Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se normaali sirinä kuuluu polttoainepumpusta. Itselläni sirinä loppui DS:stä pa-pumpun releen hajottua. Pian hajosi toinenkin rele joten kannattanee vaihtaa kerralla kaikki. Motonetissä ei montaa eutoa maksaneet. Releiden sijainnista Outissa ei ole tietoa. Juurikin tuolla toisella kerralla heitti low batt ja check engineä...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tilasin vetarin suojakumin, sellaisen ylivedettävän yleismallin. Harmi vaan että se pienempi suojakumin reikä, joka tulee vetoaksilan ympärille venyi liikaa ja on ihan liian väljä. Eli kiristysvaiheessa taittuu kumi kaksinkerroin itsenä päälle tai jää ihan rypylle. Pitää varmaan leikata pois ja yrittää uudella kumilla uudelleen? Vai onko ehdottaa jotain kikkaa miten tuon saisi vedenpitäväksi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu hieno homma, pitänee varmaan ottaa ohjekirjanen käteen ja tutkiskella mistä ne mahtaisivat löytyä jos vikaa on niissä!
Kiitos avusta!
Kiitos avusta!
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
800 Outin varista pari kysymystä. Avasin eilen kopan ja huomioin seuravaa:
Hihna on BRP:n oma ja ilmeisesti vaihdettu hiljattain. Hihna pyörii merkkeihin ( nuoliin hinassa) nähden väärinpäin. Mitä vaaraa/ongelmia tästä voi olla?
Tyhjäkäynnillä kuuluuko hihnan ja takimmaisen varin pyöriä koko ajan mukana vai pitäisikö takimmainen vari olla paikoillaan ( kun vaihde on vapaalla ). Kun vaihteen tökkää silmään, niin hihna pysähtyy ja etummainen vari jää pyörimään. Vaihde kytkeytyy kokolailla kovan äänen kanssa. Otin tapahtumasta videonkin, mutta sitä ei taida saada tänne linkitettyä suoraan tänne.
Ei ole aiemmin tarvinnut varin kanssa olla tekemisissä, mutta aukaisin nyt senkin, kun koko mönkijä on muutenkin riisuttu alastomaksi.
Hihna on BRP:n oma ja ilmeisesti vaihdettu hiljattain. Hihna pyörii merkkeihin ( nuoliin hinassa) nähden väärinpäin. Mitä vaaraa/ongelmia tästä voi olla?
Tyhjäkäynnillä kuuluuko hihnan ja takimmaisen varin pyöriä koko ajan mukana vai pitäisikö takimmainen vari olla paikoillaan ( kun vaihde on vapaalla ). Kun vaihteen tökkää silmään, niin hihna pysähtyy ja etummainen vari jää pyörimään. Vaihde kytkeytyy kokolailla kovan äänen kanssa. Otin tapahtumasta videonkin, mutta sitä ei taida saada tänne linkitettyä suoraan tänne.
Ei ole aiemmin tarvinnut varin kanssa olla tekemisissä, mutta aukaisin nyt senkin, kun koko mönkijä on muutenkin riisuttu alastomaksi.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuuluu pyöriä mukana. Sen ykkösvarin keskellä olevan yksisuuntalaakerin laakerointi on niin jäykkä että se kyllä pyörittää hihnaa ja lootan sisäänmenoakselia jos vaihde on vapaalla.kekkonem kirjoitti:Tyhjäkäynnillä kuuluuko hihnan ja takimmaisen varin pyöriä koko ajan mukana vai pitäisikö takimmainen vari olla paikoillaan ( kun vaihde on vapaalla ).
Hihnan pyörimissuunnasta en osaa sanoa mitään.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pareen olis kääntää remeli oikeinpäin. Koheltaja tuolla Can-Am osaston variaattorin hihna osiossa neuvoikin miten homma hoituu, sivu yksi vassokuu. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok. Kiitoksia neuvoista. Miten onkin hihnan ed. omistaja saanut väärinpäin. Ei nimittäin ole ihan pienimmästä päästä nuo suuntanuolet...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viitsisikö joku vielä laittaa linkin mistä saan suoraan tilattua nuo pa-pumpun releet, itse etsi tunnnin motonetistä, mutten löytänyt niitä. Releiden sijainnin tiedän suunilleen, sillä aina kun yritän käynnistää konetta kuuluu releistä hirveää napinaa ja pauketta, jostain mönkijän etuosan suunnalta.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Melkein kannattaa irroittaa alkuperäinen ja mennä sen kanssa niin saa vastaavan. Noita kun on niin monenlaisia. DS:ssä pa-pumpulle on yksi rele, jähyttäjälle yksi ja sitten kolmas on joku päärele tms? Outtumiehet voi kertoilla miten noissa, mutta tuskin kauas heittää. Ei muuta kun purkuhommiin 

-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
- Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
- Paikkakunta: Lapua
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olin eilen ajelemassa, niin mönkijään tuli vikatila ylikuumeneminen.
Vika tuli, kun mönkijä kävi tyhjäkäyntiä muutaman minuutin, ja lähti pois, kun sammutti koneen.
Tiellä kun ajoi niin ei ollut mitään, mutta taas hitaassa möyrinnässä tuli ilmoitus kuumenemisesta.
Olen ihmetellyt koko sisäänajon aikana kun flekti huutaa kokoajan, ja kokeillut flektin takaa virtaavaa ilmaa, niin ei se ainakaan kovin kuumaa ole.
Jäähdytinnesteet ovat paisuntasäiliössä alarajan alle muutaman sentin, voisko vika johtua siitä.
Pitää täs ny vielä ajaa muutama tunti kevyttä tieajoa ja viedä kone ensimmäseen huoltoon, niin saavat tutkia asiaa.
Vika tuli, kun mönkijä kävi tyhjäkäyntiä muutaman minuutin, ja lähti pois, kun sammutti koneen.
Tiellä kun ajoi niin ei ollut mitään, mutta taas hitaassa möyrinnässä tuli ilmoitus kuumenemisesta.
Olen ihmetellyt koko sisäänajon aikana kun flekti huutaa kokoajan, ja kokeillut flektin takaa virtaavaa ilmaa, niin ei se ainakaan kovin kuumaa ole.
Jäähdytinnesteet ovat paisuntasäiliössä alarajan alle muutaman sentin, voisko vika johtua siitä.
Pitää täs ny vielä ajaa muutama tunti kevyttä tieajoa ja viedä kone ensimmäseen huoltoon, niin saavat tutkia asiaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkista jäähdytin että se ei ole jostain syystä turvonnut umpeen, näkyykö jäähdyttimen läpi vai onko kennot kiinni toisissaan? Termari tai vesipumppu viallinen?
Jos jäähdytin on ok, niin kannattaa melkein kiikuttaa huollon tarkistettavaksi. Tosin sisäänajon aikana peli käy normaalia lämpimämpänä sisäänajo ohjelman takia, voi johtua pelkästään siitä toi vika.
Jos jäähdytin on ok, niin kannattaa melkein kiikuttaa huollon tarkistettavaksi. Tosin sisäänajon aikana peli käy normaalia lämpimämpänä sisäänajo ohjelman takia, voi johtua pelkästään siitä toi vika.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
- Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
- Paikkakunta: Lapua
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kävin tarkistamassa jäähdyttimen ja se näytti aivan ehjältä, läpi näkyi.
Sisäänajo ohjelma mullakin on käynyt mielessä.
Sisäänajo ohjelma mullakin on käynyt mielessä.
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
kekkonem kirjoitti:800 Outin varista pari kysymystä. Avasin eilen kopan ja huomioin seuravaa:
Hihna on BRP:n oma ja ilmeisesti vaihdettu hiljattain. Hihna pyörii merkkeihin ( nuoliin hinassa) nähden väärinpäin. Mitä vaaraa/ongelmia tästä voi olla?
Eipä tuolla hihnan pyörimissuunnalla ole väliä, kuhan et vaan mee muuttaan sitä.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
-
- 6WD
- Viestit: 532
- Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Muhos City
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Töistä lähtiessäni DS heitti pienen ongelman. Koetin startata ja moottori pyörähtikin muutaman kerran, mutta sitten loppui yhteistyö. Toisella kerralla startatessa ei kuulunut kuin kovaa nakutusta akun tienoilta sekä hieman pienempää keulilta... Virrat tulee päälle normaalisti ja muuten kaikki pelaa (pa-pumppu ym) mutta startatessa naksuttelee vain. Mönkijä oli oikeastaan ensimmäisen kerran yön ulkona lumisateessa, joten liekkö sillä sitten ollut jotain vaikutusta? Luulisi noiden nyt säätäkin hieman kestävän?!
Käytin piuhat irti akusta ja niitä takaisin kiinnittäessä räpsyivät muun muassa mittarivalot päälle vaikka ei avain ollut "ON"-asennossa?! Eli onko jotakin nyt mahdollisesti oikosessa?
Käytin piuhat irti akusta ja niitä takaisin kiinnittäessä räpsyivät muun muassa mittarivalot päälle vaikka ei avain ollut "ON"-asennossa?! Eli onko jotakin nyt mahdollisesti oikosessa?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se punainen tappo kytkin temppuilee jos oot siitä sammuttanu. Rämppää kytkintä tai jos rämpääminen ei auta niin auki vaan ja kuivaus ja uudet rasvat sisään.
lisäys: Ikinä ei kannata siitä kytkimestä sammuttaa vaan aina avaimesta.
lisäys: Ikinä ei kannata siitä kytkimestä sammuttaa vaan aina avaimesta.
Grey kirjoitti:Töistä lähtiessäni DS heitti pienen ongelman. Koetin startata ja moottori pyörähtikin muutaman kerran, mutta sitten loppui yhteistyö. Toisella kerralla startatessa ei kuulunut kuin kovaa nakutusta akun tienoilta sekä hieman pienempää keulilta... Virrat tulee päälle normaalisti ja muuten kaikki pelaa (pa-pumppu ym) mutta startatessa naksuttelee vain. Mönkijä oli oikeastaan ensimmäisen kerran yön ulkona lumisateessa, joten liekkö sillä sitten ollut jotain vaikutusta? Luulisi noiden nyt säätäkin hieman kestävän?!
Käytin piuhat irti akusta ja niitä takaisin kiinnittäessä räpsyivät muun muassa mittarivalot päälle vaikka ei avain ollut "ON"-asennossa?! Eli onko jotakin nyt mahdollisesti oikosessa?