Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
pihar
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 30 Touko 2009 19:31

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pihar »

Hei. Ootko kattonu ne jakopäät?
corpse
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Elo 2019 20:37
Mönkijä:: Renegade 1000xxc
Paikkakunta: uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja corpse »

Duunailin tossa perus huoltoa reneen ja taidan olla palikka kun en tajua miten paisunta säiliön korkki löhtee irti? Kääntää auki mutta se ei kuitenkaan siitä nouse pois? Ja vielä mikäköhä järki on laittaa etulukon drain plugi möhköreen alle.... Eihän tossa ole edessä kun pohja panssari missä päällä viellä prosteelin työrungon kiinnitys...
Kanto
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Tammi 2021 09:41

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kanto »

Tuli hommattua tuollainen outlander 400xt vuosimallia -06. Olisiko kellään antaa vinkkejä käyntiongelmien ratkaisemikseen, tilanne siis seuraavanlainen.

Lähtee kylmänäkin käyntiin ihan hyvin ja tyhjäkäyntiä käy yleensä ihan ok (joskus tosin sammuu itsekseen) mutta kaasua kun antaa niin alkaa prötäämään/pätkimään. Omaan korvaan kuulostaa että meinaisi tukehtua ja tulppa oli myös aika musta.

Vaihdettu on uusi tulppa, ilmanpuhdistin sekä kaasutin purettu ja puhdistettu. Kaasarissa esiintyi aluksi tulvimista, ja ylivuotoletkusta tuli bensaa ulos. Tulviminen näyttää kuitenkin loppuneen kun putsauksen yhteydessä säädin kohoja/neulaventtiiliä hieman.
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 10:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Terve

mitähän mahtaa tarkoittaa, vai tarkoittaako mitään kun 19vm outtiin pistää virran päälle ni taulussa käy tuollainen teksti?
Kuva
Jack796
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Elo 2018 20:32
Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jack796 »

Onko aina tullut vai uusi juttu?
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellisen omistajan sukunimi ?
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 10:51

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

dealer kirjoitti:Edellisen omistajan sukunimi ?
No nyt sai tuntea urpoks itsensä :biggrin: näinhän se taitaa olla, en oo vaan aiemmin sit kiinnittänyt huomiota varmaankaan, eilen huomasin ekan kerran :biggrin: tuon vaihto on varmaan sit tietokonehommia?
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huollossa vaihtoivat minun mönkijään, kun oli edellisen omistajan nimi tuossa. Luulisin ettei itse saa muutettua.
vileeninsulo
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Tammi 2021 19:27

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vileeninsulo »

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Kun koneella ajelee kauan ja puskee vaikka tunnin lunta alkaa tyhjäkäynti huutamaan 1800rpm ja vaihteita ei saa millään vaihdettua. Hetken ku jäähtyy niin taas pelaa normaalisti. Eli jotenkin tuntuu liittyvän kuumuuteen. muuten tyhjäkäynti n. 1200 rpm. Kyseessä outlander 400 EFI
7.62
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Helmi 2019 15:23

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 7.62 »

Toinen lumen puskuun liittyvä ongelma. Kun hieman kovempaa tyrkkää kasalle lunta, niin alkaa käymään yhdellä sylinterillä. Kun sammuttaa ja odottaa että virrat katoaa, niin taas toimii..... siihen saakka kunnes taas "tärähtää" voisko olla löysä liitos jossain?
Ajokkina can-am 500 xt outlander -11 vuosimalliltaan
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 11:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Pitääkö olla huolissaan?
2020 mallinen 570 Max Pro oli eilen liikenteessä ja tänään ei inahtanukkaan. Akussa napajännite alle 7V eikä edes mittaristoon valoja.
Kun käytin avaimen poissa lukosta ja kääntelin niin sitten syttyi mittaristoon valot mutta ei puhettakaan, että starttais.
Eli, voisiko olla että joku olisi jäänyt akkua purkamaan vaikka virta pois ja moottorin "tappokatkaisija" oli kanssa pois päältä? Tai, voisko olla virtalukko pashana?
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 14:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Vinssin kanssa ongelmaa. Laitteena vanha g1 800xt Outti ja vinssi alkuperäinen brp xl2500 sekä warnin rele. Vinssi on temppuilu koko talven ja nappia on saanut ronklata että puskulevy on noussut. Viime lumitöissä ei enää vinssi tehnyt mitään vaan rele naksuu. Releen tuossa puhdistelin ja kokeilin samalla suoralla virralla vinssin perään niin mitään ei tapahdu. Kannattaako tuo vinssi irrotella ja kokeilla puhdistaa mikäli sillä tulisi kuntoon vai onko uutta vaan tilalle?

Katselin Broncon 3500 Black editionia jota sais kohtuu hintaan, mutta meneekö orkkis telineeseen tuo Broncon isompi malli?
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Tässä yksi tapa ratkaista ylimääräinen moottorin heiluminen https://youtu.be/eZc_0odlaBc

Tosiaan omassa oli nuo kumipuslat painunu 280 tunnin kohdalla edestä aivan lyttyyn, sekä moottorin ylätukipusla oli revennyt irti. Kannattaa kiinnittää huomiota ajoissa tuohon moottorin heilumiseen. Ettei käy niinkuin itsellä, että imukaula repesi keskellä suota. Yhden 450cc 6x6 -laitteen olen nähnyt, jossa imukaula hyppäsi irti imusarjasta keskellä metsää juurikin tuon heilumisen vuoksi.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nikkari
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Elo 2006 21:53
Mönkijä:: Can am outlander max 570 pro
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

No niin nyt on sit piru irti, lasten menopeli rikki ja siitä hirveä meteli kotona 😬, elikkäs kyseessä traxter hd10 2018, alkuun sytytti moottorin vikavalon, sammuttamalla kuittaantu pois, sit vikavalo syttyi aina vaan tiheämmin, erityisesti kostealla kelillä, kun vikavalo palaa ei kaasu toimi. Lopulta sit ei enää vikavalo kuittaantunu sammuttamalla. Tilanne nyt se ettei edes käyntiin lähe, hörähtää kyllä. Lisäksi mittaristossa ei näytä vaihteen asentoa, sekin saattoi vaihdella ajon aikana itsekseen. Tänään vikakoodit oli seuraavat: P2801, P0107, P1614, P0122. Mikä ihme tätä vaivaa, on käytetty liittimiä irti ja puhdisteltu, kokeilin jopa toista kaasuläppäkoteloa mutta ei auta????
Mortti
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Kesä 2009 23:09
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mortti »

7.62 kirjoitti: 03 Helmi 2021 14:36 Toinen lumen puskuun liittyvä ongelma. Kun hieman kovempaa tyrkkää kasalle lunta, niin alkaa käymään yhdellä sylinterillä. Kun sammuttaa ja odottaa että virrat katoaa, niin taas toimii..... siihen saakka kunnes taas "tärähtää" voisko olla löysä liitos jossain?
Ajokkina can-am 500 xt outlander -11 vuosimalliltaan
Täällä samahomma. Kone sama mutta -10 mallia. Alkuperäinen akku paikallaan lieko se jo tiensäpäässä.

Eipä tuota ole tullu vaihdettu polttoainesuodatintakaan koskaan että onhan noita huoltokohteitakin laiminlyöty :oops: .

Ilmoita toki jos löydät ratkaisun.
Vastaa Viestiin