28 tuumaset 650 efi:in??

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja kippari »

Tervehdys kaikille

Tuli tuossa kuukausi takaisin vaihdettua kinukki kanukkiin ja onpas mainio kampe, tosin kaikki kai ne on kinukin jälkeen :shock:
Nyt alla 26 tuumaset mud litet ja tuntuu pyörivän turhan helpolla joutavaa :-) Mites nuo 28 rattaat mahtuu pyörimään alla ja miten vari, Tuleeko hitaasta nopea? Voima tuskin loppuu kesken, niin laite on -08 XT malli. Rengas merkkejäkin saa tietysti ehdotella. Pääosin ajo möyrintää ja satunnaisia siirtymiä/ tankilla käyntejä.

Ei ole vielä paljoa kokemusta pahoista suo/lälly paikoista kun mittarissa vasta 7h, pitää odottaa että saa eka huollon pois edestä ja panssarin paikoilleen. Josta tulikin mieleen että, mikäs se on "hyvä" huolto mesta kanalle oulun alueella?
Tuostahan me oikastaan !!
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja poke »

Akolan Penan palveluja on hyvä käyttää noissa huoltoasioissa, Pienkonekorjaamo Akola löytyy Motormannin tiloista Limingantullista. Noihin rengasasioihin löytyy meitsiä kokemuksista rikkastuneempia kavereita. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Renkaana itesellä 28" swamp witch ja hyvin pelaa.
Yleensä nuo 27"-28" renkaat vaatii kanaan pikku levityksen jotta sopii pyöriin ja jälleenmyyjältä saa helpon avun kun hakee vanneadapteri sarjan.
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Täältä kans ääni swamp witchille. Hyvin pitää maastossa ja toimii myös asfaltilla kohtalaisesti. Renkaat löytyy siis BRP:n lisävarusteluettelosta. Asennusohjeissa kehotettiin laittamaan pari prikkaa eteen vanteen väliin, ei siis tarvii kalliita levityspaloja. Hyvin mahtuvat pyörimään.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja kippari »

Hyvältä näyttää ainakin kuvion perusteella. Ei netistä heti sattunut löytymään teknistä tietoutta joten kysyn viisaammilta. Paljonko nuissa on kuvion korkeus? Olen kyllä ollut nuihin ITP:n pylpyröihin ihan tyytyväinen, mutta kun tahtovat jo 28" maksaa aikasta paljon sarjalta.
Tuostahan me oikastaan !!
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja TAJ »

28mm on tuo kuvion korkeus, ja niitä prikka virityksiä ei missään nimessä sinne kannata laittaa, ihmettelen et asennusohjeessa tällästä edes ehdotellaan.
Jos tuo reilu satkun hinta tuntuu kalliilta niin jostain mahtaa saada spaceri setin hiukan huokeammin vai maksaaneko ne enemmänkin
wazzaab
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Joulu 2006 10:57
Mönkijä:: can-am 650
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja wazzaab »

Omassa 650 kanasessa alla 27" :evil: TLS vampiret . :evil:
kuuluvat ehdottomasti muta touhujen parhaimmistoon suosittelen .
noh itse olen katsellut meren yli vari kittiä tuntuu pitoa olevan renkaissa enemän kuin remmissä :doubt: .
Etulukko !???! EI SITÄ TARTTE!
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

TAJ kirjoitti:28mm on tuo kuvion korkeus, ja niitä prikka virityksiä ei missään nimessä sinne kannata laittaa, ihmettelen et asennusohjeessa tällästä edes ehdotellaan.
Oisko sulla jotain perusteluitakin heittää, vai onko tuo vaan MUTU tietoa?

BRP:n kirjottamassa ohjeessa ihan sanotaan että prikat väliin.. Ainakaan vielä ei oo ollu mitään ongelmia prikkojen kans.
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Johan sen sanoo järkikin et kun vanteen kosketuspinta alustaan pienenee niin kestävyys kärsii, alumiinivanteella tuo prikka juttu viel ehkä menettelee kun vanne itsessään on paksumpi, peltivanteessa saattaa jo tapahtua elämistä kun vanne vastaa vain pelkkään prikkaan alla.
Mutu luulona se et et tieliikenne malleissa kai jo lakikin määrää sen et vanne on normaalisti kiinnitetty ilman prikkoja.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja kippari »

Noh sorvi ja alumiinia löytyy naapurista, joten ei tarvi huolehtia spacereista. Tuo vari homma mullakin kävi mielessä, notta pitääkö :roll: Tuo 28mm on kuvio noissa mud liten rattaissakin ja itp:n mud lite XXL:ssä se olis jo 33mm mut niissä ei ole kuvioo rattaan kyljessä :( Assulla tuo itp ei pahemmin täristele ainakaan kovemmassa vauhdissa, tosin en renkaita kyllä assulle katselekkaan.
Autoja reilusti rapanneena hylkäsin tuon rikka ajatuksen samon tein, toimi tai ei. TAJ:in kans ihan samoilla linjoilla tuossa asiassa.
Onneksi vaimo keksi muita rahan reikiä, niin joutuu ehkä lykkään renkaiden hankintaa hiukan. On kuulemma jo maksanut ihan tarpeeksi tuo vehje :shock: :shock: :lol: Ihme ajatuksia nuilla naisilla.
Nyt kysyn ehkä tyhmän kysymyksen mutta, pitääkö kömpijässä olla ulosjouston varaa??? kanan keulassa on 7-10cm ulos joustoa ennen kuin renkaat irtoo maasta. lautaset on kyllä ala asennossa joten hiukan se siitä nousee kun pyöräyttää "jäykemmälle" Olen kyllä lukenut täältä kuinka nuissa on pehmee keula mut sehän on vaan hyvä kun ajaa pahoissa paikoissa....
Tuostahan me oikastaan !!
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Ulosjousto melkeinpä yhtä tärkee kun sisäänjousto, niin maastossa ku nopeemmassakin ajossa ei turhaa roiku renkaat ilmassa :) canan keula on aika pehmee ja monet ovat sitä päivittäneetkin.
Tästä mahtaa olla juttuakin foorumilla. Ja enemmän tietävät voivat kertoilla kokemuksiaan.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja kippari »

Juu niin minä hiukan arvelinkin. Bilsteinia pojat kehuvat kovasti. Mulla oli autossa upsidedown tapit, jos ei muuta niin jämäkät ainakin. No pitää ruveta kerään rahaa säästöön.
Tuostahan me oikastaan !!
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

TAJ kirjoitti:Johan sen sanoo järkikin et kun vanteen kosketuspinta alustaan pienenee niin kestävyys kärsii, alumiinivanteella tuo prikka juttu viel ehkä menettelee kun vanne itsessään on paksumpi, peltivanteessa saattaa jo tapahtua elämistä kun vanne vastaa vain pelkkään prikkaan alla.
Mutu luulona se et et tieliikenne malleissa kai jo lakikin määrää sen et vanne on normaalisti kiinnitetty ilman prikkoja.
Mutua mutun perään, niinkuin arvelinkin. Ei sinne tarvi niitä kaikein pienimpiä prikkoja laittaa, mitä tallin nurkista löytyy, johan sen sanoo järkikin! Leveetä ja paksua prikkaa kun pistää, niin ajaa täysin asiansa. Näin on todennut BRP:n insinööritkin. Eihän nuo swamp witchit ole lailliset tiellä vaikka olis miten kiinnitetty, ei löydy E-hyväksyntää.
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja TAJ »

No herrat insinöörit tietävät näemmä asian paremmin, neuvotaanko myös vaihtamaan pidemmät pinnapultit? kuitenkin ihmetystä herättää ohjeistus asiassa, kai ohjeessa lukee että ei liikennekäyttöön?
En mielestäni ole väittänyt ajavani tiellä kyseisillä renkailla
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Re: 28 tuumaset 650 efi:in??

Viesti Kirjoittaja kippari »

No ei mullakaan ole tieliikenne peli, joskus siirtymiä :-) Saahan sitä omalla kylällä "jos sievästi " ajelee. Ei täällä maalla kukaan kattele :shock: :shock:
Vastaa Viestiin