Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Rieska17
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Helmi 2020 16:19

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rieska17 »

Onko hyviä vinkkejä et mistä johtuu kun can am outlander 500 -15 tyhjäkäynti on yli 3000 rpm. Merkkiliikkeessä jo tutkittu tyhjäkäynti moottori ok, ei imuvuotoja, ei vikakoodeja, kaasuläppä ok, bensapumpun paineet ok.
Lähtee hyvin käyntiin ja käy nätisti tyhjäkäyntinsä mutta kun kaasua käyttää niin jää yli 3000 kierroksille. Onko ecu vikoja näissä ollut?
silvaST
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2013 12:20
Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
Paikkakunta: Hankasalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja silvaST »

Onko täällä tietoa mistä saisi hankittua moisen rattaan:
"Outlander 650EFI STD, DPS & XT, 2013 / 01- Gear Box And Components
Tuotekoodi
XXX , ref# , 32 pinion gear, 20 teeth" ?
Ei tunnu olevan, kun koko ratassarja kaupan...

Tai ehjä käytetty laatikko tms.
Ei ollutkaan nopea juttu, puhumattakaan halpa. :badgrin:
silvaST
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Syys 2013 12:20
Mönkijä:: Can Am outlander 650 t3
Paikkakunta: Hankasalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja silvaST »

Kannatti käydä anoppilassa Tallinnassa.
Virosta sain tilattua rattaan...toki suhteita tarvittiin ja parempaa vironkielen taitajaa.

Eli tämä homma hallinnassa.
Toivottavasti saadaan kilkkeet kasatessa oikeaan järjestykseen.
Nippan
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Touko 2018 18:23

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nippan »

Tervehdystä!
En jaksanu selata koko ketjua läpi eikä hakukaan avittanut!
Elikkäs, mulla on tuollainen Bombardierin 400 Outlanderi. Siihen tuli laitettua polttoainelinjat kaasarille, imukaula ja etuiskarit uusiksi. Nyt ei suostu käymään tasaisesti vaan hummailee kierroksia jatkuvasti, ensi alkuun kaasari tulvi reippaasti mutta putsasin jälleen kaasarin, nyt ei enään tulvi mutta tosiaan humpailee noita kierroksia! Mistähän tuota vikaa lähtis etsimään? Yksi suunnitelma on ottaa kaasari kokonaan irti ja viedä ultraäänipesuriin koko mokkulan. Kaasuvaijeri ei tunnu olevan jumissa vaan vois senkin öljytä varoiks.
Nippan
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Touko 2018 18:23

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nippan »

Kierrosten hummaaminen asettui kaasuttimen ultraäänipesulla!
Tyhjäkäynti hieman koholla mutta muuten käy ja kukkuu nätisti, vissiin pilottiruuvia hiukan löysättävä
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

uskomatonta mutta totta,taas ollaan jarruitta.näkyy tosiaan olevan melko avaruustiedettä jarrut nykyaikana.jospa nyt saisivat uuden päivitksen jälkeen pysymään :-k
ja höh tietenkin se on honda
hkr
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Loka 2017 19:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hkr »

Iltaa. Osaiskohan joku sanoa mikä tuli mönkijään, jäin hankeen kiinni ja pari kertaa otin eteen/taakse ja käytin pakin override nappia niin tämän jälkeen yhtäkkiä pakilla hirtti kaasun pohjaan ja hetken hakkas pakkirajotinta vasten ja mönkijä sammu. Hetken ihmettelin että mitähän helvettiä ja kokeilin uudestaan ja teki saman, kaveri veti pois hangesta ja hinattiin talliin ja nyt ku lyö käyntiin niin kierrokset käy jossaki yli 3000 ja jää huutaan tyhjäkäyntiä n.2500kierrosta. Kyseessä vm2018 outlander max xtp 1000, ajettu 220h ja tähän asti pelannu moitteetta. Bonuksena hommaan että takuu loppu kuukausi sitten.
Kurtti
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Huhti 2015 12:16
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

Veikkaisin tyhjäkäyntiventtiiliä?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Tarkista että kaasuläppäkotelo on kunnolla kiinni klemmareissaan, näistä tahtoo ne irtoilla ja sit vetää ilmaa välistä. Ja kokeile myös että kaasuläppä liikkuu koko matkaltaan, virrat päällä kone sammuksissa painat kaasun hiljalleen pohjaan ja kuuntelet kuuluuko surina kotelosta koko kaasun matkalta.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Kannattaa imusarjan ja läppärungon kumi tarkistaa muutenkin, ettei ole revennyt. Omasta koneesta joskus oli näin käynyt ja jätti kaasua päälle.
Hold my beer..
ojaniitty
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Joulu 2012 10:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Sama tapahtui omaan eräällä kiinni jäänti kerralla.Vika oli siinä kaasuvaijerin pötikässä kaasarin kyljessä,se lakalla lukittu säätöruuvi oli löystynyt ja säätänyt itseitseään.En kyllä tajua miksi näin tapahtunut mutta uudelleen säädön ja maalitipalla kiinnityksen jälkeen toiminut moitteetta.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Onko joku ostellut noita G1 rungon iskareita viime aikoina? Valmistus ilmeisesti lopetettu. Suomesta löytyy jouset eteen/taakse ja takaiskarit. Mutta etuiskarit joutuu vissiin tilaamaan ameriikasta, ellei joku tiedä niitä olevan lähempänä myynnissä?

HPG iskunvaimentimet, eteen
Korkeapaine kaasuiskunvaimentimet Outlander 650 ja 800 malleihin. Parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Erittäin hyvä kalibrointi todella vaativalle ja aggressiiviselle ajajalle. Myydään pareittain.
715000303
Outlander 650, 800
cana
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Kesä 2009 08:47
Mönkijä:: CAN AM Outlander efi -10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cana »

Hei. Onko kellään ollu vastaavaa vikaa outlander 400 efissä että kun käynnistää niin käy muutaman sekunnin ja sammuu, tekee ton lähes joka kerta lämpötilasta riippumatta, kun starttaa uudelleen nii jää käyntiin ja toimii normaalisti.?
Flikkeri355
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Kesä 2020 10:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Flikkeri355 »

Moro! Tuntuu että tämä on yksinkertainen homma mutta minulle se ei näytä olevan eli osaisiko joku neuvoa että miten saan irrotettua nopeusanturin liittimen turvallisesti, malli on Canam outlander 650 max xt 12.
Vaikka kuinka paljon voimaa käytän ei millään lähde tuo liitin tuosta pois, onko siihen joku kikka vai mitenkäs? Jos joku viitsisi selittää
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

cana kirjoitti:Hei. Onko kellään ollu vastaavaa vikaa outlander 400 efissä että kun käynnistää niin käy muutaman sekunnin ja sammuu, tekee ton lähes joka kerta lämpötilasta riippumatta, kun starttaa uudelleen nii jää käyntiin ja toimii normaalisti.?
bensapaineet,uusi pumppu.
Hold my beer..
Vastaa Viestiin