Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Grey »

Se normaali sirinä kuuluu polttoainepumpusta. Itselläni sirinä loppui DS:stä pa-pumpun releen hajottua. Pian hajosi toinenkin rele joten kannattanee vaihtaa kerralla kaikki. Motonetissä ei montaa eutoa maksaneet. Releiden sijainnista Outissa ei ole tietoa. Juurikin tuolla toisella kerralla heitti low batt ja check engineä...
Jonttu
6WD
Viestit: 366
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tilasin vetarin suojakumin, sellaisen ylivedettävän yleismallin. Harmi vaan että se pienempi suojakumin reikä, joka tulee vetoaksilan ympärille venyi liikaa ja on ihan liian väljä. Eli kiristysvaiheessa taittuu kumi kaksinkerroin itsenä päälle tai jää ihan rypylle. Pitää varmaan leikata pois ja yrittää uudella kumilla uudelleen? Vai onko ehdottaa jotain kikkaa miten tuon saisi vedenpitäväksi
Hämski
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Marras 2010 14:18

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hämski »

Juu hieno homma, pitänee varmaan ottaa ohjekirjanen käteen ja tutkiskella mistä ne mahtaisivat löytyä jos vikaa on niissä!
Kiitos avusta!
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

800 Outin varista pari kysymystä. Avasin eilen kopan ja huomioin seuravaa:

Hihna on BRP:n oma ja ilmeisesti vaihdettu hiljattain. Hihna pyörii merkkeihin ( nuoliin hinassa) nähden väärinpäin. Mitä vaaraa/ongelmia tästä voi olla?

Tyhjäkäynnillä kuuluuko hihnan ja takimmaisen varin pyöriä koko ajan mukana vai pitäisikö takimmainen vari olla paikoillaan ( kun vaihde on vapaalla ). Kun vaihteen tökkää silmään, niin hihna pysähtyy ja etummainen vari jää pyörimään. Vaihde kytkeytyy kokolailla kovan äänen kanssa. Otin tapahtumasta videonkin, mutta sitä ei taida saada tänne linkitettyä suoraan tänne.

Ei ole aiemmin tarvinnut varin kanssa olla tekemisissä, mutta aukaisin nyt senkin, kun koko mönkijä on muutenkin riisuttu alastomaksi.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

kekkonem kirjoitti:Tyhjäkäynnillä kuuluuko hihnan ja takimmaisen varin pyöriä koko ajan mukana vai pitäisikö takimmainen vari olla paikoillaan ( kun vaihde on vapaalla ).
Kuuluu pyöriä mukana. Sen ykkösvarin keskellä olevan yksisuuntalaakerin laakerointi on niin jäykkä että se kyllä pyörittää hihnaa ja lootan sisäänmenoakselia jos vaihde on vapaalla.

Hihnan pyörimissuunnasta en osaa sanoa mitään.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Pareen olis kääntää remeli oikeinpäin. Koheltaja tuolla Can-Am osaston variaattorin hihna osiossa neuvoikin miten homma hoituu, sivu yksi vassokuu. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Ok. Kiitoksia neuvoista. Miten onkin hihnan ed. omistaja saanut väärinpäin. Ei nimittäin ole ihan pienimmästä päästä nuo suuntanuolet...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Hämski
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Marras 2010 14:18

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hämski »

Viitsisikö joku vielä laittaa linkin mistä saan suoraan tilattua nuo pa-pumpun releet, itse etsi tunnnin motonetistä, mutten löytänyt niitä. Releiden sijainnin tiedän suunilleen, sillä aina kun yritän käynnistää konetta kuuluu releistä hirveää napinaa ja pauketta, jostain mönkijän etuosan suunnalta.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Grey »

Melkein kannattaa irroittaa alkuperäinen ja mennä sen kanssa niin saa vastaavan. Noita kun on niin monenlaisia. DS:ssä pa-pumpulle on yksi rele, jähyttäjälle yksi ja sitten kolmas on joku päärele tms? Outtumiehet voi kertoilla miten noissa, mutta tuskin kauas heittää. Ei muuta kun purkuhommiin :D
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Olin eilen ajelemassa, niin mönkijään tuli vikatila ylikuumeneminen.
Vika tuli, kun mönkijä kävi tyhjäkäyntiä muutaman minuutin, ja lähti pois, kun sammutti koneen.
Tiellä kun ajoi niin ei ollut mitään, mutta taas hitaassa möyrinnässä tuli ilmoitus kuumenemisesta.
Olen ihmetellyt koko sisäänajon aikana kun flekti huutaa kokoajan, ja kokeillut flektin takaa virtaavaa ilmaa, niin ei se ainakaan kovin kuumaa ole.
Jäähdytinnesteet ovat paisuntasäiliössä alarajan alle muutaman sentin, voisko vika johtua siitä.
Pitää täs ny vielä ajaa muutama tunti kevyttä tieajoa ja viedä kone ensimmäseen huoltoon, niin saavat tutkia asiaa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tarkista jäähdytin että se ei ole jostain syystä turvonnut umpeen, näkyykö jäähdyttimen läpi vai onko kennot kiinni toisissaan? Termari tai vesipumppu viallinen?

Jos jäähdytin on ok, niin kannattaa melkein kiikuttaa huollon tarkistettavaksi. Tosin sisäänajon aikana peli käy normaalia lämpimämpänä sisäänajo ohjelman takia, voi johtua pelkästään siitä toi vika.
Kylätason mönkijäkuski
Pontti
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Huhti 2005 21:00
Mönkijä:: Can-am XMR 1000R 2016
Paikkakunta: Lapua

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pontti »

Kävin tarkistamassa jäähdyttimen ja se näytti aivan ehjältä, läpi näkyi.
Sisäänajo ohjelma mullakin on käynyt mielessä.
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

kekkonem kirjoitti:800 Outin varista pari kysymystä. Avasin eilen kopan ja huomioin seuravaa:

Hihna on BRP:n oma ja ilmeisesti vaihdettu hiljattain. Hihna pyörii merkkeihin ( nuoliin hinassa) nähden väärinpäin. Mitä vaaraa/ongelmia tästä voi olla?

Eipä tuolla hihnan pyörimissuunnalla ole väliä, kuhan et vaan mee muuttaan sitä.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Grey »

Töistä lähtiessäni DS heitti pienen ongelman. Koetin startata ja moottori pyörähtikin muutaman kerran, mutta sitten loppui yhteistyö. Toisella kerralla startatessa ei kuulunut kuin kovaa nakutusta akun tienoilta sekä hieman pienempää keulilta... Virrat tulee päälle normaalisti ja muuten kaikki pelaa (pa-pumppu ym) mutta startatessa naksuttelee vain. Mönkijä oli oikeastaan ensimmäisen kerran yön ulkona lumisateessa, joten liekkö sillä sitten ollut jotain vaikutusta? Luulisi noiden nyt säätäkin hieman kestävän?!

Käytin piuhat irti akusta ja niitä takaisin kiinnittäessä räpsyivät muun muassa mittarivalot päälle vaikka ei avain ollut "ON"-asennossa?! Eli onko jotakin nyt mahdollisesti oikosessa?
Dago
4WD
Viestit: 244
Liittynyt: 11 Loka 2008 13:16
Mönkijä:: RZR S TL -10
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Dago »

Se punainen tappo kytkin temppuilee jos oot siitä sammuttanu. Rämppää kytkintä tai jos rämpääminen ei auta niin auki vaan ja kuivaus ja uudet rasvat sisään.
lisäys: Ikinä ei kannata siitä kytkimestä sammuttaa vaan aina avaimesta.
Grey kirjoitti:Töistä lähtiessäni DS heitti pienen ongelman. Koetin startata ja moottori pyörähtikin muutaman kerran, mutta sitten loppui yhteistyö. Toisella kerralla startatessa ei kuulunut kuin kovaa nakutusta akun tienoilta sekä hieman pienempää keulilta... Virrat tulee päälle normaalisti ja muuten kaikki pelaa (pa-pumppu ym) mutta startatessa naksuttelee vain. Mönkijä oli oikeastaan ensimmäisen kerran yön ulkona lumisateessa, joten liekkö sillä sitten ollut jotain vaikutusta? Luulisi noiden nyt säätäkin hieman kestävän?!

Käytin piuhat irti akusta ja niitä takaisin kiinnittäessä räpsyivät muun muassa mittarivalot päälle vaikka ei avain ollut "ON"-asennossa?! Eli onko jotakin nyt mahdollisesti oikosessa?
Vastaa Viestiin