Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Ohessa meikäläisen vikalista tähän mennessä.

Mulla olevan Canaxin takavalo on suoraan sanottuna syvältä. Konetta kun pesee niin vesi menee sisälle, muttei tule ulos vaikka kuinka käskee. Muutin takavalokombinaatin laittamalla polttimon tilalle UFO:n led-takavalon sisuskalut ja nyt toimii.

Peräkin jollottelee, mutta siihen haetaan lääkitystä tulevana tiistaina kun vien koneen paikalliseen huoltoliikkeeseen.

Jarruvalo toimii kun sitä huvittaa. Tämäkin vika korjaantunee perärempan yhteydessä. Jos ei korjaannu, niin sitten pitää laittaa yksi rele lisää. Kas kun tuohon mulle on laitettu perävaunupistoke, ja eräältä herralta kuulin että Kouvolassa olivat laittaneet perävaunupistoketta varten kaksi relettä jarruvalolle. Ei kuulemma jaksa toimia muuten. Mene ja tiedä sitten tuostakin.

Joku halavatun Kanakuski on naarmuttanut katteet käytetyn näköisiksi jo viidessätuhannessa kilsassa. Tähän ei liene lääkitystä sen kummemmin, kuin että lopettaa ajelemisen. Tämän jälkeen taas tarvitsee ostaa mönkijä jonka raaskii narmuttaa, jotta pääsee lääkitsemään ajohaluja. Tästä päätelmäkejusta voikin sitten itse kukin päätellä, että uusia hienoja naarmuttomia katteita saa kaupasta jos tarve moisille on.

Bensatankki vuotaa suttimillepäin, renkaat on aivan maassa ja se perinteinen jakkara on päin persettä. Kahvoja joutuu pitään kädessä kun ajaa, jne.. jne... :roll:
l Kipu on vain tunne l
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jup, vaaka asennossa on alkuperäinen lanka. Niin on myös nykyiset sukkulapolttimot. Jos polttimot alkaa kärvähtelemään niin käännetään sitten ne pystyyn, kiitos vinkistä, tämä ei tullut mieleen :D
Kylätason mönkijäkuski
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jere itte kirjoitti:Bensatankki vuotaa suttimillepäin, renkaat on aivan maassa ja se perinteinen jakkara on päin persettä. Kahvoja joutuu pitään kädessä kun ajaa, jne.. jne... :roll:
Ja peilistä kun kattelee niin pipa on vinossa :lol:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 71&start=0
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Asiasta kolmanteen. Onko tuo 650 bensamittari noin suurpiirteinen. Parikertaa käynyt tankkaamassa ja näyttänyt, että tankki tyhjä, mutta kuitenkaan tankkiin ei ole kummallakaan kerralla mennyt 11 l enempää ainetta. varoitusvalo syttyy varovasti arvioituna, kun tankissa on n.10 l tähellä.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

petri.n kirjoitti:Asiasta kolmanteen. Onko tuo 650 bensamittari noin suurpiirteinen. Parikertaa käynyt tankkaamassa ja näyttänyt, että tankki tyhjä, mutta kuitenkaan tankkiin ei ole kummallakaan kerralla mennyt 11 l enempää ainetta. varoitusvalo syttyy varovasti arvioituna, kun tankissa on n.10 l tähellä.
Katoppa ettei sulla oo Polariksen mittari..... Se nimittäin tekkee ihan samoin.

:) :)
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Mulla kun valo syttyy, niin menee joku 11-14ltr, vähän kai riippuen siitä millä tuulella tipu on.
l Kipu on vain tunne l
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tosta uskaltaa jo sanoa että kyse ei ole viasta vaan ominaisuudesta :wink:

Näin se mullakin pelittää, eipä tule vahingossa ajettua tankkia tyhjäksi kun valo palaa ehkä turhankin aikaisin.
Kylätason mönkijäkuski
Tito
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Marras 2004 12:27

Viesti Kirjoittaja Tito »

käyttöoppaassa lukee että valo rupee palamaan kun on kolmasoas jäljellä

näin ainakin 800 canassa
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Tänään ilmeni pikku Canasessa vika joka ei ole itse aiheutettu... tai mistäpä sitä tietää. Meni nimittäin vaihdekeppi poikki siitä vaakasuuntaisen tangon kiinnikkeen hitsauksesta. Näytti siltä, että hitsaukseen oli tullut joskus aikoinaan hiusmurtuma ja siihen sitten ruostetta. Tänään kun yritin pykälää silmään, niin ihmettelin että kylläpä keppi tuntuu löysältä eikä tunnu vaihde kolahtavan päälle. Vähän aikaa keppiä liikuteltuani se jäi sitten kokonan käteen. :(

Mielenkiintoista nähdä, meneekö takuuseen vai sanovatko, että se on murtunut siinä katolleen kippauksessa, jonka Canasellani tein.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Koheltaja kirjoitti:Tosta uskaltaa jo sanoa että kyse ei ole viasta vaan ominaisuudesta :wink:

Näin se mullakin pelittää, eipä tule vahingossa ajettua tankkia tyhjäksi kun valo palaa ehkä turhankin aikaisin.
Kyse on nimen omaan ominaisuudesta on meinaa prätkissä samanlaisia nuo mittarit.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Viljami kirjoitti:Onkos muilla ollut ongelmana veden pääsy variaattoriin suht. matalassa kahlaillessa? Täytyy tsekata tuo varikopan mahdollinen kierous ja klemmareiden kireys. Ja sitten pitäisi löytää joku hyvä ranta, jossa voisi lähteä testaamaan, että vieläkö klemmareiden kiristyksen jälkeen hihna luistaa vedessä ajettaessa 8)
Tämän ongelman ratkaisua en muista aikaisemmin raportoineeni. Klemmareiden kiristys ei auttanut vaikkakin olivat todella löysällä. Hihna alkoi silti luistamaan heti kun vettä oli astinlautoihin asti.

Lopullinen syy oli, että varikopan tiivisteestä puuttui noin 5 cm:n pätkä. Tiivisteen vaihdon jälkeen on syvemmässäkin vedessä kahlailu onnistunut hienosti.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuosta 650/800 polttoainemittarista vielä sen verran, että eikös sitä voisi kalibroida hieman tarkemmaksi. Kuitenkin, kun siellä näyttäisi olevan koho, joka on kiinnitetty tankoon. Tankoa säätämällä sen saisi tarkemmaksi, kuten autoissakin. Onko kukaan vielä kerennyt perehtyä asiaan. Sen verran tuossa katselin systeemiä ulkoapäin, että vaikuttais olevan samaa systeemiä tai pakettia tuon polttoainepumpun kanssa. Polttoainepumppu ruuvattu säiliönpohjaan kiinni. Mielestäni on turhan optimistinen, jos rupeaa näyttämään tyhjää tankkia, vaikka tankissa puolet vielä tähellä ainetta. Täytyy tässä perehtyä asiaan tarkemmin, kun kelit lämpenee ja tarkenee tuolla pohjolantallissa asennella. :wink:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Jaa-a merkkiä hieman sivuten asiassa kuitenii pysyen 8)

Ite oon huomannu että kun pollessaa viimonen valo sammuu ja tankinkuva syttyy silloin tankkiin saa kaataa tuon 15l (17l mänöö maksimit) eli 2 litraa on tähteellä joka on mielestäni ihan kohtuullinen määrä tuolle valon syttymiselle ja siitä kun sitten ajetaan tovi rupeaa mittarissa vilkkumaan fuel valo tämänjälkeen pääsee tuommoset 5km eteenpäin kunnes kone sammuu !

Tämä viimenen sammumiseen asti ajettu testi perustuu roosa999 täälä vierailullaan tekemään testiin 500 kaasari pollella !

Että näin tällä saralla pollen puolella :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

Takajarrut!!!

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Sattuipa että lunta ja jäätä kerännyt oli jarrupolkimen ja työsylinterin väliin!
Seuraus oli että pitkä ajolenkki kulutti takapalat ja palan matkaa jarrusatulan mäntääkin :cry: Vissiin koko satula menee uusiin ? Tuskin saa pelkkää mäntää ja tiivisteitä varaosana irrallaan.
Eli tarkkailkaa ihmeessä lumisissa ja jäisissä olosuhteissa että takajarru ei vain ole jumissa päällä!
Pitää vissiin nyt viimeistään alkaa rakennella se pohjapanssari niin ongelma poistuu!
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Vilkkukatkaisin meni rikki ja uusi saatiin jo tilalle. Nyt sitten meni vilkkurele. Pitäisi huomenissa olla täällä.

Ei ollut vika releessäkään. Vilkut toimii, mutta merkkivalo vaan ei läppäse mittarissa. Mittarin merkkivalo on kunnossa. :?: :shock:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Vastaa Viestiin