Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Kannattaa jättää budjettiin varaa se 500€ jolla saa Cvtekhin kytkimen.( ite maksoin 460€ kahella jousella ja kolme sarjaa painoja)Pienentää välitystä mukavasti, ottaa pehmeesti kiinni polttamatta hihnaa ja säädettävissä esim. Jos laittaa isompaa rengasta. Ja tuossa jääradalla eilen ajellessa, kummasteltiin, että onpa pieni ero 650 vs. tonniseen reneen kulkupuolella. Rene oli vaki kytkimellä ku Qsc antautu ja kyl ihmeteltiin et miten voidaan hieno kone pilata Tgb valmisteilla.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Renegadessa astinlaudat koventuneet vanhasta mallista, männöö särki ku vähä kovempi tuuli puhaltaa :evil:
Hold my beer..
Makro86
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2013 16:53
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

Mitäs mieltä olette Can-Am Outlander 800:sta jolla on ajettu pelkästään maantietä ja on hyvin huollettu/katsastettu. Vuosimallia 2007 ja ajettu 183h/6200km? Vähän samanlaiseen käyttöön tulisi itsellenikin eli ei hirveästi tulisi möyrittyä :)
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

No ei sillä ainakaan paljoa ole ajettu.
Makro86
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2013 16:53
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

Olikos näissä nyt jotain tyyppivikoja tai tulossa suurempia remppoja jos ton verran ajettu? Entä mitenkäs paljon on eroja tämän 2007 ja 2010 välillä. Noin yht äkkiä mieleen tulee ohjaustehostimen puute ja "huonompi" laturiteho 07:ssa. Tossa 07:ssa olisi kylläkin laitettu wp ohjausiskari eli ohjaustehostimen puute ei haittaisi? :)
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ilmeisesti tuossa vanhemmassa mallissa tulee tuo nokkaketjun vaihto aikasemmin. Se että missä tunneissa en oo varma. Mulla alkaa olee nyt reilussa 400 tunnissa se edessä. Mutta toisaalta ei se mikään kallis remppa ole. Töinee 750-1000e. Osat 350 luokkaa.
Makro86
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2013 16:53
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

Eli ei oo viel hetkeen edessä nokkaketjun vai hihnan vaihto noilla kilsoilla/tunneilla? Voi siis hyvin mielin harkita ostavansa 2007 mallisen, 2010 sijaan. Hinta eroakin n. 2000euroa...
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

No siis se ketjuremppa voipi olla tuossa heti edessä. Sitä kun ei tiedä kun tarkistamalla. Eräs kaveri joutui tekemään sen tuossa vanhemmassa mallissa 200 tunnin kohdalla. Sanotaanko näin että en itse säästäisi tuota summaa hankinnassa jos siis on mahdollista ostaa tuo kalliimpa.
Makro86
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2013 16:53
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

Mistä tai miten moisen voi tarkastaa? Sillä uudemmallakin lasissa sen +150h/5200km eli siinäkin ilmeisesti edessä. Sanottiin kyllä että ei tarvi huoltaa vuoteen mitään vaikka ajelisi 3000km, meinaan tolla vanhemmalla. Tiedä sitten tuota :)
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ei sitä voi tarkistaa muulla kun tälläisellä tekniikalla http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=120 Tuosta kun selaat alaspäin niin näkyy. Eli kopat pois ja kattoo kiristimestä monta kierrettä näkyvissä.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Jos nuo kilometrit/tunnit pitävät paikkansa, niin on kyllä tosi vähän ajettu kun ottaa huomioon sen vielä että on tieliikennepeli. Mahtaakohan kaikki olla mittarissa?
Itselläni ollut nyt tuo viissatanen maxiraktori vajaat 8 kuukautta ja kilometrejä on n.4200 ja tunteja n.180 ja omasta mielestäni olen ajanut sillä tosi vähän kun töissä käynti rajoittaa ajoaikaa eikä kerkee kun viikonloppuisin ajelemaan. Mulla raktori ihan vakio, elikkä ei kulje kun sen max. 40 km/h.

Sitten tässä Rotaxin moottorissa minua ihmetyttää suuresti tämän jakopään järkyttävän nopea kuluminen, eikö Rotax ole halunnut vai osannut tehdä kestävämpää jakopäätä? Minä veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa. Mielestäni tälläisen kuuluisan laatumoottorinvalmistajan tuotteen pitäisi kestää ainakin sen 50-70tkm ilman minkäänlaisia murheita, ainakin tieliikennekäytössä.
Makro86
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Syys 2013 16:53
Mönkijä:: Yamaha Raptor 700r -08 SE

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Makro86 »

setkamies66 kirjoitti:Jos nuo kilometrit/tunnit pitävät paikkansa, niin on kyllä tosi vähän ajettu kun ottaa huomioon sen vielä että on tieliikennepeli. Mahtaakohan kaikki olla mittarissa?
Ensimmäinen omistaja ollut joku eläkeläinen ja näin ollen tullut vähän kilsoja. Toinen omistaja ei myöskään juurikaan ole ajanut, kyseessä ollut ns. vaihto. No, lauantaina sen sitten näen että missä kunnossa se on kun on tarkoitus mennä sitä katsomaan :) Mitäs siitä kannattaa nyt sitten ottaa merkille että uskaltaisi sen hommata? :)

Niin mikä se vaihtoväli nyt näissä sitten on, tuo 200h ko kö? Onko muita arkoja paikkoja tai kalliita huollon kohteita vai ovatko aika pommin varmoja laitteita?? Olen samaa mieltä että luulisi tl pelissä tommonen kestää ties kuin kauan. Miksi puhutaan hihnasta ja ketjusta tässä pelissä? Jos kerta ketju niin eikö sen kiristäminen riitä niin kuin autoissa? :roll:
Yamaha Raptor 700r -08 SE

ex(ÄT): Dinli 450 -11 ja muut prätkät...
JoK
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 20 Huhti 2007 14:51

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja JoK »

Jakopäässä on ketju ja variaattorissa hihna, joka myös ajanmyötä kuluu ja tulee vaihtaa. Tuo ketju menee siis vaihtoon, kun kiristysvara on käytetty loppuun ja se selviää tuossa aiemman linkin keskustellussa kuvatulla tavalla.
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja piekana »

minulla tämän oman 500 outlanderin kanssa samat ajatukset ollu monta kertaa niinku setkamiehelläkin. yllätyksenä isompi remontti kummallakin kertaa tuli, ensin tuo jakopään ketju/laahari remontti ja nyt viimesenä vaiheloori piti aukasta laakeri vian takia eikä tuolla oo ajettu vasta ku n.500h/10000km kyllähän sitä luulisi kun laatumerkin ostaa jottei heti tarviis purkaa koko laitetta! suosittelen varmistumaan tuosta jakopään tilanteesta ennen ostopäätöstä on sen verran kallis laittaa jos huollossa teetättää ja työläs vaikka ite tekisi. näissä vaikuttaa ilmeisesti tuohon jakopään kulumiseen joutokäynnin käyttö ei tosin selitä koko ongelmaa, omaani tuli nyt parannettu ketjunkiristimen laahari sinne että pittää toivoa nyt pitkää ikkää!
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Can-Am Outlander V2 plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Zkeba kirjoitti:Ilmeisesti tuossa vanhemmassa mallissa tulee tuo nokkaketjun vaihto aikasemmin. Se että missä tunneissa en oo varma. Mulla alkaa olee nyt reilussa 400 tunnissa se edessä. Mutta toisaalta ei se mikään kallis remppa ole. Töinee 750-1000e. Osat 350 luokkaa.
Minä teetätin juur vuoden vaihteen jälkee Lahdessa Vääksyn konepisteellä moisen rempan. Hintaa kaikkineen tuli noin 1300€ kun oli mäntä naarmuilla. Pelkkä nokkaketjujen ja laahainten vaihto on noin 1100€ edellä mainitussa liikkeessä. Kallista on harrastaminen. Niin joo ja laitteen -07 outti 650. 191h / n.2000km
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin