Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja petez »

Roosa999 kirjoitti:Olisiko hyvä mitata jännitteet sieltä liittimeltä kun lämmittimet täydellä teholla päällä.
Mittasin jännitteet lisälaiteliitännöistä, joihin lämppärit on kytketty rotaxin jytistessä. Lämppärit oli täydellä teholla.

Jännitteet ilman ajovaloja 13,8v (laturi näyttäisi lataavan normaalisti)
Jännitteet lyhyet valot päällä 12,4v (aika paljon jännite putoaa kun kuormaa tulee !)
petez kirjoitti:Mittailimpa lämmittimien vastukset liittimien päistä ja arvot olivat seuraavat:

Vasen kahva: 11,0 ohmia (hi) ja 22,0 ohmia (lo)
Oikea kahva: 11,2 ohmia (hi) ja 22,5 ohmia (lo)
Peukku: 25,7 ohmia (hi) ja 48,5 ohmia (lo)
Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 13:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GreatS »

Kattelin silloin metässä Renen päällä istuessani että herjaili "lo-batt" tekstiä koneen käydessä? Noilla latausjännitteillä valot, lämppärit, navin lataus ym päällä varmasti putoo jännite reilusti alle 12V :arrow: ei lämpiä kyllä hantaakit kunnolla. Akussa joku kenno pimeenä, "laturissa" häikkää ??

Mittaili tuota omaa nelisatkua aiemmin ja valot päällä oli jännitteet komeesti yli 13V. Uudessa mallissahan pitäis olle tehokkaampi latauskäämi, pitääkin mittailla siitä kun saa pelin pihaan
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja petez »

[quote="GreatS"]Kattelin silloin metässä Renen päällä istuessani että herjaili "lo-batt" tekstiä koneen käydessä? Noilla latausjännitteillä valot, lämppärit, navin lataus ym päällä varmasti putoo jännite reilusti alle 12V :arrow: ei lämpiä kyllä hantaakit kunnolla. Akussa joku kenno pimeenä, "laturissa" häikkää ??

Renen laturi on aika hengetön, mutta taitaa olla "ominaisuus" !

Akun joutuu varmaan kohta päivittämään "tehokkaampaan", onko kellään ehdotuksia ???

Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jotenkin tuntuu, että pitäisi saada provikkaa tuon Vartan kehumisesta, mutta se van on hyvä.

Eli VArtan LF sarjasta 18Ah akku ja jos ei rupea riittämään, niin sitten WARN:lta tupla-akkulatausjärjestelmä. Silloin riittää hetkellisiin kuormiin mainiosti sähköt.

Rene:ssä on käsittääkseni henegtön laturi matalilla kierroksilla, mutta ajonopeudessa sitten taas pelaa...möyriessä toki kierrokset pysyy varsin alhaisina, joten välillä pitäisi ajaa vähän reippaammin, jos kulutuskohteita laitteessa paljon.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
karvalakki
6WD
Viestit: 428
Liittynyt: 02 Loka 2007 10:57
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

mh kirjoitti:itse otin virran orkkis lämppäreille lisävarusteliittimestä ohjeiden mukaan. hyvin toimii ja lämpeää tehokkaammalla asennolla näillä keleillä jopa liiankin kuumaksi, viileämpi asento riittää vallan mainiosti. orkkis lämppäreissähän on liitin valmiina joka passaa suoraan lisävarusteliittimeen.
Jep sama homma täällä, mutta sitten kun pakkasta on reippaammin ja ajelet tuolla liikenteen seassa reippaammin niin tuntuu että lämpöä ei ole liikaa :)
Taitaa olla itsellä vaan niin huono verenkierto sormissa,että sen takia jäätyy :mrgreen:
mkn
6WD
Viestit: 308
Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mkn »

Oma nelisatku ei ainakaan isommin lataile tyhjäkäynnillä.
Tuon näkee hyvin kun on gepsi joka näyttää kokoajan jännitteen. Vinssailun jälkeen tuleekin tarvittaessa laitettua pikkasen ryyppyä päälle että latausjännite nousee kohilleen jos pitää jäädä odottelemaan / auttamaan takana tulevia tai muuten vain jää hetkeksi puhaltelemaan.

Olisiko vielä tarpeen mittailla paljonko sen vastuksen yli on sitä jännitettä? Ettei ole maadotus huono tai vahingossa sarjaan kytketty noita lämppäreitä.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

kannattaa pitää kierrokst tossa 3500 rpm niin ei vinssatessa virta lopu
no nyt se vaan on niin mukavaa
Samurai
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Huhti 2008 21:07
Paikkakunta: Tampere Can-am Outlander 800

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Samurai »

Tänään kone ilmoitti jonkun "No etc connection" litanian mehtässä. En muista tuota kirjainyhdistelmää tarkasti.
Tällöin kone kävi huonosti, ei juurikaan tyhjäkäyntiä, sammuili ja kierroslukumittari ei toiminu. Parin sammuttelun jälkeen vika katos.

Taisi siis olla joku katkos ruiskunohjauksen ja jonkin välillä.

Mistähän moinen?

Kone -07 800 outti
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Moottorinohjausyksikön liittimissä voi olla osassa hapettumaa tai sulakerasian mustista releistä alempi saattaa juonitella. Liittimet voisi puhdistaa ja suihkauttaa silikoonisprayta.
Viimeksi muokannut poke, 06 Joulu 2009 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Otin pois ku ei kettää kiinnostanu, no keskityttää noihi pikku juttuihi.Mitäpä nuista akseloista. :D
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

http://www.mudanddirt.com/store/brpcooler/index.htm

Öljylauhdutinta kaupan tosi möyrijöille ja muille tarvitsijoille. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
jouskap
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2005 17:14
Paikkakunta: Toijala renegade x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jouskap »

Roosa999 kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että pitäisi saada provikkaa tuon Vartan kehumisesta, mutta se van on hyvä.

Eli VArtan LF sarjasta 18Ah akku ja jos ei rupea riittämään, niin sitten WARN:lta tupla-akkulatausjärjestelmä. Silloin riittää hetkellisiin kuormiin mainiosti sähköt.

Rene:ssä on käsittääkseni henegtön laturi matalilla kierroksilla, mutta ajonopeudessa sitten taas pelaa...möyriessä toki kierrokset pysyy varsin alhaisina, joten välillä pitäisi ajaa vähän reippaammin, jos kulutuskohteita laitteessa paljon.

Löytyisikö mitään tarkempaa numeroa renegadeen sopivalle akulle?
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja migu250 »

jouskap kirjoitti:Löytyisikö mitään tarkempaa numeroa renegadeen sopivalle akulle?
Jaa onkohan sama akku kuin Outissa.
Tässä olisi http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/sh ... 901026A514
Tahi geelinä
http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/sh ... 901017A512
ps. muistaakseni reneen menee pienempi akku.
Täältä voit itse katsella sopivaa, kun tiedät mikä on akun Pituus x Leveys x Korkeus sekä 12V ja ? Ah
http://www.varta-automotive.fi/index.php?id=220&L=20
Eli kun mönkijään etsit akkua, se on Moottoripyörä akkujen kohdalla.
Jos olisin rikas, ostaisin omaankin AKUN nimen omaan GEELI-tyylisen.
"Työ" juhdassa ollut nyt yli 6vuotta kyseiset kiinni, kylmäkäynnistys paljon peree kuin tavasllisissa akuissa.
Lukemattomia virran antoja, sipanneille henkilö-autoista kuorma-autoihin.
Akut toimii yhä, mitä nyt parikertaa tyhmyyttään kuluttanut akut liian tyhjiks.i Et joutunut itse "ottikannalle" :oops:
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja petez »

jouskap kirjoitti:Löytyisikö mitään tarkempaa numeroa renegadeen sopivalle akulle?
Tässä tarkat speksit hankkimastani akusta Reneen muutama kuukausi sitten: VARTA YTX20L-BS, 12V 18Ah 260A.

Meni heittämällä vanhan tilalle.

Ei ole "LO BATTia" näillä kulmilla akun päivityksen jälkeen näkynyt...
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Biltsusta saa aika edullisia geelejä ja ainakin tähän asti startannu mönkät ihan kivasti niillä.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Vastaa Viestiin