
Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
- -mehtäratio-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
- Mönkijä:: -
- Paikkakunta: Lahti (Luhanka)
Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Soon kahden kauppa, kolmannelle korvapuusti. Tuo 400 kuutio riittää meikäläiselle ihan hyvin noihin ajoihini etupäässä kovalla maalla. Noista on ollut aika hyviä tarjouksia, joten ne liippaa jo niin liki kinkkikoneita, että ei tunnu oikein löytyvän perusteita mainittujen vermeitten hankintaan. Canassa ja Hondassa on merkkikoneiksi myös kohtuullisen hintaiset varaosat ja kohtalainen verkosto niiden jakoon. Perushuollot riippuvat osin firmasta, tosin eikä kai kukaan odota ilmaista huoltotyötä, en minäkään. Honda antaa roiman takuun ja kun merkki on kestävän maineessa, sillä pitäisi olla edessä huoletonta möngintää. Canan Rotax hiukan ärjympi motti ja alusta on osin peritty isommista malleista joten ei sekään miltään rimpulalta tunnut. Letkuperä toimii jos pitää aisapainot pieninä, siihen pystyy myös kärryn suunnittelija/tekijä vaikuttamaan. Möngintä on pääosin hidasta metsä- ja pihamögintää erilaisessa työkäytössä, toki marjassa/kalassa ja sienestämässä voi poiketa vähän kauempana korvessa, autokin löytyy.....mutta risuista on niin mukava saada aimo-pläjäykset kuonoonsa
Asiasta lienee aikaisemmin taitettu peistä, mutta asia lienee vaivaavan muitakin, siksi tämä aloitus.

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
No aloitetaan.
Hondassa 380 w laturi. Minkämoinen on Can-Am:ssa?
Itselleni tuo on tuikitärkeä, kun tykkään valoista ja vinsseistä. Pitää olla laturi, jolla poltella valoja ja saada vinssauksen jälkeen akku täyteen.
EDIT: olihan se se tuolla haussa, eli 400 wattinen on Can-Am:ssa, joten sen osalta aikalailla tasoissa.
Hondassa 380 w laturi. Minkämoinen on Can-Am:ssa?
Itselleni tuo on tuikitärkeä, kun tykkään valoista ja vinsseistä. Pitää olla laturi, jolla poltella valoja ja saada vinssauksen jälkeen akku täyteen.
EDIT: olihan se se tuolla haussa, eli 400 wattinen on Can-Am:ssa, joten sen osalta aikalailla tasoissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- -mehtäratio-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
- Mönkijä:: -
- Paikkakunta: Lahti (Luhanka)
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Totta kysyin eilen samaa paikalliselta "canakauppiaalta" hän vakuutti että laturi pitää lisäakun virkeänä.Roosa999 kirjoitti:No aloitetaan.
Hondassa 380 w laturi. Minkämoinen on Can-Am:ssa?
Itselleni tuo on tuikitärkeä, kun tykkään valoista ja vinsseistä. Pitää olla laturi, jolla poltella valoja ja saada vinssauksen jälkeen akku täyteen.
EDIT: olihan se se tuolla haussa, eli 400 wattinen on Can-Am:ssa, joten sen osalta aikalailla tasoissa.
Idea olisi sellainen että kärrin etupäässä on ikään kun turvakaari jonka huipulla on taittorissa vaijerille ja rakennelmassa on tarakka akulle jonka yläpuolella on yleisvinssi. Vinssillä nykäistään raskaampaa rompetta kyytiin ja kipataan multakuormat ym. Kärrissä on vaihtolava mullan ajoon ja sitten risujen ja rankojen ajoon ikään kun "heinähäkki" siis tiheämpi ja kevyempi pankotus kun normaalissa puukärrissä. Tarkoitus on ajaa hakkuu- ja raivausjätettä tienvarteen ja putsata metsänpohja virkistyskäyttöön sopivaksi.
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Mulle on suositeltu ylläpitolaturia käytettäväksi, jos mönkijä seisoo pidempiä aikoja. Kuulema ruisku on tarkka sähkönsaannista. (toinen myyjä kertoi, että Hondan saa narusta käymään, vaikka akku olisi vajaa) Miksei älykäs ylläpitolaturi olisi hyvä hankinta myös lisäakun latauksen varmistamiseen. 50 eurolla saa laturin, jonka voi "unohtaa" lataamaan akkua pidemmäksikin aikaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Ei lähde 420 narusta tulille jos akku on ihan sippi. Muistaakseni pitää olla 11.1 V navoissa, kun virrat päällä jotta hörähtää.
Kaasarikoneet onkin sitten erikseen. Yhden kipinäisen kun saa aikaiseksi, niin tikissään oleva pata lähtee käymään.
Ylläpitolaturia roikotan omissakin koneissa. mikä C-Tek 8 A työntävä olikaan, jossa moottoripyörä-mode
Kaasarikoneet onkin sitten erikseen. Yhden kipinäisen kun saa aikaiseksi, niin tikissään oleva pata lähtee käymään.
Ylläpitolaturia roikotan omissakin koneissa. mikä C-Tek 8 A työntävä olikaan, jossa moottoripyörä-mode
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Joo eipä taida bensapumpulle riittää virtaa narua nykimällä. Kipinä vielä saattaa tullakin, mutta se ruisku. Paljonkohan tuosta laturin tehosta kuluu bensapumpun pyörittämiseen? Sitten vielä lisäksi vähän kylmempi keli, ettei akku ota oikein virtaa itseensä. (kaasari olis sittenkin kiva
)

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
AGM-akut ottaa vastaan myös pakkasella kaiken, minkä nämä vehkeet vaan työntää. Saa olla vaikka -30.
Ainakin Hondan 420 FE ja FA mallissa tulee moine akku vakiona ja Vartalta sitten uusia.
Kaikenkaikkiaan koneen ylläptoon pitoon menee Hondassa n. 4 A joka on siis n. 50 wattia. jos flekti huutaa, niin sitten n. 12 A.
Taitaa olla Can-Am:ssa samaa luokkaa ja muissakin ruiskuissa. -> Onkos joku mittaillut näitä?
En vaihtaisi kaasariin. On tuo ruisku vaan niin kiva helppoudessaan.
Ainakin Hondan 420 FE ja FA mallissa tulee moine akku vakiona ja Vartalta sitten uusia.
Kaikenkaikkiaan koneen ylläptoon pitoon menee Hondassa n. 4 A joka on siis n. 50 wattia. jos flekti huutaa, niin sitten n. 12 A.
Taitaa olla Can-Am:ssa samaa luokkaa ja muissakin ruiskuissa. -> Onkos joku mittaillut näitä?
En vaihtaisi kaasariin. On tuo ruisku vaan niin kiva helppoudessaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- -mehtäratio-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
- Mönkijä:: -
- Paikkakunta: Lahti (Luhanka)
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Olet käynyt potkimassa kumeja Hondakaupiaalla ja lopputulos on
: Honda TRX 500 FE Foreman tämän meinasin hankkia:
http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto/ ... 6_1024.jpg
Se on jämäkkä ja selkeä laite vanhemmalle kömpijälle sekä erinomainen työkäyttöön. Teho riittää minulle vaikka painoa on enemmän, koska pienillä vaihteilla pääasiassa mennään.
Toki yhtenä vaihtoehtona on vähän ajettu iso risuperä jos sopivasti kohdalle sattuu:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... model=2100
Hondan hyvä maine, hyvä voimalinja sekä tarpeisiini sopivuus ratkaisi pelin eli päätin tulla "Hondamieheksi"

http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto/ ... 6_1024.jpg
Se on jämäkkä ja selkeä laite vanhemmalle kömpijälle sekä erinomainen työkäyttöön. Teho riittää minulle vaikka painoa on enemmän, koska pienillä vaihteilla pääasiassa mennään.
Toki yhtenä vaihtoehtona on vähän ajettu iso risuperä jos sopivasti kohdalle sattuu:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... model=2100
Hondan hyvä maine, hyvä voimalinja sekä tarpeisiini sopivuus ratkaisi pelin eli päätin tulla "Hondamieheksi"

- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Eilen kasailtiin kaverin Pollen etuperä ja siinä kävi vanhempi mies laitattamassa juur tollaisen Hondan
sähköpuolta ojennukseen, (pieni vika).
Isäntä sanoi että muuten loistolaita mutta ykkönen on liian iso mettäkärryn vedossa kun maasto on
tosi hankalaa..
Renkaat oli vakiot.
sähköpuolta ojennukseen, (pieni vika).
Isäntä sanoi että muuten loistolaita mutta ykkönen on liian iso mettäkärryn vedossa kun maasto on
tosi hankalaa..
Renkaat oli vakiot.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
- -mehtäratio-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
- Mönkijä:: -
- Paikkakunta: Lahti (Luhanka)
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Tuota epäilin minäkin kun ei ole omaa kokemusta laitteesta. Kysyin sinänsä pätevältä myyntimieheltä tuota samaa ja hän vakuutti ykkösen olevan hyvin pienen...toiselle pieni toiselle suuriIsäntä sanoi että muuten loistolaita mutta ykkönen on liian iso mettäkärryn vedossa kun maasto on
tosi hankalaa..
No, eihän tässä ole vielä kauppoja tehty, kun hommaa Rinconin tai Rubiconin se on siinä. Kun laatikossa on 2-aluetta ja automaatti, vaihteet löytyy kaikkiin tarpeisiin. Periaatteessa kun uushankinnassa pyöritään noissa 6..8 kiloeuron hintaluokissa lopputarjouksessa tonni sinne tai tänne ei enää merkkaa, tärkeintä on saada peli joka täyttää tarpeet.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Jos pääasiallinen käyttö on työhommia niin tuon Rubiconin sielunelämään kannattaa paneutua enemmänkin, on Wanha päässyt käpälöimään ja vaikea on moittia.
Alustakin on onnistunut ja ei ajaessa juurikaan erillisjoustoisesta eroa.
Jos taas hupipuoli kiinnostaa niin 420 mallin variaatiot on saaneet käyttäjiltä varauksetonta kiitosta.
Alustakin on onnistunut ja ei ajaessa juurikaan erillisjoustoisesta eroa.
Jos taas hupipuoli kiinnostaa niin 420 mallin variaatiot on saaneet käyttäjiltä varauksetonta kiitosta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Mutta jos otsikkoon liittyen jotain, niin mulla on jäänyt 420 Honda pois listalta tässä vaiheessa. Outlanderista alkoi aika hyvä kamppanja, joka näkyy jo nettimotossakin. Teoriassa Can-am tarjoaa paljon enemmän ominausuuksia kuin Honda, ja halvemmalla. Ja kun tässä itselleni yritän asiat selvittää parhain päin, niin onko sillä väliä, että onko ne meksikolaiset tehneet Hondan jenkeissä, vain Can-amin meksikossa.
Can-amin Euroopan varasto on kuulema täällä Suomessa, joten mahdollisesti tarvittavia varaosiakaan ei tarvitsisi kauaa odotella. Honda on varmasti ikiliikkuja, mutta perusmallina ei ehkä sittenkään niin halpa kuin ensin saattaa asian ymmärtää. Vaatii rankan panssaroinnin ja isommat renkaat, ennenkuin on ns. maastokelpoinen. Can-amilla pääsisi maastoajelun alkuun kai suoraan kaupasta ulosajettuna.

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
kunnon panssari on maastoajossa ehdoton varuste mönkijän merkistä riippumatta
can-amissa mitä ilmeisimmin hyvä panssari jo "vakiona".enemmän tietävät kertokoon lisää 


-
- 6WD
- Viestit: 308
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
- Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Nopsasti 400 Canaan ne vähät varaosat on tulleet mitä on tarvittu ja takuu on pelannut, eli on siinäkin suhteessa ihan kelpo peli.
Kyllä Canaseenkin on syytä pohjapanssari laittaa ennen kuin sitä maastoon vie. Alkuperäinen hyvin asiansa ajava muovi ei pohjaan maltaita maksa vai liekö nykyisin kuuluisi jo vakiovarustukseen ja olisi luovutettaessa paikoillaan.
Kyllä noilla alkuperäisillä 25" trail wolfeilla varmasti maastossakin ajaa. Itse en tosin ole kokeillut muutoin kuin kerran umpilumessa ja siellä ne toimivat yllättävänkin hyvin kun muistelee aikanaan vanhemmalla laitteella Ohtskuilla ajettua aikaa. Vertailukohtana oli kuluneet 27" BearClawit ja ero niihin ei todellakaan ollut iso.
Ei muuta kuin kauppareissulle jos hinta ja ominaisuudet ovat kohdillaan.
Kyllä Canaseenkin on syytä pohjapanssari laittaa ennen kuin sitä maastoon vie. Alkuperäinen hyvin asiansa ajava muovi ei pohjaan maltaita maksa vai liekö nykyisin kuuluisi jo vakiovarustukseen ja olisi luovutettaessa paikoillaan.
Kyllä noilla alkuperäisillä 25" trail wolfeilla varmasti maastossakin ajaa. Itse en tosin ole kokeillut muutoin kuin kerran umpilumessa ja siellä ne toimivat yllättävänkin hyvin kun muistelee aikanaan vanhemmalla laitteella Ohtskuilla ajettua aikaa. Vertailukohtana oli kuluneet 27" BearClawit ja ero niihin ei todellakaan ollut iso.
Ei muuta kuin kauppareissulle jos hinta ja ominaisuudet ovat kohdillaan.
- -mehtäratio-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
- Mönkijä:: -
- Paikkakunta: Lahti (Luhanka)
Re: Cana Outlander 400 EFI vs. Honda 420 FE
Juu- ei. Ei tässä ole mitään vielä hitsattu lukkoon, Cananen ja Honda on eholla kuten ennenkin. Tuo vankka Honda Foreman 500 sopii tarpeisiini ja miksi ei myös 400 Outlander Cananen, tehossa Cana 400 ei taida hävitä juuri Foremanin 500. Tärkeä ominaisuus on rauhallinen veto maastossa kärrien kanssa ilman kytkimen luistatusta ja tolkuton ulvottamista. Maastossa on kutenkin etukäteen katsotut reitit ja pääosin aika tasaista metsänpohjaa, osa on piha-ajoa sekä metsäautoteitä.Nopsasti 400 Canaan ne vähät varaosat on tulleet mitä on tarvittu ja takuu on pelannut, eli on siinäkin suhteessa ihan kelpo peli.