Can-Am DS450

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Roiskesuoja on monesti parempi kuin silikoni, silloin sisään päässyt kosteus pääsee pois, päinvastoin kun silikonilla tiivistetyn releen kanssa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuohon releitten paukkumisiin saattaisi olla yksinkertainen ratkaisu, vaihtaa tilalle suurempi amppeerinen rele.
Omassa laitoksessa tuulettajan rele teki jatkuvasti pikku nokikikkareen kärkiin ja tuulettaja tietysti mykäksi. Vaihdoin alkuperäisen 10A:n releen tilalle 30A:n lisäävarustereleen, jollainen löytyy samasta sulakerasiasta. Senjälkeen ei ole tarvinut releitä roplata. Taitaa uudemmissa canoissa ollakkin nykyään tuulettimen rele vakiona riskimpi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Grey »

Mulla taitaa nuo kaikki olla nyt 20A:n palikoita. Josko noilla menis nyt vähän aikaa.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Grey »

Onko kellään kokemusta vakioiskareiden holkituksesta? Minkähän mittaset holkit tuonne vakiopumppuihin voisi laittaa jotta saisi tukivarret lähemmäksi vaakatasoa?
Tuossa vähän mallia mitä haetaan, kuski päällä maks. noin matala.

Kuva
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja poke »

Saat tarkalleen mieluisan mittaiset holkit kun nostat iskarit yläkuoloon ja laitat nippusiteet liukuvarsiin ja puristat iskarit niin alas kun tuntuu mieluisalta, sen jälkeen nosta taas iskarit yläkuoloon ja mittaat erotuksen, joka on ymmärtääkseni tuo holkin mitta. Mittaustapa pätee niin eteen kuin taaksekkin. Saapi ja pitää oikaista, jos olen väärässä. :wink:
En tiedä deeässästä, mutta ainakin rene pitää olla varsinkin matalana hieman takapainoinen, muuten menee ohjautuvuus levottomaksi, seikka korostuu pikitiellä. Joku 20-25mm hyvä luku.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Grey »

Kiitokset Pokelle vinkistä. Pitää alkaa mittailemaan. Jos koittas vähän jättää tuota joustovaraakin tuohon. Ja eipä siä vakiojousilla kovin linttaan taida saadakaan. Hyllyssä on onneksi varalta hiukan lyhemmät Yammun kierukat.

Tänään tuli postissa kirje BRP:ltä, jossa kerrottiin mittarin nopeusnäyttöön liittyvästä virheestä ja kehoitettiin käyttämään huollossa säädättämässä. Koskee 2009 vuosimalleja. Näyttää kuulemma 30% todellista nopeutta vähemmän ja voi aiheuttaa vakavan loukkaantumisen tai kuoleman. :lol: Hyvä fiilis tulee kyllä tuollaisesta kun huolehditaan ja hoidetaan velvollisuudet viimesen päälle. Ei ole väärää merkkiä tullu valittua. Ainuthan tuossa on, että liekkö mitään hyötyä kun rengastuskin muuttunut jo pariin otteeseen. :lol:
unto83
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja unto83 »

Ds ei suostunut lähtemään enää käyntiin. Huomasin että polttoainepumppu ei enää sirise kun laittaa virrat päälle. Onko se nyt sitten tuon pumpun rele selvä vai?
Missä nuo releet sijaitsevat? Motonetistä saa vissiin halvimmalla noita releitä, käykö tämä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-1967

Kiitoksia jos joku osaa auttaa.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Grey »

Näin ainakin itselläni kun pumppu ei enää sirissyt. Releet ovat katteen alla, näkyvät siitä keulilla, sarvien etupuolella olevasta pienestä aukosta. Joku taitava saattaa saada ne siitäkin vaihdettua, mutta itselläni piti käyttää kate kokonaan irti. Ei paha rasti sekään. En nyt muista tuon releen mallia, mutta ota vanha mukaan ostoksille niin tulee oikea.
unto83
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja unto83 »

Jees,pitää katsella huomenna. Tähän asti ei ollu mitään vikaa ja just nyt kun on piikkipyörät alla ja jäät alkaa olla suht kestäviä että pääsis ajelemenaan ni heti vehkeet ruikulla. No toivotaan että se on tuo rele vain.
unto83
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja unto83 »

No joo relehän siinä temppuili. Pikkuisen heiluttelin noita releitä niin johan alkoi surinat taas kuulua ja laakista käyntiin. Tietääpä sitten ensi kerralla mistä katsoa ensimmäisenä.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja poke »

Hätätappauksesa voipi tuon releen aukaistakkin ja puhistaa kärkien välin jos ei heti relekauppaan kerkeä. Itellä kun reikkasi tuo rele, niin nokikikkarehan siellä kärkiisä aina kummitteli, kikkare pois ja vot taas pelasi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Grey »

Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Grey kirjoitti:Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
Tuumaisesta kuusiokoloavainsarjasta löytyy sopiva sen pultin avaamiseen. Eikai ne torx-kannalla sentään ole?
ds450
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Touko 2010 21:11
Mönkijä:: Can-am DS 450&outti 650 T3

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja ds450 »

Minkäköhän laisen akun kannattaisi deeässään laittaa kun meinaa vedellä viimesiään? :lol:
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Can-Am DS450

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

ds450 kirjoitti:Minkäköhän laisen akun kannattaisi deeässään laittaa kun meinaa vedellä viimesiään? :lol:
Tuollainen sinne ainakin kuuluu koon puolesta...
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... ord=14-276
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Vastaa Viestiin