800cc canan koneesta

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

800cc canan koneesta

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Tuli laitettua 06 mallin 800nen cana ja jotenkin on ruennut tuntuun että kone pitäis liian kovaa meteliä! huomasin jo ostohetkellä että kylmänä kuului enemmän semmoinen jonkun lainen terävä nakutus ja ajattelin että venttiilien välykset väärät! ja siihen päälle kun kaikki pakoputken suojat rämisee lisäksi niin :? reilu 1300km mittarissa ja 170h niin ei kait nyt voi olla mylly jostain syystä mennyt niin väljäksi että mäntien helmat kolisis? takuukin juuri loppunut niin kyllähän se vähän mietityttää.. mutta liekkö vielä yhtään konetta edes kilahtanut?. Noh pää asia että ajaminen ainakin tuntuu tehojen puolesta todella mukavalle :lol:
Avatar
ITP
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Joulu 2007 11:54
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja ITP »

Kannattaa vilkasta ne venttiilin välykset. Ainahan pitää kahtoa mitä laite on syöny :lol:
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

No ei taida oikein taidot riittää siihen hommaan.. :cry:
jaska
6WD
Viestit: 291
Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3

Viesti Kirjoittaja jaska »

Jaa-a, saman ikänen, suurin piirtein samat tunnit (190 h), kilometrejä muistaakseni n.5000km mutta ei kyllä konneesta kuulu mittään ylimäärästä. Kannattaa käyvä näyttämäsä asiantuntevasa huollosa jos tuntuu että kolisee.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

no sitten ei muutaku huoltoon vaan kyselemään että mitä hommasta ottaisivat jos kävisit tärkeimmät paikat läpi
että jos jotaki on rikki tai menossa rikki niin ei ainakaan tilanne pahene.
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
rixi
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 10 Huhti 2005 10:57
Mönkijä:: can-am
Paikkakunta: Loviisa: Can-am outlander 650 efi vm.2010

Viesti Kirjoittaja rixi »

Kanssa omassa koneessa kuunnellut terävää naputusta ja huollossa tuumasivat et variaattorista kuuluis tuo ääni.. Kierroksia kun antaa ni ääni häviää.. Eli -06 650 ajettu 5700km ja :-k tunteja ei muista.. Kohta olis hinhnan vaihto paikallaan..
Kyl se pitis vetää joka nurkasta...No nyt vetää.. can-am vm2010

Uudenmaan Mönkijät ry
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Niin kait se pitää! huomasin kyllä että kunnolla kun kone lämpeää niin sillon on "kolinat" hiljasemmat! ja tuntuu että pikkasen saattaapi pakokaasu haiskahtaa enemmän katkulle ku entisessä 400sessa! Noh ei auta ku lähteä pitkäripaseen.. :lol:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä noissa on kylmällä koneella kuulunut tyhjäkäynnillä lievää kolkotusta joka häviää lämmetessään. Kuulematta on vaikea sanoa että onko "normikolkotus" vai jotain muuta, veikkaan että se on se normikolkotus mikä häipyy koneen lämmetessä.

Venttiilien sädöt kannattaa tarkistaa sillä jos ne ei ole säädöissään niin kummitus voi löytyä sieltä, tosin epäilen sitä koska ääni on terävä näkätys jos ne ei ole säädöissä. Jos taas venttiili kantaa niin silloinkaan se ei kolkotusta pidä.

Käytä huollossa venojen säädössä/tarkastuksessa, ei se tarkastus hukkaan mene.
Kylätason mönkijäkuski
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Terävä ääni on ja kasvaa kierroksien mukana! kuuntelin sit myös vanhaa 400sta(joka myynnissä) lähempää ja kuuluu siinäkin ääntä mutta ei yhtä voimakkaasti ja terävästi! 200h tuntiin ei ois kauaa mutta varmaan pitää viedä ennemmin... ja samallahan äkkiä mittaa puristukset niin tietää ettei ole mäntien vaihto edessä! tuskin jos ei ole ajettu ilman ilman putsaria! Mutta onhan se aivan eri mukavaa kyytiä 800sella kuitenkin :D :D
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vaikuttaa venttiilien säädöltä, ei kun molle molle pärnäsen korjaamolle... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kannattaa huollossa muistaa mainita huoltomiehelle, jotta säätää venttiilit minimivälykselle. On aika isot toleranssit noissa välyksissä ja pakoventtiilit naputtaa jo keskivälyksistä ylöspäin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Ääni siis jos on napinaa/rapsuttaa, ei kolinaa..

Voipa olla että nokkaketjun kiristysvaran esijännitys loppunut.
15 mm. (muistin mukaan) avain, ruuvaa korkki pois, lattameisselillä ruuvi "iholle", korkki sitten takaisin kiinni jousen kanssa.
Tekeepi uuden esijännityksen jouselle, voipi loppua äänet.
Jos ei vaikuta, niin huoltoon, kulunut ohjari, ketjusta lamelli rikki tms..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TRX »

Parin japsin jälkeen olin taas jo sinnepäin siirtymässä mutta viime keskiviikkona menin aikani kuluksi Motojettiin.
Nurkassa oli sopivasti 800 outti ja niinhän siinä kävi että muutaman tunnin päästä se oli tallissa, sattui olemaan vielä nuo perusvarusteetkin kiinni canassa.
Ajelin ekan tunnin kylällä ja eilen kävin muutaman tiiman kevyttä maastoa ajamassa ja ensimmäinen mikä nyt tuntuu erikoiselta/oudolta on tuo voimansiirron ja koneen äänekkyys. Lämpimänä tietyillä rundeilla tuli jo (4 tunnin jälkeen ?) joku resonointikin mukaan.
No onneksi tinkasin ensihuolllon kauppaan ja varmaan parin viikon päästä saa sen sinne kiikuttaa, silloin pääsen haastattelemaan huoltoa että mikä on ominaisuus ja mikä ei.
Tänään povasivat lunta etelään ja olisihan se mukava päästä koittamaan mitä ääniä cana päästää aurauksessa.
Panssarinkin sain tingattua, tosin muovisen, mutta sen saan vasta ensi viikolla eli maaston, siis kunnolliseen en vielä tunge ja paremminkin vasta sitten kun saan "oman" alusetin kiinni.
Mutta näin neljän tiiman kokemuksella parasta canassa on rotaxin 800 cc pata !
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

tuosta resonanssista:

omassa oli kans pientä resonointia jo heti alussa mut paheni vaan kokoajan. syy oli siinä ilmanputsarin kohalla pakoputkessa olevat
kiinnitysjouset, alemmat otti putkeen kiinni ja pärisi..

no ei muutaku käänsin korvakkeita niin että jouset tuli tiukemmalle ja kauemmas putkesta, ja äänet on poissa.

ps.kannaattaa kyllä kattoo toi..joudut vaan ottaa sen lämpösuojan siitä päältä ensin pois. se on kahella klemmarilla kiinni.

näin siis 500:ssa
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Tito
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Marras 2004 12:27

Viesti Kirjoittaja Tito »

mulla resonoi kasisatkussa pakoputken lämpöpelti kun oli toinen klemmari lentänyt huitsinnevadaan. korjaantui kun asensin uudet kelmmarit pellin molempiin päihin
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Vastaa Viestiin