Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Raidelevys (jos nyt pilkku viilataan) ei muutu miksikään renkaita vaihtamalla. Ainostaan vanteen muutoksella se muutuu kun ns. offset vähenee tahi kasvaa.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Ihan hyvähän tuo oli ajaa kun pienen lenkin käväsin. Pitäs vaan ne rattaat saaha pikasesti niin pääsis kunnolla testaan.
□■
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Nyt ois ku sais vaan kumet vanteelle!


Polliisillakaan ole mitään sanottavaa kun ajaa renkaat tussuna

Eli 28x12-12 zillat joka kulmaan, itp ss212 vanteella. Kyllä oli paljo kevyemmän tuntoset kumit mitä 27" mudlite... tiiä sitte.
Niin ja kiitokset hermus jussille logokilpailun lahjakortista. Tuli tarpeeseen!


Polliisillakaan ole mitään sanottavaa kun ajaa renkaat tussuna


Eli 28x12-12 zillat joka kulmaan, itp ss212 vanteella. Kyllä oli paljo kevyemmän tuntoset kumit mitä 27" mudlite... tiiä sitte.
Niin ja kiitokset hermus jussille logokilpailun lahjakortista. Tuli tarpeeseen!
□■
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Piti ihan sairasloman kunniaks kokeilla tempasta nuo koiranluut irti...CanMuli kirjoitti: Ja eilen ennen ajoreissua otin koiranluut irti
Suosittelen kaikille jotka tykkää ajaa muuallakin ku asfaltilla. Eteneminenki on aivan eri luokkaa kun kaikki tassut pysyy maassa kiinni, eikä aina yksi ratas ilmassa.
Ensimmäinen mutka asfaltilla ja tuntu että kippaa koko härveli

Ei oo oikein maastoa tässä nurkilla että ois päässy maastossa testaamaan mutta tiellä ajaessa alkutuntuma on ainakin melko kiikkerä. Voihan se olla että maastossa tuo toimii mutta itellä tulee ajettua tielläkin. Ainakin jos pitää 40 vauhdissa äkkiliikkeitä ruveta tekemään niin tuohan heittää selästä

Pitänee ruuvata takasin paikalleen.
Nyt ois sorvarilla korotuspalikat valmiina... Projektia viikonlopulle.
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Huhhuh! Aika komeat on nuo Zillat!
Mahtuukohan kääntymään?

Mahtuukohan kääntymään?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Rouheet renkaat
, jos ei liikaa vaivaa ni käytäppäs renkaita vaalla niin saadaan selville paljon rengas oikeasti painaa.

-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Eiköhän nuo mahdu kääntyyn. Vaimon veljellä on 28" zillat maksikanassa ja on mahtunu. Paitsi että ne on ollu 10" leveät... Jos ottaa johonki kiinni niin muokataan.
Painoa näytti olevan 12,6kg/ rengas

Vanteella painoa 4.9

Täytyy punnita vakiorattaatki kunhan pääsee vaihtamaan.
Jukuosmalle vielä, niin kyllä sillä pystyy ajamaan ilman koiranluita tielläki, kunhan saat palikat paikalleen. Voi olla että en tee taakse ollenkaan paloja kun nyt tuntuu hyvältä ajaa kun takajouset on kireimmillään ja edessä palikat.
Painoa näytti olevan 12,6kg/ rengas

Vanteella painoa 4.9

Täytyy punnita vakiorattaatki kunhan pääsee vaihtamaan.
Jukuosmalle vielä, niin kyllä sillä pystyy ajamaan ilman koiranluita tielläki, kunhan saat palikat paikalleen. Voi olla että en tee taakse ollenkaan paloja kun nyt tuntuu hyvältä ajaa kun takajouset on kireimmillään ja edessä palikat.
□■
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Juu tarkotus olikin ottaa tuntumaa kun saa korotuspalikat paikalleen. Zilloista odottelen kanssa mielenkiinnolla kokemuksia! Vielä jos saat vertailukuvan maavarasta kaljatölkkien ja zillojen kera 

Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Nyt on rattaat vanteella ja alla. Tosin tällä hetkellä vakiomuttereilla, joten en viitti vielä maastoon lähtä. Huomenna pitäs tulla itpn omat mutterit.

siinä ensimmäinen vanteella ja tussu vieressä


Ensimmäinen paikallaan

Ja kyllähän nuo maxxiksen tuumat on jotaki ihan mitä sattuu... eihän tuo kehä muutu juuri miksikään, kun vertaa vakio 26" rattaaseen.

Siinä jukuosmalle

Jospa noilla taas pääsis sinne minne pitääki.

siinä ensimmäinen vanteella ja tussu vieressä


Ensimmäinen paikallaan

Ja kyllähän nuo maxxiksen tuumat on jotaki ihan mitä sattuu... eihän tuo kehä muutu juuri miksikään, kun vertaa vakio 26" rattaaseen.

Siinä jukuosmalle

Jospa noilla taas pääsis sinne minne pitääki.
□■
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Voi olla että joutuu investoimaan lokarien levikkeet nyt kun nuo etuset tulee varmasti viskomaan kaikenlaista maaperää kohti naamaa.
Ja kävin tossa puntaroimassa vielä vakiorattaat, niin etuset paino 12.6kg ja takaset 14.1kg, yhteensä siis 53.4kg. Ja zillojen ja itpn vanteiden painoksi puntaroin 70kg koko kierros. Eli ei paha painonnousu mönkkärillä, 16.6kg.
Ja kävin tossa puntaroimassa vielä vakiorattaat, niin etuset paino 12.6kg ja takaset 14.1kg, yhteensä siis 53.4kg. Ja zillojen ja itpn vanteiden painoksi puntaroin 70kg koko kierros. Eli ei paha painonnousu mönkkärillä, 16.6kg.
□■
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Joo kieltämättä odotin kanssa että ois vähän enemmän antanu maavaraa zillat... Tulitko mitanneeks mitä on kokonaisleveys kamppeella nyt? Mahtuko etuset pyörimään kunnolla?
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Aikalailla tasan tarkkaan 130cm leveyttä. Ainaki mahtu tiellä ajaessa kääntymään. Pittää viikonloppuna käydä maastolenkki niin näkee ottaako ääriasennoissaan mihinkään. Nyt oli tankki tyhjä enkä jaksanu lähtä bensaa hakemaan.
□■
-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Tuli vaan mieleen että eikö tuon korotuksen olis voinu tehä ihan vaan holkilla sinne jousen alapäähän? Siis jousen ja esarin säätömulikan väliin? Mutta hatun nosto noiden teosta ja varsinki työstötavoista.
Huomenissa pitää lähteä hakemaan itellekki Zillat alle ku sain Oulun Ojan Raudasta ylitsepääsemättömän tarjouksen, paitsi etuset tulee vaan 10" leveänä.

Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Mielenkiintoista ja mukavaa seurata tätä antoisaa topiikkia! Hieno homma että canmuli jaksaa päivitellä asioita ja kuvia tänne foorumille!
Hyvät renkaat olet valinnut. Keveät ja kuulemma pitävätkin hyvin. Itsellä tulee omaan canaan eteen zillat 28x11-14 (olleet pollessa edessä) ja taakse ITP Mega Mayhem 28x11-14. Jäi nämä ITP:t pollen sarjasta kun eteen oli tarkoitus laitaa nämä ja 27 ITP:t tuli myytyä aiemmin. Yllättäen on vaan tuo zilla vähän isompi halkaisijaltaan kuin ITP. Saapa nähdä miten sopii pyörimään, en ole vielä alle niitä ruuvannut.
Aika hyvin pitää nuo painot paikkaansa ainakin tällä sivustolla zillojen suhteen: http://www.mud-throwers.com/inc/sdetail/62/12045. Painoksi ilmoitetaan 12.5 kg. Miten tarkka vaaka lie canmulilla jolla olet mitannut painon.
Hyvät renkaat olet valinnut. Keveät ja kuulemma pitävätkin hyvin. Itsellä tulee omaan canaan eteen zillat 28x11-14 (olleet pollessa edessä) ja taakse ITP Mega Mayhem 28x11-14. Jäi nämä ITP:t pollen sarjasta kun eteen oli tarkoitus laitaa nämä ja 27 ITP:t tuli myytyä aiemmin. Yllättäen on vaan tuo zilla vähän isompi halkaisijaltaan kuin ITP. Saapa nähdä miten sopii pyörimään, en ole vielä alle niitä ruuvannut.
Aika hyvin pitää nuo painot paikkaansa ainakin tällä sivustolla zillojen suhteen: http://www.mud-throwers.com/inc/sdetail/62/12045. Painoksi ilmoitetaan 12.5 kg. Miten tarkka vaaka lie canmulilla jolla olet mitannut painon.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-am outlander 500 dps T3 (pätkä)
Oishan sen voinu niinki tehdä. Ja luultavasti teen seuraavalla kerralla niin. Oli sen verran kova homma että luultavasti sen iskarin ja jousen irrottaa kokonaan vähä helpommalla. Siittä vaan ei ole minkäänlaista kokemusta.Kurtti kirjoitti:Tuli vaan mieleen että eikö tuon korotuksen olis voinu tehä ihan vaan holkilla sinne jousen alapäähän? Siis jousen ja esarin säätömulikan väliin? Mutta hatun nosto noiden teosta ja varsinki työstötavoista.Huomenissa pitää lähteä hakemaan itellekki Zillat alle ku sain Oulun Ojan Raudasta ylitsepääsemättömän tarjouksen, paitsi etuset tulee vaan 10" leveänä.
Kannattaa jssm kattoa että kehät on samat niissä rattaissa. Kun eksästä vaihettiin etukartaani 3 kertaa niin voi olla että osiltaan johtu just 10" leveän ja 12" leveän renkaan kehän erosta. Tietenkään en voi varma olla mutta varmuuden vuoksi otin nyt kaikki saman levysenä. Ja paineet aina samat joka renkaaseen. Saa ainaki sulkea yhen vaikuttajan pois, jos tästä menee myös kardaani.
□■