Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Koheltaja kirjoitti:Ajelet sitten liian leveitä teitä jos ensimmäisenä on mielessä virittämien, kertaakaan ei ole ollut mielessä tehonlisäys kun puut vilisee kahvasuojien vieressä...

Mutta, saa Can-Amiin helposti +100 heppaa, se on sitten lompakosta kiinni mutta ei tarvii jäädä vakiovehkeiden jalkoihin kiihdytyksissä. Käy ensin ostamassa 800 Cana ja kun olet sillä hetken ajellut niin mieti vasta sen jälkeen virittämistä, sitten kun kaasun painaminen ei pelota niin sitten voi siirtyä päiväunista virittämisen pariin :wink:

Tulen jossain vaiheessa siivoamaan nämä jappastelut pois täältä, pidetään tämä enemmän informatiivisenä topiccina. En ole tätä pitkään aikaan päivittänyt joten jos käyttäjiltä tulee mieleen jotain plussia/miinuksia tai päivityksiä niin infoa tänne, päivittelen sitä mukaa.
Missä vaiheessa mainitsin että ostan canan ?
Saman tekniikan saan halvemmallakin, jos sen meinaan ostaa....
Ja mitä puitten vilinään metsä polulla, niin tuskin siellä niitä + 100 heppaa tarvitaan, enkä nyt tätä
vittuiluna tarkoita. Kadulla, tiellä ja pelto aukealla hyvä olla tehoa, vaikka reservissä jos ei kaikkea
uskalla käyttää. Tehoon tottuu pikku hiljaa kun pääsee laitteeseen sivuksi, vai mitä 8)
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Sutinen kirjoitti:Missä vaiheessa mainitsin että ostan canan ?
Saman tekniikan saan halvemmallakin, jos sen meinaan ostaa....
Aivan totta, kiinalaisiltahan saa saman koneen paljon edukkaammin. Ja kun se on päällepäin identtinen kopio Rotaxin kiukaasta niin eiköhän sieltä ne samat hevosvoimatkin ole otettu ulos? Selvää säästöähän se! Toivottavasti vaan kopiointi on suoritettu suhteellisen uusista koneista, ettei joudu kärsimään esim onnettomasta lataustehosta pikkukierroksilla. :roll:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Sama tekniikka ja halvemmalla? Mahtaako materiaalit olla ihan samaa ja toleranssit?

Josko kopioasiat pidettäisiin siellä omassa topikissaan. Täällä mennään Can-Am:n arvostelussa

Kuva
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
petaha82
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Touko 2011 04:55
Mönkijä:: Honda TRX 420 FA 2011

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja petaha82 »

Noista kopioasioista tuli mieleen että olen yhtä Hondan kopiota kokeillut jossa oli nappivaihteet, omistaja väitti että Hondan varaosatkin sopii, vaihteet ei suunnanvaihtotilanteessa menny silmään muuta kuin usean yrittämisen jälkeen, mitään niksiä en keksinyt ja oli muutenkin aika järkyttävä ajaa. Ajettavuusongelmista suurin osa katosi ohjaustangon taakseppäin kallistamisella. Mun mielestä aivan turhaa suunsoittoa puhua saman vehkeen ostamisesta halvemmalla, ettei vaan olis kauppamiesten horinoita.
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja soulost »

Koheltaja kirjoitti:
MIINUKSET

Kirjoita nyt muutoksista verrattuna 650 XMR 2013 malliin

Sähköt
-Akku sijoitettu hankalaan paikkaan > 650 XMR mallissa penkin alla!

Voimansiirto ja etulukko
-Hieman äänekäs voimansiirto > 2012 650 XMR mallissa ei pidä enää ääntä (2013)
-Hitaassa ajossa/liikkeelle lähdössä kytkin hieman äkäinen/nykivä > Tuntuisi poistuneen 2013 malliin

Ohjaus ja muut hallintalaitteet
-Vaihdekeppi hankalassa paikassa kun ohjaustanko on käännettynä > Muutettu paremmaksi

Runko, alusta ja jarrut
-Pitkä keulaylitys tökkii ojien vastapenkkoihin > Keula lyhyempi G2-mallissa ja korkeammalla
-Jäykkä kallistuksenvakaaja vähentää alustan elastisuutta maastossa > tätä en allekirjoittaisi uuden G2 runkosen kohdalla
-Turhan pehmeä etuiskunvaimennus->keula "sukeltaa" jarrutuksissa, 500 mallissa ei tätä ongelmaa johten eri jousituksesta. > G2 runkoisessa parannettu merkittävästi
-Vetokoukku syvällä ja hankala käyttää kun akunteline on suhteellisen alhaalla > uudessa tuli pitemmällä työkalurungon varrella koukku, eli tulee ulommas kuin vanhassa!

Renkaat
-Vakiomallien hentokuvioiset renkaat ei toimi suolla/pehmeällä/lumella > XMR:ssä 28" mudzillat vakiona, mutta ovat kapeat (ei välttämättä hyvät suolla, mutta lumessa toimii exellent!)

Kuljetus ja säilytys
-Säilytystiloja liian vähän
-Ainoa säilytystila jää takalaukun alle tyhjänpantiksi
-Säilytyslokeron kannen tiivistys alkaa vuotaa ajan mittaan
> Säilytyslokero uusissa perässä, reilun kokoinen ja ilmeisesti ainankin jonkin verran vettä pitävä?
Ylös listattuna muutama muutos, joiden osalta BRP on saanut laitteitaan kehitettyä positiiviseen suuntaan :)
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 07:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo ainaski tuo piää paikkaansa " Säilytyslokero uusissa perässä, reilun kokoinen ja ilmeisesti ainankin jonkin verran vettä pitävä?"
Oltii kesällä Kemin maastoisa ajelemasa, tonninen kana oli mukana,ja tosiaa säiliö täytty vetellä iha ku ittestää, eikä vuotanu. :)
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja piekana »

nokkaketju/laahari remontti näissä v koneissa ainaskin tulee yllättävän nopeasti eteen ja on työläs vaihtaa ja kallis vaikka ite tekiskin.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Huhti 2007 23:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja migu250 »

- laitettanee g2 -13 lähtien katteet ns."ämpärimuovia".
- pakoputken ympäristö, turhan paljon tavaraa tavaraa. Luontojää helposti kytemään.
+ osittain snorkkeloitu. eli imu ja poisto viety, korkeammalle.
+ penkki ei enää, kuumene ja sivu kate ei sula enää.
+ virta-avaimen paikka, vähän paremmin säältä suojassa. Tosin jos asentoa siirettäisiin pystyyn, niin kuin 12V ulos otossa, olisi viellä parempi, kenties jonkinlainen läppä eteen tai kohoutuma alle.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 07:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja creepy »

Onko joku testannu noita uusia outlandereita silleen yhtäaikaisesti että huomaisi parhaiten erot? Eli 500 ja 650 koneiden tehoero? Onko se merkittävä?

Tässä puntaroin riittääkö se 500 outlander.. Etenki kiihtyvyys ja ajamisen hauskuus mietityttää.. Kannattaako sijoittaa 650:n?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Uusien Outtien tehot:
-500 outti 46hv
-650 outti 62hv

Kyllähän se tuo 650 outti on jossa alkaa sitä tehoa jo olemaan, ei sillä etteikö tuolla 500 myös hauskaa vois pitää ja harrastaa.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kannattaa ajaa molemmat laitteet ja niillä tehokkaimmilla avaimilla. Ero ei ole dramaattinen ja 500 mallikin on sporttinen täysitehoisena. Toki jos tarkoitus on enemmän hupiajella kuin työhommia harrastaa niin perusteellinen koeajo selventää kumpaan kannattaa kallistua. On pikku muutoksia tullut G2 laitteisiinkin niistä ensimmäisistä, ei mitää mullistavaa mutta pikku fiksausta sillä täällä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 07:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja creepy »

Jatketaampa täällä vielä vaikka hiljasta onkin..

Nyt on tullut 1000cc mietintään mukaan, onkohan noissa ollut mitään ongelmia? Eli 500,650 ja 1000, onko jokin koko ollut vikaherkempi kuin toinen? Ilmeisesti samaa tekniikkaa kuiten?

tuossa 650 kiinnostaa kyllä parempi varustelukin, mutta 2500e hinta ero on aika paljon vs 500.

Keväällä jokatapauksessa tulee mönkiä päivittymään uuteen canamiin vieläkö keksis mikä kone. :D

Ei löytynyt kilpailijoilta kakspaikkasia jotka kiinnostaa..
Coca
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Marras 2009 12:13
Mönkijä:: Can Am Outlander max 650 T3
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Coca »

Itse painin saman jutun kanssa joku aika sitten, tutulla oli 500 ja sain koeajaa sen, päätös syntyi heti vaikka en päässyt 650 ajamaan lainkaan.. 500 tuntui jotenkin laiskalta joten ostopäätös 650 tuli heti enkä ole katunut päätöstä...
Viimeksi muokannut Pappi, 11 Helmi 2015 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 07:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja creepy »

Mukava kuulla kun juuri tilasin 650:n :)
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Omat kokemukseni uudemmista Can Am lyhkäisesti. 500 pikkuisen puhditon etenkin päivitetyllä rengastuksella.
650 riittää jo kaikille normaaleille renkaille ja mukavan ketterä etenkin lyhyenä. Telakäytössä pitäisin 1000
sopivimpana ja sen painoa suomaastoissa saa kompensoitua, kun kasvattaa renkaan leveyttä etenkin edessä.
Jos ajot enimmäkseen harrastetyyppisiä vapaa-ajan möyrimisiä, niin spacereitä myös suosittelen ja ei varmasti
maastossa tapahtuvissa työhommissakaan haittaa lisääntyneestä vakaudesta.
Vastaa Viestiin