
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
- Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Tässä can-am 400 outlander 05/06
Jännitteen säädin 2600km ajettu..yleisessä tiedossa kyseinen vika.
Variaattorin remmi paloi kesällä yläneellä joessa mutta vaihdettiin nyt 3000km huollossa.Vanha on kuitenkin aikas hyvä kuntoinen ,mutta uusi on sen verran edullinen ,että vaihdettiin ja vanha jäi vararemmiksi.Rekisterikilpi vääntynyt 100 kertaa.Takavalon polttimo oli ruosteessa ja jarruvalo ei palanut tästä syystä.
Jännitteen säädin 2600km ajettu..yleisessä tiedossa kyseinen vika.
Variaattorin remmi paloi kesällä yläneellä joessa mutta vaihdettiin nyt 3000km huollossa.Vanha on kuitenkin aikas hyvä kuntoinen ,mutta uusi on sen verran edullinen ,että vaihdettiin ja vanha jäi vararemmiksi.Rekisterikilpi vääntynyt 100 kertaa.Takavalon polttimo oli ruosteessa ja jarruvalo ei palanut tästä syystä.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Takuuseen meni ilman mutinoita tämä vika. Hovikorjaaja kertoi, että huoltokoulutuspäivillä oli maahantuoja raportoinut muutaman muunkin vastaavan tapauksen. No ei se kallis olisi ollut itsekään ostaa uusi vaihdekeppi. Hintaa olisi ollut vähän toista kymppiä.Viljami kirjoitti:Tänään ilmeni pikku Canasessa vika joka ei ole itse aiheutettu... tai mistäpä sitä tietää. Meni nimittäin vaihdekeppi poikki siitä vaakasuuntaisen tangon kiinnikkeen hitsauksesta. Näytti siltä, että hitsaukseen oli tullut joskus aikoinaan hiusmurtuma ja siihen sitten ruostetta. Tänään kun yritin pykälää silmään, niin ihmettelin että kylläpä keppi tuntuu löysältä eikä tunnu vaihde kolahtavan päälle. Vähän aikaa keppiä liikuteltuani se jäi sitten kokonan käteen.![]()
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Tein pientä rutiinitarkastusta ja huomasin että ohjausputken alapään laakerin toinen kiinnityspultti oli hieman löysällä. Tämän huomaa kun paikallaan kääntää ohjaustankoa edestakaisin niin stongassa tuntuu lievää keveyttä suuntaa kääntäessä kun alapää pääsee "muljahtamaan". Kannattaa tarkistaa ja kiristää M6 pultit/mutterit tarvittaessa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
- Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3
Koheltaja kirjoitti:Tein pientä rutiinitarkastusta ja huomasin että ohjausputken alapään laakerin toinen kiinnityspultti oli hieman löysällä. Tämän huomaa kun paikallaan kääntää ohjaustankoa edestakaisin niin stongassa tuntuu lievää keveyttä suuntaa kääntäessä kun alapää pääsee "muljahtamaan". Kannattaa tarkistaa ja kiristää M6 pultit/mutterit tarvittaessa.

Sattumalta itsekin tänään kattelin ,että mistähän tuo pieni "klappi" oikein johtuu, niin toinen mutteri oli mullakin löysällä ja kun sen kiristin niin johan ohjaus parani.
Eilen multa paloi sulake kun kokeilin pientä ilmakompressoria ekaa kertaa ja virranhan otin siitä tupakansytyttäjästä. Virrat hävis nelivedon kytkimestä, etuvaloista, vinssistä ja vilkuista. Tänään kun vaihdoin 20amp. minisulakkeen ja kokeilin samaa hommaa kun kone oli käynnissä ja valot pois päältä, sulake ei enää palanut.
Outlander 800 max tie
-
- 4WD
- Viestit: 171
- Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
- Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3
- Hi-Lux
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 20:57
- Mönkijä:: kot kot 650tl
- Paikkakunta: Hetjärvi
No epä kananen kauaa lentänyt kun jo putos.
Ensimmäiset viat: valo lakkasi pelaamasta toiselta puolen liitin oli rikki joten en viitsinyt vaivata huoltoa vaan korjasin itse, peukun lämmttimen miedompi asento rikki ja variin meni luultavasti vettä pitää pahaa ääntä ja tarkastellessani varikoteloa huomasin että se ei ole kunnolla paikallaan tai on jotenkin lintallaan. Noh huomenna on päivä uus ja pitääpä soitella huoltoon.

Ensimmäiset viat: valo lakkasi pelaamasta toiselta puolen liitin oli rikki joten en viitsinyt vaivata huoltoa vaan korjasin itse, peukun lämmttimen miedompi asento rikki ja variin meni luultavasti vettä pitää pahaa ääntä ja tarkastellessani varikoteloa huomasin että se ei ole kunnolla paikallaan tai on jotenkin lintallaan. Noh huomenna on päivä uus ja pitääpä soitella huoltoon.
Jos mönkijällä sä metsään tahdot mennä nyt niin takuulla yllätyt...
Käänsin tuossa tuon polttimon pesän siihen asentoon et langat on pystyssä, katotaan rupeeko kestämään.Cattimies kirjoitti:Missäs asennossa se Canan orkkis polttimo on eli onko lanka pysty vai vaaka-asennossa? Jos on vaaka-asennossa niin ei varmaan kestä. Ja jos on näin niin minusta se on selvä suunnitteluvirhe.Koheltaja kirjoitti:Ongelmana oli takavalon polttimon palaminen mutta ei ole enään. Tuunattujen erillisten katteisiin upotettujen takavalojen myötä ongelma poistui, tai ainakin polttimoiden vaihtotarve väheni. Nykyisissä lampuissa on sukkulapolttimot ja hyvin on kestäneet useamman sata kilsaa joten näyttää siltä että pieni tuuninki korjasi samalla polttimon palamisen