-20c asteen jälkeen mun 08 can-asta häviää jarrut. Eli etu-jarru kahva painuu pohjaan. Tehnyt sen jo 5-6 kertaa ja kerran peruttaessa karkasi jo kivikkoon kun eivät jarrut toimineetkaan.
Onko yleinen ongelma?
Renen etujarru on ollut alusta asti pehmeämpi kuin takajarru ja kertaalleen sekin hävisi about kokonaan. Pakkasta ei mitenkään erityisen paljon ollut (-10), lunta sitäkin enemmän. Meinasin jo että nyt se mokoma hajosi, mutta kyllä ne jarrut sieltä myöhemmin taas löytyivät. Ilmaa ehkä jossain? Ei kai tuo ominaisuus sentään voi olla.
Mika_M kirjoitti:Renen etujarru on ollut alusta asti pehmeämpi kuin takajarru ja kertaalleen sekin hävisi about kokonaan. Pakkasta ei mitenkään erityisen paljon ollut (-10), lunta sitäkin enemmän. Meinasin jo että nyt se mokoma hajosi, mutta kyllä ne jarrut sieltä myöhemmin taas löytyivät. Ilmaa ehkä jossain? Ei kai tuo ominaisuus sentään voi olla.
Kyllä se ominaisuus on ja ilimennee myös kesällä varsinki maastossa.kahava hurahtaa parikertaa tankoon kiini sitte pelittää taas. nesteet meillä ok.
No ei hitossa voi olla ominaisuus! Jotain vikaa on pakko olla, äkkitilanteessa voi käydä terveyden päälle jos ei jarrut otakkaan enneku pumppailet kahvaa muutaman kerran. Tai sitten on jotain todella pahasti vialla jos tuommoset jarrut päästetään markkinoille.
Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan.
Jarrulevy tuskin on uudessa koneessa kiero, jos olisikin niin kai sen jarrun pitäisi paikallaan pumpaten tulla jämäkämmäksi kun pyörivä levy ei puske paloja kauemmas (ei kuitenkaan tule). Mahtaako sitten lumi päästä painamaan paloja irti levystä, tuota jarrun katoamista kun edelsi pitkä ja vauhdikas ajo todella syvässä lumessa.
´Voi hyvinkin olla että levyn/palojen väliin on mennyt lunta joka on sitten jäätynyt, silloin saa runtata jarrua ihan tosissaan että saa tötterön pysähtymään. Näin on jonkun kerran käynyt kun on umpisessa suolattu menemään, jarrua kun on tarvittu niin aina jarruteho ei ole ollut toivotulla tasolla.
Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
no mulla ja TAJlla ainaski pohojaan mennee ku maastossa ajelee ja käyttää vasenta jarrukahvaa eli taka ku kaasunpuolimmainen on usiasti hankala, ku sitte painaa etujarrua sitä ei ole ellei pumppaa näin ainaski meillä usiamman kerra kesässä . pajalle ja pajalle yritän välillä ajjaakki. mennee kyllä kevväämmällä takaperän, kartaanin ja rungon vaihtoon vois sitä sitte kysyä.
Mulla teki 500 rene ihan samaa, välillä häipyi etupään jarrut vaikka nestettä oli. Muutama pumppaus välillä , niin se saattoi toimiakkin ja rene oli uus + kesä.
Minultakin renestä hävis aika-ajoin etujarrut. Ilmailtiin useaan otteeseen, mutta ei auttanut. Sitten vaihtui toiselta puolen koko 'jarrukaliiberi' lukkuunottamatta jarrupaloja. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. Huoltomiehen mukaan ainakin mäntä jumitti.
Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
no mulla ja TAJlla ainaski pohojaan mennee ku maastossa ajelee ja käyttää vasenta jarrukahvaa eli taka ku kaasunpuolimmainen on usiasti hankala, ku sitte painaa etujarrua sitä ei ole ellei pumppaa näin ainaski meillä usiamman kerra kesässä . pajalle ja pajalle yritän välillä ajjaakki. mennee kyllä kevväämmällä takaperän, kartaanin ja rungon vaihtoon vois sitä sitte kysyä.
Kone menee tänään takuu huoltoon. Itse veikkaan että joko vettä nesteen joukossa. Tai sitten työsylinterin stefat päästävät pakkasessa nesteen ohi. Jos jätän jarrut "parkki" asentoon tällä kelillä niin kyllä niistä on aamulla paine kadonnut ja saa pumppaa pari kertaa että kahvaan tulee paine. Nestettä ei häviä.