kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Pikku puuhastelua tänään, keskiviikkona stadin kierroksen lopulla huomasin että lyhyet valot ei pala mutta pitkät toimii.
Pikkaisen mittailua niin vika paikallistui katkaisijaan. Valot syttyi kun löysti kahvan puoleisia ruuveja.
Avasin rasian ja tuon lyhyet/pitkät kytkimen sai näppärästi purettua...

Mukavia pikku osia, jousia ja kuula sieltä löytyy. Ei kannata hukata viritellessä :wink:
Putsailin pinnat, yksi H-mallinen palanen oli jumissa kolossaan vaikka jousi alla. Sen sain herkistettyä mutta valo-oire edelleen jos ruuvit ruuvaa kiinni. Pistin kyselyn takuuvaihtoon, takuu loppuu heinäkuussa.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Joo, uusi rasia laitettiin tilaukseen. Erikoista tuossa vielä oli että välillä syttyi vain vasen lyhyt, kiristi sievästi ruuvit niin molemmat lyhyet pimeänä. Taas kun löysti niin valot syttyi. Ilmeisesti rasia kytkee vasemman ja oikean valot eri kontaktipinnoilla eli siksi semmoset H- malliset kontaktipalat.
Tiellä ajaessa vaan pitää luottaa että valot päällä kun ei aina huomioliivin kanssa liikenteessä.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

mä tein saman remontin omalle ja valot lähti toimimaan. toinen H pala oli ja jumissa
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Oliko se tuossa alemmassa kuvassa näkyvä reunimmainen (kuvassa jousi paikallaan)?
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Joo sehän se. Mattoveitsellä tein sille jouselle lisää tilaa. Aivan kun siinä olis ollu jotain valupurseita.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Just, pyöräytin sen jousikolon sormin poranterällä. Jousi nimenomaan hannas vastaan.
Palanen kyllä liikkui jousella fiksin jälkeen hyvin, vaihdoin H palat päittäin että varmasti hyvät kontaktit koska pitkät toimi (no, toimii edelleen hyvin) ja silti lyhyet kiukuttelee. Pitäisköhän vielä kerran avata, jos se on jostain pienestä johtuvaa...
Onhan se hienoa että takuu pelaa kiitettävästi mutta voishan tuossa rasian säästää?!


Edit: jotain kähmyä siihen jäi, kun kiristää kiinni ok. Kun käyttää pitkillä ja takas... ei pala, kun liikuttaa sivuttain harmaata valonappia niin valot syttyy. Ja taaempaa ulompaa ruuvia löysää... valot palaa :roll:
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Huomenia, kattelin että tää taitaa olla sulle tuttu :D http://www.nettimoto.com/can-am/outlander/1482111
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

:D no juu, en ole muulla trakvaattorilla ajanut ku bensa-petrooli fergulla aikoinaan sipulipelloilla... nyt jäin jumiin tuijottamaan tuohon 650xt t3:een mutta taitaa se olla hankalaa omiin ajoihin kun paljon tiellä hurruutellaan rajoitusten mukaan (hiphei... nyt motarilla 120kmh :badgrin: , no leikki leikkinä...)
tarjoustakin vaihdosta kyselin mutta taisi olla vaan semmonen pikakuumepiikki :wink:
Ja kyllä tuo hintakin on kait reilusti yläkanttiin...
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jermu »

Tuosta kun kyselit alustan säädöistä niin tätä mallia olen ite soveltanut omassa XXC:ssä

Adjusting the XXC shocks
ok, here is a recap...

you first set up your ride height so that the front of the bike sits 1/8 to 1/2 inch higher than the rear... for xc the average ride height is about 8" in our machines...so for trail riding anything between 8 and 10 inches is good with a 25 inch tire.

you measure on a flat surface right behind your motor from the frame to the floor.. set your ride height between 8 and 10... then from the front of your motor you set the ride height 1/8 to 1/2 in. more..

now you take the bike and lift it by hand to extend the shocks all the way..let go and the bike will sink a very small amount by it self...don't push down.. now measure from the ground to the rear grab rail and see what measurement you get.. write it down... then get on the bike slowly and stand or sit.. have someone measure the height now at the rear grab rail... you should not be more than 30% of your difference in measurement or about 2 to 3 inches of sag....

now you set the rebound... fast riders will want more rebound. this means the shock drops from when they are compressed to full extension very quickly...if you ride slower you want the shock to take longer to drop to full extension... so you turn the rebound screw counterclockwise and the shocks drop faster... turn clockwise and they drop slower....

you want to have the tire in contact with the ground as much as possible... if this setting is not right, the bike will want to buck you off the back and you will sway from side to side somewhat... you want the bike to not do this.. if you hit the ground before your shock has fully extended you create what is called "packing" the shock... i have mine set to 4 clicks from the quickest to full extension... you should have about 20 to 22 clicks from full right to left...

now you want to set your high speed, which is your 17mm nut... there should be about 3 to 3 1/4 turns on this nut..this circuit controls sharp impacts, jump landings and anything that has to do with quick sharp impacts
i always divide my number of total turns in half and then divide the half number into quarter... and i play with in the quarter section of turns toward the hardest.. which is clockwise on the turn.. i run mine about 3/4 turn from the hardest to the softest..

now you set your slow speed, thats the slotted screw inside the nut. ( be carefull cause if you turn your high speed nut, your slow speed turns with it and will put out your settings) you want your slow speed so when you turn the handlebars left to right as your going about 20 or so (cranking hard left to right ) that the outside tire does not want to lift the whole bike... kinda want the bike to lean a bit but still try to keep the outside tire on the ground as much as possible. here you have to play a bit till you get it like you like it..

you are now done except fine tuning with in that quarter of a section.. total turns divided in half and then each half divided again into quarters... play within your quarter of how you drive the machine...

TIRES do make a difference here.. so something like a gbc DC that a 25 measures like 24 actual inches aids in less sidewall flex.. also a bais ply will have less sidewall flex than a radial... and the bigger you go, the more roll you will have.. unless you have the stock tires that come on the rene, they don't perform that good.. your better off with a aftermarket tire thats made for handling.. the grims are a nice tire.. a few of my friends run the grimm.. Terra cross good one too.. i like my BH 1's.. not the best compared to DC's for cornering but for trail riding when you need some height you have to compromise on tire used sometimes... and you can't compare my BH to others cause i have them heavily syipped.. that make it like day and night.

also body English makes a big difference.. getting your rear into the wheel well and leaning into the turn helps big time too.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Kiitos, nyt alkaa tallissa olemaan sen verran lämmintä (= ulkona) että pitää katsoa läpi nuo kaikki säätämiset...
Vertailun vuoksi, paljonko sun canassa on kierrettä paljaana yläpäissä etu/taka? Minä tuon aabaut 100 killoo lisää kokonaispainoon :D
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Nyt on saatu uusi rasia vaihdettua, iloisesti valot palaa :wink:
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Huoltoa tehty, ölpät ja suodatin + iridium tulpat.

Takaperään ja vaihteistoon Redline
Etuperään 75w-90 Redline LS

Venttiilit vielä säätää ja alusta rasvata. Syylärinesteet myöhemmin.


Lomatunnelmia Lindoksen visiitiltä, siellä oli lämmintä 8) Oispa ollut cana mukana :D
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Noonih, venttiilit säädetty. Aika hyvin nuo olikin kohdillaan.

Yksi irtopiuha löytyi oikean etuiskarin takaa. Musta piuha jossa kaapelikenkä päässä niinkuin maadoituspiuhoissa pultin alle. Samasta kohtaa tuli vihreä ja sininen piuha jotka vaan kytketty liittimin yhteen. Ei muuta kohtaa hoksannut mihin mitta passaa kuin jarrujakotukin pultin alle...
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja koa201 »

toi vihreä/sininen sydeemi vois olla vinssin katkaisijalta tuleva ohjaus, mustasta ei osaa sanoa. Kokeile miten vinssin ohjaus muuttuu kun irrottelee noita piuhoja, ainakin jos on ollut häikkää...
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: kanen 800 outti xxc:n päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ok, täytyy kattella. Vinssi on toiminut ihan bueno aina... Eihän nuo liity kytkentään jos esim langaton warn systeemi?
Vastaa Viestiin