Tuuvingin Can Am päiväkirja
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Normaalia Warn laatua. Huolto sitä takuuseen rassaa, toimii aikansa ja lopulta jää sinun riesaksi.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Morjens
Henkilökohtaisten Can Am - Warn vinssien kokemusten osalta, takuuseen vaihdettiin muistaakseni 4-vinssiä ja kaikilla kerroilla
vika oli vinssissä -> ei kontaktorissa. Oire sama -> kontaktori napsahtaa, mutta ei kelaa.
Yhden vinssin avasin ja "lämpöhalvaantumista" havaittavissa, eli isompaa akkua + paksumpia kaapeleita (virta loppuu -> "lämpenee")
sekä pylpyrää (vetovoima loppuu -> "lämpenee") suosittelen. Tiukassa paikassa helposti vetää nämä pienet vinssit liian kovalle rasitukselle
painavilla Can Am vehkeillä. Uuteen kamppeeseen tulee allekirjoittaneelle n.3000kg vetävät vinssit suunnittelussa olevalla G2 asennuslevyllä
sekä joillekkin lukijoille tutulla virtapäivityksellä.
Kannattaa Tuuvinki tiedustella huollosta selkeässä vinssihommassa esim. matkahuoltotoimitusta. Edellisessä laitteessani merkkihuolto
toivoi muutenkin oman laitteeni toimittamista ilman vinssiä huoltoon pohjapanssarin / vinssin töisevyyden johdosta (etuperäöljytyö).
Autotalliolosuhteissa voi kokeilla, onko vinssi vai kontaktori rikki vaikka starttikaapeleilla virtaa vinssin napoihin syöttämällä.
Henkilökohtaisten Can Am - Warn vinssien kokemusten osalta, takuuseen vaihdettiin muistaakseni 4-vinssiä ja kaikilla kerroilla
vika oli vinssissä -> ei kontaktorissa. Oire sama -> kontaktori napsahtaa, mutta ei kelaa.
Yhden vinssin avasin ja "lämpöhalvaantumista" havaittavissa, eli isompaa akkua + paksumpia kaapeleita (virta loppuu -> "lämpenee")
sekä pylpyrää (vetovoima loppuu -> "lämpenee") suosittelen. Tiukassa paikassa helposti vetää nämä pienet vinssit liian kovalle rasitukselle
painavilla Can Am vehkeillä. Uuteen kamppeeseen tulee allekirjoittaneelle n.3000kg vetävät vinssit suunnittelussa olevalla G2 asennuslevyllä
sekä joillekkin lukijoille tutulla virtapäivityksellä.
Kannattaa Tuuvinki tiedustella huollosta selkeässä vinssihommassa esim. matkahuoltotoimitusta. Edellisessä laitteessani merkkihuolto
toivoi muutenkin oman laitteeni toimittamista ilman vinssiä huoltoon pohjapanssarin / vinssin töisevyyden johdosta (etuperäöljytyö).
Autotalliolosuhteissa voi kokeilla, onko vinssi vai kontaktori rikki vaikka starttikaapeleilla virtaa vinssin napoihin syöttämällä.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Siis tuo oli niin oikea kommentti... Siis ne kaapelit. Ei niin pientä vinssiä, ettei suurinta kaapelia. Yhtään vinssiä en ole saanu tällä keinoin rikki tai palamaan... Ja oooon vinssannu !
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
No rasitusta tossa ei ole ollu. Lumilevyn vein varastoon kun kamppeen ostin ja tänään sen sieltä hain ja heti teki tenän.
En ala kyllä viiteen vuoteen ite tota tosta keulalta purkamaan (vian vuoksi). Pitää nakata vehje kärriin ja käydä jouluostoksilla odotellessa kun fixaavat.
En ala kyllä viiteen vuoteen ite tota tosta keulalta purkamaan (vian vuoksi). Pitää nakata vehje kärriin ja käydä jouluostoksilla odotellessa kun fixaavat.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kyseessä orkkis asennus, ja ei oo kyllä tuo omakaan vinssi joutunu kovaan käyttöön. En vaan ymmärrä, mikä noissa maksaa ja laatu on tuota tasoa? Ja jos vika kaapeleissa, ni ehkä kannattas toimittajan ne vaihtaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Muista varata aika vaihtoon, ettei mene hotellikeikaksi... Taino, ennenaikainen joululahja rouvalle 

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Omassa topicissani kun kirjoittelen niin muistanpa elävästi sen kun hämmästelin Hondan traktorissa olevaa Broncon vinssiä. Jotta tekeekö sillä mitään... Hehhe.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ihan yhtä paljon tekee Broncolla kuin Warnillakin... Nyt jo toinen rele erittäin vähäisellä käytöllä olleesta 3,5 vuotta vanhasta Broncon 3500 Gen2 takavinssistä rikki
. Molemmat tietysti särkyneet takuun umpeuduttua
. Vinssissä on ollut paksut ja lyhyet kaapelit, liitokset varmasti tiukassa ja rele sen verran ylhäällä ettei ole joutunut uimaan. Vedotkin on olleet hyvin lyhyitä ettei varmasti rele eikä vinssi ole päässeet ylikuumenemaan.
Mutta onneksi vielä useammastakin kaupasta saa uusia joko omalla rahalla tai takuuseen, niin matka voi taas jatkua kohti uusia jumeja tai lumen aurauksia, tai kuka vinssiä mihinkin tarvitsee...


Mutta onneksi vielä useammastakin kaupasta saa uusia joko omalla rahalla tai takuuseen, niin matka voi taas jatkua kohti uusia jumeja tai lumen aurauksia, tai kuka vinssiä mihinkin tarvitsee...
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kyllä Warn on laatu vinssi ja kun se on mönkijän alkuperäinen, sillä on pitkä takuu.
Itse pilkoin 2 warnia ennen kuin tuli se hyvä tilalle. Siinä oli nätti ääni ja kesti useamman vuoden. Ne 2 ekaa meni puolessa vuodessa. Vinssi on käyttämistä varten enkä ole sitä säälinyt.
Nyt on useampi halpis vinssi käytössä ja kaikista on pitänyt pestä ensimmäisenä ne liimavaseliinit pois ja tehdä uusi johtosarja. Ei niiden ääni silti ole warnin veroinen kovassa vedossa.
Oma laite oli 650 XT ja sen varustukseen kuului silloin tehdas asennuksena 2500 warn. Takuu oli sille sama kuin muullekkin mönkijälle.
Itse pilkoin 2 warnia ennen kuin tuli se hyvä tilalle. Siinä oli nätti ääni ja kesti useamman vuoden. Ne 2 ekaa meni puolessa vuodessa. Vinssi on käyttämistä varten enkä ole sitä säälinyt.
Nyt on useampi halpis vinssi käytössä ja kaikista on pitänyt pestä ensimmäisenä ne liimavaseliinit pois ja tehdä uusi johtosarja. Ei niiden ääni silti ole warnin veroinen kovassa vedossa.
Oma laite oli 650 XT ja sen varustukseen kuului silloin tehdas asennuksena 2500 warn. Takuu oli sille sama kuin muullekkin mönkijälle.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ai sillä(kin)On väli millasta ääntä pitää.HAH
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kun tuossa testattiin reilu 20 vinssiä 4x4 maailmaan, niin kyllä siisti ääni korreloi hyvän laadun, vähävirtaisuuden ja vetotuloksen puolesta. Hiljainen on tarkasti tehty ja on herkkä, myös rasituksessa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mites Polariksen vinssit suhteessa Warniin?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Pollen vinssihän voitti sen 4x4 testin?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ostakaa lehti ja lukekaa. Sitä kautta on mahdollisuus saada jatkossakin luettavaa !!!
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 08 Marras 2015 20:13
- Mönkijä:: can am 400 -12 t3
- Paikkakunta: helsingin maalaiskunta
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
pollen vinssithän myös "luiruaa" 
