Can-Am 400 efi

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Moro. ostin tuossa uuden 400 vekottimen (tieliikennemalli). Käyn hakemassa vekottimen ensiviikolla. Testailin sitä pihalla mutta ei siinä huippuja saanu kokeiltua. Ajattelin kysyä että paljon tuollainen vekotin kulkee kuristettuna? kuristamattomana? Ilkeekö tielle lähteä :) Vaikuttaako kuristuksen poisto takuuseen kun maastomallissa ei kuristinta muutenkaan? Voihan näihin jossain vastaukset jo olla mutta eipä satu silmään. Kiitos vastauksista jo etukäteen
juippi78
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 19 Marras 2008 10:47
Mönkijä:: seuraavaa miettimässä

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja juippi78 »

Tais mennä -08 malli uutena rajotettuna 75 ja rajottamattomana joku 105km/h.
Mittari näytti melko tarkasti oikean nopeuden.
Grey
6WD
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Maalis 2009 18:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Muhos City

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja Grey »

Ja ei ole ollut Can-Amilla tarkkaa tuin takuun suhteen. Rajoitus toteutettu kaasunliikettä rajoittamala
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Tänään kävinkin jo laitteen. Pikkaisen kokeilin huippuja ja ne oli sen 75 km/h mutta pikaisesti vaan kokeilin, ajattelin ajaa sisäänajot rauhallisesti paitsi välillä kierroksiakin pitää nostaa. Kysyin vielä rajoittiminen poistamisen vaikutuksesta takuuseen niin ei kauppiaan mukaankaan poista takuuta.
Lisätty: katoin vielä kepsillä niin n.70 on oikea nopeus. Tuhan kierrosta taitaa puuttua kun kuristin päällä, luulisin poistolla kulkee varmasti yli 80
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Nyt otin rajoittimen pois ja äkkinäiselle tuo 400 ihan oiva harjoittelu peli. Sen verran testasin että 100 kulkee ja lähtöjä tuli huomattavasti lisää. Homma helppo kun ottaa vaan torksilla olevan kopan auki (kaasu vaijeri menee siihen) ja sieltä löytyy reikä torksilla oleva ruuvi jolla rajoitin paikallaan. Voi helposti laittaa takaisin jos huvittaa. Rajoitin ei rajoita kun kaasun liikettä eli kaasu jää melkein sentin vajaaksi. Puuttuvat 1000 kierrosta löytyi sieltä
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Gps.llä mittailin että 93 km/h on vekottimen huippu nyt. Mites tehoputki vaikuttaa kyseiseen peliin? tuleeko mitään hyötyjä. 80 km/h on ihan hyvä ajella. Toinen kysymys aiheen alle on nuo rengaspaineet. Eikö kärsiikö laittaa 1bar painetta kumeihin tieajoon? Aika lötteröt renkaat nuo maastomallit tiejoon ja jollain 0,33 paineella.

ps. vakuutuksetkaan ei ollu hirveät: 170 ekua/vuosi ja kaskoa pitää harkita ;)
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Olen miettinyt samanlaisen mönkkärin ostoa...mahtaako kannattaa?...laite on 2009 Joulukuussa ostettu myyjän firmalle ja nyt jos ostan sen yksityisenä, joudunko minä maksamaan siitä alv:ta? Onko näissä vehkeissä 2 vuoden takuu vai putoaako se yritys käytön johdosta 1 vuoteen?
Cana on ns. optio-malli ja pakettiin kuuluu tehdastekoinen (suomalainen) kipattava telikärry tukkipankoilla ja irroitettavalla lavalla ja sivulle heittävä lumiaura sekä tietysti vinssi (myös kauko-ohjaimella), pohjapanssari, tavarapoksi taakse, yms....ajomäärä n. 18h/ 180km. Paljonko ko. paketista kannattaa maksaa, meinaan jos sitä ylipäänsä kannattaa ostaa?
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Eihän tuolla vekottimella ole ajettu vielä paljon mitään. Luulisin että alvia sinun ei tarvitse enää maksaa koska eikös yritys ole jo alvin maksanut mutta ne saa sen vain verovähennyksenä sen takaisin, en ole varma!! Yksityiselle uusi vekotin maksaa noin 7500,- verojen kera tieliikenteeseen. Tuossahan on hyvät varusteet mukana. Hinnasta jos pääset sopuun niin varmasti kannattaa ostaa
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja Pedari »

jmmoto kirjoitti:Eihän tuolla vekottimella ole ajettu vielä paljon mitään. Luulisin että alvia sinun ei tarvitse enää maksaa koska eikös yritys ole jo alvin maksanut mutta ne saa sen vain verovähennyksenä sen takaisin, en ole varma!! Yksityiselle uusi vekotin maksaa noin 7500,- verojen kera tieliikenteeseen. Tuossahan on hyvät varusteet mukana. Hinnasta jos pääset sopuun niin varmasti kannattaa ostaa
Luin vaan täältä jostain et jos laitan käytetyn firmalta ostamani ALV-vähenteisen optio-mallin jälkeen päin yksityisenä rekisteriin niin tulis toi alv mulle maksuun tai sit oon ymmärtäny täysin väärin, miten mahtaa olla?

Sepä se kun ei osaa tota kohtuuhintaa oikein itse arvella, ko. paketti olis siinä 6000 € tienoilla.
jmmoto
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2010 17:15

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja jmmoto »

Tarkastin asian tutulta yrittäjältä. yksityisen ostajan ei tarvitse maksaa alvia!! vaan se hinta minkä kauppahinnaksi sovitte. Yrittäjän vastuulla on maksaa alvi siitä myynnin jälkeen jos maksaa. verottaja saattaa tehdä tarkastuksia yrittäjille ja sit ne kyselee että sulla on tosta alvi maksamatta kun olet sen myynyt.
Eli lyhennetysti: SINÄ MAKSAT VAIN SOVITUN KAUPPAHINNAN!
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja Pedari »

jmmoto kirjoitti:Tarkastin asian tutulta yrittäjältä. yksityisen ostajan ei tarvitse maksaa alvia!! vaan se hinta minkä kauppahinnaksi sovitte. Yrittäjän vastuulla on maksaa alvi siitä myynnin jälkeen jos maksaa. verottaja saattaa tehdä tarkastuksia yrittäjille ja sit ne kyselee että sulla on tosta alvi maksamatta kun olet sen myynyt.
Eli lyhennetysti: SINÄ MAKSAT VAIN SOVITUN KAUPPAHINNAN!
Juu näin se minustakin on pakko mennä...ja jos ostankin sen yritykseni nimiin, niin minäkin voin noi ALVit siitä vähentää. Sitä pitää vaan olla aika hyvät perusteet/selvitykset verottajalle et miksi rakennusalan suunnittelutoimisto tarvii mönkijää toiminnassaan tai sit perustaa aputoiminimi ja alkaa auraileen naapureiden pihoja lisätöinään. :D
roinari
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Heinä 2010 23:03
Mönkijä:: Polaris sportman 500 tarctor
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja roinari »

Mitenkä muuten kun otin tuon rajoittimen kans pois niin paljonko tuota arvaa kierrättää ajaessa. Meinaan että onko 1pyttyselle reilu 7000kierrosta liikaa pitemmälle matkalle kun ajan sillä työmatkoja. Vai tuleeko siitä ongelmaa muuten kun ajelee menemään??
Äkkinäinen kun ei tietä! :oops:

Niin ja tuleeko rajoitin jossain peliin mukaan??
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Can-Am 400 efi

Viesti Kirjoittaja loso »

löytyykös 400 efi outtiin stroker sarjaa esim 500cc?
448kg kone&kuski
Vastaa Viestiin