Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onks kellään ollut vastaavaa;

Ajeltiin tänään järvellä porukalla tuhattamiljoonaa ja alkoi varin hihna luisteleen ja väpättämään. Ilmeisesti kuumeni, koska luntakaan ei varissa ollut ja hihna tosiaan väpätti (jäljet kopassa sisäpuolella). Tämä onneksi tapahtui vasta ajojen lopussa.
Viikko sitten kävi samanlailla. Onkohan tuo umpisessa ajo sen verran varia lämmittävää touhua? Kun pitää reilun tauon, niin ongelmat loppuu. Laitoin edellisellä kerralla lumisuodattimenkin paikoilleen, kun ekaks epäilin lumipöllyä. Ei vaikuttanut asiaan.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Tämän päivän ajoissa huomasin, että helix kulunut. Mulla kerran aikaisemminkin helix vaihdettu. Ilmeisesti samasta varin lämpenemisestä johtuu, koska helix selvästi sulanut, siis niihin sakaroihin tullut kolot ja kolojen reunoilla sulanutta komposiittia. Mikähän tuon varin ylikuumentaa? Velipojalla samanlainen peli ja ollut samoilla reissuilla, eikä ole vari lämmennyt. Mitään lumisuodatinta ei ollut viime helixin vaihdon jälkeen paikoillaan ja ilmanotto puhdas. Kai se on vietävä peli takuukorjaukseen ihmeteltäväksi...
mh
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mh »

mikli kirjoitti:Tämän päivän ajoissa huomasin, että helix kulunut. Mulla kerran aikaisemminkin helix vaihdettu. Ilmeisesti samasta varin lämpenemisestä johtuu, koska helix selvästi sulanut, siis niihin sakaroihin tullut kolot ja kolojen reunoilla sulanutta komposiittia. Mikähän tuon varin ylikuumentaa? Velipojalla samanlainen peli ja ollut samoilla reissuilla, eikä ole vari lämmennyt. Mitään lumisuodatinta ei ollut viime helixin vaihdon jälkeen paikoillaan ja ilmanotto puhdas. Kai se on vietävä peli takuukorjaukseen ihmeteltäväksi...
jos mahdollista niin näppääppä kuva ja pistä tänne ihmeteltäväksi
pistetäämpä hösseliksi.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;


Kuva


Kuva
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Mites on saako R Canan kiekka mittarin vaihdettua kelloksi, on vaan sellainen hytinä palleissa etta saa en vaan tiä miten :oops: .
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Joo, vaiha se mun rantarolexiin? :lol:
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

MR Charger kirjoitti:Joo, vaiha se mun rantarolexiin? :lol:
Määää joutuisin pistämään liikaa väliin [-( [-( =; .
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
mh
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mh »

mikli kirjoitti:En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;

hurjan näköisiä on.

aika kuumana kyllä saa käydä ennenkuin alkaa sulamaan. kuinkas ilmanpoisto varista onko se auki ?

ei ole ollut mulla renessä eikä naapurilla outissa vastaavaa. joku aikaa sitten purin outin varin ja putsasin niin ei ollut toi "sulake" kulunut nimeksikään.

ei muutakuin tarkista ilman poisto ja jos ei löydy vikaa niin käytä huollosa.
pistetäämpä hösseliksi.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Voisi tarkistaa tuo kakkosvariaattorin jousen, onko kovinkin liepynyt. Noin 14,5cm pitäisi olla jousen pituus. Omasta olen jousen vaihtanut kuuden tuhannen jälkeen, tosin enempi tieajoa. Vanha oli jo sentin uutta lyhyempi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Dynnis
4WD
Viestit: 211
Liittynyt: 15 Syys 2007 11:41
Mönkijä:: 1000 Mörkö
Paikkakunta: Kouvola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dynnis »

Jos joku viittis laittaa kuvan siitä erikois työkalusta millä swingiä kiristetään
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

mikli kirjoitti:En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;


Kuva


Kuva

mitkä kumit on sulla koneessa?
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

27 XTR:t. 14" vanteella. Mutta toi vika on jo selvinnyt, ei johtunut renkaista. Joku laakeri viallinen askissa, lämmitti varia yms...
magnum425
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:50
Paikkakunta: Mönkijä:CANA

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja magnum425 »

Jos jarruvalo ei toimi kunnolla niin mulla ainankin auttoi kunn naputteli terävästi sitä jarruvaloanturia, herkistyi huomattavasti käsikahvasta painettaessa ja vielä enemmän jalkajarrusta, saattaa olla että jumittaa anturi käytön puutteesta :lol: .
Eikä sitten mitään lekaa.....
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja setu »

Moi,

Ei oo ollu tähän mennessä onkelmia renen kanssa mutta....

2000 kilsaa ajettu ja "uusi ääni" on ilmestenyt päivä pari sitten kanaan :?:

Osaako kukaan arvata mikäs se mahdollisesti voisi olla =>"ääni" kuulostaa hiukan metalliselta rahinalta tai kun pieniä "kiviä pyörisi tölkissä"...

Ääntä ei kuulu vapaalla kaasuttaessa =>vain kun on vetoa tai moottotijarrua päällä eli liikkeessä...ja vauhtia jotain 30-40 kilsaa tai enemmän

Muuten kaikki toimii ok....mutta en osaa yhdistää ääntä mihin se resonoi...

edestä tai etuosata se kuuluu eli kait moottorista tai ilmanputsarista (katsoin kyllä onko ilmanputsari hyvin kiinni =>ja se oli)......

Täytyy huoltoon viedä jos ei löydy muilta hyviä vinkkejä....(3000 kilsaa seuraava huolto mutta ei siihen asti viitti kuunnella...)
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Vastaa Viestiin