Pappilan Outit...
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Auton voi katsastaa kesällä nastarenkailla tai talvella kesärenkailla joten siitä ei voi päätellä mitään.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Mitä tuossa kävin ajelemassa niin tuntuu tuo carlisle pitävän yllättävän hyvin... Nastarenkaille ei varmaan vielä ole tarvetta.
Joskus mietin entiseen Cattiin, että ruuvoon poranastat ITP:n pitoa parantamaan. Nehän oli melko kurjat renkaat kovalla pakkasella. Muovi kun kovettui niin pito olematon.
Loppuviikosta alkaa 3:n viikon loma. Kävin tänään hakemassa hiukan fiksumman kärryn lainaan tuonne tukkisavottaan. Katsotaan josko loppuviikosta olisi kuvien kanssa kerrottavaa
Joskus mietin entiseen Cattiin, että ruuvoon poranastat ITP:n pitoa parantamaan. Nehän oli melko kurjat renkaat kovalla pakkasella. Muovi kun kovettui niin pito olematon.
Loppuviikosta alkaa 3:n viikon loma. Kävin tänään hakemassa hiukan fiksumman kärryn lainaan tuonne tukkisavottaan. Katsotaan josko loppuviikosta olisi kuvien kanssa kerrottavaa

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Tammikuus kävin katsastas tuon laitteen, alle laitoon ne esiasennus renkaat. Katsastaja vaan kysäs jossain vaihees että pitääkö nua renkaat mitää, Vastaus; EI. Niin hän vähä olettiki ja löi leiman paperii.Manta 1968 kirjoitti:...Joten ensiasenusrenkaat ovat riittävän karkeat renkaat tähän tarkoitukseen. Onko joku muuten käyttänyt ajoneuvoaan joulu-helmikuussa konttorilla, siellähän asiaan puututaan mikäli on tarvetta.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Päivitys:
Etupuskurin alarauta maksaa noin 135€ (ovh). On keksitty raudalle hintaa, mutta halvempi tuo taitaa olla kuin vilkut ja katteiden vaihto jos sattuu raapasemaan kunnolla.
Renkaiksi olen vähän miettinyt Deestone D932. Eteen tulisi 27" 10-12". Taakse 27" 12-12". Eteen tulisi tuossa asennuksessa noin 6mm levityspalat puolelleen. Myyjän mukaan tuo Deestone ei olisi ihan niin jäykkä talvella mitä ITP oli. Eikä mahtumisen puolesta pitäisi tulla ongelmia.
Toisaalla näytti olevan keskustelua näistä renkaista... Vissiin semmoset keskinkertaiset wannabe mutarenkaat.
Huomenna tuo nähdään miten alkuperäinen rengas toimii kun lähen keräämään tuulenkaatoja metästä. Lunta on kohta kymmenisen senttiä
Etupuskurin alarauta maksaa noin 135€ (ovh). On keksitty raudalle hintaa, mutta halvempi tuo taitaa olla kuin vilkut ja katteiden vaihto jos sattuu raapasemaan kunnolla.
Renkaiksi olen vähän miettinyt Deestone D932. Eteen tulisi 27" 10-12". Taakse 27" 12-12". Eteen tulisi tuossa asennuksessa noin 6mm levityspalat puolelleen. Myyjän mukaan tuo Deestone ei olisi ihan niin jäykkä talvella mitä ITP oli. Eikä mahtumisen puolesta pitäisi tulla ongelmia.
Toisaalla näytti olevan keskustelua näistä renkaista... Vissiin semmoset keskinkertaiset wannabe mutarenkaat.
Huomenna tuo nähdään miten alkuperäinen rengas toimii kun lähen keräämään tuulenkaatoja metästä. Lunta on kohta kymmenisen senttiä

-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 20 Loka 2012 22:11
- Mönkijä:: Can-am 500 XT -10
- Paikkakunta: Posio, Haukipudas
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Mitä jää nuille renkaille sarja hinnaksi, siellä päin suomea ?Pappi kirjoitti:Päivitys:
Etupuskurin alarauta maksaa noin 135€ (ovh). On keksitty raudalle hintaa, mutta halvempi tuo taitaa olla kuin vilkut ja katteiden vaihto jos sattuu raapasemaan kunnolla.
Renkaiksi olen vähän miettinyt Deestone D932. Eteen tulisi 27" 10-12". Taakse 27" 12-12". Eteen tulisi tuossa asennuksessa noin 6mm levityspalat puolelleen. Myyjän mukaan tuo Deestone ei olisi ihan niin jäykkä talvella mitä ITP oli. Eikä mahtumisen puolesta pitäisi tulla ongelmia.
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään.
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Noilla alkuperäisillä renkailla kiipeää vaikka puuhun. Vitsi, vitsi. Kuitenkin, jos meinaat ajaa tiellä, metsässä, mudassa ja jäällä, niin siihen ei löydy parempaa kompromissi rengasta.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 20 Loka 2012 22:11
- Mönkijä:: Can-am 500 XT -10
- Paikkakunta: Posio, Haukipudas
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Ei voi oikein kehua vakio rengasta metsässä ajamiseen. Kaverin kanssa käytiin tänään porojamme etsimässä, niin enemmän olin nuilla vakiorenkailla köyden jatkona, kuin ajossa.petri.n kirjoitti:Noilla alkuperäisillä renkailla kiipeää vaikka puuhun. Vitsi, vitsi. Kuitenkin, jos meinaat ajaa tiellä, metsässä, mudassa ja jäällä, niin siihen ei löydy parempaa kompromissi rengasta.
Vertailu kohteena oli 27 Mudlite XL.
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Kaippa tuolla vakiorengastuksella pärjää tiettyyn rajaan asti. Maavara on vaan niin onneton keulassa, että jatkuvasti saapi pelätä milloin vilkut jää matkalle. Uskoisin, että 27" renkailla tilanne vähän paranee ja ei ihan joka ojan ylityksessä vilistä eurot silmissä. Joku, jolla on 27" renkaat voisi laittaa kuvalinkkiä tulemaan. Nettimotossa oli myynnissä muutama, joihin oli asennettu isommat renkaat. Pari kertaa olen lämmöllä muistellut tätä. Ei raapinut ihan herkästi kiinni.
Nämä ryskähommat kun saa ajettua ja tulee kesä niin alle voisi ruuvata sitten "tierenkaat".

Nämä ryskähommat kun saa ajettua ja tulee kesä niin alle voisi ruuvata sitten "tierenkaat".

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Hyvinhän nuo puut tuli metästä pois... Nuoskakeli toi mukavasti pitoja renkaisiin. Eikä tuon kärryn kanssa tarvinnut taikinoida. Pöllit saisi olla vähän pidempiä tuossa kärryssä. Sitten tulisi mieleen vähän syödä kaurapuuroakin aamulla... Nyt oli semmonen sopiva jumppa... 2h 30min ja noin 1900kcal oli sykemittarin lukema kun ajoin syömään ja vaihtamaan kuivat vaatteet.
Parit kuvat:
Tässä kuvassa kuorma oli etupainoinen, mutta kummasti Outin jousitus pysyi nipussa. Perä ei painunut kovinkaan paljoa. Seuraavat kuormat tein vähän limittäin painopisteen tasaamiseksi. Yhdessä kuormassa tuli noin 2 kiinan kottikärryn kuormaa.

Nämä ojien ylitykset tuotti mukavia hetkiä. Kunnialla selvittiin ja vinssikin jäi kylmäksi.

Siihen niitä kertyy...

Jatkuu tuonnempana... Saa Manta 1968 ottaa seuraavat hiet pintaaan
Parit kuvat:
Tässä kuvassa kuorma oli etupainoinen, mutta kummasti Outin jousitus pysyi nipussa. Perä ei painunut kovinkaan paljoa. Seuraavat kuormat tein vähän limittäin painopisteen tasaamiseksi. Yhdessä kuormassa tuli noin 2 kiinan kottikärryn kuormaa.

Nämä ojien ylitykset tuotti mukavia hetkiä. Kunnialla selvittiin ja vinssikin jäi kylmäksi.


Siihen niitä kertyy...

Jatkuu tuonnempana... Saa Manta 1968 ottaa seuraavat hiet pintaaan

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Minä laitoin kärrin aisaan vaijeri nostimen, tuollaiset pöllit nousi kyytiin nappia painamalla. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Tänään käytin Outia piuhan nokassa. Koodattiin yksi D.E.S.S avain lisää. Tuon mukana kun tuli avaimia iso nippu, mutta vain yksi virta-avain. Myyjä lupasi yhden avaimen lisää ja vielä sen kolmannen kunhan löytävät. Muuton jälkeen kuulemma pikkusen hakee tavarat paikkaansa.
Sivumennen kahtelin näitä 2013 vuoden malleja. Koeajolle en pyytänyt päästä.

Sivumennen kahtelin näitä 2013 vuoden malleja. Koeajolle en pyytänyt päästä.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Tänään lopettelin tuota tuulenkaatojen ajoa. Pikkusen jarrutti savottaa kipeä käsi, mutta hammasta purren kävin hakemassa loput sahatut puut pinoon. Pari kuormaa tuli. Jäin sitten nalkkiin kärryn kanssa, vinssiä tarvittiin. Liekkö käynyt virrat vähänä kun nakkasi häiriövalon palamaan ja ohjaustehostin tippui pois päältä. Käytin värkin sammuksissa ja oottelin tovin. Virta päälle, käyntiin ja vikavalo poissa + tehostin toiminnassa.
Näyttihän tuolla vielä olevan muutama runko sahaamatta, joten savotta jatkuu.
Ensiviikolla olen pikkusen muissa maisemissa...
Näyttihän tuolla vielä olevan muutama runko sahaamatta, joten savotta jatkuu.
Ensiviikolla olen pikkusen muissa maisemissa...

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Kävin sahaamassa aamulla viimeset rungot pölleiksi. Pikkusen tein turhan pitkiksi. Tyvet meinasi vähän nostaa "hikeä" pintaan.
Savotan lopuksi otettiin ja paistettiin pesueen kesken makkarat ja juotiin kuumat kaakaot. Ei näitä hommia liian vakavalla naamalla saa ottaa.

Nytpä nuo saa olla tovin pinossa. Katsellaan myöhemmin halkosavotan merkeissä.

Savotan lopuksi otettiin ja paistettiin pesueen kesken makkarat ja juotiin kuumat kaakaot. Ei näitä hommia liian vakavalla naamalla saa ottaa.

Nytpä nuo saa olla tovin pinossa. Katsellaan myöhemmin halkosavotan merkeissä.

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Kivat pikku kynsärit syttymässä. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Käytiin Manta 1968;sin kanssa mökillä muutama päivä ajelemassa.
Ensimmäinen homma oli varustaa Outi vastaamaan tulevia haasteita. Jätettiin mönkijä tänne: http://www.pienkonehuolto.fi/
Alle ruuvattin Deestone P932;set. Eteen 27 10-12" ja taakse 27 12-12". Pussiin lähti mukaan myös etupuskurin laajennus, josta kirjoitin aikaisemmin.
Tuli käytyä myös Perhemarketissa ja olipa vähän kallis kauppa. Parin miehen kolmen päivän eväät 100€. Eikä ees olluna mittään erikoista. Vähän makkaraa, kahvia, juustoa, leipää ja lamppuöljyä (lyhtyihin).
Ensimmäinen homma oli aurausviittojen heijastinten asennus. 10km matkaa, viittojen väli 50m. Pakkasta noin -6c. Aika talvista.

Palatessa katseltiin vähän kalapaikkoja ja käytiin makkaranpaistossa.


Seuraava aamu valkeni -13c pakkasessa. Ei muuta kuin eväät reppuun, Outi käyntiin ja maastoon.
Jossain päin oli tämmönen, toinen vaihtoehto olisi ollut joen ylitys, mutta se jätettiin kesälle.

Maisemat oli kyllä kohdallaan.

Tänäkin vuonna voitaneen olettaa, että joulupukki saapuu porolla.

Outi pelasi melkolailla moitteitta. Mitä nyt kumpanakin aamuna oli vähän virran vähyyttä. Akku menee varmaan uusiksi tälle talvea. Polttoaineen kulutus reissulla oli noin 2.3ltr/h / 16.5ltr/100km. Pääasiassa ajettiin kaksistaan ja lunta oli paikasta riippuen 5 - 15cm. Mukava reissu... Kotiin tullessa meinasin jo kääntyä takaisin kun lumet hävisivät.
Rengaspäivitys muutti tuon Outin maastokelpoiseksi. Ajettiin muutama pehmeempi paikka yli ja hyvin nuo piti. Vaan lensi kyllä rapakin. Mönkijä meni suoraan pesuun kun pääsin kotiin.
Jokaisella huoltoasemalla oli joku porisuttamassa. Kummasti kiinnosti tuo mönkijä. Onneksi tuli laitettua kilpipeli. Mökilläkin on ihan eri valtakunta "laillisesti" ajettavissa kun takana on kilpi.
Kesällä sitten uudelleen pidemmällä kaavalla. Mönkijää ei vahingoitettu kuvausten aikana.

Ensimmäinen homma oli varustaa Outi vastaamaan tulevia haasteita. Jätettiin mönkijä tänne: http://www.pienkonehuolto.fi/
Alle ruuvattin Deestone P932;set. Eteen 27 10-12" ja taakse 27 12-12". Pussiin lähti mukaan myös etupuskurin laajennus, josta kirjoitin aikaisemmin.
Tuli käytyä myös Perhemarketissa ja olipa vähän kallis kauppa. Parin miehen kolmen päivän eväät 100€. Eikä ees olluna mittään erikoista. Vähän makkaraa, kahvia, juustoa, leipää ja lamppuöljyä (lyhtyihin).
Ensimmäinen homma oli aurausviittojen heijastinten asennus. 10km matkaa, viittojen väli 50m. Pakkasta noin -6c. Aika talvista.

Palatessa katseltiin vähän kalapaikkoja ja käytiin makkaranpaistossa.


Seuraava aamu valkeni -13c pakkasessa. Ei muuta kuin eväät reppuun, Outi käyntiin ja maastoon.
Jossain päin oli tämmönen, toinen vaihtoehto olisi ollut joen ylitys, mutta se jätettiin kesälle.

Maisemat oli kyllä kohdallaan.

Tänäkin vuonna voitaneen olettaa, että joulupukki saapuu porolla.

Outi pelasi melkolailla moitteitta. Mitä nyt kumpanakin aamuna oli vähän virran vähyyttä. Akku menee varmaan uusiksi tälle talvea. Polttoaineen kulutus reissulla oli noin 2.3ltr/h / 16.5ltr/100km. Pääasiassa ajettiin kaksistaan ja lunta oli paikasta riippuen 5 - 15cm. Mukava reissu... Kotiin tullessa meinasin jo kääntyä takaisin kun lumet hävisivät.
Rengaspäivitys muutti tuon Outin maastokelpoiseksi. Ajettiin muutama pehmeempi paikka yli ja hyvin nuo piti. Vaan lensi kyllä rapakin. Mönkijä meni suoraan pesuun kun pääsin kotiin.
Jokaisella huoltoasemalla oli joku porisuttamassa. Kummasti kiinnosti tuo mönkijä. Onneksi tuli laitettua kilpipeli. Mökilläkin on ihan eri valtakunta "laillisesti" ajettavissa kun takana on kilpi.
Kesällä sitten uudelleen pidemmällä kaavalla. Mönkijää ei vahingoitettu kuvausten aikana.
