Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onks kellään ollut vastaavaa;
Ajeltiin tänään järvellä porukalla tuhattamiljoonaa ja alkoi varin hihna luisteleen ja väpättämään. Ilmeisesti kuumeni, koska luntakaan ei varissa ollut ja hihna tosiaan väpätti (jäljet kopassa sisäpuolella). Tämä onneksi tapahtui vasta ajojen lopussa.
Viikko sitten kävi samanlailla. Onkohan tuo umpisessa ajo sen verran varia lämmittävää touhua? Kun pitää reilun tauon, niin ongelmat loppuu. Laitoin edellisellä kerralla lumisuodattimenkin paikoilleen, kun ekaks epäilin lumipöllyä. Ei vaikuttanut asiaan.
Ajeltiin tänään järvellä porukalla tuhattamiljoonaa ja alkoi varin hihna luisteleen ja väpättämään. Ilmeisesti kuumeni, koska luntakaan ei varissa ollut ja hihna tosiaan väpätti (jäljet kopassa sisäpuolella). Tämä onneksi tapahtui vasta ajojen lopussa.
Viikko sitten kävi samanlailla. Onkohan tuo umpisessa ajo sen verran varia lämmittävää touhua? Kun pitää reilun tauon, niin ongelmat loppuu. Laitoin edellisellä kerralla lumisuodattimenkin paikoilleen, kun ekaks epäilin lumipöllyä. Ei vaikuttanut asiaan.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tämän päivän ajoissa huomasin, että helix kulunut. Mulla kerran aikaisemminkin helix vaihdettu. Ilmeisesti samasta varin lämpenemisestä johtuu, koska helix selvästi sulanut, siis niihin sakaroihin tullut kolot ja kolojen reunoilla sulanutta komposiittia. Mikähän tuon varin ylikuumentaa? Velipojalla samanlainen peli ja ollut samoilla reissuilla, eikä ole vari lämmennyt. Mitään lumisuodatinta ei ollut viime helixin vaihdon jälkeen paikoillaan ja ilmanotto puhdas. Kai se on vietävä peli takuukorjaukseen ihmeteltäväksi...
-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
jos mahdollista niin näppääppä kuva ja pistä tänne ihmeteltäväksimikli kirjoitti:Tämän päivän ajoissa huomasin, että helix kulunut. Mulla kerran aikaisemminkin helix vaihdettu. Ilmeisesti samasta varin lämpenemisestä johtuu, koska helix selvästi sulanut, siis niihin sakaroihin tullut kolot ja kolojen reunoilla sulanutta komposiittia. Mikähän tuon varin ylikuumentaa? Velipojalla samanlainen peli ja ollut samoilla reissuilla, eikä ole vari lämmennyt. Mitään lumisuodatinta ei ollut viime helixin vaihdon jälkeen paikoillaan ja ilmanotto puhdas. Kai se on vietävä peli takuukorjaukseen ihmeteltäväksi...
pistetäämpä hösseliksi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;




- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mites on saako R Canan kiekka mittarin vaihdettua kelloksi, on vaan sellainen hytinä palleissa etta saa en vaan tiä miten
.

- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo, vaiha se mun rantarolexiin? 

- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Määää joutuisin pistämään liikaa väliinMR Charger kirjoitti:Joo, vaiha se mun rantarolexiin?



-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
hurjan näköisiä on.mikli kirjoitti:En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;
aika kuumana kyllä saa käydä ennenkuin alkaa sulamaan. kuinkas ilmanpoisto varista onko se auki ?
ei ole ollut mulla renessä eikä naapurilla outissa vastaavaa. joku aikaa sitten purin outin varin ja putsasin niin ei ollut toi "sulake" kulunut nimeksikään.
ei muutakuin tarkista ilman poisto ja jos ei löydy vikaa niin käytä huollosa.
pistetäämpä hösseliksi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voisi tarkistaa tuo kakkosvariaattorin jousen, onko kovinkin liepynyt. Noin 14,5cm pitäisi olla jousen pituus. Omasta olen jousen vaihtanut kuuden tuhannen jälkeen, tosin enempi tieajoa. Vanha oli jo sentin uutta lyhyempi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos joku viittis laittaa kuvan siitä erikois työkalusta millä swingiä kiristetään
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
mikli kirjoitti:En oo kuvia siirrellyt, mutta kokeillaan;
mitkä kumit on sulla koneessa?
no nyt se vaan on niin mukavaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
27 XTR:t. 14" vanteella. Mutta toi vika on jo selvinnyt, ei johtunut renkaista. Joku laakeri viallinen askissa, lämmitti varia yms...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos jarruvalo ei toimi kunnolla niin mulla ainankin auttoi kunn naputteli terävästi sitä jarruvaloanturia, herkistyi huomattavasti käsikahvasta painettaessa ja vielä enemmän jalkajarrusta, saattaa olla että jumittaa anturi käytön puutteesta
.
Eikä sitten mitään lekaa.....

Eikä sitten mitään lekaa.....
- setu
- Tracks
- Viestit: 1656
- Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
- Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
- Paikkakunta: Stadi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi,
Ei oo ollu tähän mennessä onkelmia renen kanssa mutta....
2000 kilsaa ajettu ja "uusi ääni" on ilmestenyt päivä pari sitten kanaan
Osaako kukaan arvata mikäs se mahdollisesti voisi olla =>"ääni" kuulostaa hiukan metalliselta rahinalta tai kun pieniä "kiviä pyörisi tölkissä"...
Ääntä ei kuulu vapaalla kaasuttaessa =>vain kun on vetoa tai moottotijarrua päällä eli liikkeessä...ja vauhtia jotain 30-40 kilsaa tai enemmän
Muuten kaikki toimii ok....mutta en osaa yhdistää ääntä mihin se resonoi...
edestä tai etuosata se kuuluu eli kait moottorista tai ilmanputsarista (katsoin kyllä onko ilmanputsari hyvin kiinni =>ja se oli)......
Täytyy huoltoon viedä jos ei löydy muilta hyviä vinkkejä....(3000 kilsaa seuraava huolto mutta ei siihen asti viitti kuunnella...)
Ei oo ollu tähän mennessä onkelmia renen kanssa mutta....
2000 kilsaa ajettu ja "uusi ääni" on ilmestenyt päivä pari sitten kanaan

Osaako kukaan arvata mikäs se mahdollisesti voisi olla =>"ääni" kuulostaa hiukan metalliselta rahinalta tai kun pieniä "kiviä pyörisi tölkissä"...
Ääntä ei kuulu vapaalla kaasuttaessa =>vain kun on vetoa tai moottotijarrua päällä eli liikkeessä...ja vauhtia jotain 30-40 kilsaa tai enemmän
Muuten kaikki toimii ok....mutta en osaa yhdistää ääntä mihin se resonoi...
edestä tai etuosata se kuuluu eli kait moottorista tai ilmanputsarista (katsoin kyllä onko ilmanputsari hyvin kiinni =>ja se oli)......
Täytyy huoltoon viedä jos ei löydy muilta hyviä vinkkejä....(3000 kilsaa seuraava huolto mutta ei siihen asti viitti kuunnella...)
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos on hyppyytetty niin penkin alla oleva alumiininen lätkä voi taittua, tämä aikaansaa sen, että pakoputken suojapellit hipovat toisiinsa resonoiden ja pitäen juuri kyseistä ääntä. Edellisessä koneessa oli juuri tuo ääni ja vikana juuri nuo suojapellit.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."