Reneen vinssi ja renkaat!

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
outlander 400
6WD
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3

Reneen vinssi ja renkaat!

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Kannattaako laittaa muuta vinssiä ku warn? halvemmalla ainaki sais come up vinssejä :) se 15nen kiinnostais keveyden ja pienemmän koon takia, tarkoitus on muuttaa koko keula samalla kun vinssin laitan! Minkälaiset kiinnikkeet vinssissä on ilman asennus sarjaa? menaan vaan että aika kallis...! ja mahtuuko reneen 30 tuumaset renkaat samalla lailla ku outlanderiin vai onko lokarit enemmän edessä?
Bliz
6WD
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi

Re: Reneen vinssi ja renkaat!

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Pohjapanssaria joutuu vähän leikkaamaan et saa renkaat kääntymään kunnolla. Ei paljoa tartte kuitenkaan ja pikku spacerit renkaan ja vanteen väliin parilla prikalla terästettynä. Vakio vanteilla siis.

Ei paha mut melkee ostaa levitävät vanteet kolmekymppisten kans niin ei tartte kikkailla spacereilla ja prikoilla.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Yhden ComeUpin ja kahden Warnin kokemusten perusteella, laita Warn niin ei tarvitse ostaa kahta vinssiä. ComeUp toimi muuten kohtalaisesti mutta yksi upotus ja se oli sen vinssin surma. Warnien kanssa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.
Kylätason mönkijäkuski
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

En ota kantaa laatuasiaan, mutta 15-mallisarjalainen on auttamatta liian pieni täysmittaiseen 4x4 mönkijään. n.700 kilon vedoilla ei oikein pärjätä 300 kg painavan laitteen kanssa. Tuo kokoluokka on tarkoitettu 2wd laitteisiin tai auran nostoon.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
petez
Tracks
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Viesti Kirjoittaja petez »

Warn xt-15:lla pärjätty Renegaden kanssa. Uuteen Renegadeen olisin halunnut Warn xt-25, mutta se olisi vaatinut pieniä modauksia keulaan. Pari jälleenmyyjää olisi sen kyllä tehnytkin.

Suosittelen xt-25, siinä on kuulemma parempi vedensietokyky kuin xt-15:ssa.
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
mikli
6WD
Mönkijä:: haluu 1k renen

Viesti Kirjoittaja mikli »

Komppaan Roosaa ja Peteziä. Toi 15 on aika heikkotehoinen. Toki suurimman osan vinssaustarpeista tuokin on hoitanut, mutta muutama paikka on ollut, joista ei ilman kavereiden apua olis pikkuvinssillä päässyt. Mitään ongelmia ei oo toimimisen kanssa ollut ja isona plussana tuossa pikkusessa on erittäin kevyt vapaakelaus! Jos yhtään viittit vaivaa nähdä, niin laita 25:n.
tpl
4WD
Mönkijä:: Can-am renegade 800R

Viesti Kirjoittaja tpl »

Jos oot uutta ostamassa niin laita 30xt, on saman kokoinen ulkomitoilta ku 25 mutta tulee enemmän tehoja ja langaton kaukosäädin. Mulla on tuo 25 oma kiinnityslevy, ei siis minkään merkin sarja vaan se yleislevy hitsattu suoraan renen runkoon ja sit oon korottanut pokkausta mihin kita tulee kiinni ja siitä on viety tukiraudat tukivarren pultteihin. Nettimotossa Trailpark halvin paikka ostaa tuo 25. Mutta tuo 30 :wink:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Jos oikein haluaa keveyttä ja sen 15-sarjalaisen kanssa tusata, niin pylpyrällä / kertojalla voisi jopa pärjätä. 10 metrinen lisäköysi jonnekin ja pylpyrällä sitten tuplaat voiman. Näin voisi jopa toimia.
Ettepäin
Mika_M
6WD

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Jos aatellaan että tykkäisin vaihtaa omaan reneen väkevämmän vinssin, niin meneeko warnin 25 tuon pikkuwarnin tilalle sähköjen puolesta heittämällä? Vai onko näissä kaapelit/releetkin mitoitettu mallikohtaisesti?
mikli
6WD
Mönkijä:: haluu 1k renen

Viesti Kirjoittaja mikli »

Mika_M kirjoitti:Jos aatellaan että tykkäisin vaihtaa omaan reneen väkevämmän vinssin, niin meneeko warnin 25 tuon pikkuwarnin tilalle sähköjen puolesta heittämällä? Vai onko näissä kaapelit/releetkin mitoitettu mallikohtaisesti?
Samoja kaapeleita ja relettä ei pysty käyttään. Tossa pikkusessa on piuhat kiinteenä vinssillä ja myös rele on piuhasarjassa kiinteenä. Liitin vain välissä.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Lisäksi 25:n virrankulutus täydellä vedolla on kertaluokkaa kovempi kuin 15:ssa, joten harakanvarpaita rupeaa kaapelit lämmittämään...häviää siis liikaa kaapeleihin.
Ettepäin
outlander 400
6WD
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

tpl kirjoitti:Jos oot uutta ostamassa niin laita 30xt, on saman kokoinen ulkomitoilta ku 25 mutta tulee enemmän tehoja ja langaton kaukosäädin. Mulla on tuo 25 oma kiinnityslevy, ei siis minkään merkin sarja vaan se yleislevy hitsattu suoraan renen runkoon ja sit oon korottanut pokkausta mihin kita tulee kiinni ja siitä on viety tukiraudat tukivarren pultteihin. Nettimotossa Trailpark halvin paikka ostaa tuo 25. Mutta tuo 30 :wink:
Eli sitä erikseen myytävää asennus sarjaa en tarvi kun keula menee uusiksi ja hitsailen siitä mieleisen ja laitan samalla vinssin?? 25 riittää varmasti mun käyttöön ja 30 on varmasti vieläkin painavempi.... eihän sitä vinssiä tarvi kun kunnon renkaat laittaa, lähinnä jossain ison ojan ylityksessä!!
tpl
4WD
Mönkijä:: Can-am renegade 800R

Viesti Kirjoittaja tpl »

Mika_M kirjoitti:Jos aatellaan että tykkäisin vaihtaa omaan reneen väkevämmän vinssin, niin meneeko warnin 25 tuon pikkuwarnin tilalle sähköjen puolesta heittämällä? Vai onko näissä kaapelit/releetkin mitoitettu mallikohtaisesti?
Kyllä nuo piuhakoot suurenee samassa suhteessa kuin vetotehokin, 25 ja 30 voi kyllä olla sama rele. Tossa 15 on ihan eri rele, että kaikki piuhat menee vaihtoon paitsi minikeinu kytkimen.

outlander 400 kirjoitti:25 riittää varmasti mun käyttöön ja 30 on varmasti vieläkin painavempi
Itse olen alkanut haaveilemaan siitä kaukosäätimestä, eihän sitä raaski jälkeen enää ostaa kun on niin kallis irtaallaan, mut 30:ssä sehän tulee lähes kaupan päälle :wink:
Painosta en tiedä mutta eron voi katsoa warnin sivuilta. Kävin kurkkaamassa että ovat samanpainoset 6,1 kg ja eipä tuo 40xt sekään ole kuin 0,4kg raskaampi.
petez
Tracks
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Viesti Kirjoittaja petez »

Edelleenkin olen sen 15-sarjalaisen kanssa pärjännyt :wink:
Voipi olla, että ajelen helpommissa maastoissa, kuin muut.

Etupuskurin modaus vähentää vinssin tarvetta ojissa...

Kaukosäädin voi olla hifistelyä, mutta on se mukava lisävaruste kun narua/vaijeria kelaa vinssiin takaisin. Ovh 220€, tinkaamalla vähemmän :wink:
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
otto13
6WD
Mönkijä:: xmr 650
Viesti:

Viesti Kirjoittaja otto13 »

tpl kirjoitti:Jos oot uutta ostamassa niin laita 30xt, on saman kokoinen ulkomitoilta ku 25 mutta tulee enemmän tehoja ja langaton kaukosäädin. Mulla on tuo 25 oma kiinnityslevy, ei siis minkään merkin sarja vaan se yleislevy hitsattu suoraan renen runkoon ja sit oon korottanut pokkausta mihin kita tulee kiinni ja siitä on viety tukiraudat tukivarren pultteihin. Nettimotossa Trailpark halvin paikka ostaa tuo 25. Mutta tuo 30 :wink:
Joo ÄLÄKÄÄ ihimeesä hitsakko suoraa rukoo mittää, tullee heikko ja mennee runko pilalle, ylä ja ala tukivarsienpulttien alle esim. isot ja paksut 4kanttirikat ja hitsaa niihin kiinni. Mulla meni 2vuojen 2000 mettä kilometrin aikana 4 Warnia ja pussillinen relleitä, 15 sella ei tee mittä metäsä.
Vastaa Viestiin