Pappilan Outit...
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
Jos kyseessä olisi katsastettava laite uskaltaisin väittää, että leimalla ei olisi käyty ”yhden pysähdyksen taktiikalla” kertaakaan.
Entinen kone on mennyt jokaisesta katsastuksesta moitteitta läpi. Mittarissa nyt noin 12tkm ja 600h ellen väärin muista. Tuossa jarrujen toiminnassa g1 pesee tämän uudemman 6-0.
Entinen kone on mennyt jokaisesta katsastuksesta moitteitta läpi. Mittarissa nyt noin 12tkm ja 600h ellen väärin muista. Tuossa jarrujen toiminnassa g1 pesee tämän uudemman 6-0.
Re: Pappilan Outit...
Millä jarrut saa taas pelaamaan kun ne katoaa, onko siis kyse siitä että järjestelmä vetää ilmaa jostain ? Katoaako ne seistessä vai kesken ajon ?
On kyllä ikävä ja vaarallinen vika. Mitähän kaikkia malleja tuo koskee, vai onko miten yleistä...
On kyllä ikävä ja vaarallinen vika. Mitähän kaikkia malleja tuo koskee, vai onko miten yleistä...
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
Jarrut häviää seistessä ja kesken ajon. Painetta pumppaamalla saa pelaamaan hetkeksi mutta kohta on taas jarruton peli. Mukava tehdä lumitöitä kun kahva painuu tunnottomana tankoon saakka. Osaltaan tästä johtuen koneen saa käyntiin vain vaihteiston ollessa p tai n asennossa. Tästä jarruongelmasta on oma topicci täällä foorumilla? Minä en jaksa temppuilla tuon kanssa. Alkaa vaan hermoon koskemaan.
Mielenkiinnolla odotan mitä huollossa saadaan aikaan. Parhaansa varmasti yrittävät asian tiimoilta. Loppuviikosta viisaampi kun menen mönkijää hakemaan.
Jarrupääsylinterin vaihdolla piti asettua. Ei vaan toimi kylmässä senkään vertaa kuin entisellä osalla.
Mielenkiinnolla odotan mitä huollossa saadaan aikaan. Parhaansa varmasti yrittävät asian tiimoilta. Loppuviikosta viisaampi kun menen mönkijää hakemaan.
Jarrupääsylinterin vaihdolla piti asettua. Ei vaan toimi kylmässä senkään vertaa kuin entisellä osalla.
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: Pappilan Outit...
huollossa ilmaavat ne jarrut.tehtaalla ei kaiketi hajuakaan missä vika.mutta kumminkin nuo jarrut on jonkinlainen turvallisuustekijä,vois kumminki vähän enemmän tehtaanpuolella olla kiinnostusta vai vaatiiko kunnon mällin ennenkuin ottavat tosissaan
ja höh tietenkin se on honda
Re: Pappilan Outit...
Näkyy olevan erillinen viestiketjukin. Siellä tosin valtaosa viesteistä vuodelta 2010, viime vuonna kolme viestiä joista olennainen sisältö tässä
eli eipä ihme ettei pääsylinterin vaihto ole auttanut, jos vika on tuo. Omissa canoissa ei ole ollut jarrujen häipymistä toistaiseksi.maahantuojalla on tähän takuukampanja menossa. Vaihtavat takuuseen ilmeisesti takajarrusylinterin, joka vuotaa ilmaa systeemiin
Re: Pappilan Outit...
Pojan 570 pro:ssa kanssa häviää jarrut. Kohta menossa huoltoon, niin katsotaan mitä sanoo.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
Liekkö sitten tuo takajarrun sylinteri sama kuin polkimen yhteydessä, varmaankin. Minulle se vaihdettiin takuuseen mutta pakkasten tultua samat ongelmat ovat jatkuneet.
Huomenna viisaampi jos ehdin mönkijää hakemaan. Reissussa ja kotiinpäin pitäisi ehtiä aika rivakasti.
Huomenna viisaampi jos ehdin mönkijää hakemaan. Reissussa ja kotiinpäin pitäisi ehtiä aika rivakasti.
Re: Pappilan Outit...
Eikös vanhoissa G1 runkoisissa ole jarrut ihan eri paikassa, kun G2 rungossa ne on vanteen sisällä?
-20 pakkasessa ajoin jäällä sohjossa ja illalla rupesi jarrut häipymään. Ilmeisesti rupesi jäätymään levyt tms. Seuraavana päivänä ole flekti jäässä, mutta jarrut toimi taas. Sulakkeen vaihdolla selvisin.
Muuten ei ole tuossa omassa G1 runkoisessa ollut jarrujen kanssa ongelmia ja ajettu yli 500 tuntia. Orkkis palat vielä paikoillaan.
-20 pakkasessa ajoin jäällä sohjossa ja illalla rupesi jarrut häipymään. Ilmeisesti rupesi jäätymään levyt tms. Seuraavana päivänä ole flekti jäässä, mutta jarrut toimi taas. Sulakkeen vaihdolla selvisin.
Muuten ei ole tuossa omassa G1 runkoisessa ollut jarrujen kanssa ongelmia ja ajettu yli 500 tuntia. Orkkis palat vielä paikoillaan.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
200h huollossa vaihdettiin jarrupalat... Tänään tuli viesti että olisi taas jarruhuoltoa edessä. Sintteripalatkaan eivät kestäneet kuin 100h. Nyt lähtee kolmannet jarrupalat. Josko tuon loppuviikosta ehtisi hakemaan pois. Tänään en edes yrittänyt ehtiä huoltoliikkeeseen kun tulin reissusta. En kysellyt jarruista kun oli ohjelmaa muutenkin ihan omiksi tarpeiksi.
Re: Pappilan Outit...
Itsellä tuo sama jarruongelma. Kävi takuuhuollossa, jossa vaihdettiin takuuseen uusi "parempi" jalkajarrunsylinteri, jonka piti eliminoida ongelmat jarruissa. No ongelmat hävis pariksi viikoksi ja sit taas samanlailla hävisi jarrut. Ongelma G2 jarruihin tuli Suomeen tuonti hetkellä, kun vaadittiin, että jarruttaa joka nurkasta painoi sitten jalalla tai kädellä. Tuo järjestely toteutettiin lisäjarrulinjalla jalkajarrusylinteriltä etujajarrujen jakopisteeseen, ja se linja on sitten herkkä keräämään ilmaa. Lisäksi noissa on vielä joku ilmausjärjestys ja jos sitä ei noudata niin ilma vaan siirtyy järjestelmässä. Näin minä ymmärsin merkkihuollon ukkojen puheista. Ongelmia ei siis olisi jos jarru toteutus olisi sama kuin jenkeissä eli moottoripyörä puolelta tuttu jalalla taakse ja kädellä eteen. Mutta kun suomessa ollaan niin eihän se ole mahdollista traktoreissa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
Kiitos vastauksesta.
Kone on noudettu huollosta. Ilmasivat jarrut ja kuulostellaan tilanteen kehittymistä. Ärsyttävä tuollainen ostettu ominaisuus kuin ”katoavat jarrut”. Jarruthan on vauhdin surma mutta saisi pelata.
Huomenna käyn hoitamassa paperityöt. Hiihtoloman lähestyessä ajattelin hakea koneen kotiin pois huollon nurkista. Takuu laitteella on voimassa 5/2020. Nyt seurataan erittäin tarkalla korvalla tuota jarrujen häviämistä. Lääkettä siihen ei nyt ole tarjolla. Sama osa minullekin on vaihdettu kuin sinulle. Joissakin on auttanut mutta nyt on sitten 2 konetta tiedossa missä päivitys ei ole tuottanut toivottua tulosta.
Kone on noudettu huollosta. Ilmasivat jarrut ja kuulostellaan tilanteen kehittymistä. Ärsyttävä tuollainen ostettu ominaisuus kuin ”katoavat jarrut”. Jarruthan on vauhdin surma mutta saisi pelata.
Huomenna käyn hoitamassa paperityöt. Hiihtoloman lähestyessä ajattelin hakea koneen kotiin pois huollon nurkista. Takuu laitteella on voimassa 5/2020. Nyt seurataan erittäin tarkalla korvalla tuota jarrujen häviämistä. Lääkettä siihen ei nyt ole tarjolla. Sama osa minullekin on vaihdettu kuin sinulle. Joissakin on auttanut mutta nyt on sitten 2 konetta tiedossa missä päivitys ei ole tuottanut toivottua tulosta.
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: Pappilan Outit...
jarrujen takuu ei pääty tuohon huollon mukaan.saa nähä vaan millon tehas reakoi tuohon.nyt itellä täysin jarruton mönkijä alla
ja höh tietenkin se on honda
Re: Pappilan Outit...
Onpas outoa. Onko näissä mallien välillä joku ero? Itselläni 570 pro+ Traktori vm.2019 ja siinä poljin on pelkästään takajarruille ja käsikahva etujarruille. Näin lukee ohjekirjassakin ja näin myös toimii kun juurikin tuossa jäällä testailin.canailija kirjoitti:Ongelmia ei siis olisi jos jarru toteutus olisi sama kuin jenkeissä eli moottoripyörä puolelta tuttu jalalla taakse ja kädellä eteen. Mutta kun suomessa ollaan niin eihän se ole mahdollista traktoreissa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outit...
Kyllä näissä on. Polkimella kun jarrutan niin kaikki renkaat menee lukkoon, sillä oletuksella että järjestelmässä ei ole ilmaa tms.
Re: Pappilan Outit...
Tuohan on mielenkiintoista jos tarvii käyttää molempia yhtäaikaa että pystyy liikenteessä jarruttelemaan