Lohkolämmittimen asennus

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

No niin minkä laisia/mallisia lämmittimiä herrasväki on asentanut noihin Rotax:sin V2:siin?
Meikeläinen hommas tälläkertaa Defan 411702 kulmamallisen letkulämmittimen, niin kymysys olis et onko muut laittanut tommosen vai suoran mallin, koska lyhyen tesin jälkeen havaitsin, että ei oikein lähde kiertämään nesteet.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja poke »

Polleen laitoin aikanaan Micran letkunlämppärin ja kohtuullisesti pelasi. Kovimmilla pakkasilla tosin joutui aika kauan lämmittämään. Kyllä nesteen pitäisi lähteä aikaa myöten kiertämään jos ei se ala kiehumaan. Kokeilin nimittäin myös kelkan letkulämppäriä, mutta jostain syystä oli tuohon paikkaan liian tehokas, neste alkoi melkein välittömästi kiehumaan, tuli kiire nykäistä töpseli irti ennenkuin vastus palaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Joo vanhassa vehkeessä oli tuommonen Micran Calix ja toimi pirun hyvin, mutta sen saikin vesipumpun ja sylinterin väliin oikein optimi paikkaan....
Mutta tuohon nyky härveliin laitoin heti syylärinpäähän alavesiletkuun alkuun niin se lämmitti hienosti sen pysty sekä vaaka osuuden jonka jälkeen letku putoaa noin 20-30cm alaspäin niin siihen loppuu lämpeneminen (joo tiedetään fysiikanlaki lämmin pyrkii nousemaan ylöspäin) koska toi kulma malli pitää olla pystyssä sitä ei oikein muualle saanut. Täytyy huomenna mennä etsimään suora malli niin saa sen sitten suoraan vesipumpulle kiinni niin luulis nesteiden alkaa kiertämään.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanhalla oli myös tuo kulmamalli Pollessa ja siinä sen sai pelittämään, kun on letkut meni pystysuunnassa.
Voisit kokeilla sitä Canan omaakin, se ainakin taatusti pelittää, kun mokomaan sorvattu.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Paljonkohan tuo Cänämin oma maksaa???
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
jouskap
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2005 17:14
Paikkakunta: Toijala renegade x

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja jouskap »

195e näyttää lisävarusteluettelo lämppärin hinnaksi.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Nonii nyt tuli haettua Canasen orkkis lohkolämmitin Defan tekemä. Malliltaan säteily ja eipä löydy Defan kirjoista eikä kansista et jos tommoista halajat niin mars paikkakuntasi BRP kauppiaalle...
Ostin vastuksen irrallaan ovh.114€ ja mukaan ei tullut asennusrautaa ja taitaa sylinterissä oleva kierrekin olla joku wakin tuumanen, pultti löytyy Liukkoselta ja rauta pitäis kai pokata itte mut tuskimpa sen tekemiseen mitään raketti insinööriä vaaditaan.
Asennus kohta on vissiin oikealle puolelle kakkos sylinterin juureen siellä on semmoinen kolo. Katsellaan loppuviikosta jos vaikka sais ittestään niin paljon irti et sais sen paikalleen
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Mce »

Asenna ihmeessä etummaiseen sylinteriin ja vasemmalle puolelle, jos asennat takimmaiseen sylinteriin, niin lämmität myös nesteenlämpöanturia! Ja näin tehden moottorinohjaus saa "väärää" tietoa ja olettaa moottorin olevan siis jo lämmin :?
Pakoputki on lähellä, mutta jos oma-asennuksessa tarvetta, alumiitipalikkaan sisäänmenevät johtimet kestävät kerta taivutuksen, yhdellä liikkeellä, sopivaan suuntaan jos tarvis..ja laseteippiä kaapelin ympärille eristämään pakarin heijastelämpöä.
Ja sen vastuksen alle on myös hyvä levittää sinkkipastaa, pintojen korroosion välttämiseksi.

Letkulämmitin, syylärin letkussa, ei toimi hyvin, koska kannen termostaatti on kylmänä kiinni ja niinmuodoin ei päästä nestekiertoa/lämpöä sylintereihin, ennenkuin porisee siis jo letkussa..josko vaikka 2mm. poraus termarin laippaan..en tiedä, en ole kokeillut moista.
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Laitoin takimmaiseen sylinteriin, muuta anskattoa jos se rupeaa kiukuttelemaan niin pitänee sitten siirtää siihen etummaiseen... Itselleni perustelin tuota takimmaistasylinteriä, että se sitäkautta lämmittää paremmin koko mööttörin no tiedähäntä.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja setu »

Moro,

Onko kukaan duunannut tota BRP omaa (tarvikeluettelossa) olevaa defaa Reneen kiini????
Hinta 199€ + asennus (Giantti motors tarjosi kiinitettynä 250€).

Meinaan laitattaa Joulukuussa kiinni....jos sitä vaikka pakkasta tulisi stadiinkin........ :mrgreen:
Mutta onko kellään kokemusta tästä reneen (kuvastossa se mainitaan outin liusävarusteeksi...mutta ei kai sillä V2:lla niin välii oo mitä vehkeen kyljessä lukee)

Talvikäynnistykset olisi mukava jatkossa tempasta "palmun alta"....ei tosin rene oo yskinyt kylmäkäynnistyksiä...mutta säästäisipä "säteilijä" konetta ja gasoa...niin ja maailma pelastuu kun turhakkeen hiilijälki snadisti pienene........ :badgrin:
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja migu250 »

setu kirjoitti:Moro,

Onko kukaan duunannut tota BRP omaa (tarvikeluettelossa) olevaa defaa Reneen kiini????
Hinta 199€ + asennus (Giantti motors tarjosi kiinitettynä 250€).

Meinaan laitattaa Joulukuussa kiinni....jos sitä vaikka pakkasta tulisi stadiinkin........ :mrgreen:
Mutta onko kellään kokemusta tästä reneen (kuvastossa se mainitaan outin liusävarusteeksi...mutta ei kai sillä V2:lla niin välii oo mitä vehkeen kyljessä lukee)

Talvikäynnistykset olisi mukava jatkossa tempasta "palmun alta"....ei tosin rene oo yskinyt kylmäkäynnistyksiä...mutta säästäisipä "säteilijä" konetta ja gasoa...niin ja maailma pelastuu kun turhakkeen hiilijälki snadisti pienene........ :badgrin:
"setu" otatko sisälämppärin samalla, et kapiinissa (kypärässä) lämpöä riittään kanssa koville pakkasille ;)
Kummosia pakkasia ei tartte, niin virtalukon kanssa ongelmia+ vilkunkatkaisija + 2-veto/4-veto katkaisin sama juttu sade->pakkanen ja kova kosteus->pakkanen.
Tänään ap monta hetkeä meni, laittaa laitetta startti valmiiksi :(
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja setu »

migu250 kirjoitti:
setu kirjoitti:Moro,

Onko kukaan duunannut tota BRP omaa (tarvikeluettelossa) olevaa defaa Reneen kiini????
Hinta 199€ + asennus (Giantti motors tarjosi kiinitettynä 250€).

Meinaan laitattaa Joulukuussa kiinni....jos sitä vaikka pakkasta tulisi stadiinkin........ :mrgreen:
Mutta onko kellään kokemusta tästä reneen (kuvastossa se mainitaan outin liusävarusteeksi...mutta ei kai sillä V2:lla niin välii oo mitä vehkeen kyljessä lukee)

Talvikäynnistykset olisi mukava jatkossa tempasta "palmun alta"....ei tosin rene oo yskinyt kylmäkäynnistyksiä...mutta säästäisipä "säteilijä" konetta ja gasoa...niin ja maailma pelastuu kun turhakkeen hiilijälki snadisti pienene........ :badgrin:
"setu" otatko sisälämppärin samalla, et kapiinissa (kypärässä) lämpöä riittään kanssa koville pakkasille ;)
Kummosia pakkasia ei tartte, niin virtalukon kanssa ongelmia+ vilkunkatkaisija + 2-veto/4-veto katkaisin sama juttu sade->pakkanen ja kova kosteus->pakkanen.
Tänään ap monta hetkeä meni, laittaa laitetta startti valmiiksi :(
Kypärään ei lämpöä tartte....sisällä pelkkää luuta (tai kusta)...... :badgrin: ja eurojen tuhlausta lämmittää kumpakaan......
Noi muut jutut on aina ongelmina......kun ei oo tallia.......mutta katos on ja sekin auttaa....joten koitan pelkkää defaa....talvellakin pöristelen 2-4 X viikossa....on se vaan niin hubaa.....
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Roki »

Mites tollaseen 400 outtiin löytys jokin lämmitin? Toi brp:n malli ilmeisesti vaan twin koneisiin? Ja olis muuten loistoo jos laittas viel akkuun ylläpitolaturin niin sais senkin samalla täyteen. Löytyykö tälläisiin ratkaisua?
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja setu »

Roki kirjoitti:Mites tollaseen 400 outtiin löytys jokin lämmitin? Toi brp:n malli ilmeisesti vaan twin koneisiin? Ja olis muuten loistoo jos laittas viel akkuun ylläpitolaturin niin sais senkin samalla täyteen. Löytyykö tälläisiin ratkaisua?
.
Renessä on ollut lohkis kiini nyt yli 2 kk. ja käyttöä on ollut tänä talvena=>pakkasta on ollut stadissakin jo kaksi kuukautta putkeen (ennätys tämäkin).. :?

En usko jotta pyttyjen määrällä on väliä =>toi BRP:n Defa säteilijä on laitettu mulla ykköspytyn kylkeen kiini =>joten ei kai välii vaikka se lämmittäs vain yhtä pyttyä? =>lämpee vain tod. näk. nopeemmin. Toki kysy BRP pojiilta mutta tää on oma analyysi :shock:

Ja jos myyt joskus vehkeen eteenpäin =>ota irti jos et saa siitä tarpeeksi "välirahnaa" =>tää käy varmasti muihinkin laitteisiin...
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Roki »

Jees täytyy melkeen soitella ja kysellä et käykö toi. Tuliks muuten brp:ltä tilatessa kaikki johto hässäkät ja pistokkeet mukana? Ja mitäs toi lysti makso? Sit viel se laturi. Meinasin jos tilais tollasen http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=969 mut onkohan toi liian järee... Mut olis aina täys akku kun startta...
Vastaa Viestiin