Can-Am Traktori

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Re: Can-Am Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

253 ajetun kilometrin jälkeen alkoi tällä kertaa valo vilkkua mittaristossa joten ennen seuraavia koitoksia joutunee tankilla käväsemään. Noin 550 kilsaa laitteen mittarissa ja toimii kuin junan vessa ainakin toistaiseksi. Ensi huoltokin kolkuttelee jo 2 käyttötunnin päässä. :D
mixout
4WD
Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mixout »

T3 keskinopeus yli 55km/h? :lol: Jos tarkoitat ensihuollolla 10h huoltoa? Vai onko joku muu, taitaa olla eri huolto-ohjelma ku viissatkussa. Siinä eka huolto on 10h tai 300km, kumpi tulee ekana täyteen.

edit: nyt kun olen herännyt ja luin postauksen niin ensi huollolla tarkoitetaan varmaan seuraavaa huoltoa. kiitos ja anteeksi :lol: :cry: :roll: :mrgreen:
kane67
6WD

Viesti Kirjoittaja kane67 »

kingi kirjoitti:"toimii kuin junan vessa..."
Tuota siteerausta kun itsekkin käytän, jatkan kyllä "...poislukien Pendolino ja Allegro" :D
Nettipepe
Noppeli
Mönkijä:: Can Am 500 DPS T3 -13

Viesti Kirjoittaja Nettipepe »

4satku(vm-07) maastokana vaihtuu 500 dps T3 malliin.

Mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon sisäänajovaiheessa?
Kovin kovaahan tuolla ei pääsekään... (meneekö jatkuvasti rajoittjalle)
Ja tärkein kysymys... joissain malleissa tuntuu rajoitetun tehoa ennen ensihuoltoa... koskeeko tuo traktoria vai ovatko kaikki traktoreja ennen huollon
kavereiden säätöä :) ?

Millainen tuo etujousitus on verrattuna vanhaan maastomalliin?
Ajattelin lähinnä lumiaura käyttöä... maastomallikin tuntui hieman löysähköltä lumentyöntöön...

Kertokaa mielipiteitä... minä kirjoittelen sitten lisää kun kokemusta kertyy lumi ja metsätöistä :)
Pietu71
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

käyttäjän käsikirjasta löytyy ohjeita myös sisäänajovaiheeseen ja rajoittajalle menee jatkuvasti kun ajaa peukku suorana :mrgreen:
jukka81
Moderaattori

Keskinopeus ei omassa koneessani ole suinkaan ollut noin kova vaan myyjäliikkeen ohjeistuksesta ensihuolto suoritetaan vasta 20 ajotunnin kohdalla.
Pietu71
Tracks

mitähän tuosta huollon siirrosta ja huolto ohjelmasta poikkeamisesta tykkää brp:n myöntämä takuu :?:
jukka81
Moderaattori

Jaa-a, hyvä kysymys. Olen 5 vuoden takuun maksanut joten maksakoot sitten kauppias vaikka omasta pussistaan mahdollisen rikkoutumisen kohdatessa. Henkilökohtaisesti en jaksa uskoa laitteen vaurioitumiseen vaikka ensi huolto suoritettaisiinkin vasta 20 käyttötunnin kohdalla.
Pietu71
Tracks

joo ei varmaankaan tommosen takia koskaan hajoo mutta koska oma sisäinen pilkunnuss...ni taas heräilee :wink: niin sanos varmuuden vuoks sille huoltomiehelle että laittaa huoltokirjaan huollon ajankohdaks kummiskin 10h :wink: ja eikös ne sähkösesti vielä kuittaa sen huollon brp:n suuntaakin,sinne myös.tuostahan voivat sitten brp:n suunnalla vaikka 400 tunnin kohdallla rutista jos jotain onkelmaa tulee :? kun eikai ne huoltoliikkeet mitenkään päätä niistä takuukorjauksista,vaan aina kysytään pääkallopaikalta.nehän saa vaan palkkaa ja osia brp suunnalta kun takuuseen fiksataan,vai oonko ymmärtäny väärin?
Valmetti
4WD
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI -13

Viesti Kirjoittaja Valmetti »

Pietu, noinhan se takuu ainakin Polariksen puolella pelaa, niin eiköhän se samoin ole myös Brp:llä. Kun Pollesta meni kansi niin huoltomies totesi vain että pitääpä laittaa maahantuojalle joku anomus tms. ja kuvia että lähettävät uudet osat. Tämähän on nyt hieman mutuilua ja ohi aiheen mutta toivottavasti Pietulle oli edes jotain "apua".
mixout
4WD
Mönkijä:: Outlander T3 MAX 500 -13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mixout »

Minä käytin uskollisesti 10h kohdalla ensihuollossa. Jäi kyllä hieman korpeamaan kun huoltoliikeillä tuntuu olevan eriäviä käsityksiä miten tuota peliä nyt sitten huolletaan, jotta takuu säilyy. Ilmeisesti seuraava huolto on 25h kohdalla, mutta sen kuulemma "voi tehdä ihan hyvin itse" ja sitten "tuot sen 50h huoltoon tänne". No tämä käy kyllä, mutta joku taas sanoo että huoltomerkinnät pitää kaikki löytyä valtuutetuista huolloista :doubt: En tiedä ketä uskoa. Ja miten huollattaa.
atv mies
Tracks

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Käytä vaan siellä merkkihuollossa, niin ei tartte murehtia. Sitten huollon jälkeen huollat itse sen mitä merkkihuollossa ovat unohtaneet huoltaa :lol:
cotcot
Moderaattori
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tässä ketjussa aikaisemmin oli juttua tuosta huollosta ja takuista. Tiedä sitten mikä on lopputotuus, varmin tapa tietysti käyttää koneen joka huollon liikkeessä, tosin myös se kallein. Sekä liikkeissä on kovin eroja kuinka hyvin huollot hoidetaan. Itse olen sitä sorttia jotta pitäis päästä itte tekemään jotta uskoo ja tietää mitä kaikkea on tehty ja kuinka hyvin. Takuiden kanssa myös tuntuis olevan eroja, toiset liikkeet vaativat enemmin jotta pitäis kaikki huollot tehdä heillä ja toiset taas sallivat enemmin omistajan itse tekevän huoltoja. Jos oikein muistan niin omistajankirjaa kun tutkii takuiden sekä huollon osalta niin BRP antaa luvat tehdä noita huoltoja itse jos on siihen kykenevä......mutta hieman takaisin palatakseni...mikähän se lopputotuus sitte mahtaa olla? Saako huoltaa itse ja kuinka paljon.. :doubt: .

Omalla kohdalla olen itse myös tehnyt noita huoltoja eikä takuut ole mennyt... 8)
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Se oikea kysymys takuun rajaamiseen huollon osalta kuuluu näin, johtuuko vika siitä että huoltoa ei ole tehty tai siitä että se on tehty väärin. Jos vastaus on ei niin takuuseenhan se menee, äläkääkä nyt alakako saivartelemaan ja Pietukin voip ottaa rennosti. Jos teette itte huoltoja niin dokumentoikaa net. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kane67
6WD

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Juup, takuuanomushan sinne Rovaniemelle lähtee. Omalle kohdalle sattunut pari kertaa valokatkaisijarasian vaihto ja kerta virtalukon vaihto kahdessa eri koneessa (takuunalaisena).
Vastaa Viestiin