570 pro ensikokemuksia
Re: 570 pro ensikokemuksia
En tiedä kuinka raskaita lumikuormia siirtelet; minullahan on tuo ACE mutta kone on sama 570. En ole ketjuja enkä nastoja tarvinnut ja niin paljon raskasta märkää lunta siirtyy kuin levyssä korkeutta ja vääntöä tuntuisi riittävän.
Kyllä minusta tuo 570 kone vääntää ihan tarpeeksi mitä lumitöihin tulee ja kulutus on mielestäni hyvinkin kohtuullinen (riippuu myöskin ajotyylistä).
Kyllä minusta tuo 570 kone vääntää ihan tarpeeksi mitä lumitöihin tulee ja kulutus on mielestäni hyvinkin kohtuullinen (riippuu myöskin ajotyylistä).
-
- Tracks
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Ei ole Polariksen kone sama kuin Can Amissa oleva Rotaxin v-twin.
Tehot tosin lienevät "riittävän" lähellä samaa mutta eroahan tulee muustakin kuin tehoista, esim. voimansiirrosta ja Acen tapauksessa myös täysin erilaisesta ja eripainoisesta ajoneuvosta kuin perusmönkijästä.
Itse en ehkä vertaisi noita kahta erilaista laitetta toisiinsa.
"Ensi"kokemuksena (Otsikon Can Amista) sanoisin että bensaa tuntuu palavan (enimmäkseen) lumitöissä. Oisinko arviolta 100 litraa polttanu ja tunteja on semmonen 25. Onko tuo "normaalia"?
Tehot eivät todellakaan lopu kesken ja jos pitoa riittää, siirtyy lumikasa koosta riippumatta, oli se sitten märkää tai kuivaa. Kohta 2 metriä korkea tuo mun lumikasa mitä olen pihaan tehnyt
Tehot tosin lienevät "riittävän" lähellä samaa mutta eroahan tulee muustakin kuin tehoista, esim. voimansiirrosta ja Acen tapauksessa myös täysin erilaisesta ja eripainoisesta ajoneuvosta kuin perusmönkijästä.
Itse en ehkä vertaisi noita kahta erilaista laitetta toisiinsa.
"Ensi"kokemuksena (Otsikon Can Amista) sanoisin että bensaa tuntuu palavan (enimmäkseen) lumitöissä. Oisinko arviolta 100 litraa polttanu ja tunteja on semmonen 25. Onko tuo "normaalia"?
Tehot eivät todellakaan lopu kesken ja jos pitoa riittää, siirtyy lumikasa koosta riippumatta, oli se sitten märkää tai kuivaa. Kohta 2 metriä korkea tuo mun lumikasa mitä olen pihaan tehnyt

Viimeksi muokannut Tuuvinki, 22 Helmi 2016 08:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No, tulihan varsinainen lukihäiriö meikäläiselle. Olin vastaavinani Polariksen 570 laitteeseen mutta siellähän olikin tuo pro.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
Tuo takkuaminen johtuu vaihteiston siirto-osien välisestä kitkasta. Joka saattaa aikaamyöten helpottua kun aikansa niitä hankaa keskenään. Mutta siihen on olemassa korjaus.http://www.x1r.fi/tuotteet2 näillä tuotteilla ja täsmäaine tässä http://www.x1r.fi/metallinhoitoaine Tilaapa Tuuvinki tästä aine ja raportoi sivustolle miten toimii.Tuuvinki kirjoitti:Eilen aurailin ja pari kertaa meni vaihteet päälle niinku Yamahassa. Ihan ihmettelin asiaa. Sitten onneksi alkoi takkuamaan taas.
Aine kiinnittyy metallipinnoille kuumuudessa ja kovassa paineessa. Itse laitoin aineen viime kesänä kanan vaiheaskiin ja takkuaminen loppui siihen.
Mä laitoin toissapäivänä ton ihmeaineen vaihelaatikkoon,saas nähä alakaako notkistumaan. Oon vähä epäilevää sorttia noitten kans,mut saahan sitä kokeilla ja jos yhtään auttaa nii hyvä homma.
-
- 3WD
Kunhan laatikko käy kuumana ja käytetään vaihteita niin siitä se rupeaa notkistumaan. Minä laitoin myös moottoriin ja takaperään. Jos nyt kuulo ei ole kanan kaakatuksesta huonontunut niin voisi väittää että vaihteisto ja perä ovat hiljaisempia. Uskoisin että jakoketju ja laahaimet myös kestävät pitempään.
- Pappi
- Moderaattori
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Aika tarkkaa on tuo annostelu. Millaiset määrät olette laittaneet laatikkoon ja perään?
6 rosenttia öljymäärästä. Moottoriin ekakeralla 6 rosenttia ja seuraavat öljynvaihot 3 rosenttia
-
- Noppeli
- Mönkijä:: 570 max t3
Vaihdoin 650 xmr:n tähän 570 maxi proohon, lapset tykkäs kovasti takana olosta. Noin tunnin ajon jälkeen sanoisin että hyvä värkki.
Jännä kun niin jäykältä tuntuu tuohon edelliseen:D Vaihteet on tosi jäykät, jäykemmät mitä oli edellisessä uutena, mutta eikö ne siitä liesty.
laitetaan lisää kokemuksia kun ehditään, on viikko aikaa tehä lähemmin tuttavuutta
Jännä kun niin jäykältä tuntuu tuohon edelliseen:D Vaihteet on tosi jäykät, jäykemmät mitä oli edellisessä uutena, mutta eikö ne siitä liesty.
laitetaan lisää kokemuksia kun ehditään, on viikko aikaa tehä lähemmin tuttavuutta

No joo. Lopultai pääsin keskustele maahantuojan kans tosta vaihteiston jumittamisesta. Kertoivat että 570:een on vaihteistoa "parannettu" ettei takkuais,mut toisin on tainnu käydä. Mut eläpä hättäile,aikoivat alkaa selvittele asiaa ja kukaties huolto ottaa ton mun laitteen käsittelyyn. Kannattais muillai kellä samanlaista onkelmaa laittaa maahantuojalle viestiä. Laatuhan paranee ainoastaan nekatiivisen palautteen ansiosta,ei hyssyttelemällä. En valita vaan vien asiaa etepäin.
-
- 3WD
Näinhän se on että laatikko täytyy saada toimimaan ilman ihmeaineitakin
mutta joilla ei ole takuu enään voimassa ne joutuvat turvautuun humpuukiin
Onhan se kuitenkin tapauskohtainen mihin ihmeaine auttaa.

Onhan se kuitenkin tapauskohtainen mihin ihmeaine auttaa.
Moottoripyörä lähti ja 570 pro tuli taloon
Ajokokemusta ei ole vielä kerinnyt hirveästi kerääntyä. No maanantaina alkaa kuukauden loma jos sitä sitten kerkiäis sisäänajon suorittaa.

-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Se vaihteisto kyllä ajamalla hieroutuu. En tiiä minkä verran teillä on yleisesti koneista kokemusta, mutta ei niissä missään kaikki toimi niinkuin silkkihansikkain vaikka maksais miljoonia. Enkä usko että canan vaihteistolle saa kukaan mitään tehdyksi, kovaa ajoa vaan.
-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
...niin, taitaa ennen paaliin menoa olla kunnossa. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- Tracks
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Ei toi tosta muutu mikskään vaikka tanssis päällään.
Toiset vaan on herkempiä takkuamisille ja toisia ärsyttää pienikin takkuaminen.
Sen verran montaa Canukkaa on tullu koiteltua että jonkinlainen näkemys on jo toiminnasta enkä tosta kauheesti stressaa.
Eri asia sitten jos on säätö pielessä eikä pykälät ole kepin pykälien kohdalla.
Mutta toi että ajaa penkkaa vasten jäkkiin laitteen ja vaihde ei vaihdu, on ihan oma vika.
Toiset vaan on herkempiä takkuamisille ja toisia ärsyttää pienikin takkuaminen.
Sen verran montaa Canukkaa on tullu koiteltua että jonkinlainen näkemys on jo toiminnasta enkä tosta kauheesti stressaa.
Eri asia sitten jos on säätö pielessä eikä pykälät ole kepin pykälien kohdalla.
Mutta toi että ajaa penkkaa vasten jäkkiin laitteen ja vaihde ei vaihdu, on ihan oma vika.