Pappilan Outit...

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 10:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja kokki »

Hienot oli kuvat ja mukavaa luettavaa!

Kyllä näyttää Outti hienolta kuvissa!
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Joko laitoit lisäpuskurin paikalleen? Ite hommasin tuon myös ja tänään kiinni keulaan. Pitäs suojata keulaa, mutta taitaa tökätä nyt entistä pahemmin vastapenkkaan...
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kyllä nuo lisäosat on paikallaan... Mökillä ois jääny vilkut mehtään ilman noita rautoja. Kyllähän nuo raapasee vastapenkkaan mutta onneksi rauta kestää toisella tapaa kuin muovi. Pitääpä ottaa kuva tuosta keulasta joku päivä. :)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossapa on nyt etuviistosta kuva. Alla nuo edellä mainitut 27" Deestonet + etupuskurin alarauta asennettuna.

Kuva

SGS II:nen näyttää ottavan heti kohinaa kuviin kun pikkusen on hämärää...

Vaikka kyseessä on merkkipeli niin tuon keulan osalta tulee mieleen "kiinan ihmeet". Sen verran on koristeellinen värkki, että pistää välillä miettimään suunnittelijoiden aatoksia.

Tuosta valojen alta kaikki pois kuten Catissa ja keulaa lyhemmäksi. Se hyvä tuossa puskurissa on, että saa jostain nostoliinan kiinni :roll:
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Makuasioita, minusta vanhan keula paremman näkönen, ku uutuuden. Ja nuo raudat passaa tuohon hyvin, mutta onhan tuo keula liian pitkä. Pitäs panssarin nousta ylös asti, ni hiukan helpottas ojan ylityksissä.

Liekkö laki vaatii vilkut alas, ku samoin oon nähny jossain Polariksissa. Ja Cana-rattorissahan ne onki sit ylhäällä? En tiedä, kunhan arvailen...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Hitto että on jotenkin muhkeen näköinen outti Papilla =D> ...... ja hyvät noi lisäraudat. Jos haluaa keulaa paremmaks niin Canamilta löytyy tuo xxc puskuri.

http://www.brppac.fi/pac/can-am/lisavar ... 1123.html/
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Panssari nousee tuohon vinssin alle ja vaatinee muotoilua. Kun renkaat kääntää ääriasentoon niin meinaa ottaa kiinni. No, ei tuo ole iso homma muotoilla. Jos ei huomenna tule lähettyä ajelemaan niin voisi käyvä kahtomassa joko puskulevy on saapunut.

:)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Niinhän tuo satoi aamulla vettä, että lähin kaupunkiin. No, ei tullu käytyä kysymässä joko puskulevy olisi tullut. Jokunen viikko sitten kokeilin hinata pyöröpaalia tuonne ylisille. Tänään oli sama homma ja hyvin tuo koukussa nousi kun liinan mutkaan kääräsin. Ylisillä sitten vähän nosteltiin ja käänneltiin kun yksin askartelin... Ompahan päivän ryynimakkara tienattu.

Sitten syventymään pohjapanssarin muotoiluun... Kaikenlaisia siipiä ja siivekkäitä sitä onkin.

Melkeen piti hakea valjashuoneesta suitset suuhun kun noin hyppii...
Kuva

Sitten vaan kulmista palat pois... Semmoset ihan pienet soirot.
Kuva
Kuvasta huomaa kuinka tyrkyllä on tuo syylärin pääty... Tuonne kun hakkuuaukolla karahka sukeltaa niin voi voi...

Koeajon jätin iltaan kun poika kuitenkin haluaa lähteä hoitopäivän päätteeksi "mehtälenkille".

Pohjamuovia voi työstää helposti esimerkiksi tiheähampaisella sahalla. Sahatut reunat pyöristelin vielä hiomapaperilla.

:D
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Koeajoja on suoritettu ja nyt nuo eturenkaat sopii kääntymään ilman raapimista.

Lunta ootellessa... :)
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pappi kirjoitti:Koeajoja on suoritettu ja nyt nuo eturenkaat sopii kääntymään ilman raapimista.

Lunta ootellessa... :)
Nuot sivulipareet lämmitetään ja taitetaan taaksepäin niin net ei ota renkaisiin. Ohjeissa siitä ei taida olla mitää mainintaa :roll:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eipä noita ohjeita näkynyt kun panssari oli asennettu luovutuksen yhteydessä. Mietin tuota taivuttamista taaksepäin? Tuleneeko millainen "p*skahylly" tuohon panssarin taitokseen. Jos jollakulla on nuo taivutettu kuten ATC mainitsi niin kuva tms ois kiva. Panssari kun tulee käytettyä jossain vaiheessa varmaan irti niin voisi miettiä taitoksen tekemistä.

Tuossa on kuva BRB:n sivuilta.
Kuva
Lirpukat taittamatta tuossakin.

Noista kulmista lähti semmoset mav 1.5cm leveet soirot pois muokkaamisen yhteydessä.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei tarvi irrottaa vaan kun lämmittää kuumapuhaltimella niin taitoksen voi tehdä kuten kaikki taitokset tuohon vanhan mallin panssariin, paikallaan. Wanha noita on paikalliselle kauppiaalle asennellut muutaman kymmenen panssaria. Uuden G2 mallin panssarissa on taitoskohdat merkitty joten ne voi tehdä ennen asennusta.
Mitään hyllyä ei muodostu ja 7 vuoden kokemuksella voin todeta että hyvin pelittää.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

ATC kirjoitti:Ei tarvi irrottaa vaan kun lämmittää kuumapuhaltimella niin taitoksen voi tehdä kuten kaikki taitokset tuohon vanhan mallin panssariin, paikallaan. Wanha noita on paikalliselle kauppiaalle asennellut muutaman kymmenen panssaria. Uuden G2 mallin panssarissa on taitoskohdat merkitty joten ne voi tehdä ennen asennusta.
Mitään hyllyä ei muodostu ja 7 vuoden kokemuksella voin todeta että hyvin pelittää.
Jep, samaa mieltä täälläkin, menneenä kesänä kaverin goessiin muotoiltiin polariksen pohjapanssaria joka oli selkeästi paksumpi kuin canan panssari, hieman uuteen muotoon ja hyvin taipui kun kunnolla lämmitti, ei muutaku töhö kouraan ja lämpöä vaan :) .
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pistäkeepä kuvaa tulemaan mistä kohti tuon taitoksen olette tehneet...
Tänään sain mittaristosta lukea vaikka ja mitä... Oli avainvikaa ja moottorivikaa, unohtamatta vikatilaa :lol: Vissiin pikkusen virran vähyyttä kun -13c pakkasesta pistettiin käyntiin ja ajeltiin pojan kanssa halkoja liiteriin. Akkukauppaan tuo ajattaa tulevalla viikolla. Jos ottaisi entisen mukaan ja hommaisi mittojen mukaan mahdollisimman tehokkaan akun. Hyvin tuo käyntiin kyllä lähtee kun vaan virtaa on. Pari kertaa pyörähtää ja sitten käynnissä.

Audiotallentimella otettiin ääniä talteen... Käynnistys, ohiajo "täysillä" ja hidastus... Hyvin kuului tuossa ohiajossa kun variaattorin ääni tuli "yli".
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tuota pohjan suoraa linjaa pitkin voit taivuttaa jos on haluja, olet kuitenkin jo leikannut ne lipareet eikä enää estä kaantymistä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin