Sivu 1/2
Bombardiermönkijät
Lähetetty: 23 Elo 2004 18:59
Kirjoittaja anton
Noh, pitipähän avata uusi aihe, kun ei ole muitakaan aiheita Bombardireista.
Onkohan kellään kokemuksia bombardiermönkkäreistä.
Näyttäis jakaantuvan kahteen tyyppiin. Traxtereihin ja Outlandereihin Niin ja tietysti corsseihin ja leluihin, mutta nyt näistä työmönkijöistä.
Noissa tarxtereissa näyttäis olevan hydrostaattinen veto. Mitenkähän luotettavasti se tomii? Ja muutenkin toi runko vähän "skootteri-mallinen". Etupää näyttää aika jännältä. Nimittäin etupäässä ei näytä olevan erillisjousitusta? (korjatkaa jos erehdyn) Nimittäin kuvissa näyttää olevan edessä aika suora akseli. Myös paino on traxtereissa isompi.
Outlandereissa taas näyttäis olevan taka-akselissa uusi jousitus-systeemi. Sellainen vähän erikoinen(TTI), mikä toimii vähän eri periaatteella kuin nämä perinteiset. Ovatko nämä bombardier-mönkkärit parempia kuin perinteiset polarikset ja yamahaat ja hondat? Mten muuten toimii?
Lähetetty: 23 Elo 2004 22:00
Kirjoittaja amis
Ei ole käyttökokemusta (kuten ei oikein mönkkäreistä yleensäkään, mitä nyt olen ukon kodiakilla vähän ajellu), mutta silloin kun sitä ukon mönkkäriä oltiin ostamassa, niin tutkittiin myös Bombardier-esitteitä. Heti ulkoapäin näkyy ainakin minun mielestäni se, ettei sitä ole suunniteltu ainakaan työkäyttöön... Tollanen matalalattiarunko, en usko että siitä nyt on niin kovaa hyötyä, jossei tarvitse sitä jalkaa heilauttaa taakkatelineen yli... Lisäksi, mitä enenmmän on mönkkärissä samoja piirteitä kuin muissa merkeissä, sitä helpompi on siihen sovittaa lisälaiteita yms.
Itse en ollut mukana kun isäpappa oli käynyt katsastamassa Bombardierin jälleenmyyjän, mutta kuulemma oli "piha täynnä vesijettejä". Joten uskoisin että lähinnä ajokäyttöön tarkoitettu koko merkki...

Lähetetty: 23 Elo 2004 23:38
Kirjoittaja JN
Nyt kun joku avasi keskustelun outlandereista niin pitäähän sitä omistajana kertoa kokemuksistaan siitä

400 H.O:lla on tullut ajeltua vuoden verran ja noin 2 tuhatta kilometriä.Voisi pitää kevyenä sisään ajona vielä

Jousitukseen olen ollut tyytyväinen varsinkin kun kyseessä on niin sanottu "työmönkijä" jolla pystyy päästelemään poluilla ja muilla pinnoillakin tarvittaessa riittävän kovaa pelkäämättä ylimääräisiä hyppyjä montuista jonnekin muualle minne on itse laitteen käskenyt menemään. Normaalissa hitaassa maasto ajossa niin kesällä kuin talvella erillisjousitettu alusta pelaa hienosti ja hitaalla alueella saa estettyä variaattorin turhan luistattamisen ja riittävän väännön mihin tahansa kallio kiipeily kikkailuun tai tukkikärryn vetoon.Talvella ja kesällä todella pehmeassä varsinkin huomaa mitä hyötyä on etuperän visco-lukosta.Huippuja 400 Outlander kerää vakiona mittariin noin80-90km/h. Siihen sitten pientä "säätöä" tekniikka puolelle niin saa vielä hieman erituntuisen laitteen siihen takapuolen alle

Lähetetty: 24 Elo 2004 16:31
Kirjoittaja anton
JN, kerro tarkemmin, oliko hyvä valinta, olisko pitänyt ottaa joku toinen, sitten tälläiset maavarat ja muut, onko ollut riittävästi. Tälläista perustietoa ja kokeuksia jos kertoisit. Minunkin mielestä kyllä noi bombardierit näyttää aika leluilta. Mutta ovatko ne leluja, voisit kertoo senkin.
Lähetetty: 24 Elo 2004 21:57
Kirjoittaja JN
Ei ainakaan vielä ole tullut mieleenkään että olisi väärä valinta. Laite on ollut todella luotettava niinkuin Skidoon kelkatkin. Maavaraa on todellakin on riittävästi eikä kone eikä muut osat ole runko rakenteen ulkopuolella vaarassa osumille. Ajoasento on ollut ainakin itselle mieleen jos on tottunut ajelemaan seisaaltaan koska sarvet ovat riittävän korkealla.Lämpö kahvat ovat siiten ihan must jos on tarkoitus talvella ajella. Muoviahan Outlanderissa on kyllä riittävästi verrattuna joihinkin muihin mönkijöihin. Ei vielä yhtään repeytymää tai palaa irronnut vaikka välillä aika rankastikin on kiviin ja kantoihin nojailtu. Vielä bonuksena tuli asennettua siihen yoshimuran tehoputkisto sen alkuperäisen "katalysaattori" putken tilalle

Siitä onko ne Bombardierit leluja vai ei niin tämä kyllä tuntuu parhaalta "lelulta hiekkalaatikolla" mitä tähän asti on ollut

Lähetetty: 25 Elo 2004 08:19
Kirjoittaja anton
Ja kaikki 2/4-veto toimii hyvin? Siis sehän on sähköinen, eikös? Ja eikös tämä ole hydraliikkavehe, tai vaihdevehe? Variaattori siis puuttu, näin olen ainakin saanut tietää. Entäs onko tässä laitteessa mitään lukkoja ja mien ne toimii? Tuntuiat ainakin mainostavan noita iskunkestäviä muoveja kovasti. Hyvä että täällä on kokemusta bombardireistakin. Jos joskus saan tooosi paljon rahaa, niin pitäs harkita tarkkaan, ostanko bombardierin vaiko jonkun muun.
Lähetetty: 25 Elo 2004 22:32
Kirjoittaja bombardier
Outlanderista vielä, mulla on ollut nyt pari kuukautta ja olen tähän asti ollut tyytyväinen. 2/4-veto toimii hyvin ja on sähköinen ja on variaattori peli. Lukot Visko-Lok-tasauspyörästöjärjestelmä. Muovit tuntuivat aluksi vähän hassulta, mutta hyvin tuntuvat kestävän, mutta tosiaan peli on ollut vasta parisen kuukautta ja on tieliikenneversio eli maasto-ominaisuuksista ei kokemuksia vielä. Lumilevykin on mutta mutta sitäkään en ole vielä tarvinnut

Lähetetty: 25 Elo 2004 23:08
Kirjoittaja amis
No, tuli tossa vastaan tällänen myynti ilmotus 330 bombardierista...
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10576422
Leluko ?
Lähetetty: 13 Loka 2004 18:20
Kirjoittaja Julle-77
Kävimme viime viikonloppuna etsimässä kaverille mönkijää ja törmäsimme bombardieriin.Ensi katselmus oli ihan ok mutta,istuessani satulaan mönkijä suorastaan niias alusta sökö jo uusissa ? Toinen mikä pisti silmään oli vesi jäähdytys hieno juttu mutta, jos syyläriä ei ole suojattu kuin muovilla kuinka se voi kestää? Hmm...oliko myös olemattomat puskurit alumiini putkia? sitä ei viitsitty enään jäädä selvittämään. Rungon putket eivät myöskään oikein antaneet uskoa tulevaan.Yksi asia tuli kyllä selväksi työ käyttöön kyseinen mönkijä ei todellakaan kuulu,Perän jousitus ei kykene kovaan kuormaan ilman että maavara puotaa ongelma korkeuteen.Ehkä Pieneen työhön muutamilla muutoksilla ja tietysti hupi ajeluun niin kuin kaikki mönkijät
Vertailu kohteina oli Outlander 400 vm2004 vs Honda foreman 450 vm.2004
Kuvia hiukan niin tiedätte mistä puhun
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... d_01_e.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_3.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_5.jpg
http://www.quad-action.de/quad/bombardi ... outl_6.jpg
Lähetetty: 14 Loka 2004 08:23
Kirjoittaja joni
maltan tuskin odottaa tiistaita, jolloin saa koeajettavaksi Bombardier DS 650 BAJA X:n. kokemukset voi sitten lukea joulukuun offroadpro-lehdestä, jonka mönkkärikaikkitietäväksi tässä pitäisi muiden kiireiden ohella ryhtyä.
viime vuonna ajoin tuolla baja-mallilla ja se kyllä potki. nyt olisi vielä asteen paremmat iskarit etc.!
kopsahti tuossa eilen postista jenkkiläinen all terrain vehicle magazine. hyvältä näytti. tunnen pikkuisen lehden tekijäkaartia joten voisin kysäistä, että mitä tuo lehden tilaaminen suomeen maksaa, jos jotakuta kiinnostaa.
Hmm...
Lähetetty: 14 Loka 2004 11:04
Kirjoittaja sammy
Bomba näyttää lelulta mun silmissä, en ole ajanut, mutta istunut päällä ja syynännyt. Ei vakuuta minua siitä että sillä viittis lähtee mettään ja jo toi murolaatikkosta vedetty ulkoasu hirvittää pahan paikan tullen. Tämä taas minun mielikuvitukseni tuotetta.
Joni, onkos kuviot muuttunu, mites MK-Lehti? Toi OffRoadPro lehti näyttää ainakin vielä täysin pärrälehdeltä, muuttuuko sisältö kuinkakin paljon? Onhan se MK-Lehtikin aikas kelkkapainotteinen...
Käy kuule kateeks kun pääset ajeleen kaikilla hienoilla vermeillä.
Sammy
Lähetetty: 14 Loka 2004 22:18
Kirjoittaja joni
kuviot on muuttuneet aikas radikaalisti, eli siten, että MK ja Offroad pro ovat kanavat, joihin mönkkärijutut jatkossa menevät.
MK on varsinaisesti kelkkalehti, mutta tulemme panostamaan mönkkäreihin aika tavalla. se, että miten panostamme, selvinnee kuukauden sisään. offroad pro puolestaan on ja pysyy pärrälehtenä, mutta se on kiinnostunut mönkkäreistä urheilumielessä. eli jos ja kun mönkkäreillä ruvetaan kisaamaan kunnolla, offroad pro tulee seuraamaan lajia tiiviisti.
mutta kannattaa pysyä kuulolla!
lehdykkä
Lähetetty: 14 Loka 2004 23:43
Kirjoittaja mika aho
no morjens joni.. minkähintainen toi jenkkilehti on euroissa/12kk tai (kuinkamonta numeroa sisältääkään) onkos siinä juttua myös sporttimönkkäreistä ja jne.. kisoista..jne.. infoa.. itselle tulee atv rider ameriikasta..palaillaan..
Lähetetty: 15 Loka 2004 01:29
Kirjoittaja Muumi Pappa
Lähetetty: 15 Loka 2004 07:44
Kirjoittaja joni
atv magin hinnasta en tiedä, mutta voin kysellä, että nouseeko sen hinta huikeaksi.
lehdessä on juttua pääasiassa nelivetoisista, mutta on siinä crossareitakin. kisaraportteja ei.
lehden nettisivut löytyy osoitteesta
www.atv-mag.com
4x4 magazineen kirjoittelen jonkun verran maastoautoista, mutta en enää mönkkäreistä. olli auttonen on uusi mönkkärimies. ymmärtääkseni lehdessä tulee olemaan mönkkärimatskua ihan entiseen malliin.