Can-Am jarrujen häviäminen

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.

kuinka jarrusi oat hävinneet, vaihtoehdot on selvitetty ekassa viestissä.

tapa 1
18
27%
tapa 2
29
44%
tapa 3
19
29%

Ääniä yhteensä: 66

kapwilson
2WD

Re: Can-Am jarrujen häviäminen

Viesti Kirjoittaja kapwilson »

Epäilyt vahvistuvat. Nyt kun tuota lunta on reilusti jarrulevyt jäätyvät silmin nähden. Ja kahva meinaa painua pohjaan ja jarrut ovat tehottomat vähän aikaa. Mutta ei samalla tavalla kuin kovalla pakkasella milloin kahva painuu totaalisesti pohjaan ja jarruja ei ole ollenkaan. Eli omasta mielestäni tässä on 2 eri "ongelmaa" 1. Jarrulevyt lämpiävät vaikkei niitä käytä kun ovat siellä perämurikan lähellä mihin flekti ym lämpösäteilee ja lumi tarrautuu niihin tms. 2. Kovalla pakkasella, antaako joku stefa läpi.

No onneksi kohta on kesä. :)
Nelivedolla
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Kannattaa kokeilla tuota ilmausta ensiapuna. Brp-insseillä on varmaan kamina kuumana amerikkoja myöten, joten joku ratkaisu tuohon löytyy. Olen nähnyt jossain myös nelipuolikkaan deeässän pääsylinteriä käytettävän ja vaiva kadonnut sillä, kuulemma. Vastuu kuulijalla edelleen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Mika_M
6WD

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Mites muilla on 2010 renegadeissa jarrut kehittyneet? Ei ole vielä ainakaan kuulunut maahantuojan suunnalta mitään jarrupäivityksestä ja vähän alkaa jo tuskastuttaa. Etenkin nyt kun pääsin kokeilemaan uutta outlanderia, jossa on ihan oikeat jarrut. Renessä on kovasti vipuja ja polkimia mutta yhdenkään takaa ei kunnollisia pysäyttimiä enää löydy. Uutena etujarru oli pehmeä ja muut ok, nyt tilanne on kehittynyt sellaiseksi että se pehmeä etujarru onkin paras jarruista. Takajarrukahvaa saa usein pumpata jotta sieltä mitään löytyy ja poljin on aivan kuollut... nesteitä ei ole kadonnut mihinkään, eli kai noissa jakotukeissa/takaiskuventtiileissä on sitten jotain vikaa sisällä?

Vai onko mulla ainoa ongelmakappale ja muiden renet pelaa aina vaan?
poke
Tracks

Tuossa jarruasiassa taitaa olla ainakin kolme tapaa toimia. Toinen on odotella tehtaan ratkaisua ja päivitystä tilanteeseen, joka kieltämättä tuntuu viipyvän. Toinen on viedä peli pärnäselle ja kieltäytyä ottamasta sitä takaisin ennenkuin jarrut on kunnossa. Kolmas, kallein vaihtoehto on tehdä itse asialle jotain. Tuo jarrusysteemi alkaa ilmeisesti olla liian monimutkainen pelatakseen kunnolla, noh, jostain syystä se kuitenkin kerää ilmaa järjestelmään. Pientä yksinkertaistamista ja komponenttien vaihtoa, voisi ongelmat olla hyvinkin taaksejäänyttä elämää. Niinkuin tuolla ylempänä kirjoitin, tuolla nelipuolikkaan DS:n pääsylinterillä on saatu ainakin etujarruun elämää. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
mikli
6WD
Mönkijä:: haluu 1k renen

Viesti Kirjoittaja mikli »

Mulla on aika hyvin jarrut pelanneet talven jälkeen. Pientä sanomista toki on, mm. käsijarru ja jalkajarru pelaavat toisinaan yhteen sillä lailla, että jalkajarrua kun painaa, niin käsijarrua tuppaa "nostamaan". Itse olen ainakin toistaiseksi sillä kannalla, että odotan tehtaan/maahantuojan toimia.
Mika_M
6WD

Jos vielä pahenee niin täytyy varmaan yrittää itse saada ilmaa pois systeemistä. Korjaamolle en vie konetta makaamaan ennenkuin niillä on jotain uutta tietoa tai jopa osia. Itse en myöskään ala takuuvehkeeseen mitään jarruosia vaihtelemaan, kyllä valmistajan pitää keksiä miten homma korjataan.
Mika_M
6WD

Eipä ole tänne ainakaan kuulunut mitään parannuksia vaivaan. Alkaa ottaa pannuun aika tavalla, ei tolla uskalla kohta enää ajaa kun ei ole kunnollisia jarruja. Molempia kahvoja ja poljinta kun tempaisee kaikkia kerralla niin saa jotain pitoa aikaan, muuten on hyvin vaatimatonta. Kai se on pakko viedä pajalle, kun vaan keksisi mistä löytyy sellainen korjaamo joka osaa näitä korjata.
rane
6WD
Mönkijä:: Can-Am 800 XT

Viesti Kirjoittaja rane »

Tohon vois vastata näin leikillisesti,niin kuin huollossa missä huomasivat että etupalat oli loppu.Me ollaan luultu että sä rane ajat etkä jarruttele :)
Uudenmaan Mönkijät Ry
poke
Tracks

Anteeksi jos toistan itseäni, tekisin itse jo asialle jotain, Mika_M henkesi on ainutkertainen, sitä ei mitkään takuut korvaa. -07 outin ja renen pääsylinteri (takajarruille) sekä 450:en DS:n pääsylinteri (etujarruille) ovat isompia halkaisijaltaan, tinkaisin hinnat pohjumiin ja laittaisin ensihätään jommat kummat tahi molemmat ja vaihtaisin samalla jarrunesteet paremmin lämpöä kestäviin, tai ainakin ilmaisin vanhat.

Toivoo Sepe
Mika_M
6WD

poke kirjoitti:-07 outin ja renen pääsylinteri (takajarruille) sekä 450:en DS:n pääsylinteri (etujarruille) ovat isompia halkaisijaltaan, tinkaisin hinnat pohjumiin ja laittaisin ensihätään jommat kummat tahi molemmat
Kiitän huolenpidosta, mutta en edelleenkään aio alkaa vaihtelemaan osia takuun alaiseen laitteeseen, etenkään jarruihin. Kyllähän vehje sentään pysähtyy edelleen, mutta outin jarrujen veroisista pysäyttimistä voi vain haaveilla.

Mutta, vien härvelin lähiaikoina huoltoon joka tapauksessa kun tuo tappokytkinkin pätkii. Katsokoot kuntoon sen ja jarruja samalla. Kyllä valtuutetun huollon/maahantuojan toimilla pitää saada koneeseen jarrut, ilman että käyttäjä alkaa itse soveltaa osia jostain muista laitteista. :shock:

Raportoin sitten kyllä miten kävi, löytyikö jarruja.
mr.Kreivi
6WD
Mönkijä:: scadam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr.Kreivi »

Mika_M kirjoitti: Kyllä valtuutetun huollon/maahantuojan toimilla pitää saada koneeseen jarrut :shock:
Todellakin, se on ainoa syy miks noita vehkeitä ostetaan uusina kun niissä on takuu ettei tarvii soveltaa.
(itsekin kävin jo poriseen aiheesta ja sovittiin että pannaan homma kuntoon - pitäähän miehellä jarrut olla.. :wink: )
poke
Tracks

Pääasia on tietysti että jarrut löytyy, tavalla tahi toisella. Nuot pääsylinterin vaihtovinkit ei kyllä mielestäni ole sovelluksia, vaan selviä parannuksia. Rautalanka- ja jeesusteippiviritelmät ehkä kuuluvat sovelluskastiin. :lol:
mr.Kreivi
6WD
Viesti:

poke kirjoitti:Pääasia on tietysti että jarrut löytyy, tavalla tahi toisella. Nuot pääsylinterin vaihtovinkit ei kyllä mielestäni ole sovelluksia, vaan selviä parannuksia. Rautalanka- ja jeesusteippiviritelmät ehkä kuuluvat sovelluskastiin. :lol:
Jeh. God bless ziisus-tape. :)
Mulla nyt ei se onkelma ilmeisesti ole samassa määrässä kuin teillä, enimmäkseen se tulee esiin siinä kun autonkyydissä lukitsen käsijarrun niin se löysää itekseen. Varsinainen jarrujen huonontuminen tulee jostainsyystä esille enämpi talvella kun tulee käytettyä suurempia nopeuksia - kesällä miiolen semmoinen kömpijä et siinä menossa ei edes huomaa jos joutuu pumppaan jarrua? (kun pumppaa muutenski..;) )

ps.Jos joku ehtii Keminmaahan iltapäiväksi niin tänään on tarkoitus lähteä ajelemaan ja katseleen paikkoja Elijärven ympäristöön.. ..mun p.0400546984
poke
Tracks

Nooh, meitsin laite on niin vanha ettei siinä ole kuin yksi kahva, joka pelittää hyvin. Ongelmia taisi ilmetä tuon monikahvaisuuden myötä.
mr.Kreivi
6WD
Viesti:

poke kirjoitti:Nooh, meitsin laite on niin vanha ettei siinä ole kuin yksi kahva, joka pelittää hyvin. Ongelmia taisi ilmetä tuon monikahvaisuuden myötä.
O-ou? - sulleioo siis ko kaasukahva?!? (ei siinä jarrut silloin voi paljoo vikoa.. :wink: )
Vastaa Viestiin