QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Ei tarvi STM:kään spacereita.

Ei sovi jermu heikkohermoisille tuo ameriikantouhu, oisivat laittaneet vaikka paidan mukaan, niin olisi tullu vähän isompi ja vaikeammin hukattava paketti. :mrgreen:

Mutta hyvä että olet loppupeleissä tuotteeseen tyytyväinen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Laitoin tänään qsc,n jousen kakkoseen sekä molemmat rikat ykköseen että saadaan lisää räväkkyyttä,koeajot jäi ajamatta sateen takia.
Haminan seudun mönkijät ry
JMTN
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Loka 2012 22:11
Mönkijä:: Can-am 500 XT -10
Paikkakunta: Posio, Haukipudas

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Mistä näitä QSC kittijä voi ostaa ? Jenkeistä ? Jos niin olisko kukaan sen vertaa avulias, että helpais vähän ku itsellä ei toi lontoo taivu kyllä yhtään ?
Oulun seudulla oleskellen.
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Voin laittaa puolestasi kyselyä QSC:lle ja asentaa kitin mönkijääsi jos haluat, kun olet samoilta seuvun.

Otappa yv:llä yhteyttä ja kerro rengaskoko ja minkälaista ajoa enimmäkseen, -10 mallin viissatanen näyttää olevan mönkijä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kannattaa miettiä koko kytkytintä. Varsinkin jos on jo ajettu paljon ja tullaan ajamaan. Nälkä kasvaa syödessä. Ja tuolla koko kytkimellä sais sitä voimaa pienille nopeuksille. Itelläkin lähtee kitti jossain vaiheessa kiertoon, kun himottais uusia koko paketti :roll:
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jermu »

Kartza kirjoitti:Videota odotellessa...Kuis se keventää keulaa. =D>
http://youtu.be/dmjJuIA1FkQ

Tuossa jotain eli isolla puolen kelulii ja alla 27" renkaat..

Oikeen ku pitoo riittää ja kehtaa runnoa niin keula pysyy ylhäällä sinne 40-50 kmh asti...
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Mitenkäs isommissa koneissa kierrokset käyttäytyy kovassa väätössä esim. suossa ja mudassa ajettaessa?? Jos mennään pehmosella sen mitä koneet kulkee ja kiertää, niin pysyykö kierrokset optimikiekkojen kohdalla vai tippuuko yhtään? Kun tuntuu että nää pikkukoneet ei oikeen meinaa jaksaa pitää niitä optimikiekkoja mihin kitti on säädetty vaikka hiekkatiellä. Omassa 5satkussa on säädöt kohtuuhyvät normioloissa, mutta kun suossa tarvis kierrosta niin kone hyytyy alle 7000:n ja pysyy siellä. Tiellä paikaltaan wotilla mennään likeelle rajoittajaa ja sieltä tippuu 7400:n ja pysyy siinä loppuun saakka. Kierroskäyrä on loppupäästä siis tasainen mutta alussa pitäis saada tippumaan kiekat aavistuksen alemmas. Ja tiellä pienestä vauhdista peukku suoraks lähtee kiihtymään tasaisesti mutta ei mitenkään niin että "heittäis pientä pykälää tupaan" ja sit mentäis...

Hieman ristiriitaista tuo kierrosten käyttäytyminen. Paikaltaan täyskiihdytyksessä pitäis saada tyvipainoa lisää mutta muuten tuntuis että pitäis keventää painoja. Edessä on qsc-jousi paksulla prikalla ja takana on vakio. Liikkuu noin 2200-2300 kiekalla. Neuvokaas tyhmää miten toimia...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Äkkiseltään tuntuisi että aika likellä totuutta olet säätöjen puolesta.
Sitähän totuuttahan ei voi hirveästi millään paikata, että viissatasessa loppuu hivenen voima kesken raskaassa maastossa.
Asiaa voi hieman paikata pienemmillä ja leveämmillä renkailla, QSC-tai STM-ykkösellä ja STM-kakkosella, johon voi valita paremmin alas vaihtavan, eli loivemman helixin. Meitsin vehkeessä on 58/48 helix, koska haluan kadulle parempaa ylösvaihtoa, viissataseen voisi mettäkäyttöön funtsia 38 asteesta aina 35 asteeseen. Isoissa koneissa 40 tai 45 helixi on ameriikan mutamanneilla suosituin.
Jos ei halua vaihtaa koko ykköskytkintä, voisi harkita pelkästään kakkosen vaihtoa, se pelaa kuitenkin orkkista luikkaammin.

http://supremetoolinc.com/cart/
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja jermu »

Samaa mieltä poken kanssa... Jos suossa ajaa paljon niin ykkönen tulis säätää siten että tiellä shiftout on noin 100 -200rmp yli maximiteho kierrosten... Onpi sitte suossa isommalla kuormalla paremmin kohallaan...

Toki tuolla ei paikata sitä että kakkonen vaihtaa hitaasti alaspäin... Eli stmää kehiin sopivalla heliksillä niin vot...

Ittellä qsc ykkösellä kiertää 800 lyhyellä puolen noin 7600 rpm ja pysyy siinä kunnes nousee 8000rmp rajoittajalle... --> jos pitoja on niin keulii yli...

Pitkällä puolen paikaltaan wot ja kiekat 7600 ja keulaa ylös... Sopivissa oloissa pitää keulan ylhäällä aina tuonne 40-50kmh vauhtiin saakka... Kiihtyy 100 kmh aika rapsakasti ja sitte hyytyy...

Meinasin lisätä vähän painoja niin jaksaa pitkällä puoleen vetää huiput tappiin...

Jängällä kyllä riittää voimaa joka tilanteeseen missä oon kokeillu... Eikä hihna luista...
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Tuo voiman loppuminen on tietysti yksi syy... Mutta tuntuis kuin raskaassa suossa ei vari meinaa oikeen vaihtaa pienempää "vaihdetta". Tuntui että vaihde jämähti paikoilleen ja hieman piti "herkutella" että sai sen ottamaan lisää jenkaa, kun oli peukku suorana. Tähän saattais tosiaan tuo stm-kakkonen olla vaihtoehto, jos toimis paremmin. Qsc-ykköstä ja stm-kakkosta yhtäaikaa ei raati laittaa tilaukseen... :D Täytyy harkita asiaa... Onks kukaan vaihtanu tuota stm-kakkosta Suomen puolella?? Oliskos käyttökokemuksia?
500$ näytti olleen hinta stm:n tuotteella nettikaupassa. Rahteineen ja kuluineen voi ton varmaan muuttaa suoraan euroiks kotiovelle toimitettuna...? Oliskos mahdollisesti muita kiinnostuneita tilaukseen?? Qsc:n kaupassakin noita vissiin on, mutta hintaa ei ollu näkyvillä missään...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Ainakin meikäläisen laitteessa se on ollut jonkusen vuojen.

Onhan tuossa vissi ero, STM:n helix toimii rullilla ja orkkis liu'uilla, kitkan vaikutus on eri luokkaa.
Lisäksi voit tosiaan valita helixin eri kulmilla ja jousilla, painottaako parempaa vaihtoa alas vai ylös.

Voit vielä kokeilla kakkoseen tuota QSC:n jousta, josko sillä olisi myönteistä vaikutusta alasvaihtoon.

Edittiä: Olen asioimassa STM:n suuntaan viimeistään marraskuussa varaosien muodossa, samalla kyytillä voisi tulla muillekkin jotain mielekästä namiskuukkelia.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Tuota qsc:n kakkosen jousta vois tietysti vielä kokeilla. Tosin muistikuva on aiemmilta testauksilta että kierrokset karkaa rajoittimelle ja huiput jotain 60:n huitteilla (muistaakseni...) :roll: Täytyy vielä syventyä tuohon ihan toden teolla. Mutta stm:n kakkosesta kuulisin mielelläni lisää kokemuksia.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 13:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja GreatS »

Moi.
Kytkinpaketti itsellä haussa, onko muita tällä hetkellä osia vailla? Kyselyä laitoin jo ameriikkaan.

Sami
044-5161612

Edittiä:
Poken visti luettu ajatuksella vasta nyt, marraskuu käy mulle ajankohtana hyvin...
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Joo TKT, QSC:n kakkosjousen yksi vaikutus on overrev, kokeile kuitenkin vielä.

Otitko Sami yhteyttä QSC:lle?
STM:llä, josta olen tilaamassa varaosia, on samantyyppinen kytkin kuin QSC eli polariksen kytkin.
STM Rage3 on hivenen kalliimpi ja siinä on kaksisuuntalaakeri, eli "mäkijarru" puuttuu. Se on billetti, eli koneistettu alumiinista ja oletan sen olevan kevyempi kuin QSC, joka on valualumiinia.

Kuvassa meitsin RageVIII avattuna, se on kaksitoiminen kun RageIII on yksitoiminen, eli RageIII:ssa ei ole noita pieniä painoja, jotka on mukana alussa säädettävään pisteeseen asti. Ajatuksena parempi pito lähdössä ja keveämpi pito ja kitka lopussa. Sortsen hiukan suttuista kuvaa.
Kuva

Toinen kuva, jossa myös kakkonen mukana. Kun vertaa kakkosta orkkikseen, voi ite kukanenkin kuvitella luikkaamman toiminnan.
Kuva
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
GreatS
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 29 Kesä 2007 13:09
Mönkijä:: Xcc 2011
Paikkakunta: Nastola

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja GreatS »

QSC:lle laitoin postia. Mäkijarru on mulle tärkee, kahvajarruja tulee käytettyä mettässä aika laiskasti.
Kassotaan mitä vastaavat.
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Vastaa Viestiin