mönkijän osto aikeissa

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
opelcorsa
Noppeli

mönkijän osto aikeissa

Viesti Kirjoittaja opelcorsa »

kumpi parempi canam outlanber 500 xt vai polaris sportsman 500?tieliikenne malli kumpi parempi maantiellä?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Re: mönkijän osto aikeissa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Aika vaikea sanoa kumpi noista on parempi, sillä kummankin koneen ominaisuudet ovat kovin erilaiset.

Maantielle voin sanoa omasta 500:sta Pollesta, että ei häävi, mutta en ole kuullut huraa-huutoja mistään 4x4 laitteesta vakiona maantiellä. Mutta jos pitäisi valita tielle, niin ehkä 500 Can-Am on mutkattomampi ajettava.

Metsässä tilanne muuttuu. Can-am:a on ajettava hieman agressivisemmin ja pidettävä kaasu tasaisena, riippumatta mitä tulee eteen. Näin ajaen etulukko saadaan pysymään päällä ja homma pelaa. Kevyempänä laitteena taasen käsittely myös kevyempää. Lisäpisteet, myös Kone-, voimalinjan toiminnasta. Pehmeä ja varsin ruudikas yhdistelmä.

Polariksessa on taas maastoajoa ajatellen markkinoiden älykkäin etulukko, joka ei vaivaa kuskin päätä, vaan toimii kun tarvitaan. Painavana laitteena ikävä nostaa suosta mutta painavuus tasoittaa tietä. Todella leppoisa ajettava vaikeassa maastossa. Välitykset todella lyhyet lyhyellä perällä, joten sopii mainiosti hitaaseen hiipimiseen.

Aja kompaakin konetta, lue kummakin koneen topikit ja tee arviot itse ajotarpeesi mukaan. Kumpikin on hyvä laite, mutta ovat liki ääripäät, mitä markkinoilla on.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
coupe1
2WD
Mönkijä:: Can-am Out. Max XT 650 T3 -12

Viesti Kirjoittaja coupe1 »

Kun itse olin joskus (paljon aikaisemmin) ostamassa mönkijää, niin kävin koeajamassa kumpaakin merkkiä. Tosin ainoana erona oli isommat moottorit... :D Äkkinäisin huomattu ero koeajossa.. Voi olla nyt jo puolueellista sanoa, kun Can-amilla ajelen, mutta itse petyin Pollen isompaan kääntösäteeseen (maastossa mielestäni tärkeä asia) ja tehottomuuteen. Tai ainakin Can-am tuntui ärhäkkäämmältä. :biggrin: :biggrin:
Kahta en vaihda. Toinen on Cana, ja toinen on...
TeeJii
Noppeli
Mönkijä:: Can Am 500 max

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Moi.Ostin juuri uuden 500 Maxi Canan, takana vasta 5 yhteistä tuntia, mutta niiden perusteella voin sanoa että maxi malli on todella hyvä tiellä, tietysti jos vaihtaa auton renkaat alle niin paranee, mutta menee ihan hyvin vakio renkailla :mrgreen: .
Edellinen kömpijä oli 350 Honda joka kyllä oli huomattavasti ikävämpi ajettava tiellä, joskaaqn hondasta ei ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa. =D> .
Can-Am 500 Max
Vastaa Viestiin