Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 22:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja mpon »

sitten on laatikon sisältä siirtäjä harukka vääräs ja sitä rataa...
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Deippa
6WD
Viestit: 403
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: OUTLANDER 400EFI -10
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Palataksemme yks suuntakytkimeen, niin se toinen laakeriko ei olekaan millään siinä holkissa kiinni? Toisella laakerilla vain lukkorengas? Vaikutti että tuo luktsematon saattaa olla että päässy pyörimään koolissaan, joten liiman kans varmaan kasattava paikolleen.

Aika nahkeilta tuntui nykyiset 150h pyörineet alkuperäset laakerit. Tarttee tänään käydä hakemassa jostain uudet...

EDIT: Yritinpä mettästää sopivia laakereita vaan ei sillä puolen kaupunkia ollu jossa pyörin. Kailatecillä ei ollu varastossa, koyoa ois tilaamalla saanu. Pohjolan laakeri taas pitäny ovia parina iltapäivänä visusti säpissä eikä puhelimeenkaan vastata. Ilmeisesti pakko varta vasten hyökätä tasannolle asti vaikka se syrjässä sivistyksestä onkin...
Mutta mutta palatakseni aiheeseen, niin tuolla kailatecilla kun porisin niin kaveri kyseli että mihin tommosia oon laittamassa, niin meinas että kannattas kyllä laittaa normaalia väljemmät eli C3 luokan laakerit. Tuolla kun pyörivät lujasti ja ainakin lämpenevät niin saattavat alkaa jumittamaan. Onko muille väljempiä kaupattu ko. paikkaan? Vaikka periaatteessa nyt kun aattelen niin eihän nuo ykssuuntakytkimen laakerit pyöri moottorin nopeudella muutaku tyhjäkäynnillä. Mutta onhan siellä kyllä lämpöä tarjolla...
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 19:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

En kyllä usko että c3 laakerista mitään haittaakaan olisi, ennemmin päinvastoin.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 09:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

can am vaihteet

Viesti Kirjoittaja BeePee »

G2 outlander ja ensimmäiset lumityöt tehty. Ja prkl että vaihteenvaihto tökki. Ei sitä tavan ajossa ole kiinnittänyt huomiota, mutta ees taas vekslaus... On nuo vaihteet ja niiden vaihtaminen tuollaisessa työssä aivan syvältä. Saako tuota kulissia/vaihteiden vaihtoa jotenkin jouhevammaksi? Kukaan tehnyt mitään muutoksia?
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: can am vaihteet

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Ei mulla ole ollu mitään ongelmaa.. Kolmas talvi lähtee nyt ja vaihteet on toiminu moitteetta. Toisin oli vanhassa 400 outtissa josta sain 3 kertaa vaihekepin poikki yhen taven aikana. Sitä piti rynkyttää ja tehä kaikenmaailman seksiliikkeet seläsä että sai vaihteen pakilta etteen ja taas takasi. :D
□■
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: can am vaihteet

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

itte alottaisin yksinkertaisimmasta hommasta eli rasvata kaikki kepin ja vaihteen siirron väliset nivelet.se on auttanu molemmissa g1 ja g2 malleissa jonkin verran.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Yhdistin tähän olemassa olevaan ketjuun. Voisiko g1 ohjeita soveltaa g2 malliin?

Itse olen huomannut, että ei kannata ajaa penkkaa vasten "jumiin" . Mielenkiintoista seurata, tuleeko näitä kokemuksia lisää kunhan lumityöt pääsevät kunnolla käyntiin.
Deippa
6WD
Viestit: 403
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: OUTLANDER 400EFI -10
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Ei kannattas, ei mutta jos onkin kauha ja sen ajat penkkaan kiinni että saat siihen vähänkään tavaraa painoksi niin ei ihan pikku "sheikkauksella" vaihe vaihukkaan. Sama sohjolumen ja auran kans. Ja tämä kuulostaa jo pahalta jos g2:ssa samoja ongelmia. Ei vissiin oikein ole uuden mallin foorumilaiset oikeita ees-taas jumitöitä tehneetkään kun aiemmin kuulunu vain kehuja...
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 09:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

Vertailukohta on tietty huono (tai hyvä), pyöräkone jossa suunta vaihtuu pikkurillillä.
Mutta, kun pykälää ei saa päälle jos joka kerta ei remputa konetta vartalollaan.
Välillä se on sitten pimeessä menny puolipänniin, pamahtaa ja kimpoaa pykälä pois päältä.
Tuota kun keikuttaa hangessa joka vaihdolla niin vähemmän tulee hiki kun kolalla tekee lumityöt.
En ole päässy muita yksilöitä koittamaan, joten en tiä mikä on "normaali".
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja piekana »

tänään tein talven ensimmäiset lumityöt ja pelitti nyt nuo vaihteet aikasta hyvin kun nuo laakerit ja rasvat uusin siinne ykssuunta laakeriin. eli suosittelen tuota hommaa jos tökkii pahasti vaihteitten vaihto. samat kumisuojatut nsk:t laiton mitä porukka täällä suosittelee ja rasvaksi tuohon ykssuuntalaakeriin rocol low temp 2 kuulemma vastaavaa kuin kluber nb 52 mutta paljon halvempaa.
LeeLoo
3WD
Viestit: 85
Liittynyt: 01 Marras 2013 14:37
Mönkijä:: 800 xmr
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja LeeLoo »

Vaihoin cv-techin variaattorin ja ny ois ongelma että ei pyöritä ollenkaa takarullaa tyhjäkäynillä joten vaihteet ei mee ku kaasun pumppaamalla päälle.. Oisko mitään kikkoja?
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

No huh noita laakereita. Ei tuommosii herkäksi saa millään. Itelläkii pyöriny sisäkoolilta suurimmaksi osaksi. Ilman voidetta ois herkät mut kestäskös kauvan. Taijampa koittaa kuiviltaan, tai sit rassaan jotain parempaa (Qsc) :badgrin: enpä ois ruvennu aukomaan mokomaa', jos ei ois remmi roiskinut kintuillle snorkkelin kautta. Ei oo cana mikään vekslattavaksi tarkoitettu.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Täällä olis qsc:n kanssa outo problemo.. kylmänä vetää tyhjäkäynnillä niin että ei saa pykäliä mihinkään suuntaan, mutta kun kone on kunnolla lämmin niin ongelma katoaa.
Tyhjäkäynti likimain sama kummassakin 1100-1350
Hold my beer..
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Mulla kävi samoiten kun laitoin cvtechin kiinni. Aina tuntui että on vähän veto päällä. Vaihoin sit kytkimeen 3 painoa kevyemmäks ja sen verran näköjään vaikutti ettei lähe tyhjäkäyntikierroksilla hiissaamaan itteään. Muuten vaihteensiirto toimii miten sattuu eli ei meinaa mennä vaihteet päälle millään. Lumitöissä ja metässä oikeen alkaa v*tutuskäyrä nousemaan kun ei meinaa vaihteet toimia vaikka tekis mitä liikkeitä. Välillä harvakseltaan menee kuin ajatus päälle mutta yleensä se on sellaista taistelua. Ja se on ollu sitä uudesta lähtien vakiokytkimelläkin.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
tero84
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Tammi 2012 12:55
Mönkijä:: can-am outlander 400 h.o. 07
Paikkakunta: jalasjärvi

Re: Onko vaihteensiirto tahmea, korjaa asia.

Viesti Kirjoittaja tero84 »

omasta outista kans revin jo kerran kepin poikki, mutta nyt huomasin että vaihteet saa hienosti päälle vaikka olis lumikasassa jumis kun tekee sammuttimella pienen sytytyskatkon, niin ei tarvi repiä keppiä poikki. tällä konstilla pärjää hienosti siihen asti kun saa aikaseks oikeasti korjata ongelman
Vastaa Viestiin