuttaa, että remppaa saa rueta tekeen. Vieläkö keksis miksi tuonne myllyyn ei tunnu mahtuvan tuota öljyä oikeaa määrää. Ettei vaan ois jotain yhteyttä, tuon kolinan aiheuttajaan, eli voiko olla jotain häikkää öljyn kierrossa tai vastaavaa? Oliko soulostilla 650:n pytyt ja männät myynnissä? Nehän ei 500:n ilmeisesti mee heittämällä? Vai meneekö? Ja jos menee mitä muuta pitää vaihtaa? Nokat, suuttimet?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Onko paljon kilsoja \ tunteja tällä kilkattavalla koneella? Oli vissiin yksityiseltä ostettu?

Edit. Olikin kilsat ja tunnit pari sivua tuonnempana.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Oot kyllä ihan kuutamolla näiden rotaksien kanssa :)

500ccm-> lyhyt isku ja pieni poraus
650ccm-> pitkä isku ja pieni poraus
800ccm-> pitkä isku ja iso poraus.

Ja kun on kyseessä kuivasumppu moottori.
Öljyn tarkistus on, moottori lämpimäksi ja viitisenminuuttia sammuksissa-> öljyntarkistus.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

markoolio kirjoitti: Oliko soulostilla 650:n pytyt ja männät myynnissä? Nehän ei 500:n ilmeisesti mee heittämällä? Vai meneekö? Ja jos menee mitä muuta pitää vaihtaa? Nokat, suuttimet?

Sullahan olikin tosiaan 5satku eikä 650:n... Soulostilla olis 650:n pytyt ja männät... Menee ne sinne, mutta joutuu vaihtamaan kiertokangen ja kampiakselin. Suuttimet voi jäädä vanhat, hommaa vaan powercommanderin hoitamaan polttoaineruokinnan. Nokat tietysti sais olla vaikka 800ärrän...

Jossain toisessa topikissa joku muistaakseni vähän suunnittelikin moista projektia, tai ainakin jotain tuohon suuntaan.

Edit. Lisätty sanoja...
Viimeksi muokannut TKT, 06 Tammi 2018 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Mitä nää sekoilet???

Kampiakseli sen pitemmän iskun antaa ei kiertokampi.
Jos sitä kuutiotilavuutta haluaa kasvattaa pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanget.
Pitempi isku ja lyhyemmät kiertokanget. Tästä saisi n. 570ccm vaihtamatta mäntiä.
Totta vaatisi extra softaa kompensoimaan ruiskua.

Mika
Viimeksi muokannut meura, 06 Tammi 2018 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Täällähän on sitten toinenkin ihan kuutamolla! Minulla ollut sellainen mielikuva, että noissa kuivasumppumoottoreissa on erillinen öljysäiliö mutta eikös näissä V2-rotaxeissa ole öljy öljypohjassa? Niin tällä kuutamolla ololla tarkoitin itseäni en meuraa.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Mulla oli vm -52 350ccm royal enfield motskari ja siinä oli samanlainen järjestelmä öljytankista :)
Öljytankki on kampikammion alapuolella. https://plus.google.com/photos/10972105 ... banner=pwa

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
markoolio
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Tammi 2018 22:03

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja markoolio »

meura kirjoitti:Oot kyllä ihan kuutamolla näiden rotaksien kanssa :)

Ja kun on kyseessä kuivasumppu moottori.
Öljyn tarkistus on, moottori lämpimäksi ja viitisenminuuttia sammuksissa-> öljyntarkistus.

Mika
No kuutamolla tosiaan vielä oon, ku ei ollu tarkotus ensimmäisenä alkaa perehtyyn mihinkään kone remppaan ja hyvinki voin tunnustaa :D
Mutta täsähän nämä pikku hiljaa selviää asiat, ku kyselee tyhmiä ja ettii tietoa. Onneksi on edes muutamia kokeneempia, jotka viittii auttaa eteen päin. Isot kiitokset meuralle.
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Passaa kysellä vielä lisää ;)

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Menee jo hieman hiustenhalkomiseen mutta onko tämä Rotaxin järjestelmä niinsanottu puolikuivasumppujärjestelmä, kun tuo öljy on kuitenkin kampikammion alapuolella? Onko moottorissa kaksi öljypumppua?
Vastaa Viestiin