Tuli hommattua tollanen can am ds 450x vm. 08 tai 09...
Aluks toimi suht nätisti mutta nyt ilmeni sellainen vika että kun yrittää käynnistää niin hörähtää käyntiin sekunniks tai pariks ja sit sammuu ja moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan.
Sen jälkeen ei enää edes yritän kun vasta sitten kun käyttää virrat pois ja takas että b-pumppu pyörähtää mutta startatessa tekee saman uudestaan.
Vika tuli kun ajoin vahingossa tankin ihan tyhjäksi ja sen jälkeen laitoin täyteen ja ajoin ehken 10-15 minuuttia kunnes hyytyi vauhdista ja rupes tuolleen temppuilemaan.
Osaisko kukaan kertoa mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään, tieto/taito on itsellä hyvä autojen ja muiden kanssa, mutta arvelin että täältä tiedustelemalla voisi selvitä helpommalla kun en tällaisten mönkijöiden kanssa ole hirveästi pelannut.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Pitänee tutkia releet sitten ihan ekaksi, onkohan nämä sitten ihan tavallisia releitä mitä saa esim. Motonetistä vai jotain erikoisempia?
Grey kirjoitti:Motonetistä löytyi itse asiassa 3€/kpl hintaan noita releitä. 12V 5-napainen rele vastuksella. Tuohon passelia silikonia tms en oikein osannut löytää, joten tyydyin tekemään roiskesuojan releiden päälle.
No mitäs sitä muutakaan töissä tekis kuin Sammysin sivua selailin.
Toivottavasti menee tuolla eikä pumppu ottanut siipeensä.
Pieni epäilys mulla vielä on ettei vika välttämättä niissä releissä ole kun pumppu kuitenkin pyörii joka kerta normaalisti kun käyttää virrat pois ja päälle mutta tosiaan käynnistyy vaan sekunniks ja sit alkaa Vilkkumaan se moottorin valo...
Mistäs näihin saa esim. Bensapumpun jos on vaikka jotenkin vioittunut?
Kertaalleen tuon vaihdoin ja sille selvisi. Ne ei ole kauhean vesitiiviissä paikassa ja siksi ainakin minulla temppuili. Helpoin kun käyttää etukatteen irti. Kannattaa laittaa sitä liittimille tarkotettua suojasilikonia vai mitä se on sinne väliin.
Mulla aikoinaan oireili samalla tavoin ,eli lähti käyntiin ja vikavalon syttyessä sammu melkein heti.Akku oli finaalissa ja vaihdon jälkeen pelas normaalisti.
kadet89 kirjoitti:Mie veikkaa relettä. Nämä löytyy katteiden alta, sarvien edestä. Hankala päästä käsiksi mutta osa ei maksa paljoa.
Ja näitä on kolme rinnan.
Ps: pistä hakuun rele.
Releet vaihdettu, kokeiltu toisella akulla= ei vaikutusta
Otin myös suuttimen irti ja bensaa tuli sieltä sen sekunnin/kahden ajan ennen kuin vikavalo alkaa startatessa Vilkkumaan jolloin bensansyöttö katkes.
Molemmat tulpat irrallaan kokeilin tuleeko kipinään ja tuli huomattua että ylempään tulppaan ei tule kipinää?
kadet89 kirjoitti:Mie veikkaa relettä. Nämä löytyy katteiden alta, sarvien edestä. Hankala päästä käsiksi mutta osa ei maksa paljoa.
Ja näitä on kolme rinnan.
Ps: pistä hakuun rele.
Releet vaihdettu, kokeiltu toisella akulla= ei vaikutusta
Otin myös suuttimen irti ja bensaa tuli sieltä sen sekunnin/kahden ajan ennen kuin vikavalo alkaa startatessa Vilkkumaan jolloin bensansyöttö katkes.
Molemmat tulpat irrallaan kokeilin tuleeko kipinään ja tuli huomattua että ylempään tulppaan ei tule kipinää?
Olisko lisää vinkkejä ?
Joo vika löytyi
Toisen puolan virtapiuhan liitin poikki suojamuovin sisältä...
On mahdollista ja vaikutus on tuntuva esim sliparin vaihdon yhteydessä. Pinkki piuha löytyy helposti kun googlaa. Sijaitsee vasemmalla puolella kylkeä, katteen alla siinä tankin lähellä.
Juu mullakin oli toi Pinkki johto, oikeen nappulan takana.
Kyllä muuten menee seokset perssiilleen.
Suosittelen jotta hommaat powercommanderin ja autotunen, alkaa kone toimimaan huomattavasti paremmin ja tasaisemmin.
Eikä maistu öljyt bensalle.
- onko powercommander/ muista viripalikka penkityksistä kellään teholappuja laittaa näytille, jotta vois vertailla eri tuloksia?
- oliko kellään tarvike/oem numeroa noille (paljon puhutuille) releille?