Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No nyt mä vasta tajusin miksi viime viikolla Poliisit haukkui mun kömpijää vanhan näköiseksi, pitää tuunata uudet takavalot :lol: :lol: :lol:
Kylätason mönkijäkuski
make72
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 03 Touko 2007 16:46
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja make72 »

Pitkä vika/valitus lista, onkohan heikompaa mönkijää jos kinuskeja ei oteta mukaan? :?
King Quad 700i
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kaikissa värkeissä on vikoja, jopa Hondaankin alkoi ilmaantumaan vikoja sen jälkeen kun ATC laittoi näille topicin pystyyn :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
atv 250
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 10 Maalis 2006 23:32
Paikkakunta: espoo arctic cat 400cc ja cana 650 xt

Viesti Kirjoittaja atv 250 »

no nyt mulla on tullu 123km:mää ja mitään ei oo ainakaan ilmaantunut mut kerron varmasti kun tulee.....
:lol:

tosiaan 5.7.2007 klo:14:00 sain tän 8) 8) :shock:
Sen minkä tiellä häviää,niin sen metsässä voittaa....
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Tänään 11.50 tuli uus kana, 400 outlander -08, sisäänajot ajettu ja nyt tuossa tallissa ajojen jälkeen tutkiskelua..

Vetokäynnistimen stefa ilmeisestikin rikki, sillä tihkuu öljyä tuosta. Sen verran vuotanut että mittatikun alaviivan alle just ja just öljyn taso laskenut.

Nooh, huomenna vanhat öljyt hiiteen ja uudet koneeseen. Sit huoltoon.


\:D/ \:D/ \:D/
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Tänään hansalla useemman tunnin, kilsoja tais tulla jotakuinkin 6?

Nojoo, mutta asiaan, meinas mennä pasmat sekasin kun hyppäs mittaristoon punanen merkkivalo notta kone kuuma. Kone seis ja virrat päälle, ropelli ei pyöri vaikka merkkivalo palaa että kone on kuuma.

Mikäs siinä sitten kannonpäällä istuessa ja harmitellessa että voi vanha vihtahousu kun tuntuu maanantaimalli olevan. Sulakkeet katottiin kunhan eka löydettiin (oli muuten aika kivassa jemmassa, tai sit liian yksinkertasessa :lol: ) siellä oli kaikki kunnossa.
Johdot tuntu olevan kunnossa ja liittimet kiinni, syyläri puhdas, ropellii ei pääse koettää että pyöriikö kun on niin mone ritilän ja levyn takana. Anturikin tuntuu toimivan koska jäähdyttyä ei pala valo ja kun kuumenee niin valo syttyy. Nestettä on syylärillä tarpeeksi.

Noh, huomenna huoltoon. Täytyy pojille sanoo et laittavat koneen atomeiks ja vaihtavat kaikki palikat mitkä tarvii. Saavat myös asentaa loput rensselit, itte en ehi.
MaGGo
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:19
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: 62° 24′ 30″ N, 24° 47′ 40″ E

Viesti Kirjoittaja MaGGo »

Viksma kirjoitti:Tänään hansalla useemman tunnin, kilsoja tais tulla jotakuinkin 6?

Nojoo, mutta asiaan, meinas mennä pasmat sekasin kun hyppäs mittaristoon punanen merkkivalo notta kone kuuma. Kone seis ja virrat päälle, ropelli ei pyöri vaikka merkkivalo palaa että kone on kuuma.

Mikäs siinä sitten kannonpäällä istuessa ja harmitellessa että voi vanha vihtahousu kun tuntuu maanantaimalli olevan. Sulakkeet katottiin kunhan eka löydettiin (oli muuten aika kivassa jemmassa, tai sit liian yksinkertasessa :lol: ) siellä oli kaikki kunnossa.
Johdot tuntu olevan kunnossa ja liittimet kiinni, syyläri puhdas, ropellii ei pääse koettää että pyöriikö kun on niin mone ritilän ja levyn takana. Anturikin tuntuu toimivan koska jäähdyttyä ei pala valo ja kun kuumenee niin valo syttyy. Nestettä on syylärillä tarpeeksi.

Noh, huomenna huoltoon. Täytyy pojille sanoo et laittavat koneen atomeiks ja vaihtavat kaikki palikat mitkä tarvii. Saavat myös asentaa loput rensselit, itte en ehi.
Viisaammat ties neuvoa mua kun tuli koneeseen sama vika; kurkkaappas yks liitos flektille menevästä piuhasta. Se on siinä 20-30senttiä ennen flektiä, sinne pääsee vettä menemään ja ei ota kontaktia. Vaivasta pääsee helposti jos tunkee sen liittimen täyteen vaseliinia.
Can-Am 650XT tieliikenne -With Can-Am, You can! "Onko tää se mönkijäjätkä?"

Kuva
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Jahas, täytyy muistaa katsoa itte vielä huomenna tai sitten sanoa tuosta huollolle...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla oli sama juttu sen liittimen kanssa, flekti ei toiminut ekalla suokeikalla ennen kuin irroitin liittimen ja laitoin takaisin kiinni, sen jälkeen on pelittänyt.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Jees, kone tänään huoltoon aamusella ja iltapäivällä poies. Ropellista johto irti ja öljyvuodon syynä löysä ruuvi jossakin startin alapuolen tienoilla.
Samalla 10h huolto.

Olivat myös sitä mieltä että olisi lipsuttu luovutushuollossa. hrmph, ei ollenkaan kiva.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onko kenelläkään ollut seuraavan laista ongelmaa; herätevirrat jää päälle vaikka sammuttaa koneen ja ottaa avaimen pois. Kun esim. vilkuttaa, niin mittarivalot syttyy ja valot myös. Vika virtalukossa?
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Jos kyseessä uus 650 kana niin ne herätevalot käsittääkseni on ns.saattovalot. Sammuvat itsekseen hetken päästä kun on kone sammutettu.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja mikli »

Juu näin käy. Mut kun odottaa, että saattovalot sammuu, niin virrat lähtee edelleen vilkusta tai vaikka vinssin kytkimestä päälle. Kun laittaa tappokytkimen offille, niin ongelmaa ei esiinny. Käyntiin ei kuitenkaan onneks lähde ilman avainta.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sahköviat on aina vaikeita tapauksia kun vaihtoehtoja on useita. Ekana, onko lisälaitteitteet asennettu missä, kuten vinssi ja mahdolliset kahva/peukkulämppärit ja onko ne oikein kytketty?

Toinen mikä tulee mieleen on virtalukko/lukon pohja. Omassa pelissä sähköt on kiukutellut pitkin kesää ja lopuksi sitä ei saanut enään käyntiin. Syyksi paljastui virtalukko, vesi oli päässyt virtalukon pohjaan ja se aiheutti erinäisiä sähkövikoja/häiriöitä.

Koska kyse on takuulaitteesta niin helpoin/paras keino on viedä kömpijä merkkihuoltoon. Huollossa vika saattaa selvitä hyvinkin helposti kun he tökkäävät tietsikan kiinni kömpijän töpseliin ja lukee vikadiagnostiikan.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Hi-Lux
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Tammi 2006 20:57
Mönkijä:: kot kot 650tl
Paikkakunta: Hetjärvi

Viesti Kirjoittaja Hi-Lux »

Mulla oli valojenkanssa sama vika virtalukolla korjautui homma. Muita vikoja penkki lämpenee niin että m...t paistuu. perä huutaa. moottori vinkuu hitaalla ajettaessa. valot ei toiminu avasin johtojen liittimet oli taittunu linttaan nastat sisältä (oisko ollu kasaajalla kiire). peukun lämmitin rikki vaihdoin uuden. mittaristossa tuikkii välillä moottorin vikavalo. mutta korjaamolla käydessään aina on kuulemma kaikki kunnossa ei vikakoodeja eikä muita. noh ehkä 50h on kanalle liikaa :shock:
Jos mönkijällä sä metsään tahdot mennä nyt niin takuulla yllätyt...
Vastaa Viestiin