Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jouskap
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2005 17:14
Paikkakunta: Toijala renegade x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jouskap »

petez kirjoitti:
jouskap kirjoitti:Löytyisikö mitään tarkempaa numeroa renegadeen sopivalle akulle?
Tässä tarkat speksit hankkimastani akusta Reneen muutama kuukausi sitten: VARTA YTX20L-BS, 12V 18Ah 260A.

Meni heittämällä vanhan tilalle.

Ei ole "LO BATTia" näillä kulmilla akun päivityksen jälkeen näkynyt...

Kiitos täytyy pistää tommonen tilaukseen.
kapwilson
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Helmi 2008 22:28
Paikkakunta: Laukaa

Jarrut

Viesti Kirjoittaja kapwilson »

-20c asteen jälkeen mun 08 can-asta häviää jarrut. Eli etu-jarru kahva painuu pohjaan. Tehnyt sen jo 5-6 kertaa ja kerran peruttaessa karkasi jo kivikkoon kun eivät jarrut toimineetkaan.
Onko yleinen ongelma?
Nelivedolla
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ensimmäisenä kannattaa vaihtaa jarrunesteet, jos nesteen seassa vähänkin vettä/kosteutta niin silloin voi tulla ylläreitä pakkasilla.
Kylätason mönkijäkuski
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Renen etujarru on ollut alusta asti pehmeämpi kuin takajarru ja kertaalleen sekin hävisi about kokonaan. Pakkasta ei mitenkään erityisen paljon ollut (-10), lunta sitäkin enemmän. Meinasin jo että nyt se mokoma hajosi, mutta kyllä ne jarrut sieltä myöhemmin taas löytyivät. Ilmaa ehkä jossain? Ei kai tuo ominaisuus sentään voi olla.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Mika_M kirjoitti:Renen etujarru on ollut alusta asti pehmeämpi kuin takajarru ja kertaalleen sekin hävisi about kokonaan. Pakkasta ei mitenkään erityisen paljon ollut (-10), lunta sitäkin enemmän. Meinasin jo että nyt se mokoma hajosi, mutta kyllä ne jarrut sieltä myöhemmin taas löytyivät. Ilmaa ehkä jossain? Ei kai tuo ominaisuus sentään voi olla.
Kyllä se ominaisuus on ja ilimennee myös kesällä varsinki maastossa.kahava hurahtaa parikertaa tankoon kiini sitte pelittää taas. nesteet meillä ok.
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dexta »

No ei hitossa voi olla ominaisuus! Jotain vikaa on pakko olla, äkkitilanteessa voi käydä terveyden päälle jos ei jarrut otakkaan enneku pumppailet kahvaa muutaman kerran. Tai sitten on jotain todella pahasti vialla jos tuommoset jarrut päästetään markkinoille.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
Kylätason mönkijäkuski
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan.
Jarrulevy tuskin on uudessa koneessa kiero, jos olisikin niin kai sen jarrun pitäisi paikallaan pumpaten tulla jämäkämmäksi kun pyörivä levy ei puske paloja kauemmas (ei kuitenkaan tule). Mahtaako sitten lumi päästä painamaan paloja irti levystä, tuota jarrun katoamista kun edelsi pitkä ja vauhdikas ajo todella syvässä lumessa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

´Voi hyvinkin olla että levyn/palojen väliin on mennyt lunta joka on sitten jäätynyt, silloin saa runtata jarrua ihan tosissaan että saa tötterön pysähtymään. Näin on jonkun kerran käynyt kun on umpisessa suolattu menemään, jarrua kun on tarvittu niin aina jarruteho ei ole ollut toivotulla tasolla.
Kylätason mönkijäkuski
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
no mulla ja TAJlla ainaski pohojaan mennee ku maastossa ajelee ja käyttää vasenta jarrukahvaa eli taka ku kaasunpuolimmainen on usiasti hankala, ku sitte painaa etujarrua sitä ei ole ellei pumppaa näin ainaski meillä usiamman kerra kesässä . pajalle ja pajalle yritän välillä ajjaakki. mennee kyllä kevväämmällä takaperän, kartaanin ja rungon vaihtoon vois sitä sitte kysyä.
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja lamer »

Mulla teki 500 rene ihan samaa, välillä häipyi etupään jarrut vaikka nestettä oli. Muutama pumppaus välillä , niin se saattoi toimiakkin ja rene oli uus + kesä.
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Samaa jarrujuttua ollu mullakin. Oli myös aiemmassa outissa. Nyt kun tarkemmin miettiin, niin tainnu tehdä sen aina jäällä, jossa on runsaasti lunta..
haugga
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Touko 2007 16:19
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja haugga »

Minultakin renestä hävis aika-ajoin etujarrut. Ilmailtiin useaan otteeseen, mutta ei auttanut. Sitten vaihtui toiselta puolen koko 'jarrukaliiberi' lukkuunottamatta jarrupaloja. Sen jälkeen ei ole ongelmia ollut. Huoltomiehen mukaan ainakin mäntä jumitti.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

otto13 kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:Tarkistuslistalle jarrulevy että se on täysin suora, jos vähänkään vipottaa niin jarrua joutuu pumppaamaan. Myös talvella lumi tekee tepposia ja jäätää jarrusatuloita. Ei se jarrukahva/poljin saa mennä kertaakaan pohjaan jos kaikki on kunnossa, näin ei ole autoissa, ei prätkissä eikä mönkijöissä, jarrujen pitää olla kunnossa ehdoitta. Jos vikaa ei löydy niin sitten pajalle tutkittavaksi.
no mulla ja TAJlla ainaski pohojaan mennee ku maastossa ajelee ja käyttää vasenta jarrukahvaa eli taka ku kaasunpuolimmainen on usiasti hankala, ku sitte painaa etujarrua sitä ei ole ellei pumppaa näin ainaski meillä usiamman kerra kesässä . pajalle ja pajalle yritän välillä ajjaakki. mennee kyllä kevväämmällä takaperän, kartaanin ja rungon vaihtoon vois sitä sitte kysyä.
no tännää lumitöitä tehessä häipy takajarrut mentiin auraojossa ojaan. varmaan jääty
kapwilson
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Helmi 2008 22:28
Paikkakunta: Laukaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kapwilson »

Kone menee tänään takuu huoltoon. Itse veikkaan että joko vettä nesteen joukossa. Tai sitten työsylinterin stefat päästävät pakkasessa nesteen ohi. Jos jätän jarrut "parkki" asentoon tällä kelillä niin kyllä niistä on aamulla paine kadonnut ja saa pumppaa pari kertaa että kahvaan tulee paine. Nestettä ei häviä.
Nelivedolla
Vastaa Viestiin