Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Jack796
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Elo 2018 20:32
Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jack796 »

väärä lainaus
Viimeksi muokannut Jack796, 15 Marras 2020 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Jack796
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Elo 2018 20:32
Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jack796 »

KaRRppa kirjoitti:
KaRRppa kirjoitti:2007 800 outlander ja tarvis saada suuttimen tiivisteet jostain. Onko tietoa mitoista vai käynkö suosiolla marmorilta orkkikset?
Marmorilta löyty.

Toinen kyssäri et millä tavalla halvin/helpoin korottaa etupäätä hieman? Nyt telat alla ja ohjaus linkussa raapii vilkkuihin kun puottaa vaikka penkalta alas tai vastaavasti nousee ylös. Paljosta ei ole kiinni ja uusia iskareita ei viittis panostaa vaikka hieman väsyneet tuntuu alkuperäiset jo olevan.

Onko g1 saatavilla varille ja ilmanpuhdistajaan jotain lumisuodattimia telakäyttöön?
https://perfexind.com/collections/can-a ... 00-2012-16
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

kaverilta voisi löytyä valmis koropala eteen..
Hold my beer..
antti31
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2017 20:31
Mönkijä:: Outlander 800 XT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antti31 »

Kun virta ei riitä.. Koneena 2010 Outlander
Käyynistys ei onnistu ilman apuvirtaa, naksuttaa vaan https://youtu.be/0RtBZANnAhk
Apuvirralla lähtee käyntiin ja mittarin mukaan lataa akkua kun nostaa kierroksia https://youtu.be/dMCS03bhyqI
Lumilevyä kun yritti pari kertaa nostaa ja laskea kierrosten kanssa niin meni limp home modeen, kierroksia antaessa näyttää että lataa mutta kun sammuttaa, ei käyntiin enää lähde. https://www.youtube.com/watch?v=N56PKOCnQhw

Akku sökö vai jotain muuta? akku ei kovin vanha mutta kesällä joku veti sen muutaman kerran tyhjäksi..
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Ensin kokeilemaan toisella akulla että miten lataa, pitäisi kyllä tyhjäkäynnilläkin ladata yli 14volttia. Jos sama jatkuu toisella akulla niin seuraavaksi moottorin maadoitus tarkistettava, jos sekin kunnossa niin vika staattorissa tai lataussäätimessä.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja keulii »

Yli 8 vuotta mentiin alkuperäisellä akulla. Ei ollenkaan huono akku, ja ostinkin samanlaisen tilalle. Jatkuva heräte Bronco vinssissä päällä, mutta silti kestää akku hyvin.
antti31
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2017 20:31
Mönkijä:: Outlander 800 XT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antti31 »

antti31 kirjoitti:Kun virta ei riitä.. Koneena 2010 Outlander
Käyynistys ei onnistu ilman apuvirtaa, naksuttaa vaan https://youtu.be/0RtBZANnAhk
Apuvirralla lähtee käyntiin ja mittarin mukaan lataa akkua kun nostaa kierroksia https://youtu.be/dMCS03bhyqI
Lumilevyä kun yritti pari kertaa nostaa ja laskea kierrosten kanssa niin meni limp home modeen, kierroksia antaessa näyttää että lataa mutta kun sammuttaa, ei käyntiin enää lähde. https://www.youtube.com/watch?v=N56PKOCnQhw

Akku sökö vai jotain muuta? akku ei kovin vanha mutta kesällä joku veti sen muutaman kerran tyhjäksi..
Noniin, lataussäädin/jännitteenmuuntaja mikä nyt onkaan vaihdettu, sen jälkeen ei startannut enään ollenkaan.. edes apuvirralla. Sitten vaihdoin startin solenoidin ja uuden akun, sekä tarkistin staattorin joka vaikutti olevan kunnossa..

https://youtu.be/8bWmYW3xLfw
https://youtu.be/bLqEavVQxJ0
antti31
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2017 20:31
Mönkijä:: Outlander 800 XT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antti31 »

suomiPIONEERI kirjoitti:Ensin kokeilemaan toisella akulla että miten lataa, pitäisi kyllä tyhjäkäynnilläkin ladata yli 14volttia. Jos sama jatkuu toisella akulla niin seuraavaksi moottorin maadoitus tarkistettava, jos sekin kunnossa niin vika staattorissa tai lataussäätimessä.
Miten tuon moottorin maadoituksen voi tarkistaa
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Kokeile vaikkapa starttikaapeli laittaa koneen kyljestä akun miinukseen. Paljonko on tuntia koneessa? Startin putsaus sitten seuraavaksi ja sen hiilien tarkistus. Viimeinen mikä tulee mieleen että jos paljon tunteja niin voipi olla jakoketjut venyny ja jako heittää jo osittain.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile ensin em. maadoitus, jos startti on ehjä ja akussa virtaa niin kosketushäiriöhän tuolla on joko maadoituksessa tai startin päävirrassa.

Latausta ja moottorin mahdollisia vikoja on turha pohtia, kun startti ei edes pyöritä konetta. Tai tietysti jos kone on jumissa, niin eipä sitä startti pyöritä :mrgreen:
meura
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Löytyykö pihtiamppeeri mittaria?
Starttaus virta pitäisi olla jotain 180A. Jos on enempi, niin startti on hiilipölyä täynnä ja purkaa maihin startatessa.
Startin irroitus Rotaxin V-2 moottorista on hanurista :lol:
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starttaus virta pitäisi olla jotain 180A.
Ei mitenkään noin paljoa.
meura
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

dealer kirjoitti: Ei mitenkään noin paljoa.
Jaa, paljonko sulla mönkkäri ottaa virtaa startatessa?

Niin, kannattasis tarkistaa ennenkuin päästelee sammakoita suustaan ;)
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

meura kirjoitti:päästelee sammakoita
Noooo, ei se ole niin vakavaa. Keskustelupalstahan tämä vain on.

En ole mitannut startin virranottoa omasta mönkijästä, kun ei ole ollut tarvetta.
Solenoidi on 30A, eli ei ainakaan sen enempää pitäisi ottaa jos kaikki on kunnossa.
Jos ottaa 180A, niin sitten startti on teholtaan kolmatta kilowattia, vaikka se on kooltaan samaa luokkaa kuin auton kyseisen tehoisen startin pelkkä solenoidi.

Voisihan tuon ihan mielenkiinnosta mitata, kun joskus muistaisi ottaa pihtiampeerimittarin töistä kotiin.
antti31
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Touko 2017 20:31
Mönkijä:: Outlander 800 XT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja antti31 »

dealer kirjoitti:Kokeile ensin em. maadoitus, jos startti on ehjä ja akussa virtaa niin kosketushäiriöhän tuolla on joko maadoituksessa tai startin päävirrassa.

Latausta ja moottorin mahdollisia vikoja on turha pohtia, kun startti ei edes pyöritä konetta. Tai tietysti jos kone on jumissa, niin eipä sitä startti pyöritä :mrgreen:
Maadoitus oli kunnossa, starttia repiessäni onnistuin hajottamaan startin kiinnikekorvakon mottorin kyljestä =D> >> ei muuta ku variaattorin purkuhommiin että saa korvakon näkyville ja pääsi tigillä hitsaamaan kiinni..
Tämän jälkee startti pöydälle > jonkun verran hiilipölyä mutta ei mielestäni paljon. Startin puhdistus ja kasaus > toimii.

Noh, tämän jälkeen startti takasi paikoilleen, variaattori kasaan ja testiä, kone pyörii mutta ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ollenkaan. Lisäksi edelleen pukkaa ylijännitettä vaikka jännitteensäädin vaihdettu uuteen..

https://akuvatfi.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin