Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja keulii »

Normaalia Warn laatua. Huolto sitä takuuseen rassaa, toimii aikansa ja lopulta jää sinun riesaksi.
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Morjens

Henkilökohtaisten Can Am - Warn vinssien kokemusten osalta, takuuseen vaihdettiin muistaakseni 4-vinssiä ja kaikilla kerroilla
vika oli vinssissä -> ei kontaktorissa. Oire sama -> kontaktori napsahtaa, mutta ei kelaa.

Yhden vinssin avasin ja "lämpöhalvaantumista" havaittavissa, eli isompaa akkua + paksumpia kaapeleita (virta loppuu -> "lämpenee")
sekä pylpyrää (vetovoima loppuu -> "lämpenee") suosittelen. Tiukassa paikassa helposti vetää nämä pienet vinssit liian kovalle rasitukselle
painavilla Can Am vehkeillä. Uuteen kamppeeseen tulee allekirjoittaneelle n.3000kg vetävät vinssit suunnittelussa olevalla G2 asennuslevyllä
sekä joillekkin lukijoille tutulla virtapäivityksellä.

Kannattaa Tuuvinki tiedustella huollosta selkeässä vinssihommassa esim. matkahuoltotoimitusta. Edellisessä laitteessani merkkihuolto
toivoi muutenkin oman laitteeni toimittamista ilman vinssiä huoltoon pohjapanssarin / vinssin töisevyyden johdosta (etuperäöljytyö).

Autotalliolosuhteissa voi kokeilla, onko vinssi vai kontaktori rikki vaikka starttikaapeleilla virtaa vinssin napoihin syöttämällä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Siis tuo oli niin oikea kommentti... Siis ne kaapelit. Ei niin pientä vinssiä, ettei suurinta kaapelia. Yhtään vinssiä en ole saanu tällä keinoin rikki tai palamaan... Ja oooon vinssannu !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

No rasitusta tossa ei ole ollu. Lumilevyn vein varastoon kun kamppeen ostin ja tänään sen sieltä hain ja heti teki tenän.
En ala kyllä viiteen vuoteen ite tota tosta keulalta purkamaan (vian vuoksi). Pitää nakata vehje kärriin ja käydä jouluostoksilla odotellessa kun fixaavat.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja keulii »

Kyseessä orkkis asennus, ja ei oo kyllä tuo omakaan vinssi joutunu kovaan käyttöön. En vaan ymmärrä, mikä noissa maksaa ja laatu on tuota tasoa? Ja jos vika kaapeleissa, ni ehkä kannattas toimittajan ne vaihtaa.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Muista varata aika vaihtoon, ettei mene hotellikeikaksi... Taino, ennenaikainen joululahja rouvalle :mrgreen:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Omassa topicissani kun kirjoittelen niin muistanpa elävästi sen kun hämmästelin Hondan traktorissa olevaa Broncon vinssiä. Jotta tekeekö sillä mitään... Hehhe.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Ihan yhtä paljon tekee Broncolla kuin Warnillakin... Nyt jo toinen rele erittäin vähäisellä käytöllä olleesta 3,5 vuotta vanhasta Broncon 3500 Gen2 takavinssistä rikki :evil:. Molemmat tietysti särkyneet takuun umpeuduttua =D>. Vinssissä on ollut paksut ja lyhyet kaapelit, liitokset varmasti tiukassa ja rele sen verran ylhäällä ettei ole joutunut uimaan. Vedotkin on olleet hyvin lyhyitä ettei varmasti rele eikä vinssi ole päässeet ylikuumenemaan.
Mutta onneksi vielä useammastakin kaupasta saa uusia joko omalla rahalla tai takuuseen, niin matka voi taas jatkua kohti uusia jumeja tai lumen aurauksia, tai kuka vinssiä mihinkin tarvitsee...
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä Warn on laatu vinssi ja kun se on mönkijän alkuperäinen, sillä on pitkä takuu.
Itse pilkoin 2 warnia ennen kuin tuli se hyvä tilalle. Siinä oli nätti ääni ja kesti useamman vuoden. Ne 2 ekaa meni puolessa vuodessa. Vinssi on käyttämistä varten enkä ole sitä säälinyt.

Nyt on useampi halpis vinssi käytössä ja kaikista on pitänyt pestä ensimmäisenä ne liimavaseliinit pois ja tehdä uusi johtosarja. Ei niiden ääni silti ole warnin veroinen kovassa vedossa.

Oma laite oli 650 XT ja sen varustukseen kuului silloin tehdas asennuksena 2500 warn. Takuu oli sille sama kuin muullekkin mönkijälle.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Ai sillä(kin)On väli millasta ääntä pitää.HAH
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kun tuossa testattiin reilu 20 vinssiä 4x4 maailmaan, niin kyllä siisti ääni korreloi hyvän laadun, vähävirtaisuuden ja vetotuloksen puolesta. Hiljainen on tarkasti tehty ja on herkkä, myös rasituksessa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja seatts »

Mites Polariksen vinssit suhteessa Warniin?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pollen vinssihän voitti sen 4x4 testin?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
keitele
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Marras 2015 20:13
Mönkijä:: can am 400 -12 t3
Paikkakunta: helsingin maalaiskunta

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja keitele »

pollen vinssithän myös "luiruaa" :badgrin:
Vastaa Viestiin