Zkeban outlander päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
digiaslak

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Kyllä tuo Noppelin ostaminen on sinun yksi tärkeimmistä mönkijän ostoista, ja varmhaan muistatte molemmat sen iänpäivät. =D>

Siitä ne pikkuset oppii huristelemhan, ja askel kerralhan vain isompaa alle. Meillä tyttärille piti laittaa jo samankokoinen päristin kuin isille, eli traktoreilla menhän tuntureille, mökille ja kalareissuille! Mukavaa yhteistä tekemistä! :D
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo Noppeli on varmasti hyvä ostos. Oppii juniori ajamaan ja tuommosen myyminen eteenpäin on helppoa. :D
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Kyseessähän ei siis ole noppeli vaan quadsport. Tuota yksilöä en saanut ostettua omaksi vaan se saatiin likalle lainaksi. Jos sillä riittää kiinnostusta tuohon niin sitten katotaan jotakin isompaa omaksi :D
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Tänään olikin vuorossa pirun mukava reitti tuolla Karhula Kotka akselilla. Oli suota, oli soramonttuja, oli vesistöjä... :D

Kuva

Kuva

Kuva
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Noniin nyt on snorkkelin osat käsissä. Jos vaikka viikonloppuna askartelispaskartelis sukellusveneen kuntoon.

Kuva
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Enhän miä sitte malttanu varttuu viikonloppuun vaan piti alkaa purkamaa jo nyt. Aikamoinen homma on tuossa etukatteessa. Tuhat ruuvia ja pulttia ja klipsiä ja tiäs mitä :D Huomen ehtii vielä hakea vetarin suojakumia liitosyhteiksi. Suoritin puskuhitsausta vanhalla silitysraudalla :D :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja maxim »

Noniin kohta pääsee syvempiin ojiin ajelemaan 8) nosta syyläri samalla eturitsille.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Muuten kyllä nostaisin mut ei ole oikeen mun mieleen se asennus.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Nonni, viikonloppu kärsitty ja snorkkeli valmistettu. Ohessa kuvia tapahtuneesta. Tunteja meni varmaan joku 15-20. Pitää tuohon moottorin imuputkeen vielä joku sukkahousu virittää ja varin putkiin vielä yhdet 45ast. kulmat. Puhaltaa niin pirusti toi poistopuoli :D Pahoittelen kuvavirtaa :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

[Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

joku halvattu oli rakentanu liian pitkät tötteröt viikonloppuna lonkeropäissään. Tänään kun koeajoa suorittelin huomasin että sarvet ottaa kiinni torviin. Ei muuta kun muutostöitä tekemään ja silitysrauta kuumaksi :D

Kuva

Kuva

Kuva
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Puuuh.. Virheistä oppii toimii myö näiden mönkijöiden kanssa :oops: Nyt näyttäis siltä että snorkkelit EVO3 olis toimiva =D> Eka oli liian pitkät. Tokassa versiossa oli koneen imuilma liian pieni (50mm) ja nyt kolmanteen versioon muutin tuon koneen ilman 63mm putkeksi ja taas kulkee!! samalla laitoin aluteippiä katteiden sisäpuolelle jos sattuu vaikka lämpenemään :D

Kuva

Kuva

Kuva
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Zkeba kirjoitti:Tokassa versiossa oli koneen imuilma liian pieni (50mm) ja nyt kolmanteen versioon muutin tuon koneen ilman 63mm putkeksi ja taas kulkee!!
Hä?? Oliko 50mm liian ahdas? :shock: Mistä kohdasta teit imuilman koppaan? Kehtaatko siitä ottaa kuvaa... :wink:
nimim. "imuilman putkea suunnittelemassa..."
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Joo eli tuosta kuvasta ku katsot niin punaisen viirun kohdalta poikki ja siihen se kiinni. 50mm ahisti niin kovasti että ei oikeen ylhäältä vetänyt (huomasi todella hyvin) Ja kyllähän kun noita valmiita snorkkelikittejä katsoo niin koneen imu on isompaa rööriä kun varin putket. Kotelon pohjaan en viitsinyt alkaa reikää tekemään. Kaverin renessä on tuollai samalla tavalla tehty ja se toimii niin ajattelin että ei viitsi alkaa tuhoamaan. Yhteensä tuo setti tuli maksamaan ~70e. halvemmallakin sen voisi tehdä. Nyt tuli varmuudenvuoksi tilattua paljon ylimääräisiä osia.

Kuva
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ok, eli liitit putken tuohon alkup.imuputkeen? Itse funtsin jos tuosta viivan yläpuolelta kannen kulmaan tekisi reiän ja putken pätkä siihen. Sisäpuolella ei mitään ihmeempää sillä kohdin.
Putki pysyy mittaristokotelon sisällä, en tuo sitä ulos.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Zkeban outlander päiväkirja

Viesti Kirjoittaja poke »

Nyt kun noita tuubeja rakentelette, niin tosi mies siirtäisi tuon kampikammion tuuletusletkun putsarin kanteen mahd. korkealle mihin se sopii.

Jos syvissä vesissä sattuu lipsahtamaan koteloon vettä, suorin reitti sieltä pois on kampikammio.
Sitten ei auta enää koneen pystyyn nostot ja kuivaukset, kun se on ajokelvoton öljyjen osalta.
Se on kömpijä vaikea pystyssä pideltävä, kun mennään sarvia myöden.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin