Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuo vakaajan kierteen korkkaus johtuu väljästä swingistä, joka eläessään vakaajaan nähden pituussuunnassa rasittaa kierrettä ja ennenpitkää tuhoaa sen. Koheltaja antoi hyvät ohjeet, joitten kanssa homma hoituu. Joskus voi huoltoliikekin mennä kiireissään halpaan ja katsoa ainoastaan vakaajan löystyneen. Jos oireita ilmenee kannattaa tarkistaa sekä vakaaja, että molemmat swingit.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juurikin näin.
Em. laakeri on voideltavissa, ohuella meisselillä tiiviste irti, vassua laakeriin, paina tiiviste takaisin.
Ensin siis voidellut tukivarrenlaakerit kunnolla kiinni (vaatii sen ulkokierremutterin kiristys holkin ja hauista).
Sitten kallistuksenvakainakseli kiinni, muttereilla siis kiristetään vain akseli kiinni kiilakappaleilla tukivarteen.
Löysällä oleva tukivarsi aiheuttaa vakaimen kiilojen äänen/kierrerikon, vaikka se olisi kuinka kireällä.
Pieni narina voi siis olla kuivan laakerinkin ääntä, mutta kuten sanottua, rasvaa rakhoon, nin heittää se kitisemästä
..
Em. laakeri on voideltavissa, ohuella meisselillä tiiviste irti, vassua laakeriin, paina tiiviste takaisin.
Ensin siis voidellut tukivarrenlaakerit kunnolla kiinni (vaatii sen ulkokierremutterin kiristys holkin ja hauista).
Sitten kallistuksenvakainakseli kiinni, muttereilla siis kiristetään vain akseli kiinni kiilakappaleilla tukivarteen.
Löysällä oleva tukivarsi aiheuttaa vakaimen kiilojen äänen/kierrerikon, vaikka se olisi kuinka kireällä.
Pieni narina voi siis olla kuivan laakerinkin ääntä, mutta kuten sanottua, rasvaa rakhoon, nin heittää se kitisemästä

Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko swingin kierremutterissa molemmilla puolilla oikeakätinen (normaali?) kierre? Tilasin tänään työkalun, mutta ei myyjäkään tiennyt hintaa sille. Mahtaako joku tietää?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Normikierteet ompi, sokka pois, lämpöä ja auki kiertäen, voipi joutua välillä pakittamaan jotta liimat aukeaa. Itelläkin tuo avain on ja suht tyyris oli, ei vaan muista enään hintaa. Kannattaa koittaa hieman tingata hinnasta, jos myyjä heltyisi. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eilen ajelin lämätiskissä hangessa, max nopeutta 30-40km/h. Pääsin n. 2 kilometriä kunnes juutuin syvään lumeen. No onneksi oli puu lähellä ja vinssi ylettyi juuri sinne saakka, ei muutakuin vinssaamaan. Juuri kun aloitin vinssaamisen alkoi ajotietokone nikotella, että "check engine ja limp home". Virratkin oli vähissä, mutta ihmekkös tuo kun oli kaikki sähkösyöpöt perseenlämmittemestä lähtien päällä. Pääsin lumesta irti ja nilkuttelin ihmisten ilmoille. Sammutin hetkeksi moottorin ja putsilin enimmät lumet pois. Kone uudelleen tulille eikä mitään varoituksia enää tullut. Olisiko lumi eristänyt moottorista jotain ja lämmöt noussut, moottorilämpöjä ei tosin valittanut???
-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
varmaankin vinssi haukannut sen verran virtaa että on aiheuttanut vikailmoituksen, kun sulla on ollut muutakin sähkönkulutusta aika reippaasti. mullakin teki saman tempun muutaman vinssauksen jälkeen ja kuittaantui pois sammuttamalla masiina.
itse olen nykyään ladannut akun parin viikon välein ja olen välttynyt limb homelta. toki voisi kokeilla vartan akkua joskos pelaisi paremmin kuin alkuperäinen.
akkuhan on helppo ladata. laita laturin + piuha perässä olevan solenoidin napaan ja - piuha runkoon niin ei tartte kikkailla akun kanssa.
ainakin rene alkaa suht helposti herjaamaan virran vähyyttä joskus ei tartte muutakuin olla lämppärit täysillä ja valot päällä niin ilmestyy "low Batt" texti näyttöön. toki ei vielä tolla kulutuksella lyö limb modea päälle vaan vaatii vinssausta.
itse olen nykyään ladannut akun parin viikon välein ja olen välttynyt limb homelta. toki voisi kokeilla vartan akkua joskos pelaisi paremmin kuin alkuperäinen.
akkuhan on helppo ladata. laita laturin + piuha perässä olevan solenoidin napaan ja - piuha runkoon niin ei tartte kikkailla akun kanssa.
ainakin rene alkaa suht helposti herjaamaan virran vähyyttä joskus ei tartte muutakuin olla lämppärit täysillä ja valot päällä niin ilmestyy "low Batt" texti näyttöön. toki ei vielä tolla kulutuksella lyö limb modea päälle vaan vaatii vinssausta.
pistetäämpä hösseliksi.
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikö Outissa ja Renessä ole samat virtavehkeet? Ihmettelin vain kun Renessä nimen omaan tuntuu virta loppuvan niin äkkiä. Vain onko Reneen vain laitettu enenmmän "älykästä" softaa joka huomauttaa joka risauksesta. Ennen kun ajeli Bemarilla niin sillä pääsi siihen asti kun se heitti veivillä kuikkaa. Uudemmissa alkaa diskovalot palaa taulussa kun pierasee ja sen jälkee ei lähetä enää mihinkään 

- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saattapi olla että noi varoitukset johtuu pelkästään virran vähyydestä. Tosin ensin tuli "check engine ja limp home" varoitukset ja vasta sitten low batt. Aika usein jos vähänkin pitempään vinssaa tulee toi "low battery" varoitus, vaikka kone on koko ajan käynnissä... Aiemmin ei vaan ole moottorivaroituksilla pelätellyt.
Mikähän olisi paras akku, ajattelin että varmaan pian se täytyy kuitenkin vaihtaa. Sähkösyöppöinä toimii nyt etu ja takamatkustajan kahvanlämmittimet ja perseenlämmitin. Lisäksi olin ajatellut joitain lisävaloja eteen ja peruuttaessa taakse. Ehkä sitten ensi syksynä
Mikähän olisi paras akku, ajattelin että varmaan pian se täytyy kuitenkin vaihtaa. Sähkösyöppöinä toimii nyt etu ja takamatkustajan kahvanlämmittimet ja perseenlämmitin. Lisäksi olin ajatellut joitain lisävaloja eteen ja peruuttaessa taakse. Ehkä sitten ensi syksynä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on tullut monesti check engine -varoitus vinssatessa. Laitoin Cetekin laturin johdot kiinteesti akkuun kii ja tallissa pistoke vaan kii ja lataukseen. Ei oo sen jälkeen herjannut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla kans työkalu ostettuna. Maksoi jotain 17e muistaakseni, en pidä kalliina..Reima kirjoitti:Onko swingin kierremutterissa molemmilla puolilla oikeakätinen (normaali?) kierre? Tilasin tänään työkalun, mutta ei myyjäkään tiennyt hintaa sille. Mahtaako joku tietää?
-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vartaa ovat palstalla kehuneet. taidan käydä kipaisemassa joku päivä itsekin vartalaisen ja jos saisi vielä muutaman amppeeritunnin isompana niin ei olisi pahitteeksi.Jonttu kirjoitti:Saattapi olla että noi varoitukset johtuu pelkästään virran vähyydestä. Tosin ensin tuli "check engine ja limp home" varoitukset ja vasta sitten low batt. Aika usein jos vähänkin pitempään vinssaa tulee toi "low battery" varoitus, vaikka kone on koko ajan käynnissä... Aiemmin ei vaan ole moottorivaroituksilla pelätellyt.
Mikähän olisi paras akku, ajattelin että varmaan pian se täytyy kuitenkin vaihtaa. Sähkösyöppöinä toimii nyt etu ja takamatkustajan kahvanlämmittimet ja perseenlämmitin. Lisäksi olin ajatellut joitain lisävaloja eteen ja peruuttaessa taakse. Ehkä sitten ensi syksynä
pistetäämpä hösseliksi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Meikäläisen muisti visuna miehenä tekee tepposia. Kalliimmaksi muistelin.mikli kirjoitti:Mulla kans työkalu ostettuna. Maksoi jotain 17e muistaakseni, en pidä kalliina..Reima kirjoitti:Onko swingin kierremutterissa molemmilla puolilla oikeakätinen (normaali?) kierre? Tilasin tänään työkalun, mutta ei myyjäkään tiennyt hintaa sille. Mahtaako joku tietää?

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En muista oliko täällä foorumilla juttua mutta joku oli kytkenyt reneen tupla-akut, olipa tuo siltikin herjannut low battia hetken päästä.
Omassa pelissä oireet menee vinssatessa niin, että kun vinssaa, ensin huutaa low batt, jos jatkaa vinssausta, herjaa low batt ja limp home mode ja samalla nostaa kierroksia 1800rpm... tämän jälkeen jos vinssaa niin sitten sammuttaa koneen ja ei lähde enää käyntiin. Kyseessä on ilmeisesti jokin suoja systeemi ettei akkua saa tyhjäksi, n. tunnin odottelun jälkeen kone lähtee herkästi napista tulille. Lisävirralla toki samantien.
Jokusen kerran on näin päässyt käymään, ja joka kerta juuri tuolla tavalla. Korjaamolta huutelivat että diodi auttaisi, samat oireet kuitenkin diodin kera...
Oisko seuraavaan malliin joku arvokkaampi laturi? Koneessa kuitenkin riittäisi vääntöä pyörittää vaikka pientä generaattoria tyhjäkäynnillä...
Omassa pelissä oireet menee vinssatessa niin, että kun vinssaa, ensin huutaa low batt, jos jatkaa vinssausta, herjaa low batt ja limp home mode ja samalla nostaa kierroksia 1800rpm... tämän jälkeen jos vinssaa niin sitten sammuttaa koneen ja ei lähde enää käyntiin. Kyseessä on ilmeisesti jokin suoja systeemi ettei akkua saa tyhjäksi, n. tunnin odottelun jälkeen kone lähtee herkästi napista tulille. Lisävirralla toki samantien.
Jokusen kerran on näin päässyt käymään, ja joka kerta juuri tuolla tavalla. Korjaamolta huutelivat että diodi auttaisi, samat oireet kuitenkin diodin kera...
Oisko seuraavaan malliin joku arvokkaampi laturi? Koneessa kuitenkin riittäisi vääntöä pyörittää vaikka pientä generaattoria tyhjäkäynnillä...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
mulla tehnyt kanssa samanlailla lukuunottamatta tuota sammumista. limb home kun tulee näyttöön niin sammuttaa ja starttaa uudelleen niin taas pelaa.Viksma kirjoitti:En muista oliko täällä foorumilla juttua mutta joku oli kytkenyt reneen tupla-akut, olipa tuo siltikin herjannut low battia hetken päästä.
Omassa pelissä oireet menee vinssatessa niin, että kun vinssaa, ensin huutaa low batt, jos jatkaa vinssausta, herjaa low batt ja limp home mode ja samalla nostaa kierroksia 1800rpm... tämän jälkeen jos vinssaa niin sitten sammuttaa koneen ja ei lähde enää käyntiin. Kyseessä on ilmeisesti jokin suoja systeemi ettei akkua saa tyhjäksi, n. tunnin odottelun jälkeen kone lähtee herkästi napista tulille. Lisävirralla toki samantien.
Jokusen kerran on näin päässyt käymään, ja joka kerta juuri tuolla tavalla. Korjaamolta huutelivat että diodi auttaisi, samat oireet kuitenkin diodin kera...
Oisko seuraavaan malliin joku arvokkaampi laturi? Koneessa kuitenkin riittäisi vääntöä pyörittää vaikka pientä generaattoria tyhjäkäynnillä...
ei tosta mulllakaan ole oikeasti virta loppunut, laite o n vissiin vähän liian herkkä jännite heitoille.
OT: mulla myös saman firman valmistama Sea-Doo RXP-X jetti ja se myös tykkää herjata low battia kun pitempään tyhjäkäynnillä huristelee ja gps on samaan aikaan latauksessa. eikä siinäkään virta ole loppu koska pörähtää iloisesti käymään.
pistetäämpä hösseliksi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
video, josta näkee kuinka kanalle käy vinssatessa
http://www.youtube.com/watch?v=3BI1ykDqNZA#
http://www.youtube.com/watch?v=3BI1ykDqNZA#