Jep, säätöä säätöä. Kokeillaan suoraan painoilla mitkä on kiinni ja katotaan mihin suuntaan lähdetään.
Tänään kävin kokeilemassa vakio kytkimellä shiftoutia joka näytti olevan 6750 ja over rev 7100.
Renkaina 28" zillat. Mitäköhän tuolla kannattaisi lähtä hakemaan, 7200? Koneessa on myös HMF koko putki ja optimizeri.
Jenkki foorumeilta kun lukee niin siellä suositellaan kaikkea väliltä 6900 - 7800
Muutaman minuutin koneen lämmittelyn jälkeen shift outiksi tuli 7400 ja ei yhtään over revviä. Meno muuttui selvästi pirteämmäksi.
Tästä suuntasin parin tunnin muta kylpyyn jonka jälkeen shift out oli enään 7100.
Mistäköhän tämä voisi johtua? Joku asettui paikalleen?
Täytynee vielä huomenna testata ja alkaa painojen keventämiseen.
En tiiä cvtechistä mutta semmonen nyrkkisääntö itellä on että, jos pitävällä alustalla (asfaltti??) säätää kytkintä ja todellinen ajo on jängällä niin shiftoutin voipi vetässä sen 100-200rmp korkiammalle kuin paras teho. Tällöin kompensoituu tuo jänkhän kovempi vastus ja jänkhällä kiertää sitte sen mitä pittääki...
Mikäs jousi ja painot on 500:een esisäädetyssä kykimessä? Mitähän painoja ja jousta kannattais hommata heti kytkintä tilatessa varalle/hienosäätöön...? ettei heti tartteis kytkimen paikalleen saatuaan rueta uuelle tilauskierrokselle vaan ois tarvittavaa palikkaa käsissä....
No nyt on kytkin tilattu ja lisäksi vielä jäykempää jousta siihen ja samoten kakkosvariin.. katotaan saapikos sitä näillä eväillä tuota voimalinjaa yhtään paremmaksi.
Onkos kellään tietoa mitä eroa on tuolla cvtech:n ulosvetopultilla verrattuna alkuperäiseen?, oli nimittäin sen verran kallis (79€)että jätin hankkimatta siinä toivossa että tuolla canaamin omalla ulosvetopultilla sais jollain opilla tarvittaessa tuon cvtech:n irti...
Kuinka leveä on muuten uusi=käyttämätön hihna onkos kukaan mitannu ku ei oikeen mistään löydy remmien mittoja...
No nyt on saatu cvtech paikolleen uuden hihnan kanssa, ensi tuntuma on kyllä reilusti positiivinen verrattuna vakio kytkimeen.
Tartunta kierrokset n.2000 ja hihna tosiaan pitää ihan erilailla mitä vakiolla!! Kytkin on viissatasen vakio asetuksilla eli onkos siellä nyt sitte se 120 jousi ja 10g painot? Renkaina alla 27" tml p317 leveillä peltivanteilla( aika todella painava setti)
ensimmäisen koeajo reissun perusteella tunnostais kiertävän hieman yli eli L vaihde n.7900 ja H n.7500, toki testi pätkänä oli (suljettu)soratie joten pito ei mikään paras mahdollinen katsotaan muuttuuko osien sijautuessa ja miten pehmeessä maastossa jaksaa kiertää jos ei muutu kierrokset alaspäin niin kait pitää kokeilla 12g painoilla.
Vakio asetuksillakin kyllä huomattavasti paremmin saa vähäisen voiman siirrettyä renkaille asti ja ryömittäminen/liikkeelle lähtö onnistuu nykimättä!! Jospa tällä nyt pääsis jossain määrin hiipimällä pehmeessä maastossa...
Hintaansa nähden kannattava hankinta!!
Kannattaako cvtechiin sijoittaa jos ajelut ovat pääasiassa hiekka/asvaltilla? Omassa tuntuu tuo vakio kytkin jumittelevan ja hieman jo kulunutkin niin mietin että oisko sama tuohon panostaa? Onko näissä valmiina jo hyvät setupit? Itsellä ei juurikaan suomöyrintää ole että varmaan perus jutuilla pärjää pitkälle. Saa muuten tarjota yv:llä mikäli jollain tällänen myynnissä -07 800 outtiin.
Kyllä ainaki tuohon 500:een tuli "räväkkyyttä" soratie ajeluihin tuolla kytkimellå melkolailla luulisi että 800 se korostuu vielä enemmän voiman myötä.
Mazzi kirjoitti:Kyllä ainaki tuohon 500:een tuli "räväkkyyttä" soratie ajeluihin tuolla kytkimellå melkolailla luulisi että 800 se korostuu vielä enemmän voiman myötä.
Juu niin käy se g1:en setti myös uudenpaan. Pitäs vielä kokeilla tuota jäykempää jousta kakkosvariin kun vaan joutais raplaamaan... toki kiinnostaisi myös kokeilla sitä 200 jousta tuohon kytkimeen ja sille sopivat painot jos sillä sais räväkämpiä paikaltaan lähtöjä pehmeeseen maastoon ku ei tuossa viissatkussa liiaksi tuota voimaa ole...
Semmosta pohdin jotta kun cvtechissä on pienempi yksuunta laakerin kuin vakiossa...niin nostaako vakio kakkonen hihnan riittävän ylös jotta se kiristyy kunnolla ja lyhentyneestä välityksestä on hyötyä?
Itse pähkäilin ennen kytkimen hankintaa ihan samaaa asiaa, kakkosvarin lautaset menee lähemmäksi toisiaan joten hihna nousee kakkosvarilla ylemmäs ja on tiukalla koko ajan homman huomaa kyllä ku käyttää hihnaa pois paikaltaan vakio kytkimelläkin...