Sivu 1/2
Canalaumalta caivataan commentteja, 500 vs. 650?
Lähetetty: 16 Syys 2008 21:53
Kirjoittaja BRP
Moi,
Eli vedon pitäis vaihtua kahdesta neljään keväällä ja malli olisi Max + Tieliikenne.
Kertokaapa kokeneemmat, jotta
- Riittääkö 500:n tehot kaksi päällä, tie / maasto?
- Mitä etuja 650:ssä on verrattuna 500:n, kannattaako maksaa 2500 kalliimpi hinta?
- Mitä ko. vehkeet kulkee rajoitukset poistettuna todellista nopeutta, suljetulla alueella tietenkin
Eli haen ko koneiden plussia / miinuksia ja mietin pää savuten että kumman laittaisi. Myös kysymättömiin kysymyksiin saa vastata.
Vai pitäiskö olla 800:n? Mitkä sen haitat (hintaa lukuunottamana) olisi? Vai pärjääkö ihan 400:lla? Kulkeeko yli 80?
Commetit olisi more that welcome.
BRP
Lähetetty: 16 Syys 2008 23:12
Kirjoittaja ATC
Maastossa tehot riittää jopa 350 luokan laitteilla.
Tiellä ei tehoa ole koskaan liikaa, mutta kun net tehot on rajoitettu, ja noissa molemmissa 500 ja 650 mallissa on makee alavääntö jolla kyllä pärjää mainiosti.
Valitseppa kumman hyvänsä saa hyvän laitteen.
Lähetetty: 17 Syys 2008 06:47
Kirjoittaja tompa
Minun 400 max kulkee gps mukaan 93-99 km/h.
Lähetetty: 17 Syys 2008 17:03
Kirjoittaja erik.loka
Toi meikeläisen Taxi kulkee mittarin mukaan 108km/h ja satasen tiellä alkaa sillä nopeudella autoihin tulemaan väliä mönkijän eduksi.
Itse kun vaihdoin DS:ssän, niin olisin halunnut 650XTMAX:in mut väli raha kasvoi liikaa niin tyydyin tohon puolilitraiseen jos sitten seuraavaksi taas tuplataan kuutiot...
Mut olen ollu ihan tyytyväinen ko. laitteeseen, eli voin suositella.
Lähetetty: 17 Syys 2008 17:33
Kirjoittaja outlander 400
eikös 500sessa ole sama etu jousitus kuin 400mallissa? sen takia laittaisin 650cc:n kestävempi ja mukavempi

Lähetetty: 17 Syys 2008 17:33
Kirjoittaja rulez
Ei taida olla rajotettuja pelejä kun tuommosia nopeuksia mittailette
Nelisatku cana tuskin kulkee rajoitettuna häävin edes tuota kaheksaa kymppiä ja ei juurikaan mikään muukaan nelikko 15kw voimin kuten tuolla toisessa topikissa jo todettiin

Lähetetty: 17 Syys 2008 19:17
Kirjoittaja erik.loka
erik.loka kirjoitti:Toi meikeläisen Taxi kulkee mittarin mukaan 108km/h ja satasen tiellä alkaa sillä nopeudella autoihin tulemaan väliä mönkijän eduksi.
Tämähän oli suljetulla tiealueella

yleisellätiellä vain max 15kw
Joo 500 on semmonen sekasikiö eli etujousitus mäkperssoni niin kun on 4satkussakin, mutta "perus moottori" ja vaihteisto on taas saman tyylinen kuin isommissakin kuutio/iskunpituus erolla muuta ei nyt äkisti tule mieleen.
Lähetetty: 17 Syys 2008 19:32
Kirjoittaja BRP
Kiitoksia hyvistä kommenteista - lisää vielä kaipaisin. Ehkä se tieto vaan lisää tuskaa
BRP
Lähetetty: 17 Syys 2008 20:48
Kirjoittaja jkk
Se vähän riippuu siitä mitä ominaisuutta katsoo.
Kuuspuokissa on vauhtia ja voimaa ja se ei kauheasti eroa 800 mallista. 500:nenkin kyllä ihan tarpeeksi vääntää ja sillä kerkiää myös, onhan siinä twin motor.
Olen itse kääntynyt 500:sen puoleen, mielestäni siinä on paras Outin alusta ja niin monen mallin canalla olen ajanut.

Vauhti ei ole aina ollut pääasia, yksi vanha on sanonut että se on taito ja viekkaus, millä pääsee eteenpäin

Lähetetty: 17 Syys 2008 22:56
Kirjoittaja kapwilson
Nyt kun oma 650 on ollut kuristettuna "tieliikenne" niin ei sillä oikeestaan meinaa liikenteen mukana pysyä. Max voi just olla 80km/h. Mutta n75km/h. Kulkee. Joten sinäänsä jos tieliikenne mallia halajat niin 500 riittää. Ja vienee kuiteskin vähämemmän polttoainetta.
Mutta 650 on mulle paras.
Lähetetty: 18 Syys 2008 07:25
Kirjoittaja villev
ite oon ollu kyllä ihan tyytyväinen 500:sen voimiin maastokäytössä,
ja jopa parempi maastossa ku 650:s, puhumattakaan 800:sta
mutta kun tiepeli on kerran hakusessa niin vois myös 500:nen riittää hyvinkin.
sitä en tiedä miten kuutiotilavuudet vaikuttaa tiekäytössä vakuutuksien hintoihin mutta kannattaa ottaa selvää. veikkaan että mitä pienempi kuutiotilavuus, sen edullisempi vakuutus....pelkkä arvaus kylläkin.
tuosta mcpersonista ja kestävyydestä:
mun mielestä kestävyyden kannalta ei oo väliä kumpi sielä on.
toimivia ratkaisuja molemmat.
itse en 650 tai 800:sta edes harkinnu koska käyttöni painottuu maastoon
pääosin, mutta kun hausa on kerran tiepeli niin make your choice...

Lähetetty: 18 Syys 2008 15:43
Kirjoittaja outlander 400
villev kirjoitti:ite oon ollu kyllä ihan tyytyväinen 500:sen voimiin maastokäytössä,
ja jopa parempi maastossa ku 650:s, puhumattakaan 800:sta
mutta kun tiepeli on kerran hakusessa niin vois myös 500:nen riittää hyvinkin.
sitä en tiedä miten kuutiotilavuudet vaikuttaa tiekäytössä vakuutuksien hintoihin mutta kannattaa ottaa selvää. veikkaan että mitä pienempi kuutiotilavuus, sen edullisempi vakuutus....pelkkä arvaus kylläkin.
tuosta mcpersonista ja kestävyydestä:
mun mielestä kestävyyden kannalta ei oo väliä kumpi sielä on.
toimivia ratkaisuja molemmat.
itse en 650 tai 800:sta edes harkinnu koska käyttöni painottuu maastoon
pääosin, mutta kun hausa on kerran tiepeli niin make your choice...

No ite ajelin 400sella pari vuotta (silloin luulin ettei isompaa tarvi ja olin väärässä) ja nyt reilu puoli vuotta 800sella ja kyllä se hymy on leveämpää ollut nykyään, meinannu posketkin revetä! löytyy maastosta paikkoja missä pienempi on parempi, mutta myös tehoista on joissain tilanteissa hyötyä JOS niitä tykkää käyttää! ja kyllä 800nen on niin raju että jos ei kokemusta ole leikki kaluista niin ei kannata harkita edes! pieni kaasun hipaisu ja keula pomppaa puun tai ojan yli! joskus ahtaassa paikassa tietysti meinaa pompata puuhunkin päin

ainakin 400sessa keulan joustovarat oli liian pienet ja iskarit pahvia! jos sama rakenne ja painavempi 500cc v kone niin en usko että yhtä kestävä kuin 650n keula!
Lähetetty: 18 Syys 2008 21:00
Kirjoittaja ATC
Pitää nyt kompata jkk:ta.
Mielestäni myös tuon 500 mallin etujousitus on erittäin miellyttävä maastossa, eikä kyllä tippaakaan häviä isompien Outtien etujousituksille, mieluummin päin vastoin.
Lähetetty: 18 Syys 2008 21:38
Kirjoittaja Viksma
Yhden mäcperssonin jousituksen tukivarren laittanut mutkalle, enkä kyllä voi sanoa että sillä mihinkään olisi törmätty. Mutkalla oli ja sillä selvä.
Kyllä tuo kaksoitukivarsipaketti tuntuu enemmän kestävän ja paljon jämerämmältä vaikuttaa.
Nopealla sorapätkällä tai pattisuoralla mäcperssoni jää kuusnolla. Pohjaa, pompottaa ja lyö näpeille. Kokeiltu on ja voin suositella kaksoitukivarsipakettia.
Lähetetty: 18 Syys 2008 22:06
Kirjoittaja Koheltaja
Pompottaminen ei ole ripustuksesta vaan iskunvaimennuksesta ja jousesta kiinni, tosin perssoniin ei niin helposti vaihdeta mieleistä iskaria kuin kolmioille.
Tukivarsi menee molemmissa samalla tavalla mutkalle, kolhuille arassa paikassa kun ovat. Alatukivarsi on molemmissa lähes samanlainen joten mutkalle menemistä ei voi laittaa ripustuksen syyksi. Mulla meni KQ:ssa alatukivarsi mutkalle enkä edes tiedä missä se meni, mielestäni ajelin vaan niinku tavallisesti... Ei ne aina tarvii kovin kummoista kipeetä että rauta alkaa taipumaan.
Molemmilla ajaneena sanoisin että valitse se kumpi tuntuu paremmalta omaan käyttöön. Jousitusratkaisu ei mielestäni ole prioriteetti ykkönen koska molemmat on käytännössä todettu toimivaksi.
650 on hyvä kompromissi ja jos oikein alkaa tieliikenne Maxiin himo iskeä ennen kevättä niin tarjolla on todella hyvin varusteltu 800 lähes pilikkahinnalla
