Laitappa xmr:n rautahelix, niin muuttuu nuo kierrokset, jos ne on mielestäsi vielä liian korkealla. Samoin kiihdytys asetelmat noihin kilpaveljiin kääntyy päälaelleen, ainakin alkumatkasta. Vaihtaa paremmin ylöspäin ja ulosvaihtokierroksetkin pitäisi entisestä vielä hieman laskea.Kartza kirjoitti:
Tänään kävin ajelemassa kuortaneen reitillä maastossa, ja kyllä pikkasen liikaa on mielestäni kierroksia koneessa koko ajan. Testattiin asfaltilla ottaa 100m kiihdytys lähtö 850 polle, 800xxc cana ja mun 650xt Ja xxc kiihtyi parhaiten sitten 850 polle ja viimeiseksi jätettiin 650 cana. Sitten kokeiltiin vielä 800xxc:n kanssa kiihdyttää 30- 50m tiheällä puolella (850 polle ei ollut tässä) Niin mun 650 xt kiihtyi paremmin kuin vakio 800xxc. Molemmilla oli 27" itp renkaat alla. Että semmosta tänään.
E. lisätään vielä sen verran että, eikös tämä kerro jo aika paljon että 1 vari on aika ok säädöissä ja 2 taas ei.? 11hp muistaakseni on eroa uudempien 800 ja 650 teho ero. Eli pitäisi pitkällä puolella mennä aika samoihin 100m kiihdytys 650(QSC kitti) ja (vakio)800:n, tämän jälkeen pitäisi alkaa näkyä ja puhua toi 11 hp, teho ero selvästikkin.?
QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ei viittisi enää laittaa rahaa likoon, QSC:n kitti 450€+ 100€ uuteen vari remmeen...Usko alkanut loppua jo. Ootellaan nyt kumminkin, jos vaikka amerikan mannet vaivaituisi antaan vastauksia joskus.poke kirjoitti:Laitappa xmr:n rautahelix, niin muuttuu nuo kierrokset, jos ne on mielestäsi vielä liian korkealla. Samoin kiihdytys asetelmat noihin kilpaveljiin kääntyy päälaelleen, ainakin alkumatkasta. Vaihtaa paremmin ylöspäin ja ulosvaihtokierroksetkin pitäisi entisestä vielä hieman laskea.Kartza kirjoitti:
Tänään kävin ajelemassa kuortaneen reitillä maastossa, ja kyllä pikkasen liikaa on mielestäni kierroksia koneessa koko ajan. Testattiin asfaltilla ottaa 100m kiihdytys lähtö 850 polle, 800xxc cana ja mun 650xt Ja xxc kiihtyi parhaiten sitten 850 polle ja viimeiseksi jätettiin 650 cana. Sitten kokeiltiin vielä 800xxc:n kanssa kiihdyttää 30- 50m tiheällä puolella (850 polle ei ollut tässä) Niin mun 650 xt kiihtyi paremmin kuin vakio 800xxc. Molemmilla oli 27" itp renkaat alla. Että semmosta tänään.
E. lisätään vielä sen verran että, eikös tämä kerro jo aika paljon että 1 vari on aika ok säädöissä ja 2 taas ei.? 11hp muistaakseni on eroa uudempien 800 ja 650 teho ero. Eli pitäisi pitkällä puolella mennä aika samoihin 100m kiihdytys 650(QSC kitti) ja (vakio)800:n, tämän jälkeen pitäisi alkaa näkyä ja puhua toi 11 hp, teho ero selvästikkin.?

Re: QSC variaattorin hilppeet
Juttu on ajalta ennen säädettävää kittiä. Silloin pelattiin enemmän erilaisilla peruspainoilla ja jousilla.
Tuo kuvatus on mullakin jossain talletettuna.
Ymmärrän ettei lisäsijoitukset kiinnosta ja luotto meikäläisen sanaan kärsi inflaation, koska tuo uusi remmikään ei ollut sellainen kuin piti. Kieltämättä hieman sitä ihmettelen. Mutta jos pelkästään parempaa kiihtyvyyttä haluat ja matalampia ruisinkikierroksia, on xmr:n helix ratkaisu.
Ei me taida jäädä odottelemaan ketään sateentekijää, jatketaan sitten siitä mihin jäätiin. Suunta näyttäisi olevan oikea.
Voisit pestä ensitöikseen lautaset WD-40:llä ja karhunkielellä pyörivin liikkein ja huuhdella jarruosien puhdistusaineella.
Remmin peset läpimällä fairyvedellä, huuhtelet ja kuivaat sen.
Anna olla alkuperäinen kakkosjousi, pysyy ruisinkikierrokset alempana ja ykkösessä ohut prikka.
Laita kantaa 1/2"ss ja kärkeen 5/8"sh, kytkentäkierrokset varmaan hieman nousee, mutta nyt wotin pitäisi vastaavasti hieman laskea. Voit halutessasi pitää ensin kantapainon entisellään, näin voisi edetä yksi säätö kerrallaan, se on hieman hitaampaa mutta tietääpä ainakin mikä vaikuttaa mitenkin.
Helixin kuluneisuuden tarkistaisin vielä.
Tuo kuvatus on mullakin jossain talletettuna.
Ymmärrän ettei lisäsijoitukset kiinnosta ja luotto meikäläisen sanaan kärsi inflaation, koska tuo uusi remmikään ei ollut sellainen kuin piti. Kieltämättä hieman sitä ihmettelen. Mutta jos pelkästään parempaa kiihtyvyyttä haluat ja matalampia ruisinkikierroksia, on xmr:n helix ratkaisu.
Ei me taida jäädä odottelemaan ketään sateentekijää, jatketaan sitten siitä mihin jäätiin. Suunta näyttäisi olevan oikea.
Voisit pestä ensitöikseen lautaset WD-40:llä ja karhunkielellä pyörivin liikkein ja huuhdella jarruosien puhdistusaineella.
Remmin peset läpimällä fairyvedellä, huuhtelet ja kuivaat sen.
Anna olla alkuperäinen kakkosjousi, pysyy ruisinkikierrokset alempana ja ykkösessä ohut prikka.
Laita kantaa 1/2"ss ja kärkeen 5/8"sh, kytkentäkierrokset varmaan hieman nousee, mutta nyt wotin pitäisi vastaavasti hieman laskea. Voit halutessasi pitää ensin kantapainon entisellään, näin voisi edetä yksi säätö kerrallaan, se on hieman hitaampaa mutta tietääpä ainakin mikä vaikuttaa mitenkin.
Helixin kuluneisuuden tarkistaisin vielä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Täytynee hakea joskus toi xmr helix ihan mielenkiinnosta ja kokeilla miten se toimii.Mitäs Poke on mieltä semmosesta yhdistelmästä että laittas ton rautahelixin ja kytkykierroksia tonne päälle 2000rpm.Omasta mielestä toi saattas pelata lyhyellä puolella metässä ihan ok ja laskis sitte ruisailukierroksia pitkällä puolella.
Haminan seudun mönkijät ry
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tuo xmr:n helix ei varmaan suuria muutoksia tee tuohon sinun laitteeseen, aikaslailla samanlaiset kulmat on molempien helixeissä. Ei ole kyllä tullut tosin omakohtaisia kokemuksia.
Kestävyyttä se antaa roppakaupalla. Kuuspuolikkaasta lähtien on sitten helixi loivempikulmainen. Amerikan mannet tykkää käyttää niitä lutakoissa, koska ne pitää pienempää vaihdetta päällä pidempään, varsinkin raskaissa oloissa.
Voimaa teikäläisen laitteessa on tarpeeksi, jotta voit kikkailla noitten kruisinkikierroksien kanssa. Pikkupuoli hoitaa sitten sen mudassa rypemisen kuitenkin.
Verrokkina oma laite meni lähes vakiona +18% pidemmillä välityksillä mainiosti upotuksissa lyhyellä puolella. Olin vieläpä laiska käyttämään lyhyttä puolta metsässä, mieluummin ajelin pienillä kierroksilla ja vasta tosi paikan näkyessä edessä nakkasin lyhyen päälle.
Kestävyyttä se antaa roppakaupalla. Kuuspuolikkaasta lähtien on sitten helixi loivempikulmainen. Amerikan mannet tykkää käyttää niitä lutakoissa, koska ne pitää pienempää vaihdetta päällä pidempään, varsinkin raskaissa oloissa.
Voimaa teikäläisen laitteessa on tarpeeksi, jotta voit kikkailla noitten kruisinkikierroksien kanssa. Pikkupuoli hoitaa sitten sen mudassa rypemisen kuitenkin.
Verrokkina oma laite meni lähes vakiona +18% pidemmillä välityksillä mainiosti upotuksissa lyhyellä puolella. Olin vieläpä laiska käyttämään lyhyttä puolta metsässä, mieluummin ajelin pienillä kierroksilla ja vasta tosi paikan näkyessä edessä nakkasin lyhyen päälle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Pidentääkö tuo vaihdelaatikkosarja siis pientä puoltakin tuon 18%?poke kirjoitti:Tuo xmr:n helix ei varmaan suuria muutoksia tee tuohon sinun laitteeseen, aikaslailla samanlaiset kulmat on molempien helixeissä. Ei ole kyllä tullut tosin omakohtaisia kokemuksia.
Kestävyyttä se antaa roppakaupalla. Kuuspuolikkaasta lähtien on sitten helixi loivempikulmainen. Amerikan mannet tykkää käyttää niitä lutakoissa, koska ne pitää pienempää vaihdetta päällä pidempään, varsinkin raskaissa oloissa.
Voimaa teikäläisen laitteessa on tarpeeksi, jotta voit kikkailla noitten kruisinkikierroksien kanssa. Pikkupuoli hoitaa sitten sen mudassa rypemisen kuitenkin.
Verrokkina oma laite meni lähes vakiona +18% pidemmillä välityksillä mainiosti upotuksissa lyhyellä puolella. Olin vieläpä laiska käyttämään lyhyttä puolta metsässä, mieluummin ajelin pienillä kierroksilla ja vasta tosi paikan näkyessä edessä nakkasin lyhyen päälle.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tuo ensimmäinen laatikon harvennussatsi tehtiin kulmavaihteeseen, joka vaihteiston takana juuri ennen kardaania.
Se on eri juttu kuin tuo mikä sinullakin on.
Se on eri juttu kuin tuo mikä sinullakin on.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Asia selvä.
Kovasti on kiirettä täälläpäin tuntunut olevan, mutta eilen meikäläisen rojekti lähti pikkuhiljaa liikkeelle kun sain laitteen katsastettua ja haettua tullista tarralapun.
Tänään laitettiin sitten pikkasen siliämpää kumia vanteelle ja josko ensi viikolla sitten alkaisi tuo osien vaihtelu vehkeeseen.
Pakoputki perk**e vielä puuttuu, mutta kytkin tuossa on jo odotellut muutaman viikon tositoimiin pääsyä.
Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...
Kovasti on kiirettä täälläpäin tuntunut olevan, mutta eilen meikäläisen rojekti lähti pikkuhiljaa liikkeelle kun sain laitteen katsastettua ja haettua tullista tarralapun.
Tänään laitettiin sitten pikkasen siliämpää kumia vanteelle ja josko ensi viikolla sitten alkaisi tuo osien vaihtelu vehkeeseen.
Pakoputki perk**e vielä puuttuu, mutta kytkin tuossa on jo odotellut muutaman viikon tositoimiin pääsyä.
Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...

- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Täällä varikitin säätö alkaa uudelleen melko todennäköisesti, Muzzyn putkien ja digi-tunen jälkeen....kyllä mulla on päinvastainen ongelma eli keulii ympäri jos on pitoa, ei voi laittaa ns. liipaisinta pohjaan paikaltaan. Orkkisrenkailla varsinkin, laitahan comments jussa79 kun saat sen kitin näprättyä paikoilleen...jussa79 kirjoitti:Asia selvä.
Kovasti on kiirettä täälläpäin tuntunut olevan, mutta eilen meikäläisen rojekti lähti pikkuhiljaa liikkeelle kun sain laitteen katsastettua ja haettua tullista tarralapun.
Tänään laitettiin sitten pikkasen siliämpää kumia vanteelle ja josko ensi viikolla sitten alkaisi tuo osien vaihtelu vehkeeseen.
Pakoputki perk**e vielä puuttuu, mutta kytkin tuossa on jo odotellut muutaman viikon tositoimiin pääsyä.
Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Hienoa kuulla, että jollain toimii qsc kitti. Mitä vinssi sulla on kytkentä kierrokset.?kyllä mulla on päinvastainen ongelma eli keulii ympäri jos on pitoa, ei voi laittaa ns. liipaisinta pohjaan paikaltaan. Orkkisrenkailla varsinkin,
Otan osaa, kohtalo tovereita ollaan siis.Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...

- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kytkentä tapahtuu 1900-2000 rpm...ja jos pitää pohjassa tai huolimattomasti tyrkkää peukkua niin keulii ympäri...siis laitoin isompaa pyörää ja säädin alustaa kts. http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=8&t=3201Kartza kirjoitti:Hienoa kuulla, että jollain toimii qsc kitti. Mitä vinssi sulla on kytkentä kierrokset.?kyllä mulla on päinvastainen ongelma eli keulii ympäri jos on pitoa, ei voi laittaa ns. liipaisinta pohjaan paikaltaan. Orkkisrenkailla varsinkin,Otan osaa, kohtalo tovereita ollaan siis.Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...ihmettelin kun eilen otin taas varin auki, että pääseekö remmi ykkösellä luistaan liikaa. Oli nääs siinä ulomman lautasen kartiossa remmen pölyä koko matkalla....eli ei pohjaisi kartio ollenkaan. Miksei siihen ole tehtaalla tehty kiilaa, jolla saisi estettyä lautasten eri pyörimis nopeuden.? Täytyy vähän tutkailla kun saisi taas intoa tutkimaan asiaa.
keula nousee noilla bling bling assurenkailla n. 15-20cm lähdössä mutta on käytännössä ohjattavissa...nyt olis tarkoitus kun saan noi mölytorvet ja digi-tunen kiinni niin katsoa mikä on vaikutus vai menikö päin persxxxx, yleensähän viritys onnistunut jos tehon lasku on vain 10% ja äänet lisääntynyt n. 90%, eiks jeh?

exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Perskule, vinssillä piisaa ainakin hauskaa. Mukava kuulla tommoisia uutisia tähän väliin.
Kartzalla taisi löytyä syy siihen keulimattomuuteen. Tuolla kartiolla on nimenomaan se tarkoitus että se pureutuu kiinni vastakkaiselle puolelle. Ameritiikan suuressa maassa ovat jopa keksineet vaihtaa sen teräkseen paremman purevuuden toivossa. Nyt sinulla on seuraavaksi hommana katsella mistä moinen johtuu, tuohan päästää remmin luistamaan aikas vapaasti.

Kartzalla taisi löytyä syy siihen keulimattomuuteen. Tuolla kartiolla on nimenomaan se tarkoitus että se pureutuu kiinni vastakkaiselle puolelle. Ameritiikan suuressa maassa ovat jopa keksineet vaihtaa sen teräkseen paremman purevuuden toivossa. Nyt sinulla on seuraavaksi hommana katsella mistä moinen johtuu, tuohan päästää remmin luistamaan aikas vapaasti.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kartza kirjoitti:Hienoa kuulla, että jollain toimii qsc kitti. Mitä vinssi sulla on kytkentä kierrokset.?kyllä mulla on päinvastainen ongelma eli keulii ympäri jos on pitoa, ei voi laittaa ns. liipaisinta pohjaan paikaltaan. Orkkisrenkailla varsinkin,Otan osaa, kohtalo tovereita ollaan siis.Äläkä Kartza ole masentunut, vaikka ei 6 puokki oikeen keulikkaan...
Ei tuntunut tuo meikäläisenkään kone eturenkaita ilmaan nostavan ilman rykimisiä kun orkkisrenkailla testasin...ihmettelin kun eilen otin taas varin auki, että pääseekö remmi ykkösellä luistaan liikaa. Oli nääs siinä ulomman lautasen kartiossa remmen pölyä koko matkalla....eli ei pohjaisi kartio ollenkaan. Miksei siihen ole tehtaalla tehty kiilaa, jolla saisi estettyä lautasten eri pyörimis nopeuden.? Täytyy vähän tutkailla kun saisi taas intoa tutkimaan asiaa.
Mullahan on siis vielä vekotin orkkiskunnossa, eli QSC:n hilppeet on vielä kaapissa, onneksi!
Aikoinaan kun mulla oli X-mallin rene, nii kyllä se rykimällä keuli ihan mukavasti.
Keulimisella en tarkoita mitään pientä renkaiden kevitystä, vaan kunnollista hytinnostoa.
Nykyisellä tosiaan koitin ihan vaan kaasulla ja vain pariin otteeseen.
Kyllä tämäkin renkaat ilmaan nostaa, mutta ei niin että kaasusta pitäisi höllätä ettei keuli ympäri.
Joka vuonna tullut lisää paukkua vehkeisiin??? Se selviää kun saa kunnon (QSC) kytkimen paikalleen.

Re: QSC variaattorin hilppeet
Tais olla väärä linkki. Liekkö väki juomalla osaa.siis laitoin isompaa pyörää ja säädin alustaa kts. viewtopic.php?f=8&t=3201

Tutkiskelin tota kartiota, Ei olleet oikein hyvin identtiset toisiinsa. Nyt venttiilin hionta tahnaa väliin ja hieromaan kartiot toisiinsa sopiviksi.
vois kokeilla varoiksi paukuttaa ilma vasaralla vielä kovempaan kuin ennen.
Onkos toi normaalia että, ykkösen uloiman lautaseen tyveen on kulunut pieni ura remmestä.? Sisimmäisessä ei ole vastaavaa kulumaa havaittavissa.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kyllähän se mullaki on tuon pykälän tehny. Pitäs muistaa ainaa heitää vapaalle ku kavereita ookailee
vaihepäällä paikoillaan piirtää tuota pykälää nimen omaan tyhjäkäynnillä..
