Outlander, mittarin huurtuminen, ratkaisu ja korj.ohjeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Mariolla
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 04 Elo 2008 07:32
Mönkijä:: Outlander 1000 X MR
Paikkakunta: Pohojanmaalla ollahan

Outlander, mittarin huurtuminen, ratkaisu ja korj.ohjeet

Viesti Kirjoittaja Mariolla »

Unohdin mainita vielä yhden vian eli mittari huurtuu ja pahoin, pitänee soittaa huoltoon että tekee samalla sille jotain kun en muistanut mainita....

Koska tämä alunperin luiskahti raiteiltaan tuolla "uusi kana, vielä jos se toimisi" topicssa, niin jaoin nämä kahtia. Tästä topicista löytyy selvitys miksi näin tapahtuu, kuinka korjata se itse ja kuinka neuvoa miten huolto sen korjaa. -Viksma
TRX420- sillä mennään minne vaan.PÄIVITYS->Honda Rincon, sillä mennään minne vaan ja muuallekkin.PÄIVITYS->Outlander 1000 X MR, no need to explain!
Avatar
coupe1
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Touko 2007 10:53
Mönkijä:: Can-am Out. Max XT 650 T3 -12
Paikkakunta: Uusikaupunki.

Viesti Kirjoittaja coupe1 »

Ihan turhaa mainitset mittarin huurtumisesta... Itse sanoin siitä huollossa takuu-aikana, ja mulle sanottiin et on ominaisuus -ei vika. Eli he eivät suostuneet tekemään sille mitään! :x Itseäkin tuo asia ärsyttää.. Ja mittari menee huuruun jopa kesällä lämpimänä aurinkoisena päivänä!
Kahta en vaihda. Toinen on Cana, ja toinen on...
Avatar
Mariolla
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 04 Elo 2008 07:32
Mönkijä:: Outlander 1000 X MR
Paikkakunta: Pohojanmaalla ollahan

Viesti Kirjoittaja Mariolla »

coupe1 kirjoitti:Ihan turhaa mainitset mittarin huurtumisesta... Itse sanoin siitä huollossa takuu-aikana, ja mulle sanottiin et on ominaisuus -ei vika. Eli he eivät suostuneet tekemään sille mitään! :x Itseäkin tuo asia ärsyttää.. Ja mittari menee huuruun jopa kesällä lämpimänä aurinkoisena päivänä!
Soitin tänään huoltoon ja lupasivat tilata uuden mittarin :lol:
TRX420- sillä mennään minne vaan.PÄIVITYS->Honda Rincon, sillä mennään minne vaan ja muuallekkin.PÄIVITYS->Outlander 1000 X MR, no need to explain!
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja mikli »

Mulla 11000 km ajettu ja mittari sekä virtalukko vaihdettu takuuseen. Uuskin mittari joskus vähän huurtuu. Variin vaihdettiin joitain osia 7000 km kohdalla, muuten toiminut tosi hyvin!
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kummallisia huoltoja, kun eivät vaihda sitä suolapussia joka poistaa kosteuden, sinne mittarin sisään.
Tilailevat uusia mittareita viiden minuutin homman takia, kun eivät viitsi käydä koulutuksissa, eivätkä lukea huoltotiedotteita. :shock:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

Saako sen mittaritaulun auki omin voimin, meinaan jos takuuajan jälkeen jollain kerää kosteutta?
Itellä ei ole kertaakaan edes pesujen jälkeen kosteutta lasin alla ollu, liekö sitten vaikutusta kun on aina ajojen välillä +20C* tallissa.

Grogilasissa on kosteutta kyllä, sielläkin vaan sisäpuolella.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

ATC kirjoitti:eivätkä lukea huoltotiedotteita. :shock:
Lukutaito ei kuulu kömpijäkuskin tai huoltajan ominaisuuksiin 8)

Nimimerkillä: Aina kiroillut huurtuvaa mittaristoa... :oops:

Hyvä että tätä kautta saa tietoa miten sekin korjataan :lol:

edu, on se mittari ollut mulla auki mutta en juuri nyt muista millainen operaatio se oli. Ei muistaakseni kovin kaksinen homma, pitäisi onnistua myös pienessä lonkerossa, siis muistaakseni... 8)
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Normi ohut taltta meisseli, raotellaan haitat auki varovasti, vedetään linssi auki.
Patterin päälle yöksi kuivumaan.
Haetaan korjaus-sarja liikkeestä. Ei sitä "6pac korjaus-sarjaa", tai, noh, voihan senkin hakea, simppeli hommana.
Silikoonivassua täytyy löytyä itseään kunnioittavan mönkijä/kamera ihmisen pakista!
Voidellaan em. vaseliinilla o-rengas ja asennetaan linssi paikalleen, varoen ettei rengas mene "rupelille". Tietenkin unohtui laittaa se uusi kuivikepussi sisälle mittariiin..
Ja voidellaan sitten liittimen pinnit sillä rasvalla, ennen kuin painetaan paikalleen.

Voila`ja nam, ei tarvitse ehyttä mittaria uusia! :roll: ja uusitaan toimenpide rankan painepesun, ym. huurtumisen uudellen esiintyessä..joku näsä tuumi että se pussikin kuivaa siinä patterin päällä, siitäpä en tiedä..
Viimeksi muokannut Mce, 21 Loka 2008 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Viesti Kirjoittaja rane »

Sama ongelma,eli mittari huurtuu oli kosteeta tai lämmintä.On vaihdettu suolapusseja mutta ei auta.Lupasivat seuraavassa huollossa vaihtaa mittarin ja hyvä niin koska ei siitä mitään näe,kun huurussa on lasi.
Ja kyllä se kirkkaana pitää pysyä,ilman tuommoisia toimia käyttäjältä jos se on kunnolla tehty. :!:Pysyyhän se kellonkin lasi vaikka missä säässä ilman että joutuu availemaan tai suolapusseja vaihtelemaan :)
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

Mce kirjoitti:joku näsä tuumi että se pussikin kuivaa siinä patterin päällä, siitäpä en tiedä..


Tollasista ohjeista pidän kovasti, menee jakeluun eikä tartte mennä yöpäivystyksessä Jorviin siirrättämään peukaloa kämmenen keskeltä sivummalle.
Yleisohjeena siis lisäksi kaikille; pussit yöksi patterin päälle, ni siittiöt saa uutta elinvoimaa. Sänky patterin viereen vai patteri sängyn viereen?
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
kes022
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Oulun liepeillä

Viesti Kirjoittaja kes022 »

Atc on AIIIIVAN oikeassa..
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Se mittarin vaihto mitään auta..mekaanisia osia tiivisteinä, liittimen alla kontaktissa silikoonimatto, uusi mittari on ihan samanlainen..
kai se on sitten vain huonosti tehty. :(

Omat pussit on jo testattu, nou hätä edu, ei muuta vaikutusta.
Nörttirillit vain huurtuu..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

kes022 kirjoitti:Atc on AIIIIVAN oikeassa..
Oulunseudun 'tietäjä iänikuinen' on ollut joskus muulloinkin oikeassa, vaan ei ihan heti tule mielehen.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

rane kirjoitti:Sama ongelma,eli mittari huurtuu oli kosteeta tai lämmintä.On vaihdettu suolapusseja mutta ei auta.Lupasivat seuraavassa huollossa vaihtaa mittarin ja hyvä niin koska ei siitä mitään näe,kun huurussa on lasi.
Ja kyllä se kirkkaana pitää pysyä,ilman tuommoisia toimia käyttäjältä jos se on kunnolla tehty. :!:Pysyyhän se kellonkin lasi vaikka missä säässä ilman että joutuu availemaan tai suolapusseja vaihtelemaan :)
Jos ei mittaria kuivaa, ei pelkällä pussinvaihdolla ole vaikutusta. Mutta jos mittarin jättää auki ja antaa kuivaa kunnolla. niin kyllä pussukka pitää pitkään kosteuden poissa.
Noiden pussien vaihdot on huollon työtä, ja ihmettelen kun eivät mokomaa pikkuhommaa hoida pois päiväjärjestyksestä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

Juurikin näin. Pikkupussukka, siis ole varmaankaan tarkoitettu, muuta kuin mittarin sisällä olevan ilmamäärän kuivaamiseen.

Pois suljetaan siis innokas höyrypainepesijä, painepesurilla voisi välttää myös muitakin liittimiä tms.
Sanomattakin pitäisi olla selvää mutta aina herää kummastus..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Vastaa Viestiin