2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

haugga kirjoitti:Jotta mihinkähän malliin se herra Koheltaja päätyykään 8)
Tutkimattomat ovat Koheltajan tiet ja käsittämättömiä ovat hänen tekosensaan :wink:

Päädytään 650XT optioon, ainakin näillä näkymin. Näköjään malliston kirjo on hieman suppeampi kuin pohjoisamerikassa.

Jos tässä kauppoihin päästään niin 2-3 viikon kuluttua alkaa tulla testiraporttia uudesta lukosta ja tehostimesta.
jänkhä kirjoitti:Ensimmäiset 2010 mallit näyttänevät antaako korkea hinta rahoille täyden vastineen vai tappeleeko käyttäjät vanhojen tuttujen ongelmien parissa.
En usko että täällä ainakaan tapellaan, ainoa ongelma on ollut raskas ja näpeille lyövä ohjaus joka korjaantuu ohjaustehostimella :mrgreen:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja ATC »

jänkhä kirjoitti:Ensimmäisenä pistää silmään uusien mallien hinnat jotka on muita merkkejä selkeästi korkeammat.

Ensimmäiset 2010 mallit näyttänevät antaako korkea hinta rahoille täyden vastineen vai tappeleeko käyttäjät vanhojen tuttujen ongelmien parissa.
Aika raisu lausahdus Jänkältä, missähän ongelmissa net käyttäjät on joutuneet tappelemaan.
Kuuden Can-Amin yli 30 tuhannen ongelmattoman ajetun kilometrin jälkeen olisi kivä tietää minkä ongelman parissa tässä on saanut Wanha saikata.
Hyvinkin vahvasti olen myös sitä mieltä, että laitteet on olleet joka sentin arvoisia ja antaneet hankinnasta johtuneeseen sijotukseen täyden vastineen.
Tämän Can-Am ketjun välissä on ollut muitakin merkkejä, joihin olen myös ollut tyytyväinen, mutta meikäläinen istuksii mönkijän selässä työkseen, välillä pitkiäkin päiviä ja se antaa aivan uuden näköalan laitteiden ominaisuuksien puntarointiin, joten Can-Amilla taas mennään.
Hintavertailua voi suorittaa alla

Sportsman 400 HO 4x4 ´09 6990,- + tk / Can-Am Outlander 400 H.O. 5499,- + tk / Yamaha 450 Grizzly 4x4 7990,-

Sportsman XP 550 EFI EPS 4x4 10190,- + tk / Can-Am Outlander 500 XT 8990,- + tk / Yamaha 550 Grizzly 4x4 EPS 9 990,-

Sportsman XP 850 EFI EPS 4x4 12590,- +tk/Can-Am Outtlander 800R XT-P 11990,- +tk/Yamaha700FI Grizzly 4x4 SE 11 750,-

Mihin perustuu tuo väite muita merkkejä kalliimmistä hinnoista, vertailtavat mallit ovat varustukseltaan samanlaisia, lukuunottamatta Yamaha 700 mallin niukempaa varustetasoa.
Jos muilla merkeillä on hinnat halvempia puuttuu niistä myös näiden uudempien mallien varustuksia.
Jään odottelemaan Jänkän faktoja väitteidensä tueksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
kes022
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Oulun liepeillä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja kes022 »

Kannattaa tosiaan lukea mitä milläkin rahalla saa..
esim outlander 500 optio xt..tehostin, 3000lbs vinssi keulaan kauko ohjaimella, 2500lbs vinssi taakse,kunnon pohjapanssari, karkeahkot renkaat, aluvanteet, kunnon puskurit, käsisuojat ja ripeä kulkuisen RUISKU V2 moottorin omassa luokassaan. merkkiä en viitsi mainita, mutta esim ATC:n kolmen koplassa oli laite mikä on ilman noita kaikkia mainitsemiani varusteita LUKUUN OTTAMATTA jonkinlaista tehostinta ja vielä tonnin kalliimpi canan 500:sta. Taitaa tulla aika hintava laitos jos varustelee samanlain, TOKI kaikkihan ei tarvi noita kaikkia höysteitä..

Eli aika kaukaa haettua, että pelit kalliita, mutta eihän mikää muutenkaa ole kallista kun meille köyhille :D :D

Korjataan vielä sen verran ATC:taa että 500 ei saa XT-P:nä vaan normi XT:nä (ero väri ja lokasuojan levikkeet)

Jos jolhaki ahistaa thämä niin othamma poiz :D
kes022
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Oulun liepeillä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja kes022 »

haugga kirjoitti:Uuden esitteen mukaan XT-P paketin saa ainoastaan Outlander 800R malleihin ja hinnaston mukaan ei optiolaitteisiin ollenkaan.

Jotta mihinkähän malliin se herra Koheltaja päätyykään 8)

Kun joku pääsee koeajamaan uudella lukolla olevaa mallia, niin laittakaa heti tänne kommenttia ! Tai linkkejä videoihin ym.

Edellä mainittuihin hintoihin lisäksi:

Outti 600 XT optio 10990e+tk

Voin luvata, että et pety lukkoon!!! =D> =D>
mkn
6WD
Viestit: 308
Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mkn »

Nyt kuullostaa ATC hiukan herkkänahkaiselta noiden käyttäjäongelmien suhteen. Ei Can-Am:kaan sentään täydellinen ole.

Veikkaan, että odotukset uusien mallien tehostimen ja erityisesti lukon suhteen ovat korkealla.
Henk. koht. uskon pärjääväni nykyisellä mallilla jatkossakin vaikka lukon toimintaan olenkin varsin tyytymätön. Toki en ole koskaan kokeillut kytkettävällä lukolla varustettua laitetta joten en voi tietää olisiko sillä etenemiskyky yhtään sen kummempi.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan josko joku onnistuisi koeajon jälkeen kirjaamaan ymmärrettävästi ja puolueettomasti kuinka nuo uudet mallit toimivat.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

mkn kirjoitti:Jään mielenkiinnolla odottelemaan josko joku onnistuisi koeajon jälkeen kirjaamaan ymmärrettävästi ja puolueettomasti kuinka nuo uudet mallit toimivat.
Eiköhän Mönkijä lehti tule tekemään vertailun 2010 malleista jossakin vaiheessa?
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja ATC »

mkn kirjoitti:Nyt kuullostaa ATC hiukan herkkänahkaiselta noiden käyttäjäongelmien suhteen. Ei Can-Am:kaan sentään täydellinen ole.

Veikkaan, että odotukset uusien mallien tehostimen ja erityisesti lukon suhteen ovat korkealla.
Henk. koht. uskon pärjääväni nykyisellä mallilla jatkossakin vaikka lukon toimintaan olenkin varsin tyytymätön. Toki en ole koskaan kokeillut kytkettävällä lukolla varustettua laitetta joten en voi tietää olisiko sillä etenemiskyky yhtään sen kummempi.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan josko joku onnistuisi koeajon jälkeen kirjaamaan ymmärrettävästi ja puolueettomasti kuinka nuo uudet mallit toimivat.
Meikäläisen tuntevat eivät varmaankaan ensimmäisenä ole Wanhalle herkkänahkaisen viittaa pukemassa, merkkifanaatikostakaan tuskin voi puhua, kun on tallissa säännöllisin väliajoin parkkeerannut myös muita merkkejä.
Sillä mennään joka toimii parhaiten omassa käytössä.
Jos toisen merkin omistaja nakkaa varsin asialliseen viestiketjuun sanamuotoa tappeleeko käyttäjät vanhojen tuttujen ongelmien parissa. käyttäen lauseen niin mielestäni on asiallista kysyä mitkä net ongelmat on.
Hintavertailusta näkee notta ainakin tuo laitteiden hinnan kauhistelu oli tuulesta temmattu.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

No niin eiköhän aloiteta.
ATC kirjoitti:
Aika raisu lausahdus Jänkältä, missähän ongelmissa net käyttäjät on joutuneet tappelemaan.
Kuuden Can-Amin yli 30 tuhannen ongelmattoman ajetun kilometrin jälkeen olisi kivä tietää minkä ongelman parissa tässä on saanut Wanha saikata.
Aloitetaan nyt ihan perus ongelmasta mikä on ilmenny suurimmassa osassa ajoista missä olen mukana ollut.
Joko jo lähtiessä tai viimeistään ensimmäisen ojan ylityksen jossa kura tapaa syylärin alkaa jäähdytys ongelmat.
Näin on esimerkiksi käynyt Askolassa 20.9.-08 ja 9.5.-09 järjestetyssä ajotapahtumassa, Pariuraa 2008, etc. etc.
Ja myös monen muun suusta kuultuna aina kun on rymyryhmässä Can-am niin jäähdytellään jatkuvasti.

Virtojen riittävyyden kans usealla ollut ongelmia minkä on saanut esim. tuolla kilpailutoimintaa jonkin verran seuranneena huomata.
KAN2008 ajoissa taisi olla oikein rutostikin ongelmaa mitä tuossa paikanpäällä olleen kaverin kans juttelin.

Vaihteensiirtokin on suhteellisen tuskaista, eräälläkin kilpailuparilla on mennyt ties kuinka monta vaihdekeppiä poikki, koska vaihteet ei vaan suostu menemään tiukoissa paikoissa.
Kieltämättä sivusta kun seuraa tiukan paikan vekslaamista niin tulee heti miten mieleen onko kuskilla kenties matoja kun sen verran hinkataan penkissä persettä edestakaisin.

Näitten päälle kun lisätään perän ulinat, takatukivarsien löystymiset etc. etc. niin mielestäni voidaan puhua ongelmista.
Toki jos ottaa toisenlaisen katsantokannan niin voihan edellämainitut asiat nähdä ominaisuuksinakin, mutta kuka moisia ominaisuuksia kaipaa on toinen juttu.
ATC kirjoitti:

Hintavertailusta näkee notta ainakin tuo laitteiden hinnan kauhistelu oli tuulesta temmattu.
kes022 kirjoitti: Outti 800R XT-P Metsä 11990e+tk, 71hv R-moottori!! nopea/hidas Tehostin, ultra nopea viscolukko, maalatut katteet,lokasuoja levikkeet yms..
Rene 800R X xc optio 14390e+tk 71hv R-moottori!! nopea/hidas Tehostin, ultra nopea viscolukko,kallistuksen vakaaja, uudet vanteet yms..
Ihan esim. optio rene vajaa 15k€ eikä edes kilvissä.

Koheltaja kirjoitti: En usko että täällä ainakaan tapellaan, ainoa ongelma on ollut raskas ja näpeille lyövä ohjaus joka korjaantuu ohjaustehostimella :mrgreen:
Koheltaja kirjoitti:
Omassa ei ole ollut takavalon polttimon ja takaperän hajoamisen sekä etuperän kardaanin stefan ajoittaisesta tihuttamisesta sen kummempia ongelmia, mitä nyt kerran suolla jäi flekti lähtemättä päällä mutta sekin heräsi henkiin kun hiukan liitintä rukkasi.
Ongelmiahan on toki monenlaisia vaikka ne olisivatkin kaukana takanapäin ;)



Olen ihaillut Can-am omistajien järkkymätöntä merkkiuskollisuutta, todella ihailtavaa.
Mutta jos ei uusissa malleissa ole näihin pieniin, mutta ajamista haittaaviin ongelmiin puututtu, niin tuskin sitä meeting illoilla paljon korjaillaan vaikka olis tarjoilut mitä.

Että tämmöstä tällä kertaa.
Jäläpälä
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Touko 2008 21:47
Mönkijä:: Renegade 500

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Jäläpälä »

Aikoinaan oli puhetta että king quadin ohjaus on huono, mut minusta se on jo loistava kun vertaa tuohon oman renen ohjaukseen (maasto ajossa). Toivottavasti toi tehostin poistaa sen ongelman.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kato kato, jänkhä on tehnyt kotiläksynsä ja opetellut Etsi toiminnon avulla kaivelemaan vanhoja juttuja. Opiskelua voisi sen verran laajentaa että 2010 malleissa on 650w laturi joten virta ongelma on tehtaalla huomioitu ja siihen on tehty korjaus, tätäkään asiaa ei huomaa jos sattuu olemaan merkkivastaiset lasit silmillä kun faktoja luetaan...

Etsi toiminto on ihan kiva kapine, säästin sulta vaivaa ja kaivoin esille tällaisen jutun: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=14223

Laitetaan heti perään lainaus omasta kommentista joka tuli laitettua edelliselle sivulle.
Koheltaja kirjoitti:on niissäkin vikoja, kuten kaikissa kömpijöissä mutta, niillä ajettujen 20000km aikana ei ole koskaan tarvinnut tulla kotiin kävellen tai hinauksessa.
Lopuksi haluaisin tietää mihin mönkijään jänkhä on verrannut ReneX:än hintaa?
Kylätason mönkijäkuski
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Koheltaja kirjoitti:Opiskelua voisi sen verran laajentaa että 2010 malleissa on 650w laturi joten virta ongelma on tehtaalla huomioitu ja siihen on tehty korjaus, tätäkään asiaa ei huomaa jos sattuu olemaan merkkivastaiset lasit silmillä kun faktoja luetaan...
En lue merkkivastaiset lasit silmillä, jos hiukan luet ajatuksella tuota aikasempaa listausta niin tarkoitin sillä aikaa ennen uutta mallia, jossa ongelmat olivat nuo.
jänkhä kirjoitti: Ensimmäiset 2010 mallit näyttänevät antaako korkea hinta rahoille täyden vastineen vai tappeleeko käyttäjät vanhojen tuttujen ongelmien parissa.
Koheltaja kirjoitti:
Lopuksi haluaisin tietää mihin mönkijään jänkhä on verrannut ReneX:än hintaa?

Ihan valtamerkkien ns. lippulaivoihin.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

jänkhä kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
Lopuksi haluaisin tietää mihin mönkijään jänkhä on verrannut ReneX:än hintaa?

Ihan valtamerkkien ns. lippulaivoihin.
Vertaat siis urheilulliseen ajoon tehtyä nelivetoista sporttimönkijää tehokkaalla moottorilla verustettuun työ/maastomönkijään? Jos haluat vertailla tehokkaita työ/maastomänkijäitä keskenään niin vaihda kategoria Outlanderiin.
Kylätason mönkijäkuski
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Koheltaja kirjoitti:
Vertaat siis urheilulliseen ajoon tehtyä nelivetoista sporttimönkijää tehokkaalla moottorilla verustettuun työ/maastomönkijään? Jos haluat vertailla tehokkaita työ/maastomänkijäitä keskenään niin vaihda kategoria Outlanderiin.
Näen renegaden eron outlanderiin vain siinä että hiukan parempi alusta ja paskat saa silmille.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eroja löytyy Renen/Outtin kesken monessa muussakin paikassa mutta niitä ei huomaa jos ei halua, vaikka lukisi faktat tuotetiedoista.
Kylätason mönkijäkuski
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Koheltaja kirjoitti:Eroja löytyy Renen/Outtin kesken monessa muussakin paikassa mutta niitä ei huomaa jos ei halua, vaikka lukisi faktat tuotetiedoista.

No valaise toki meitä tietämättömiä.
Vastaa Viestiin