uusia kokemuksia outlanderista.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
hevi
Noppeli

uusia kokemuksia outlanderista.

Viesti Kirjoittaja hevi »

Oliskohan kesän jälkeen tullu uusia kokemuksia bombasta?
Hiukan huolestuttaa noi runko ja vetonivel ongelmat mistä onkin jo kirjoitettu,onko vastaavia ilmennyt lisää?
Näiden juttujen perusteella tuntuu,että saa unohtaa kyseisen merkin!
kuitenkin teho ja keveys kiinnostaa,koska omaksun jonkunlaisen moottoriurheilu taustan,sekä olen aika kevyt kaveri itse,siksi olis varmasti helpompi hallita kevyt laite!

Onko jokaisella merkillä yleisesti tiedettyjä tyyppivikoja?
Vaikea on täysin kokemattomana ratkaisua tehdä!

Eli aion työ/huvikäyttöön mönkijän hankkia. Bomba,polle,honda olis tällä hetkellä kiinnostus järjestys,kaikki isoimmilla moottoreilla.
Bomba vastais ominaisuuksilta ehkä parhaiten mun käyttöä.
Polles pitäisin painoa miinuksena.
Hondas tehoa ja vaihteistoa miinuksena(painoa en muista).
luotettavuus,huolettomuus ja käyttö kustannukset kuitenkin on iso asia meikälle!

kiitollisena otan vastaan kaiken tiedon! :)
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

mene sivulle www.atvfrontier.com sieltä löytyy juttuja aikamoinen läjä pampersista,sieltä forum/bombardier.Melkein 3000 topicia bombasta :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos hevi omaat moottoriurheilutaustaa ja olet suht kevyt kaveri,uskoisin Big Been sopivan käsiisi hyvin.Pienillä päivityksillä laite on hyvä.Itsellä odottaa tallissa valmiina mm. alumiinipohjapanssari ja muovipanssari,jotka aion asentaa paikoileen hetimmiten pelin saadessani,nämä ovat mielestäni pakolliset varusteet,jos meinaa ajella maastossa reippaammin.Eikä asia välttämättä koske vain bomberia.Olen päässyt testaamaan Big Beetä jonkunverran myös "oikeissa" olosuhteissa, eikä valintaa ole tarvinnut katua. Kunhan tänne Ouluun saadaan pari bombaa käyttöön,alamme raportoida käyttökokemuksia enempi.
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itse olen nyt ajanut tuolla Overlandilla vähän yli 1600km. ILMAN ainuttakaan murhetta tai lapsentautia. Ainut ongelma on se, että renkaat alkavat olla loppu, koska kyseessä on tiemalli. Polttoainetta vie 3-8 l/100km riippuen kelistä ja lusikan asennosta. Ajan kyseisellä pelillä päivittäin, koska suoritan sillä työmatkani. Erittäin hyvä ajaa kelillä kuin kelillä. Tuo palsta, josta käskettiin lukemaan Bombasta, niin suhtautuisin noihin juttuihin hieman varauksella, koska kyseessä on Polle miesten pitämä palsta. Ennen kuin ostat mitään merkkiä, niin käy kokeilemassa kaikkija malleja. Silloin huomaa, mikä merkki miellyttää itseä eniten. Itse päätyin Bombaan, enkä ole toistaiseksi valintaani katunut. Parannuksia nyt olen sen verran tehnyt, että muutin ajovalot H4 umpioiksi. Lisäksi tein muovista pohjapanssarin.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Ei se ole yhtään sen enempää polle-miesten kuin yammu/honda/suzuki/kawasaki/ac-miesten palsta....yleinen ATV-foorumi,kuten tämä.

kannattaa lukea sieltä,on pikkaisen enemmän bombardier omistajia siellä.saat vähän kuvaa siitä mitkä ovat lasten-taudit ja hyvät/huonot puolet jne.

tässä muutamia pampers-foorumeita:

http://atvquadsquad.com/eve/ubb.x/a/frm/f/1066018454

http://forums.atvconnection.com/categor ... atid/6.cfm

http://riderforum.it/groupee/forums/a/frm/f/945101415

http://www.highlifter.com/ubbthreads/po ... oard=UBB11
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
zarppi
3WD

Viesti Kirjoittaja zarppi »

Itse olen ollut eerittäin tyytyväinen Bombaani, hankin sen kesäkuussa kuluvaa vuotta. Ajettu noin 750km ja tunteja n.65 joten pelkällä tie ajolla se ei ole ollut, lapsentauteja ei ole esiintynyt. Empä ole mikään ylistämään kyseistä merkkiä, mutta olen ollut tyytyväinen laitteeseen ja jos vaihdan seuraava on 800 bomba
: :twisted:
kauas on pitkä matka, ilman kömpijää.
www.e-s.monkija.net
poke
Tracks

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos minun pitäisi pähkäillä nyt isojen merkeistä,olisi ne bomba,polle ja brute.Järjestyksellä ei väliä.Polttoainetaloutta ajatellen ehkä brute putoaisi listaltani pois,koska toimintasäde täälläpäin ajellessa pitäisi olla mahdollisimman pitkä.Kaikki nykylaitteet valtamerkeillä ovat mielestäni varmoja.Jos jotain tulee eteen,pitkät takuuajat ovat tätä varten.Täytyy kuitenkin muistaa,että suurin teho ei ole itseisarvo,vaan tärkeintä on,miten laite istuu kullekkin käteen,sen jälkeen voidaan alkaa puhumaan tehoreserveistä,täytyyhän ajamisen tuntua mukavalta.Ajo-ominaisuuksista voisin sanoa lyhyesti oman mielipiteeni.Polle menee kuin juna,alusta toimii lähes moitteetta,sitä on helppo hallita.Bomba etenee ajoalustasta riippuen hieman levottomammin,mutta ketteryys on parempi,alustaa voi joutua päivittämään,tämä on vielä ehkä asteella.Painoero tuntuu parhaiten tietenkin nostohommissa,muuten sillä ei tunnu käytännössä olevan juurikaan merkitystä,koska pollen alusta kantaa todella hyvin.Ajoasento on molemmissa lähes identtinen,joten pollesta on helppo hypätä bombaan ja päinvastoin.Jarrut on bombassa aatelia,pollessa joutuu joskus hätätilassa ottamaan jalkajarrun avuksi.Tässä pari asiaa alkuun.
Viimeksi muokannut poke, 02 Joulu 2005 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jos jollain niin juuri Pokella on suomen kamaralla kokemusta tuosta Bomban 800 mallista. On ollut semmoinen "demoversio" meillä täällä koitilla pitemmän aikaa. Itse en käsileikkausen vuoksi ole sillä juurikaan päässyt ajamaan ja omat kokemukseni ovatkin viime syksyltä. Allekirjoittanut ja Poke, vaihtoi Pollen 800 mallit juuri tuohon Bomban uutuuteen ja se jos mikä kertoo laitteesta jotain. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
petri.n
Tracks

Jarrut on todellakin Bombassa hyvät. Tuli kirjaimellisesti eilen testattua liikenteessä. Neljä pyörää piirsi tienpintaan viivaa, kun vaan reippaasti puristin kahdella sormella. Jäänyt tuo kaksi sormi systeemi kaksipyöräisistä. Voimaa ei todellakaan tarvinnut käyttää paljoa. Säästyipä eräs autoilija pellin oikomiselta ja mönkkärin ostolta. :twisted:
petri.n
Tracks

En kyllä ole nähnyt yhtään mönkijää, joka olisi suoraan valmis metsäajoon kaupan rivistä otettuna. :cry: Siltä osin kaikki ovat kesken eräisiä. Hyvin pääsee nyt metsässä, kun laitoin tuon kulutusmuovi suojan tuonne alustaan. On niin liukas, että jäädessään jommalta kummalta reunalta kiinni kannonnokkaan, kun siirtää painoa koneen päällä, niin liukuu pois. Matka jatkuu ja laulu soi. :D
Ari
2WD

Viesti Kirjoittaja Ari »

mitenkäs se bompan neliveto systeemi toimii onko se neliveto vai kolmiveto
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ari kirjoitti:mitenkäs se bompan neliveto systeemi toimii onko se neliveto vai kolmiveto
Ari my friend käypäs lukaiseen täälttä miten tuo Bomban viskolukko pelaa: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=1977
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

On se neliveto.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En ole metriäkään ajanut viskolukkoisella mönkijällä mutta uskoisin sen olevan erittäin toimiva jos vertaa näihin kytkettäviin lukkoihin. Että otti viikonloppuna pattiin kun möyrittiin maastossa ja aina välillä oltiin jossain kivessä tai kannossa kiinni ja etulukkoa sai liksutella kiinni/auki yhtenään. Sitten kun etulukko on kytketty niin eihän sillä voi ajaa edes lyhyttä siirtymää ilman lisäkuvioita vaan rajoitin lyö heti päälle, siitä selvitään kun painetaan Suizan ihan ikiomaa idioottinappulaa ja hurina jatkuu seuraavaan rajoittajaan, sic...

Kyllä mun mielestä värkkien pitäisi olla sellaisia että kaikki ylimääräinen oheistoiminta pitäisi olla karsittuna pois ja ainoa huomion kohde pitäisi olla ajaminen. Ainakin tällaisella yksinkertaisella tasamaan tallaajalla :wink:

Muutaman kerran olen ihmetellyt että onko mikään merkki kokeillut Torsenia etulukkona? Eteen ja keskelle Torsen ja taakse lukittava kitkalukko, se voisi olla mun mieleen. Torsen on siitä kiva värkki että se jakaa voiman sinne minne kuuluu eli pitävämmälle pyörälle ja muuten se toimii kuten perinteinen tasauspyörästö.
petri.n
Tracks

Nyt Koheltaja puhut vähän, mutta asiaa. :wink:
Vastaa Viestiin