
Can-Am DS450
Re: Can-Am DS450
Roiskesuoja on monesti parempi kuin silikoni, silloin sisään päässyt kosteus pääsee pois, päinvastoin kun silikonilla tiivistetyn releen kanssa 

Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am DS450
Tuohon releitten paukkumisiin saattaisi olla yksinkertainen ratkaisu, vaihtaa tilalle suurempi amppeerinen rele.
Omassa laitoksessa tuulettajan rele teki jatkuvasti pikku nokikikkareen kärkiin ja tuulettaja tietysti mykäksi. Vaihdoin alkuperäisen 10A:n releen tilalle 30A:n lisäävarustereleen, jollainen löytyy samasta sulakerasiasta. Senjälkeen ei ole tarvinut releitä roplata. Taitaa uudemmissa canoissa ollakkin nykyään tuulettimen rele vakiona riskimpi.
Omassa laitoksessa tuulettajan rele teki jatkuvasti pikku nokikikkareen kärkiin ja tuulettaja tietysti mykäksi. Vaihdoin alkuperäisen 10A:n releen tilalle 30A:n lisäävarustereleen, jollainen löytyy samasta sulakerasiasta. Senjälkeen ei ole tarvinut releitä roplata. Taitaa uudemmissa canoissa ollakkin nykyään tuulettimen rele vakiona riskimpi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am DS450
Mulla taitaa nuo kaikki olla nyt 20A:n palikoita. Josko noilla menis nyt vähän aikaa.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am DS450
Onko kellään kokemusta vakioiskareiden holkituksesta? Minkähän mittaset holkit tuonne vakiopumppuihin voisi laittaa jotta saisi tukivarret lähemmäksi vaakatasoa?
Tuossa vähän mallia mitä haetaan, kuski päällä maks. noin matala.

Tuossa vähän mallia mitä haetaan, kuski päällä maks. noin matala.

Re: Can-Am DS450
Saat tarkalleen mieluisan mittaiset holkit kun nostat iskarit yläkuoloon ja laitat nippusiteet liukuvarsiin ja puristat iskarit niin alas kun tuntuu mieluisalta, sen jälkeen nosta taas iskarit yläkuoloon ja mittaat erotuksen, joka on ymmärtääkseni tuo holkin mitta. Mittaustapa pätee niin eteen kuin taaksekkin. Saapi ja pitää oikaista, jos olen väärässä. 
En tiedä deeässästä, mutta ainakin rene pitää olla varsinkin matalana hieman takapainoinen, muuten menee ohjautuvuus levottomaksi, seikka korostuu pikitiellä. Joku 20-25mm hyvä luku.

En tiedä deeässästä, mutta ainakin rene pitää olla varsinkin matalana hieman takapainoinen, muuten menee ohjautuvuus levottomaksi, seikka korostuu pikitiellä. Joku 20-25mm hyvä luku.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am DS450
Kiitokset Pokelle vinkistä. Pitää alkaa mittailemaan. Jos koittas vähän jättää tuota joustovaraakin tuohon. Ja eipä siä vakiojousilla kovin linttaan taida saadakaan. Hyllyssä on onneksi varalta hiukan lyhemmät Yammun kierukat.
Tänään tuli postissa kirje BRP:ltä, jossa kerrottiin mittarin nopeusnäyttöön liittyvästä virheestä ja kehoitettiin käyttämään huollossa säädättämässä. Koskee 2009 vuosimalleja. Näyttää kuulemma 30% todellista nopeutta vähemmän ja voi aiheuttaa vakavan loukkaantumisen tai kuoleman.
Hyvä fiilis tulee kyllä tuollaisesta kun huolehditaan ja hoidetaan velvollisuudet viimesen päälle. Ei ole väärää merkkiä tullu valittua. Ainuthan tuossa on, että liekkö mitään hyötyä kun rengastuskin muuttunut jo pariin otteeseen. 
Tänään tuli postissa kirje BRP:ltä, jossa kerrottiin mittarin nopeusnäyttöön liittyvästä virheestä ja kehoitettiin käyttämään huollossa säädättämässä. Koskee 2009 vuosimalleja. Näyttää kuulemma 30% todellista nopeutta vähemmän ja voi aiheuttaa vakavan loukkaantumisen tai kuoleman.


-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
- Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Can-Am DS450
Ds ei suostunut lähtemään enää käyntiin. Huomasin että polttoainepumppu ei enää sirise kun laittaa virrat päälle. Onko se nyt sitten tuon pumpun rele selvä vai?
Missä nuo releet sijaitsevat? Motonetistä saa vissiin halvimmalla noita releitä, käykö tämä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-1967
Kiitoksia jos joku osaa auttaa.
Missä nuo releet sijaitsevat? Motonetistä saa vissiin halvimmalla noita releitä, käykö tämä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=48-1967
Kiitoksia jos joku osaa auttaa.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am DS450
Näin ainakin itselläni kun pumppu ei enää sirissyt. Releet ovat katteen alla, näkyvät siitä keulilla, sarvien etupuolella olevasta pienestä aukosta. Joku taitava saattaa saada ne siitäkin vaihdettua, mutta itselläni piti käyttää kate kokonaan irti. Ei paha rasti sekään. En nyt muista tuon releen mallia, mutta ota vanha mukaan ostoksille niin tulee oikea.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
- Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Can-Am DS450
Jees,pitää katsella huomenna. Tähän asti ei ollu mitään vikaa ja just nyt kun on piikkipyörät alla ja jäät alkaa olla suht kestäviä että pääsis ajelemenaan ni heti vehkeet ruikulla. No toivotaan että se on tuo rele vain.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 22 Kesä 2010 11:56
- Mönkijä:: Can am 500 Max T3 2013
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Can-Am DS450
No joo relehän siinä temppuili. Pikkuisen heiluttelin noita releitä niin johan alkoi surinat taas kuulua ja laakista käyntiin. Tietääpä sitten ensi kerralla mistä katsoa ensimmäisenä.
Re: Can-Am DS450
Hätätappauksesa voipi tuon releen aukaistakkin ja puhistaa kärkien välin jos ei heti relekauppaan kerkeä. Itellä kun reikkasi tuo rele, niin nokikikkarehan siellä kärkiisä aina kummitteli, kikkare pois ja vot taas pelasi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am DS450
Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
Re: Can-Am DS450
Tuumaisesta kuusiokoloavainsarjasta löytyy sopiva sen pultin avaamiseen. Eikai ne torx-kannalla sentään ole?Grey kirjoitti:Takajarrupaloja tuossa aloin vaihtamaan, mutta eipä löytynyt sopivaa työkalua... Onko nuo palojen läpi menevät pultit 9mm kuusiokolokannalla vai millä? 8 ja 10 löytyivät hyllystä, mutta toinen liian iso ja toinen liika pieni. Mistä passeli työkalu tuohon?
Re: Can-Am DS450
Minkäköhän laisen akun kannattaisi deeässään laittaa kun meinaa vedellä viimesiään? 

Re: Can-Am DS450
Tuollainen sinne ainakin kuuluu koon puolesta...ds450 kirjoitti:Minkäköhän laisen akun kannattaisi deeässään laittaa kun meinaa vedellä viimesiään?
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... ord=14-276
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.