Can-Am Traktori

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
digiaslak

Re: Can-Am Traktori

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

....ja eiköhän (mahdollisesti kenties villi arvaus hatara muistikuva autouutisesta, tai kuultu humalassa essolta tai veljenvaimonkummilta) tämä ole sama asia kuin autopuolella jo valmiiksi käräjöity: Valmistaja / maahantuoja ei voi velvoittaa käyttämään vain merkkikorjaamoa määräaikaishuoltojen tekemiseen. Huollot voi suorittaa kuka tahansa, kenet voidaan nähdä päteväksi työn vaativuuteen nähden. Tämä oli hieno voitto esimerkiksi monimerkki-korjaamoille. Pissapojan nesteen lisäämisen ja öljynvaihdon voi itsekin tehdä.

Jos joku tehtävä operaatio on niin vaativa, ettei sitä pysty tekemään kuin brp-paita päällä, tai brp-analysaattori kainalossa, niin sitten on tietysti vietävä laite huoltoon lähimmälle huoltofirmalle.

Ei hernehiä :wink:

(korjataan)
Viimeksi muokannut digiaslak, 09 Loka 2013 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

veli-pekka kirjoitti:....ja eiköhän tämä ole sama asia kuin autopuolella jo valmiiksi käräjöity:
Siis onko sama asia vai ei? Oletko varma että autopuolen takuusäännökset huoltojen osalta koskee myös muita ajoneuvoluokkia? Mielellään lukisin tästä oikeudenpäätöksen tai jonkun muun virallisen lauselman mihin voi tukeutua.
Kylätason mönkijäkuski
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

sanamuoto oli "...eiköhän"... joten en sanonut asian olevan 100% näin, vaan arvelin sen mahdollisesti olevan. Eikös ole kyse kuitenkin rekisteröitävistä ajoneuvoista kuluttaja-kaupoissa.

kattelin tuon auto-uutisen ihan telekkarista uutisista, ja miehän uskon kaikkea mitä televisio minulle sanoo...

Ja tämä käytäntö näyttää olevan jo autopuolella ainakin täällä napapiirin seudulla. Yhtään takuuta ei ole kukhan uskaltanut katkaista...

noh, kato guuglesta:

tai

http://www.automerkit.fi/uutiset/palvel ... oehto.html

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kia-ei- ... n-autoihin

toyota jopa lupaa että huollot saa tehdä toisaalla, paitsi ilmaiset varsinaiset takuukorjaukset:

http://www.toyota.fi/omistajalle/faq.tmex#faq7
Pietu71
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

eipä vaan taida liittyä mönkijöihin nuo jutut mitenkään :(

mielelläni huollattaisin rattorini muutaman sadan metrin päässä olevassa avantin pienkonehuollossa(luulisin että osaisivat asiansa),enkä joutuis kuskaamaan sitä monta kymmentä kilsaa kärryllä naapuripitäjään.
Pietu71
Tracks

mjaah,lueskelin käsikirjan takuu asoita.siellä lukee mm.
"takuun ylläpitämiseksi on määräaikaishuollot suoritettava käyttäjän käsikirjassa mainitulla tavalla.brp varaa itselleen oikeuden ehdollistaa takuun riippumaan todistuksesta huollon asianmukaisesta suorittamisesta"

jos joku löytää tekstiä missä vaaditaan brpeen omaa valtuutettua huoltoa,niin kertoo,minä en ainakaan löytäny.
semmosen löysin ensimmäisen 10h huollon koohdalta että brp SUOSITTELEE valtuutettua can am jälleenmyyjää tarkistamaan ajoneuvon.
alkaisko haiskahtaa siltä että huollot voi teettää missä haluaa :mrgreen:

ja nämä jutut luettu 2013 vuoden käsikirjasta.
Agurapii
6WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015

Viesti Kirjoittaja Agurapii »

veli-pekka kirjoitti:
Jos joku tehtävä operaatio on niin vaativa, ettei sitä pysty tekemään kuin brb:n paita päällä, tai brp-analysaattori kainalossa, niin sitten on tietysti vietävä laite huoltoon lähimmälle huoltofirmalle.
niin ja saahan niitä korjaamomiehen paitojakin brb:ltä tilattua ja muutenkin... no vähän eri juttu kyllä kun valtuutetun huollon tai koko firman omistaja (siis sen firman mikä myy täällä canasia) asuu tuossa naapurissa niin saa ne huollot ilman työtunteja. ehkä sitä tölkkitavaraa menee hiukan mutta ihansama niin kaikki nuo huollot pystyy tekemään kotona itse teen ne 50h välein olevat ja vien naapuriin sitten 100h tai 1v välein ja ei siinä tarvitse mitään ihmeellisiä työkaluja ainakaan mielestäni
ja tästä hienosta takuusta niin 50h välein olevat kotona ja siis ne missä ei ole 1v 200h... niin saa tehdä itse jos vaan kykenee mutta kun vie huoltoon koneen ja huoltomiehet löytävät puutteen joka on tapahtunut silloin kun olet itse tehnyt huollon niin takuu häipyy niin kuin kaikista valo yms lisäyksistä tai jos menee muuttamaan rajottimia yms (oli pakko keksiä jotain aiheeseen liittyvää) :lol:
ja edelliseen viestiin niin et saa sitten niitä brb:n leimoja jatkomyyntiä ajatellen itse en kyllä muista niitä miten ne huoltojutut meni
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
cotcot
Moderaattori
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e

Viesti Kirjoittaja cotcot »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ja#p377170

Samaa "vääntöä" ollu tässä ketjussa aikasemminkin. Ainakin tuon 2013 ja vanhemmat, omistajan käsikirjassa brp antaa luvan tehdä perushuollot itse.
Koheltaja
Koheltaja (r)

veli-pekka kirjoitti:sanamuoto oli "...eiköhän"... joten en sanonut asian olevan 100% näin, vaan arvelin sen mahdollisesti olevan.
Näin oletinkin, siksi pyysin vielä varmistusta ettei kenellekkään jää epäselväksi oliko kyseessä tieto vai oletus. Homma ok tältä osin :wink:
Kylätason mönkijäkuski
ATV-aloittelija
2WD
Paikkakunta: Konginkangas, Can Am 650 T3 2015, ex: Can Am 500 T3 2015, Polle 500 Efi T3, Honda TRX 500FE Foreman

Viesti Kirjoittaja ATV-aloittelija »

Jees, ja tuon mun kommentin pointti(tuosta BEST-turvan jatkumisesta) oli siis se, että minunlaisen omistajan ei kannata ottaa (maksaa) tuota jatkotakuuta.
En nimittäin aio merkkihuoltojen välissä tehdä mitään tsekkauksia tai "valohoitoja" itse. Käytän 100h välein ammattimiesten käsissä, ja se saa riittää.

Eli "EI- tee-se-itse-miehelle" tuon BEST:in ylläpito tulis maksamaan 3 vuodessa niin paljon, ettei se tuntunu mielekkäältä.

Joo, ei kai näistä ny isot miehet herneitä ota....mokomista leikkihommista!! :D
Mip
6WD
Mönkijä:: Polle

Viesti Kirjoittaja Mip »

Minulla BEST takuusta on vain hyvin kokemuksia. Mönkkäri on valkokilpinen, joten vähän offtopicin puolelle mennään.

Vuoden 2011 canan BEST takuu siirtyi laitteen mukana kun ostin sen käytettynä liikkeestä. Laitteen käyttöönotto on tehty tammikuussa 2011.

Noin 200h kohdalla meni bensatankin korkki rikki. Laitteella oli ikää yli 2v, joten BEST takuu oli silloin voimassa. Huoltomies tuli kotiin irrroittamaan vanhan korkin ja laittoi uuden tilalle. Ei kustannuksia minulle.

Nyt ennen 300h huoltoa kysyin meneekö vuotava etuiskari, vuotava etuperän stefa ja risa valokatkaisija BEST takuun piikkiin. Menivät. Huoltaja varmisti asian maahantuojalta. Kilometrejä on noin 5000. Huollossa ilmeni, että molemmat männät ovat vaihtokunnossa. Nekin menee BEST takuuseen. Männän vaihdon yhteydessä olisi mahdollista vaihdattaa jakopään kuluvat osat useamman satasen halvemmalla kuin pelkässä jakopäärempassa.

Laite on käynyt sadan tunnin välein Canan huollossa. Itse olen huoltanut puolsatatunnit 150 tunnista eteenpäin.
Haminan seudun Mönkijät ry
Matti K.
3WD
Mönkijä:: Can Am

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Mip kirjoitti:Huollossa ilmeni, että molemmat männät ovat vaihtokunnossa
Vaikka tää ei mäntä topic olekaan niin kiinnostaa ihan mahdottomasti että mikä/kuka havaitsi mäntien vaihtotarpeen (kolkatus?) Ja löytyikö mäntien kulumiselle vielä syytä, kenties imupuolen helmastako ne olivat loppu?
Mip
6WD
Mönkijä:: Polle

Viesti Kirjoittaja Mip »

Huoltaja havaitsi vian. Kolkotusta se sieltä kuuli. Itse en ollut osannut kolkotusta kuulla. Mäntähuoltoa ei ole vielä tehty. Osat on tilattu ja aika varattu.
Haminan seudun Mönkijät ry
Matti K.
3WD
Mönkijä:: Can Am

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Ok. Kerrohan sitten minkä huoltomiehet kertoo syyksi mäntien kutistumiselle. Koskapa en ole ainoa jolla rotaks kolisee niin suurella mielenkiinnolla odotellaan.. :?

Edit: Tarkennettu viestin sanomaa..
Viimeksi muokannut Matti K., 14 Loka 2013 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pietu71
Tracks

kolissu mullakin uudesta lähtien hassusti,taitavat tehdä nää hitaat rattorit joistain prääki osista :wink:

muokattu!
Viimeksi muokannut Pietu71, 15 Loka 2013 11:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)

Kuulostaa pikkasen huolestuttavalta jos matalavireisen moottorin männät on noilla kilsoilla/tunneilla vaihtokunnossa. Joku mättää ja pahasti, mäntien kuluminen on seuraus, mikä on syynä?
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin