
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
vanhan risan tilalle takuuseen se ilmestyi 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
400 tieliikenne -10. Mikähän tossa on ku jurisee ni vietävästi ku löysää kaasun ja jarruttaa, noin kolmesta kympistä alaspäin. Pelkän kaasun löysää ni ei mitään. Ajettu 700km.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lienee kyseessä outin omituisuus, jarrulevyn ja renkaan välissä on vetoakseli joka jarrutettaessa antaa hieman periksi. Ilmiö tuntuu ja kuuluu matalataajuuksisena resonointina, jota voisi kuvata myös rutinana tai jurinana. 

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täällä kuuluu ihmeellistä "rutinaa" tms. juuri samaan tapaan. Olen olettanut ominaisuudeksi =DRipe24 kirjoitti:400 tieliikenne -10. Mikähän tossa on ku jurisee ni vietävästi ku löysää kaasun ja jarruttaa, noin kolmesta kympistä alaspäin. Pelkän kaasun löysää ni ei mitään. Ajettu 700km.
Kulkine hakusessa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja kun malttaa meikäläinenkin lukea viestin alemmas, niin tais vastaus tuohon rutinaan löytyä =D, sori.poke kirjoitti:Lienee kyseessä outin omituisuus, jarrulevyn ja renkaan välissä on vetoakseli joka jarrutettaessa antaa hieman periksi. Ilmiö tuntuu ja kuuluu matalataajuuksisena resonointina, jota voisi kuvata myös rutinana tai jurinana.
Kulkine hakusessa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siirsin olellisen tänne "Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut" osioon.Kartza kirjoitti: Joo canassa oli jännitteen säädin hajalla, joka aiheutti monta vikaa vähäisen virran vuoksi. Erikoista oli että, kokeilin illalla monella eri akulla jotka varmasti oli täynnä. Ei vain edes startannut, aamulla otin canan oman akun latauksesta kokeilin startata ja kas kumma hörähti kone tulille. No yleismittari käteen ja selväksi kävi heti ettei tuupannu akulle mitään virtaa (12,3v) joten huoltoon 60 km päähän jossa poistettiin 4 vikaa tietokoneella ja vaihdettiin siis toi jännitteen säädin. Toivotaan että nyt alkaa cana rokkaan.
Mika
-
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 18:57
- Mönkijä:: Renegade 800R + vähän päälle
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samoja jännitevikoja oli mulla edellisessä -08 mallissa (rene). Mutta jännitteensäädin siis alentaa staattorilta (laturi) jännitettä alaspäin ja tätä säädintä vaihdettiin mulle parikin kertaa ja vika ei oikein korjaantunut. Loppujen lopuksi vika olikin staattorissa josta yksi piiri (3-piiriä) oli pimeenä. Eli ei jaksanut ladata akkua. Kun tämä vika saatiin korjattua niin 2-3 viikkoa kone pysätyi metsään ja ei startannut. Syy -> staattorivika oli pikku hiljaa nakertanut akkua ja akku meni sököks. Eli uusi akku ja nyt laite pelaa kuin .... voisko jopa sanoa näin helteillä.... kuin miesten silmät ja niskanikamat vastakkaisen sukupuolen kavellessä ohi
. Nykyinen laitteen omistaja on laittanut siihen digi-jännnitemittarin joka on oiva lisävaruste.

Niin no, jos et uskalla... tai korjataan tätä vähän. Järjen käyttö on sallittavaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vein uudelleen huoltoon eri liikkeeseen,siellä paikantivat äänen vaihdelaatikkoon, epäilivät että pari viikkoa menee korjuuseen.Hourula kirjoitti:Oikelle kääntäessä kuuluu älytön kolinan ja naputuksen väliltä kuulostava ääni takaa, peränpuoleista ristikkoniveltä epäilivät huollossa väljäksi,joten se vaihettiin,ei muutosta. Mönkijää kun työnnettiin moottori sammuksissa ja vaihde vapaalla, tuntui oikenpuolieisessa sisävetarissa ja perässä ihan selvä naputus,tuntui ihan käteen. Kyseessä on 500 Xt tieliikenne ja ajettu 78 tuntia ja 1450km vuosimallia 2010.
Can-Am Outlander MAX XT 570 T3 ABS
Yamaha (Dresel) Grizzly 450 IRS L7e(ex)
Honda TRX 420 FE (ex)
Can-Am 500XT 2010 L7e (ex)
Yamaha (Dresel) Grizzly 450 IRS L7e(ex)
Honda TRX 420 FE (ex)
Can-Am 500XT 2010 L7e (ex)
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18 Kesä 2011 13:55
- Mönkijä:: ds650
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän vikana DS650 kun ei lähde käyntiin? Eilen toimi aivan mainiosti. Seuraavana päivänä piti lähteä ajamaan, mutta ds ei lähteny käyntiin. Kipinää antaa kyllä ja bensaakin ilmeisesti saa, koska kun sahaa starttia niin putkessa pamahtelee.
E: Uudet tulpat haettu kaupasta ja testattu. Ei vaikutusta. Kaasaria yritin purkaa, mutta kaasuttimen pultin kannat oli vedetty jo ihan pyöreeks
Tällästä se on kun käytetyn ostaa.
E: Uudet tulpat haettu kaupasta ja testattu. Ei vaikutusta. Kaasaria yritin purkaa, mutta kaasuttimen pultin kannat oli vedetty jo ihan pyöreeks

-
- 3WD
- Viestit: 118
- Liittynyt: 19 Maalis 2007 20:26
- Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc
- Paikkakunta: karkkila
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkoi oireilemaan pesun jälkeen samoin. Akku oli tyhjä kun yritin käynnistää ja kun latasin akkua, puuhastelin tallissa muita hommia ja avaimet oli pois virtalukosta alkoi hätävilkut vilkuttaa ja parkit meni päälle eikä avaimesta lähtenyt ees käyntiin kunnes käytti virrat päälle ja pois kokonaan.kate kirjoitti:Vähän samanlailla teki mullakin tosin näiden lisäksi vilkkuivat parkitkin ajoittain,eipä sitten heti tullut lukkoa vaihdettua ja meinas koko laitos kärähtää.opcaravan kirjoitti:-06 outti alkoi oireilemaan katkaistaessa virrat pois avaimella. Jää vilkuttamaan moottorin vikavaloa ja pumppaa samaan vilkkumisen tahtiin kaiketi pa.pumppua. Kytkimestä katkaistaessa kaikki ok. Liene lähdemmä uutta virtalukkoa tilailemaan???
Virtalukon,ym kärähtäneet osat sain takuuseen vaikka oli mennyt takuut umpeenkin,tosin eipä tuo lukko maksa kun 40-50€.
Taitaapi virtalukko olla vaihdon tarpeessa.
Outlander 800 -06 sähkövika?(ajonestoko)
Terve.
Mun laitteeseen tuli tällänen vika, eli ajoin talliin ja vähän putsailin laitetta ja samalla otin myös akun pois paikoiltaan sit muutaman tunnin päästä laitoin akun takas ja piti starttaa käyntiin niin ei tapahtunu mitään?
Virrat kun laittaa päälle niin mittaristoon tulee virrat ja etuvalot välähtää(siis sammuu samantien) mut startista ei puhu mitään..
Uuden virtalukonkin ostin kun ajattelin tän foorumin juttujen perusteella et se olis sitten poikinu mut ei prkle sama juttu edelleen...
Joskus aikasemmin outti teki sellasen jutun pari kertaa et kun piti starttaa niin se ei startannu vaan piti kääntää virrat uudesta päälle ja sit sytty tulille.
Notta olisko moista sattunu jollekin joskus, et vois valasta mistä vikaa lähtis selvittelemään?
Mun laitteeseen tuli tällänen vika, eli ajoin talliin ja vähän putsailin laitetta ja samalla otin myös akun pois paikoiltaan sit muutaman tunnin päästä laitoin akun takas ja piti starttaa käyntiin niin ei tapahtunu mitään?
Virrat kun laittaa päälle niin mittaristoon tulee virrat ja etuvalot välähtää(siis sammuu samantien) mut startista ei puhu mitään..
Uuden virtalukonkin ostin kun ajattelin tän foorumin juttujen perusteella et se olis sitten poikinu mut ei prkle sama juttu edelleen...
Joskus aikasemmin outti teki sellasen jutun pari kertaa et kun piti starttaa niin se ei startannu vaan piti kääntää virrat uudesta päälle ja sit sytty tulille.
Notta olisko moista sattunu jollekin joskus, et vois valasta mistä vikaa lähtis selvittelemään?
Re: Outlander 800 -06 sähkövika?(ajonestoko)
Tarkistappa onko akun kengät kunnolla kiinni, mulla oli uudessa canassa vähän saman tapaista oireilua.nuttari kirjoitti:Terve.
Mun laitteeseen tuli tällänen vika, eli ajoin talliin ja vähän putsailin laitetta ja samalla otin myös akun pois paikoiltaan sit muutaman tunnin päästä laitoin akun takas ja piti starttaa käyntiin niin ei tapahtunu mitään?
Virrat kun laittaa päälle niin mittaristoon tulee virrat ja etuvalot välähtää(siis sammuu samantien) mut startista ei puhu mitään..
Uuden virtalukonkin ostin kun ajattelin tän foorumin juttujen perusteella et se olis sitten poikinu mut ei prkle sama juttu edelleen...
Joskus aikasemmin outti teki sellasen jutun pari kertaa et kun piti starttaa niin se ei startannu vaan piti kääntää virrat uudesta päälle ja sit sytty tulille.
Notta olisko moista sattunu jollekin joskus, et vois valasta mistä vikaa lähtis selvittelemään?
-
- 3WD
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2010 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 500 XT
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
2010 500 xt, etuvinssi pelas lumitöiden aikaan hyvin, eilen puukuorman kanssa jumissa ja kiskoin vaijerin suoraks kelalta mut ei lähteny kelautumaan takaisin, ilmeisesti se lukituksen vapautus jotenkin tuntuu ettei ihan mee takas päälle eli äänestä päärellen vinssi kyl pörrää mut ei lähde vetämään, meneekö purku hommiksi onko kokemusta?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä johtunut vika akun navoistakaan.
- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt kun tuli 10000km täyteen, niin on variaatori alkanut takertelemaan silleen, että kun kiihdyttää niin nopeus nousee portaittain esim. 0->80 kaasu pois ja uudestaan kaasua niin nousee 80->100. Alkaa siis osasissa olemaan jo jonkin verran välyksiä, tuossa kun avasin ja putsailin kaikki osat niin ei missään ollut isompaa väljää, mutta olisko palikat kulunut niin tasaisesti et yhteensä välykset alkaa kiusaamaan... Onkos kellään tietoa kuinka pirusti maksais pistää kaikki uusiks, ainakin seuraavat on pakko uusia:
nro8 420229997 Roller 4kpl
nro9 420626231 Thrust Washer 8kpl
nro20 420460430 Friction Washer 1kpl
jos joltain löytyy ko. tavarat tallista niin voin ostaa puis, muuten maanantaina täytyy ruveta soittelemaan marmoritiskille...
T:Matti
040viiva5378171
nro8 420229997 Roller 4kpl
nro9 420626231 Thrust Washer 8kpl
nro20 420460430 Friction Washer 1kpl
jos joltain löytyy ko. tavarat tallista niin voin ostaa puis, muuten maanantaina täytyy ruveta soittelemaan marmoritiskille...
T:Matti
040viiva5378171
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.